AndroidHealthClinic

het grote 'awkward moment' topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zonet in de winkel, sta ik aan de kassa, met voor mij twee klanten. Een van de klanten heeft een mentaal gehandicapte kleinzoon bij haar. Ze rekenen af, gaan weg en de volgende klant is aan de beurt. Die begint te klagen dat die grootmoeder beter haar "spastische kleine " thuis moet houden zodat normale mensen geen uur moeten wachten aan de kassa/
Kassierster: "ja mijn zoon kwam me mijn brooddoos brengen. Lief he. Maar u mag uw kar laten staan. U hoeft hier niet meer te komen shoppen."

burn:roflol:
 
Zonet in de winkel, sta ik aan de kassa, met voor mij twee klanten. Een van de klanten heeft een mentaal gehandicapte kleinzoon bij haar. Ze rekenen af, gaan weg en de volgende klant is aan de beurt. Die begint te klagen dat die grootmoeder beter haar "spastische kleine " thuis moet houden zodat normale mensen geen uur moeten wachten aan de kassa/
Kassierster: "ja mijn zoon kwam me mijn brooddoos brengen. Lief he. Maar u mag uw kar laten staan. U hoeft hier niet meer te komen shoppen."

oohh wel hard ..:eek:
 
Zonet in de winkel, sta ik aan de kassa, met voor mij twee klanten. Een van de klanten heeft een mentaal gehandicapte kleinzoon bij haar. Ze rekenen af, gaan weg en de volgende klant is aan de beurt. Die begint te klagen dat die grootmoeder beter haar "spastische kleine " thuis moet houden zodat normale mensen geen uur moeten wachten aan de kassa/
Kassierster: "ja mijn zoon kwam me mijn brooddoos brengen. Lief he. Maar u mag uw kar laten staan. U hoeft hier niet meer te komen shoppen."

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Justice!
 
Ik liep laatst met me tante in de bloemenwinkel hier in het dorp, nohomo.

maar er was een band aan het spelen op het plein maar ze speelde verschrikkelijk slecht waarop mijn tante dus zegt, wat een k*tmuziek zeg, zijn daar een paar mongolen aan het optreden?
>boze gezichten in de winkel
>lopen winkel uit
>jostiband optreden
 
Ik liep laatst met me tante in de bloemenwinkel hier in het dorp, nohomo.

maar er was een band aan het spelen op het plein maar ze speelde verschrikkelijk slecht waarop mijn tante dus zegt, wat een k*tmuziek zeg, zijn daar een paar mongolen aan het optreden?
>boze gezichten in de winkel
>lopen winkel uit
>jostiband optreden
:roflol::roflol::roflol:
 
Zonet in de winkel, sta ik aan de kassa, met voor mij twee klanten. Een van de klanten heeft een mentaal gehandicapte kleinzoon bij haar. Ze rekenen af, gaan weg en de volgende klant is aan de beurt. Die begint te klagen dat die grootmoeder beter haar "spastische kleine " thuis moet houden zodat normale mensen geen uur moeten wachten aan de kassa/
Kassierster: "ja mijn zoon kwam me mijn brooddoos brengen. Lief he. Maar u mag uw kar laten staan. U hoeft hier niet meer te komen shoppen."

Mag je als kassierster op eigen houtje beslissen geen service te geven :scratch:.

Ik betwijfel het.
 
Mag je als kassierster op eigen houtje beslissen geen service te geven :scratch:.

Ik betwijfel het.

iemand die kassierster is lijkt me niet het type persoon dat professionalisme en bedrijfsbeleid boven emotie zou stellen calyptus:roflol:

daarnaast door de sociale druk vd andere mensen die het gezien hadden (yasmine) gaat de klant in kwestie er natuurlijk ook geen probleem van maken en zo snel mogelijk die winkel uit willen.
 
iemand die kassierster is lijkt me niet het type persoon dat professionalisme en bedrijfsbeleid boven emotie zou stellen calyptus:roflol:

daarnaast door de sociale druk vd andere mensen die het gezien hadden (yasmine) gaat de klant in kwestie er natuurlijk ook geen probleem van maken en zo snel mogelijk die winkel uit willen.

