XXL Nutrition

Crossfit logje

Bezoekers in dit topic

versteegrob

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 feb 2006
Berichten
437
Waardering
12
Lengte
1m80
Massa
82kg
Hello,

Even een logje zodat ik alles kan bijhouden wat ik gedaan heb.
Vind het leuk om mijn vorderingen te volgen. Maak nu na iedere training een foto van de workouts maar dat is verre duidelijk. Doe nu enkele maanden aan crossfit. Begin was aardig lastig voor mij omdat ik niet een natuurlijke goede houding heb. Nu ik vaker ga, lees 4/5 keer in de week gaan alle grote oefeningen zoals squats, deadlift, push jerk, enz steeds beter. In de beginfase was mijn voeding dramatisch in de vorm van onregelmatig eten, veel sauzen, suikers in vorm van frisdrank, chips enz. In het nieuwe jaar radicaal gestopt met suikers en dat gaat me eigenlijk heel makkelijk af, niet echt verwacht. Het lijkt door mijn nieuwe voedingspatroon dat crossfit beter gaat in de vorm van meer gewicht, betere conditie maar dat kan tussen de oren zitten. Verder merk ik goed dat ik leniger wordt. Vorige week voor het eerst de handstand gedaan. Dat gaat nu redelijk zodat ik kan beginnen met de handstand push-up. Doordat ik was serieuzer train heb ik twee supplementen gekocht. Standaards BSAA potje van body&fit, isolaat en had nog een pakje perfect burn staan. Qua voeding probeer ik nu wat minder in de koolkydraten te staan. In de avondje een handje noten. Heb vorige week 4 kilo binnen gekregen dus kan wel even vooruit.

Net lekkere training gehad

Squat, doel was 5x30 80% van 1 rep max

Warmingup:

5 x 20 kilo
5 x 50 kilo
5 x 60 kilo

5 x 3 - 70 kilo, ging perfect. Vorige week was mijn PR 70 kilo squat dus prima tevreden.

Vandaag 2 verschillende WOD'S

10 x pulls up, heb ringen gebruikt
10 x box jump, 20 inch

&

10 x shoulder tot overhead, 30 kilo
90 x touwtje springen

WOD 1, 4 rondes en 10 pulls ups
WOD 2. 4 rondes en 10 shoulder to overhead

Afgelopen 6 keer getraind, 4 keer crossfit, 1 DISQ training in het vorm en weer is gelopen.
Morgen weer een update :) Zal mijn vragen over voeding hier stellen. Zie dat er zoveel kennis op het forum zit waar ik goed gebruik van wil maken. O ja, stats zijn, 28 jaar, 1.80 en weeg 85 kilo. Doel is lekker fit worden en qua gewicht hoef ik niet perse af te vallen. Kreeg al aardig wat complimenten dat ik was afgevallen echter klopt dit niet, ben in gewicht het zelfde als 3 weken geleden. Zie dat mijn springtouw is verzonden uit de VS. Heb deze besteld, [Afbeelding niet meer beschikbaar]

ps: weet iemand hoe ik mijn handtekening kan verwijderen/veranderen? Heb van alles geprobeerd maar niks helpt.
 
In :D

GebruikerCP klikken en dan naar mijn controlepaneel
 
Verandert, dank! Nu hand vol amandelnoten eten, niet gek.
 
Weer lekker dagje. Goede voeding gehad en lekkere training gehad. De wod duurde niet zo lang maar wel heel intensief. Vandaag begonnen met de deadlift. Goede tips gekregen voor mijn techniek, ging lekker

10 x 60 kilo
10 x 70 kilo
10 x 75 kilo
8 x 80 kilo
6 x 85 kilo, PR. Was nog nooit hoger gegaan dan 65 kilo.

For time
15-12-9-6-3
Front Squat 30 kilo
3-6-9-12-15
push ups

Tijd, 5:58

Begin was direct heel pittig omdat je bijna direct 27 front squats moet doen.
Ben sinds 2 dagen begonnen met een whey shake na de training en bcaa capsules. Altijd lastig hoe je zoiets kan meten maar het schijnt beter te zijn voor herstel.
 
