MuscleMeat

LOG Sanne89 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Belachelijke gewichten nee joh, je moet toch ergens weer beginnen en.opbouwen, doodmoe zijn is goed dan heb je je best gedaan :D goed bezigg.
En waarom het hardlopen ervoor indedaad, kan je dat niet beter erna doen zodat je benen niet al te moe zijn tijdens KT
 
Dat is waar, bedankt :)

Had vandaag ook al 10uur gewerkt, dus de vermoeidheid zal een combinatie zijn van het trainen en de lange werkdag dan :D

---------- Toegevoegd om 23:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:39 ----------

Sorry ik volg je log niet, waarom ben je nu zo belachelijk zwak?

Aangezien ik er 5-6 jaar tussenuit ben geweest....
 
Dat is waar, bedankt :)

Had vandaag ook al 10uur gewerkt, dus de vermoeidheid zal een combinatie zijn van het trainen en de lange werkdag dan :D

---------- Toegevoegd om 23:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:39 ----------



Aangezien ik er 5-6 jaar tussenuit ben geweest....

Eet je niet gewoon te weinig kcals?

Ow ik zie je reactie nu, naja zieke drop qua gewichten , bedoel er niks mee.
 
waarom doe je hardopen eigenlijk voor de KT en niet erna?
just wondering


Omdat ik vorige keer niet het maximale uit mijn looptraining kon halen. Aangezien er binnenkort een loopevenement op de planning staat moet ik dat goed blijven onderhouden.
Maar de bedoeling is eigenlijk om dit te splitsen... dus geen kracht te doen op de dagen dat ik ga hardlopen. Alleen nog even kijken hoe ik het ga doen. het is nog even chaos:D

---------- Toegevoegd om 23:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:42 ----------

Eet je niet gewoon te weinig kcals?

Ow ik zie je reactie nu, naja zieke drop qua gewichten , bedoel er niks mee.

Dus ik ben het trg aan het opbouwen...en te weinig kcals zal ik niet binnen hebben, ik ben een flinke eter :o
'Zieke drop', weer een of andere nederlandse uitspraak? :p
 
Omdat ik vorige keer niet het maximale uit mijn looptraining kon halen. Aangezien er binnenkort een loopevenement op de planning staat moet ik dat goed blijven onderhouden.
Maar de bedoeling is eigenlijk om dit te splitsen... dus geen kracht te doen op de dagen dat ik ga hardlopen. Alleen nog even kijken hoe ik het ga doen. het is nog even chaos:D

---------- Toegevoegd om 23:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:42 ----------



Dus ik ben het trg aan het opbouwen...en te weinig kcals zal ik niet binnen hebben, ik ben een flinke eter :o
Dat zegt elke dude uit mijn sportschool :)

Heb je een voeding schema of target betreft macro verhoudingen / kcals?
 
Ik tel mijn kcal nog niet strikt

Mijn voeding vandaag:

- 250 ml sojalight + 50 gram havermout
- 1 appel + 1 appelsien
- 4 volkoren boterhammen met light kaas en kippenvleesbrood
- 1 potje kwark (125 gram) + enkele noten
- 1 appel
- Stuk quiche
en veel water.
 
Ik tel mijn kcal nog niet strikt

Mijn voeding vandaag:

- 250 ml sojalight + 50 gram havermout
- 1 appel + 1 appelsien
- 4 volkoren boterhammen met light kaas en kippenvleesbrood
- 1 potje kwark (125 gram)
- 1 appel
- Stuk quiche
en veel water.

grinnik, zo noemen mn kids ook een sinaasappel :D

maarre on a serious note: als je dat veel vindt, zou ik toch eens je kcal checken (ik vind het namelijk helemaal niet veel, en kom met moeite aan mijn calorietjes)
 
Laatst bewerkt:
Ik tel mijn kcal nog niet strikt

Mijn voeding vandaag:

- 250 ml sojalight + 50 gram havermout
- 1 appel + 1 appelsien
- 4 volkoren boterhammen met light kaas en kippenvleesbrood
- 1 potje kwark (125 gram) + enkele noten
- 1 appel
- Stuk quiche
en veel water.

