MuscleMeat

Tepelbram's logje

Bezoekers in dit topic

Nog een training van alles geprobeert om te kijken wat in me schema kan komen.
Ben niet kapot van de nieuwe apparaten maarja.

Weinig nuttigs te posten, alleen dan thuis nog poging op de MP.

Eerst gecleaned, 2x70kg oude pr, kon er nog 2-3 denk ik.
Dus geprobeerd de 80kg maar gefaald.


Vanaf 2013 wil ik 5-3-1 gaan proberen.
Wel een tweede keer bench die week en voorlopig ipv squat frontsquat.
Wel opwarmen met squat, maar merk nog steeds dat ik een lichte irritatie heb op de squat.
 
Iedereen aan die saaie wendler cycles :gay: Ik moet echt wat meer bodybuilding gerichte logjes gaan vinden :p

Knallende jaarwisseling man!
 
2 squatracks 1 stang- bezet

45 leg press

8x150
8x175
8x200
8x230 pr :p
6x250 pr

Lat pulldown chingrip

8x77
8x86
8x96

Front squat

8x40
8x50
8x60

Chest press

8x90
7x100
8x90

Cable cross

8x27
8x32
8x32

Db row

8x40
8x40

En dan zie je:
Deadlift mixed grip met straps

20kg -_-

Je kan falen op je grip maar voorkomen.


Totaal 40 min

---------- Toegevoegd om 23:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:45 ----------

Iedereen aan die saaie wendler cycles :gay: Ik moet echt wat meer bodybuilding gerichte logjes gaan vinden :p

Knallende jaarwisseling man!

Ik blijf gaan voor powerbuilding, kracht motiveerd makkelijker+wendler heeft zich aardig bewezen voor kracht^^

Rest van de oefeningen zal meer hypertrofy gericht zijn.
 
Mooie PR's man! Strompelend het jaar uit gegaan dus!

Goede avond/nacht gehad gister!?
 
Mooie PR's man! Strompelend het jaar uit gegaan dus!

Goede avond/nacht gehad gister!?

Ja dat klopt, redelijk zware poten xd

En een supernacht, met vrienden bij iemand thuis een feest georganiseerd, van te voren ruim 25 uur ingestopt.
Shitload aan speakers, 3 kuub hout, veel banken, heaters, veel lichten en veel drank.
Super sfeertje, prima naar me zin gehad.

---------- Toegevoegd om 12:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:42 ----------

Oh en voor iederen die dit leest: de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar :thumbs:
 
Week 1 t1

military press


5 × 42.5
5 × 47.5
9x55 poeh

T bar 12-6

12x40
12x55
10x65
8x75
6x80

Db bench 12-6

12x32
9x34
6x36

Lat pull breed 12-6

12x68
9x77
7x88
5x96

Fly 12-6

10x20
8x22
6x24

Side raise one arm 12-6

12x10
6x12

Curl machine 12-6

12x40
8x45
8x50
6x55

Seated dip 12-6. .

12x60
12x110
6x140
6x140
Lekker :p
 
Prima training om het jaar mee te beginnen!

Jij ook nog de beste wensen!:D
 
De beste wensen nog!

En lekkere UB training! Is dat ook nu je opzet, UB-LB?
 
Prima training om het jaar mee te beginnen!

Jij ook nog de beste wensen!:D

Thanksss vanhetzelfde, was gister nog niet heel fit, slecht ritme qua slapen en eten mja.
Jij ook nog de beste wensen.

---------- Toegevoegd om 11:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:54 ----------

De beste wensen nog!

En lekkere UB training! Is dat ook nu je opzet, UB-LB?

Vanhetzelfde.

Deed al lang ub/lb, alleen laaste weken geen tijd omdat de gym dicht was en ik het druk had.

Ik denk dat dit wel de oefeningen blijven voor deze training.
Ub wil ik 1 row 1 pull 1-2 borst oefeningen en 1 bicep 1 tricep (dan afwisselend zijkant en achterkant schouder)

Reps en sets ga ik niet vast zetten, gewoon beginnen met een gewicht wat 12 keer moet lukken, dan blijven verhogen tot ik er net aan 6 uit krijg, ongeacht het aantal sets.
Als ik merk dat het volume te laag is kan ik altijd nog een setje met lager gewicht doen en er nog 1 keer alles uithalen.

De rest van de trainingen moet ik nog wat oefeningen aan toevoegen en kijken wat werkt.
 
Prima toch ;)

Ik hanteer op dit moment gewoon elke twee weken een andere rep range:

week 1&2: 12 - 10 RM
week 3&4: 8 - 10 RM
Week 5&6: 6 - 8 RM

Zo blijf je binnen de ranges voor hypertrofie en heb je afwisseling én kan je blijven verhogen in gewicht ;)
 
Prima toch ;)

Ik hanteer op dit moment gewoon elke twee weken een andere rep range:

week 1&2: 12 - 10 RM
week 3&4: 8 - 10 RM
Week 5&6: 6 - 8 RM

Zo blijf je binnen de ranges voor hypertrofie en heb je afwisseling én kan je blijven verhogen in gewicht ;)

Ja hoop dat het werkt en dat ik niet teveel ga doen.

Zou je trouwens niet ook 2 weken toevoegen met 4-6 rm om oom wat meer kracht te trainen?



