XXL Nutrition

Blessure arm (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

joostd

Huge Freak
Lid geworden
26 apr 2012
Berichten
9.669
Waardering
1.716
Lengte
1m84
Massa
72kg
Vetpercentage
11%
Yoyo. twee maanden geleden een blessure opgelopen aan me arm, na flink wat rust dacht ik er vanaf te zijn. tis alleen nu weer terug :(

pijn zit bij het pijltje Brachialis:
bicepa.gif


Zat te denken om volgende week weer fysio te gaan en weekje rust te houden, iemand ideetjes voor sneller herstel?

EDIT: http://www.buildmybody.nl/blessures/biceps-blessures-ontstoken-en-beschadigde-aanhechting/

Lees hier dat ijs en bijvoorbeeld compressie verband goed werken?
 
Bij welke bewegingen heb je pijn? Enkel op die plaats of trekt het ook naar ergens anders? Zit alvast sterk in de buurt van een tenniselleboog.
 
Waarschijnlijk triggerpoint en verminderde doorbloeding of ontsteking oid. Je zou een paar dagen ibuprofen of diclofinac kunnen slikken of de pijnlijke punt masseren met je duim. Verder goed opwarmen, full rom doen en niet te zwaar gaan en veel herhalingen maken.
 
Ibuprofen is toch alleen pijnremmend?

En de pijn zit alleen daar, voel het alleen met trainen en de dag erna is het weg
 
Ibuprofen is toch alleen pijnremmend?

En de pijn zit alleen daar, voel het alleen met trainen en de dag erna is het weg

Ook ontstekingsremmend. Maar kijk er mee uit, zijn niet al te best voor je.
 
Masseren en warm houden kan helpen indd. Nsaids ook wel maar zijn erg slecht voor je maag.
even rust geven misschien. .?
 
Masseren en warm houden kan helpen indd. Nsaids ook wel maar zijn erg slecht voor je maag.

even rust geven misschien. .?


Ja dat heb ik in het verleden ook al gedaan, heb toen een maand minimaal getraind. Wil alleen niet weer een maand niet trainen
 
Ja dat heb ik in het verleden ook al gedaan, heb toen een maand minimaal getraind. Wil alleen niet weer een maand niet trainen

Aangezien je toch dikke doekoes maakt met je nieuwe baantje kun je ook langs een dry needling man gaan. Als het een triggerpoint is dan ramt hij er een naaldje in en is het na een dag weer over.
 
Aangezien je toch dikke doekoes maakt met je nieuwe baantje kun je ook langs een dry needling man gaan. Als het een triggerpoint is dan ramt hij er een naaldje in en is het na een dag weer over.

dafuq is een triggerpoint?
 
Spierverkleving, dat zei ik in me eerste post in dit topic toch ook al?

oh, ik denk eerder dat het gewoon overbelast is geweest, ben een flinke tijd geleden echt teveel gaan trainen, toen is me blessure opgekomen, sindsdien heb ik er last van
 
Ja dat heb ik in het verleden ook al gedaan, heb toen een maand minimaal getraind. Wil alleen niet weer een maand niet trainen


Overbelasting blessures zijn een bitch. Wellicht dat je niet helemaal hoeft te stoppen maar moeten minderen zal je zeker (afhankelijk van hoe hoog je belastbaarheid is). Als er 1 fout is die je bij dit soort blessures kan maken, is het onverminderd doortrainen.

Wat dat betreft is er ook niks qua fiez an sich (compressie, kou, warmte, massage etc.), tenzij daar duidelijk indicatie voor is, wat die periode significant kan verminderen.
 
Maandag de fysio maar is bellen, me baas kent ook nog een goede prikker, maybe dat hij er naar kan kijken :(
 
Afspraak bij de fysio gemaakt voor vanavond, zal wel een dikke shitstorm over me heen krijgen :roflol:

Anyways, ik heb besloten tijdelijk maar even rustig aan te doen, en even een lichte cut te beginnen, dus waarschijnlijk -300 kcal door cardio.

half uurtje kracht, half uurtje cardio, isolatie oefeningen even helemaal overslaan en niet max tillen.
 
sportfysio dryneedlingfysio?
 
sportfysio dryneedlingfysio?

sportfysio, maar die fysiopraktijk kan ook dryneedling (zag flyertje liggen in wachtkamer). Zal vanavond wel eens zien.
 
Gisteren fysio gehad, volgens hem is het geen ontsteking omdat ik er overdag geen last van heb, ook bij bepaalde bewegingen niet. volgens hem moet ik gewoon even rustig weer gaan opbouwen en nog twee 2x fysio en et zou over moeten zijn.
 
Hey Joost, ik heb hier nu ook last van en heb geen idee wat het is. Kan er weinig tot niets over vinden, ben al bij fysio, huisarts geweest en zelfs een MRI scan laten maken maar er komt geen resultaat uit. Loop nu al zo´n 9 maanden met deze klacht. Hoe ben jij hier vanaf gekomen? hoop op een reactie ook al is dit van bijna 7 jaar geleden en ben je misschien niet meer actief. Mvg Michael.
 
Hey Joost, ik heb hier nu ook last van en heb geen idee wat het is. Kan er weinig tot niets over vinden, ben al bij fysio, huisarts geweest en zelfs een MRI scan laten maken maar er komt geen resultaat uit. Loop nu al zo´n 9 maanden met deze klacht. Hoe ben jij hier vanaf gekomen? hoop op een reactie ook al is dit van bijna 7 jaar geleden en ben je misschien niet meer actief. Mvg Michael.

Ook last van gehad. Beetje omheen proberen te trainen en het de tijd geven. Bij mij duurde het ook maanden voordat het weg was. Het komt ook eens in de zoveel tijd weer terug.
 
Proneted curls hebben mij er van af geholpen. En bij bi- curl niet helemaal strekken scheelt ook.

Wel een oud topic....
 
Back
Naar boven