Fitness Seller

geloof je in geesten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
na aanleiding van Bodyman's post over geesten in de aliens topic. had ik t idee gekregen om dit te openen...

geloof jij in geesten? en waarom ? (ervaringen?)
ik geloof er wel in maar heb (gelukkig?) nog niets mee ervaren.of ja.. ik heb welles wat zien zweven in mijn kamer.. maar ik kon toen niet echt zeggen of t een geest was of een hallucinatie

maar een vriend van me heeft ooit geesten opgeroepen met een glas en dan een aantal letters op een rijtje gelegd op tafel.

ze hielden elkaars handen vast en concentreerde en zeiden hard op; geest bent u daar.
en toen bewoog t glas naar de J. dat was echt SCARY zei die.

sindsdien durft hij amper over geesten te praten.

what about you?
 
Vreger heb ik wel geexperimenteerd met spiritualisme. Maar sinds dat ik genoodzaakd werd om anti-psychotica te gebruiken ben ik van mening dat het menselijk waarnemningsvermogen zo beperkt en zo makkelijk te beinvloeden is dat de mens niet in staat moet worden geacht dit soort fenomenen correct waar te nemen.

edit:

om het cru te stellen ... als iemand beweert geesten waar te nemen .... geef hem dan twee weken klassieke anti-psychotica en vraag hem dan nog eens of ie geesten waarneemt.
 
Wat wil je daarme zeggen?
 
Mijn vader is paranormaal begaafd en heeft dit meegegeven aan zijn kinderen. Vroeger hoorde, zag en rook ik dingen die er niet waren, ik heb mij er eigelijk voor afgesloten en wil er eigelijk niets meer mee te maken hebben.
 
ik geloof er eerlijk gezegd geen knijt van.

zeker als je het hebt over geesten in de klassieke zin van het woord... dus bewuste entiteiten van mensen die zijn gestorven. zelfs onbewust lijkt het me niet mogelijk.

meeste gevallen van poltergeists zijn wetenschappelijk uitgelegd.

ik vind die verhalen lezen wel leuk, maar erin geloven? neen. volgens mij is het over en uit naar de dood.
 
Ik geloof er heilig in. mede doordat ik zelf enkele dingen mee heb gemaakt en veel verhalen, geloofwaardige verhalen heb gehoord.

Ik heb ooit met mn broer en een vroegere vriend van ons geesten opgeroepen. Die vriend had veel ervaring met deze praktijken. we maakten een macaber sfeertje door de gordijnen te sluiten, kaarsjes ed toe te voegen. ik weet niet meer precies hoe we t deden, maar die maat va me was een soort medium en wees plots krampachtig naar een hoek van de kamer. op een gegevn moment werd t iets kouder dan normaal (klinkt heel cliche ja) en begon een gordijn te bewegen net aslof er wind op blies en in een fractie van een seconde stond daar een schaduw. ik kan me dat nog goed voor de geest halen (leuke woordsspeling:D ) maar weet niet meer hoe ik reageerde. zal wel verschrikelijk in mn box hebben gescheten. heb nog meer verhalen mar die volgen zodra ik thuis ben gekomen. eerst de rest lezen;)
 
Originally posted by dandyman
Ik geloof er heilig in. mede doordat ik zelf enkele dingen mee heb gemaakt en veel verhalen, geloofwaardige verhalen heb gehoord.

Ik heb ooit met mn broer en een vroegere vriend van ons geesten opgeroepen. Die vriend had veel ervaring met deze praktijken. we maakten een macaber sfeertje door de gordijnen te sluiten, kaarsjes ed toe te voegen. ik weet niet meer precies hoe we t deden, maar die maat va me was een soort medium en wees plots krampachtig naar een hoek van de kamer. op een gegevn moment werd t iets kouder dan normaal (klinkt heel cliche ja) en begon een gordijn te bewegen net aslof er wind op blies en in een fractie van een seconde stond daar een schaduw. ik kan me dat nog goed voor de geest halen (leuke woordsspeling:D ) maar weet niet meer hoe ik reageerde. zal wel verschrikelijk in mn box hebben gescheten. heb nog meer verhalen mar die volgen zodra ik thuis ben gekomen. eerst de rest lezen;)

W8 nog steeds...:)
 
yup ik ook.
 
We zaten bij een vriend met een man of 6 rond tafel in het duister met kaarsen ons heel diep te concentreren. Na een half uurtje kwam opeens zijn broer onverwachts de kamer binnen.
Nou dat was wel ff freaken!!
 
met die geest in een glas die van letter naar letter gaat is waar.

Wij moslims geloven in geesten, het staat in ons heilige boek. Geesten (ook wel djinn's genoemd) zijn intelligente scheppelingen die kunnen denken, eten etc. In de koran staat het dat ze zijn geschapen van giftige vuur zonder rook. Ik (en 1 miljard andere moslims) geloven er dus in.