Week 1 t2 lb

deadlift 5 5 5+

5 × 70
5 × 87.5
3 × 105
5 × 112.5
5 × 130
5× 147.5 grip was waardeloos

Squat 3x8

Geen stang, miss later

leg press 12-6

12x150
12x180
10x200
9x220
6x230

calf press 12-6

12x180
10x200
8x220
8x230
6x250

leg curl 12-6

12x50
12x59
12x68
9x77
6x86

seated calf 12-6

12x55
9x60
8x65
6x65

Hyper extension ab wheel en trx knee in



Opzich een goeie training, jammer van me deadlift.
Missschien toch maar straps kopen(ben er 1 kwijt).
En flink klote dat we stangen te kort hebben.

Moet zeggen dat ik na leg curl wel kon squatten, maar me benen zaten zo vol dat ik het nodig achtte.
 
Waarom zou ik voor kracht trainen? 4 - 6 is in mijn opzicht buiten de hypertrofie rep range en heeft mij wel kracht gebracht, maar nooit significante fysieke gains.

En lekker straps halen inderdaad! Heerlijke dingen om goed je rug mee aan te pakken.
 
Waarom zou ik voor kracht trainen? 4 - 6 is in mijn opzicht buiten de hypertrofie rep range en heeft mij wel kracht gebracht, maar nooit significante fysieke gains.

En lekker straps halen inderdaad! Heerlijke dingen om goed je rug mee aan te pakken.

Lijkt me dat als je met 6-12 reps meer gewicht aan kan je daar ook voordeel uit haalt voor spiergroei, beetje mijn bro Sience.

De pest met straps is dat je grip er niet beter van word, maar zonder word me deadlift niet beter xd
Altijd eem dubio.
 
De pest met straps is dat je grip er niet beter van word, maar zonder word me deadlift niet beter xd
Altijd eem dubio.
Het ligt bij mij altijd een beetje aan de reprange, maar als ik meer dan 6 reps deadlift gebruik ik altijd straps. Je moet jezelf ook altijd afvragen waarvoor/met welk doel je de deads doet..
Verder kun je grip natuurlijk ook nog los trainen met bijvoorbeeld farmer walks of static holds.
 
Aan de hand van een stukje van volgens mij Eddine ben ik ook straps gaan gebruiken bij zo goed als al mijn rug oefeningen.

Pull ups, pull downs, cable en barbell rows wel. Dumbbell rows niet. Volgens mij raadde hij het ook zo aan, omdat supported dumbbell row een uitstekende oefening is voor grip.

De keuze was voor mij eenvoudig, want ik voelde veel pull oefeningen o.a. in mijn onderarmen. Nu in mijn rug, waar het hoort ;)

Daarnaast pak je je onderarm ook mee met curls, hammers, (reversed) push down of specifieke oefeningen voor de onderarmen.
 
Is magnesium een optie voor je grip?
 
Het ligt bij mij altijd een beetje aan de reprange, maar als ik meer dan 6 reps deadlift gebruik ik altijd straps. Je moet jezelf ook altijd afvragen waarvoor/met welk doel je de deads doet..
Verder kun je grip natuurlijk ook nog los trainen met bijvoorbeeld farmer walks of static holds.

Diel deadlift is techniek mooi houden en sterker worden.
Die 5x130ging overhand nog goed , de 147.5 mixed al met moeite.
Farmer walks hebben we niet en db's gaan maar tot 40.
Holds zou natuurlijk wel kunnen.

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:04 ----------

Aan de hand van een stukje van volgens mij Eddine ben ik ook straps gaan gebruiken bij zo goed als al mijn rug oefeningen.

Pull ups, pull downs, cable en barbell rows wel. Dumbbell rows niet. Volgens mij raadde hij het ook zo aan, omdat supported dumbbell row een uitstekende oefening is voor grip.

De keuze was voor mij eenvoudig, want ik voelde veel pull oefeningen o.a. in mijn onderarmen. Nu in mijn rug, waar het hoort ;)

Daarnaast pak je je onderarm ook mee met curls, hammers, (reversed) push down of specifieke oefeningen voor de onderarmen.


Ik had hem idd ook gelezen, klinkt opzich aannemelijk, maarwel beetje appart, met rug fail ik nooit op grip.


Maar morgen ben ik jarig en heb setje straps gevraagd :p

---------- Toegevoegd om 11:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:06 ----------

Is magnesium een optie voor je grip?

Geen idee, zit in een fit for free....
Tot voorkort hadden ze stickers bij de barren dat je ze niet mocht gebruiken voor deadlift, daarvoor moest je het deadliftapparaat gebruiken.
Zie af en toe wel mensen trainen met een soort sponsjes, maar geen idee wat dat doet .
 
Die sponsjes zijn volgens mij meer om eelt vorming tegen te gaan.

Enne alvast gefeliciteerd met je verjaardag dan! Hoe oud wordt je?
 
Waarom zou ik voor kracht trainen? 4 - 6 is in mijn opzicht buiten de hypertrofie rep range en heeft mij wel kracht gebracht, maar nooit significante fysieke gains.

En lekker straps halen inderdaad! Heerlijke dingen om goed je rug mee aan te pakken.

Train voornamelijk ik de 2-6 rep range, al mijn massa is uit de lucht komen vallen? Meer gewicht = meer spiervezels die gebruikt worden = gains. Je kan wel een beetje met 150 gaan deadliften maar je rug is wel een stuk groter als je 220+ voor 2-5 reps gaat trekken.

Diel deadlift is techniek mooi houden en sterker worden.
Die 5x130ging overhand nog goed , de 147.5 mixed al met moeite.
Farmer walks hebben we niet en db's gaan maar tot 40.
Holds zou natuurlijk wel kunnen.

147,5 moet je toch wel vast kunnen houden met mixed grip. Je kan ook bij je laatste rep de halter in de lockout positie houden, raak je ook wat meer gewend aan het gewicht.
 
Back
Naar boven