Begin was direct heel pittig omdat je bijna direct 27 front squats moet doen.
Ben sinds 2 dagen begonnen met een whey shake na de training en bcaa capsules. Altijd lastig hoe je zoiets kan meten maar het schijnt beter te zijn voor herstel.

Als je whey pakt zijn bcaa's overbodig. Tijdens de training wat bcaa's nemen kan prima, maar whey vóór je training is meer dan voldoende.
 
Ja? Dan voortaan alleen whey voor de training en BCAA alleen na de training. Doe ik gelijk een stuk langer met het potje.

Tering, volgens deze site [Link niet meer beschikbaar]
Is mijn onderhoud 3320kcal, stats zijn 85 kilo, 180cm en sport 5/6 x in de week.
Dus als ik wil cutten moet ik rond de 2773 kcal zitten. Dat wordt flink meer eten. Had vanmiddag als lunch 400 gram kip met 400 gram wokgroente heel lekker maar wel erg weinig kcal. Zo creëer ik een veels te groot te kort zie ik. Zit nu met avond eten erbij pas rond de 2000 kcal. Dat wordt stouwen :)

Op hoeveel kcal zaten jullie tijdens de cut, ook rond de 3000 kcal?
 
Ja? Dan voortaan alleen whey voor de training en BCAA alleen na de training. Doe ik gelijk een stuk langer met het potje.

Tering, volgens deze site [Link niet meer beschikbaar]
Is mijn onderhoud 3320kcal, stats zijn 85 kilo, 180cm en sport 5/6 x in de week.
Dus als ik wil cutten moet ik rond de 2773 kcal zitten. Dat wordt flink meer eten. Had vanmiddag als lunch 400 gram kip met 400 gram wokgroente heel lekker maar wel erg weinig kcal. Zo creëer ik een veels te groot te kort zie ik. Zit nu met avond eten erbij pas rond de 2000 kcal. Dat wordt stouwen :)

Op hoeveel kcal zaten jullie tijdens de cut, ook rond de 3000 kcal?

3300kcal is voor onderhoud erg veel, zeker als je 82kg weegt (of je moet de hele dag bezig zijn).
Op rustdagen in cut eet ik rond de 2300kcal, op trainingsdagen 2800.

En die bcaa's zijn imo helemaal niet nodig. In whey zitten ook voldoende aminozuren, dus extra aminozuren is alleen zonde van je geld.
 
Duidelijk weer, ga dan is rond de 2500kcal zitten en kijken hoe dit gaat.

Net dit gelezen, heel goed artikel http://www.aworkoutroutine.com/starvation-mode/

Bereken je behoefte eens met de Harris Benedict formule. http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm. Je kan ook je BMR pakken, en die vermenigvuldigen met een (zelf gekozen) activiteitsfactor (bijv 1.45). Voor cutten ga je hier 250-500kcal onder zitten, en op trainingsdagen kan je rond je onderhoud eten.
 
12min AMRAP
200m run

12min AMRAP
250m row

12min AMRAP
15 burpees

Dit was de WOD voor vandaag. Normaal met ze drieën alleen deed hem met ze tween dus extra zwaar. In 36 min de volgende resultaten gehaald.

205 burpees
3000m hard gelopen
2500 geroeid

Ging heel lekker en goeie resultaten neer gezet. Conditie wordt met de week beter.
 
Gisteren rust dagje gehad en vandaag weer lekker getraind.

Begonnen met chinup met eventueel extra gewicht.
5 sets van 3 reps

8kg - 3 keer
Geen gewicht 3-3-3-3

Moet eerst sterker worden en dan later met extra gewicht.