Van een paar hadith's (uitspraken van ons profeet) heb ik gelezen dat djinn's (geesten) zijn zoals energie, ze zijn zeer snel (zoals elektriek). Ze kunnen dus bv. in een flits naar spanje, dan naar amerika etc..

Wij kunnen ze niet zien, maar als ze het willen kunnen ze zich laten zien. Ze zien er anders dan ons uit, maar als ze zich willen laten zien, zien ze er als een mens uit (meestal te klein of erg lang). Ze kunnen verschillende menselijke vormen aannemen maar meestal is hun echte vorm angstwekkend.

Er zijn methoden om de geesten te roepen. Je kunt ze bv. vragen over het verleden (ze leven erg lang - mede omdat ze zo erg snel zijn denk ik). Eenmaal je klaar bent met je vragen moet je hem zien weg te krijgen. Als het niet weggaat ben je de sigaar. Ze kunnen in het menselijke lichaam plaatsnemen (meestal de hersenen omdat ze daarvan gemakkelijk heel het lichaam kunnen besturen).

Djinn's hebben ook een religie, zo mogen de moslim djinn's zichzelf niet aan mensen laten zien en de menselijke lichaam niet binnen treden.

Djinn's slapen op dag en ze staan op wanneer het donker is. (heb eens op een hadith - woord van ons profeet- gelezen dat hij ons aanbeveelt om zo veel mogelijk 's nachts thuis te blijven, omdat er 's nachts verschrikkelijke scheppelingen rondlopen die wij niet zien - djinn's).

Djinn's eten, slapen, doen coïtus, krijgen kinderen en gaan dood - net zoals ons. Als je écht een geest wilt ontmoeten - wat ik ten zeerste afraad - moet je eens na midernacht op een onbewoonde plek gaan (met je vrienden of alleen, maakt niet uit - dit is geen horrormovie). Zie of daar kuiltjes zijn en als je kuiltjes vindt plast erop of gooi stenen er in. Als je na een paar seconden niet in elkaar wordt gerampeld door een djinn probeer een andere kuil.

Btw, voor degene die het niet weten : satan, dus de duivel is ook een djinn.
 
Originally posted by capricik

Djinn's eten, slapen, doen coïtus, krijgen kinderen en gaan dood - net zoals ons.


Doen er ook geesten aan bodybuilding? Wie weet zitten er wel geesten op dit board!! :eek:

Maar alle gekheid op een stokje... Geesten bestaan inderdaad echt. Bij mij komt 's nachts ook een huisgeest (zelf beweert hij een entiteit of zoiets te zijn, maar volgens mij zijn dat maar praatjes en is het gewoon een geest).
Hij verzint vaak grappen die hij mij verteld en ik hier dan post.

Hij is erg geestig! :p (vandaar dat ik denk dat het een geest is ipv een entiteit, begrijp je?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dude, wtf is een entiteit ? :)

btw, denk niet dat ze aan bodybuilding doen want ze hebben geen muscles.. ze zijn energie remember ? ;)
 
Originally posted by Olimantado



Doen er ook geesten aan bodybuilding? Wie weet zitten er wel geesten op dit board!! :eek:

Maar alle gekheid op een stokje... Geesten bestaan inderdaad echt. Bij mij komt 's nachts ook een huisgeest (zelf beweert hij een entiteit of zoiets te zijn, maar volgens mij zijn dat maar praatjes en is het gewoon een geest).
Hij verzint vaak grappen die hij mij verteld en ik hier dan post.

Hij is erg geestig! :p (vandaar dat ik denk dat het een geest is ipv een entiteit, begrijp je?)

zie je hem in je droom of in't echt. Of hoor je alleen zijn stem ? Als hij vanavond komt, kun je hem is vragen om mijn geld terug te pakken van die kl**tzak die mijn bestelling niet heeft gestuurd vanuit amerika (300€)
Hier is z'n adres : 17 w. main st Amelia, oh. 45102

en, zeg ook dat hij wat extra 1-ad's voor me meeneemt :D
 
Originally posted by capricik
dude, wtf is een entiteit ? :)


Zoiets als een djing. Een soort energiebron die op zichzelf leeft...
 
RobG en Vinny, jullie wachten zal ruimschoots beloond worden. doe de gordijnen dicht, steek een aarsje aan:rolleyes:, luister en huiver.