Ik bedoel het als rechtsvraag(zit al 3 dagen puur met arbeidsrecht bezig)
 
Ik bedoel het als rechtsvraag(zit al 3 dagen puur met arbeidsrecht bezig)

denk het wel (alleszins als je de eigenaar/manager bent vd winkel)

Als iemand een andere vorm van onacceptabel gedrag vertoont en bevoorbeeld allerlei spullen in je winkel loopt te verplaatsen zodat heel je inventaris overhoop ligt lijkt het me sterk dat je deze persoon niet buiten kan gooien.
En beledigen van andere klanten/werknemers is gewoon een andere vorm van onacceptabel gedrag die schadelijk is voor je zaak, dus zie niet in waarom je zo iemand geen service zou mogen weigeren:dunno:
 
Laatst bewerkt:
denk het wel (alleszins als je de eigenaar/manager bent vd winkel)

Als iemand een andere vorm van onacceptabel gedrag vertoont en bevoorbeeld allerlei spullen in je winkel loopt te verplaatsen zodat heel je inventaris overhoop ligt lijkt het me sterk dat je deze persoon niet buiten kan gooien.
En beledigen van personen is gewoon een andere vorm van onacceptabel gedrag, dus zie niet in waarom je zo iemand geen service zou mogen weigeren vanwege een of andere wet:dunno:

Het is niet beledigen, het is gewoon uiting van een mening?
 
"spastische kleine"

Misschien geen netjes woordgebruik en t kan beledigend overkomen op iemand die er persoonlijk bij betrokken is maar in t algemeen gezien is t volgens mij geen belediging.

Anders kun je al t neerbuigende taalgebruik wel aanmerken als beledigend.
 
Mag je als kassierster op eigen houtje beslissen geen service te geven :scratch:.

Ik betwijfel het.
Wellicht eigenzaak.

---------- Toegevoegd om 13:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------

Misschien geen netjes woordgebruik en t kan beledigend overkomen op iemand die er persoonlijk bij betrokken is maar in t algemeen gezien is t volgens mij geen belediging.

Anders kun je al t neerbuigende taalgebruik wel aanmerken als beledigend.
Een belediging trek je meestal persoonlijk aan I Xyzyx I. Anders is het geen belediging.
 
Misschien geen netjes woordgebruik en t kan beledigend overkomen op iemand die er persoonlijk bij betrokken is maar in t algemeen gezien is t volgens mij geen belediging.

Anders kun je al t neerbuigende taalgebruik wel aanmerken als beledigend.

als dat geen belediging is, wat is dan wel een belediging?

Stel dat er een lelijke vrouw een winkel voor je staat in de rij. Als je dan zegt tegen de kassierster wanneer jij aan de beurt bent "wat komt zo'n lelijke doos hier winkelen en de rij ophouden zodat normale mensen zoals wij moeten wachten".
Heb je die vrouw dan niet beledigd?

Als ik jou een vieze faggot noem achter jou rug (wederom een subjectieve constatering over jou langs mijn kant), beledig ik jou dan niet?
 
Laatst bewerkt:
Misschien geen netjes woordgebruik en t kan beledigend overkomen op iemand die er persoonlijk bij betrokken is maar in t algemeen gezien is t volgens mij geen belediging.

Anders kun je al t neerbuigende taalgebruik wel aanmerken als beledigend.

Het is duidelijk wel beledigend.
 
als dat geen belediging is, wat is dan wel een belediging?

Stel dat er een lelijke vrouw een winkel voor je staat in de rij. Als je dan zegt tegen de kassierster wanneer jij aan de beurt bent "wat komt zo'n lelijke doos hier winkelen en de rij ophouden zodat normale mensen zoals wij moeten wachten".
Heb je die vrouw dan niet beledigt?

Als ze het niet hoort is ze niet beledigd, ook al was het wel een beledigende opmerking.
 
Als ze het niet hoort is ze niet beledigd, ook al was het wel een beledigende opmerking.

maakt niet uit, de klant maakt een beledigende opmerking richting een andere klant, terwijl nog andere klanten dit horen (ook al hoorde de klant waarnaar het gericht is het niet).
Als jij zulke klantenbeledigingen toestaat als winkelier dan maak je een slechte indruk tov je andere klanten en is dat schadelijk voor je imago en bijgevolg ook je zaak.
 
Back
Naar boven