WOD was clean en jerk met knees tot ellebow.
Oefening begon met 3-6-9-12,enz
Tijd limiet 7 min, bar totaal 30kg

Kwam tot 12 clean en jerk en nog 9 knees tot ellebow dus totaal 57
 
Partner WOD

25min AMRAP
400m run (together)
20 box jumps 20/24"
30 kettlebell swings 16/24kg

Banaantje opeten en dan naar crossfit :)

---------- Toegevoegd om 12:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:47 ----------

5.5 ronde, kettlebell van 16kg, ging wel prima. Dit weekend 3 keer uit eten, ben benieuwd :(
 
3 rounds of
Hollow hold 15 sec
Superman rock 15 sec

15 min amrap
5 deadlift 70/100kg
10 pull ups
15 box jumps 20/24"

Totaal 7 rondes gedaan alleen mijn deadlft ging qua techniek nogal matig. Ik heb nogal moeite met een goede houding tijdens de deadlift. Ook heb ik last van een holle rug. Gelukkig gaat de back en front squat nu goed alleen de deadlift niet. Zijn hier meer mensen die hier last van hebben? Hoe ging het bij jullie beter? Zou een fysio iets toevoegen? Ga nu wel veel vaker waardoor de meeste oefeningen steeds makkelijker gaan.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer lekkere training gehad,

Front squat 3-3-2-2-1-1
Gewicht was 40-45-50-55-60-70 en had nog wel wat over.
Mijn normale squat was de laatste keer 70 dus kan nog zeker een stuk zwaarder.

Partner WOD
10 min amrap
5 stone to shoulder 40/60kg
10 burpee each, while other hold plank position
50 m buddy carry

Totaal 4 rondes, niet slecht. Zit nog steeds in een hele lekkere flow, niet vaak zoiets mee gemaakt. Iedere keer weer zin om naar Crossfit te gaan. Voeding gaat verbazingwekkend goed en als je dan zulke dingen leest, http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/27-01-2014/etiketten/ blijf je alleen maar meer gemotiveerd schoon-paleo te eten. Probeer eigenlijk alles wat uit een fabriek komt niet te eten. Ga nog wel regelmatig uiteten maar dat moet kunnen. Vorige week 3 keer en deze week weer 2 keer :(
 
15 min to find a heavy push press 30-40-45-50-55-60
12 min to find a heavy push jerk 40-45-50-55-60-65
8 min to find a heavy split jerk 40-45-50-55-60

Ging weer lekker! Alleen merk dat mijn scheenbeen blessure weer op komt. Super k*t dus waarschijnlijk rust pakken. Verder mijn springtouw uit de VS ontvangen, heel mooi ding.
 
5 sets of 1 Squat Clean + 1 Front Squat (increasing the weight each set)

3 rounds for times
10 squat cleans 40/60kgs
20 hand release push-ups
2min rest

Training ging gisteren redelijk, WOD ging super slecht. Als ik moe wordt gaat mijn houding drastisch naar beneden en die is al niet geweldig met zulke oefeningen. De weg is nog lang naar een goede houding. Zit te denken om een mensendieck te bezoeken ivm mijn rug. Vind het moeilijk om bij veel oefeningen een rechte rug te houden. Gelukkig is er wel goede vooruitgang. Eten en drink gaat toch. Eet bijna geen suiker meer en drink alleen water/koffie/thee :)
 
hey wat leuk een medeCrossFitter gevonden!
IN

zonde dat de houding slecht voelt....helpt de trainer niet?
ook een kwestie van inoefenen he....een nieuwe gewoonte aanleren (ook houding) kost minimaal 21 dagen foutloos achter elkaar de goede techniek laten zien...dat vraagt nogal wat. Geduld is dan lastig he ;)

(ik ga zo lekker naar de train en de WOD.....krijg er al helemaal zin in door je berichtje)
 
In

Vind crossfit wel interessant. Zit er eigenlijk structuur in het kracht gedeelte of is dat maar random. Conditioneel ziet het er wel zwaar uit.
 
In!

Doe zelf ook 3 maal per week Crossfit! Vind het heerlijk om te doen. Je kan een WOD app downloaden om een beetje je vooruitgang bij te houden.
 
Back
Naar boven