Toen ik een jaar of 10 was werd ik midden in de ncht wakker. ik had een enorme drang om naar buiten te kijken. ik moest dat gewoon. en ik had toen zon rolluik die je naar beneden en omhoog kon trekken, dus ik trek m iets naar de zijkant oom naar buiten te kijken...ik zag toen in de verte bij de zanbak een gedaante staan. het was meer een silhouet, een gedaante in een lange jas met een enorme hoed op zn hoofd, kon geen gezicht waarnemen, was namelijk een en al schaduw, een en al zwart. plots wees hij naar me.
ik gooide van schrik mn roluik dicht en voor ik t bevatte keek ik weer snel om te kijken of k mezelf aan t gek maken was. nog geen fractie daarna stond er niemand meer. Ik kon de slaap niet meer vatten, want t leek echt alsof t waargebeurd was. Ik had mn dekens tot over mn hoofd getrokken omdat ik niets durfde te zien. dagen versteken en ik hield t bij mn fantasie die op hol was geslagen die nacht.

totdat...een maat van me met dit verhaal aan kwam zetten.
hij liep terug naar zn flat op 2 hoog van school en toen hij de hoek van de straat omlipe zag hij zn oma vanuit t keueknraam al naar m zwaaien. hij doet de flatdeur open, loopt naar boven in de hoop dat zijn oma de deur opendoet, maar die zat dus dicht. hij doet de deuer vervolgens vanzelf open en constateert dat er niemand thuis zit.....nog geen 5 minuten later kome zn oma en zn moeder binnen wandelen..terug van boodschappen. op zich al fraky, maar wat dat met mijn ervaring te maken heeft...

Hij werd die nacht daarvoor wakker en zag precies diezelfde man metde hoed in zn kamer staan. Allee wees hij niet maar hij knikte met zn hoofd van links naar rechts, je weet wel als je iets niet goedkeurt.

En t wordt nog vreemder..

Een goede vriendin van me die ik echt op haar woord geloof draagt een geest bij haar. al haar hele leven is dat zo. haar oma had dit ooit ook gehad of zoeits wat ik me kon herinneren.
zij heeft echt freaky verhalen meegemaakt, zo liep zij een keer door de stad en liep er iemand recht op haar af waarbij zij zoiets had van, jij bent de tegenliger dus ga maar aan de kant. en wat gebeurde er..juist hij liep dwars door haar heen. ze stond versteend aan de grond genageld van angst. toen zij eenmaal om durfde te kijken draaide deze "man"zich om en hield zn vinger voor zn mond (het ssssttttil zijn gebaar).

En ja hoor, toen ik haar t verhaal vertelde van de man met de hoed...zij kende hem ook. Zij had m ook midden in de nacht gezien bij haar opde kamer...en met welk gebaar...sssttttt

vanaf dat moment wist ik zeker dat ik t niet gefantaseerd heb. echt creapy..zelfs nu ik eraan terugdenk
 
De moeder vandatzelfde meisje maakt allemaal van die marionettenpoppen die uitgestald staan langs de wenteltrap bij haar thuis. op een gegevn moment, zo vertelde zij, liep ze de trap af naar beneden waarna ze een soort gevoel had alsof ieand haar aankeek, alsof iemand achter haar stond. ze draaide zixh om enin een fractie zag ze een menselijk gezicht in een van die poppen waarna die snel verdween...

Ook werd zij een keer bijna in haar slaap vermoord toen zij wakker schrok omdat haar ketting zich om haar hals strak werd getrokken.. waarbij ze met alle moeite haar ketting los kreeg. vanaf dat moment geen ketting meer voor haar in bedje.

Ik heb nog veel meer verhalen van haar en haar moeder gehoord en allemaal even eng en t klinkt allemaal ongeloofwaardig, ben ik t mee eens. maar als je zelf t een ena nder heb meegemaakt dan geloof je dat soort verhalen toch sneller.

Ik ben wel van mening dat wt Capricik zegt over dat wij ze niet kunne zien klopt. Ik ben ervan overtuigd dat er geesten of entiteiten of hoe je ze wilt noemen in een ander dimensie leven en dat ze misschien ons ook niet kunnen zien. maar dat er in dezelfde ruimte zich meer leven bevind dan je van bewust bent.

t is alleen iets waar ik me niet veel meer bij ga afvragen. ik sluit me er een beetje van af want ik kon me vroeger echt helemaal gek maken als ik erover terugdacht. kan t nu wel beter van me afzetten
 
Originally posted by capricik
dude, wtf is een entiteit ? :)

btw, denk niet dat ze aan bodybuilding doen want ze hebben geen muscles.. ze zijn energie remember ? ;)

Talk about power lifting !
 
ik had ergens op een site gelezen, dat als er een geest is, dan moet je zeggen, Ga naar het licht, en dan niet met een bang stemmetje, maar alsof je het echt meent. Jij bent degene met de lichaam. Vaak zijn het onvolwassen geesten die mensen lastig vallen.

Dat stond er op de site..
 
Ik ben christen en geloof dus zeker in geesten. Zelf heb ik gelukkig niets meegemaakt maar ik heb wel van een goede/geloofwaardige vriendin verhalen gehoord die niet mis zijn...
 
Ik geloof ook in geesten. Familieleden van me hebben het een en ander meegemaakt.
 
Back
Naar boven