Dat is echt heel weinig jonge dame, wellicht nog niets eens 1500 kcal :p
 
grinnik, zo noemen mn kids ook een sinasappel :D

maarre on a serious note: als je dat veel vindt, zou ik toch eens je kcal checken (ik vind het namelijk helemaal niet veel, en kom met moeite aan mijn calorietjes)

Dit is inderdaad niet erg veel. meestal is het wel een stukje meer. Maar wegens de lange werkdag is dat soms moeilijk te controleren :(.
Hier in België zeggen we vaak appelsien :D

Ik heb ook een beetje schrik wat mijn gewicht betreft. Zit nu op 73kg met een lengte van 1m66. Er mogen wel een paar kilootjes af. Want deze voel ik wel met het lopen tegenover enkele jaren terug.
 
Ik heb mijn totale energiebehoefte in rust uitgerekend aan de hand van de welkbekende formule:

447,593 + (gewicht_in_kg X 9,247) + (lengte_in_cm X 3,098) - (leeftijd_in_jaren X 4,33)

Dan kom ik op: 1542 kcal
Maar...hier wordt er geen rekening gehouden met de energie die ik zou verbruiken op een dag d.m.v het energie niveau.
Ik ben bewegingstherapeute van beroep en heb dus vanzelfsprekend een vrij bewegelijke job.

Mijn doel is om te cutten. Dus vetverlies waardoor ik ook hoop dat mijn totale gewicht een paar kg's naar beneden gaan.
Het probleem is dat ik moet uitgaan van VVM las ik. Aangezien ik voorlopig niet in de fitness train weet ik niet goed hoe ik dit te weten kan komen..

Wat raden jullie mij aan?
 
Ik weet mijn vet% niet exact :) heb het wel een half jaar geleden eens laten meten. Maar weet niet of dit nog hetzelfde is. (ik zal van dat % voorlopig even uitgaan)
Welk toestel/vetmeter zouden jullie me aanraden? Het zou handig zijn als ik dit thuis kan meten.

---------- Toegevoegd om 19:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Bij deze kom ik aan een energiebehoefte (rekening gehouden met 3-5 dagen sporten): 2159,11 kcal
Berkend aan de hand van de formule Katch - MCArdle.
Om te cutten moet je deze energieopname behouden? Of moet je hier 20% onderzitten?

---------- Toegevoegd om 22:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:45 ----------

Vandaag 30 minuten gaan hardlopen. Ik heb 4,72km gelopen.
Brandend scheenbeen!! :(

Gelukkig viel de spierpijn na de training van gisteren goed mee en had ik daar al niet zo veel last van :).
 
Als je veel cardio doet zou ik op onderhoud gaan eten. De negatieve energiebalans kun je dan creëren met cardio. :)
 
nah baal ik toch wel even :) heb vandaag even uitgerekend hoeveel Kcal ik vandaag op heb en hoeveel grm KH, vet en eiwitten. Vandaag heb ik een rustdag, dus buiten mijn beweging op het werk doe ik vandaag niets.
conclusie:
- 300 kcal boven de nodige energiebehoeftel!
- en dan slechte verhouding KH, vet en eiwite.. namelijk: 261,56 KH , 106,23 vet en 100,77 eiwit.

Werk aan de winkel dus!
Porties verkleinen en verhoudingen in evenwicht brengen.

Het vreemde is alleen dat ik dus nog honger heb...
 
grinnik, zo noemen mn kids ook een sinaasappel :D

hier altijd appelsien eigenlijk :D
maar is ook meer iets belgisch denk ik :p


best wel raar eigenlijk dat je nog steeds een hongergevoel hebt, ondanks dat je 300kcal boven onderhoud zit... gewoon nog deel kcal erbij gooien anders? :D
 
haha ik ga er absoluut niets bij gooien :D
volgens mij heb ik nog honger door de slechte verhouding kH, vetten en eiwitten.
Ik ga eens knutselen aan mijn voedingsschema en hopelijk kom ik er binnenkort beter en zonder hongergevoel uit :)
 
vetten liggen alleszins wel vrij hoog lijkt me

misschien best eens de inhoud van je dagelijkse calorieën bekijken en wat aan sleutelen
 
dat zal ik doen, bedankt! :)
 
Vandaag verder gepuzzeld aan mijn voedingsschema. Ik ben er nog niet, maar het trekt er al iets beter op.
Totaal aantal Kcal vandaag opgenomen: 1816 kcal
Verhouding EKV: 32,66% 50,36% 19,38%
Aangezien ik eigenlijk nog een 300kcal onder mijn totale energiebehoefte zit ga ik zo dadelijk nog een klein beetje groentensoep eten (nog een klein hongertje)

Dan de training van vandaag:

Looptraining: 5 min hardlopen - 20 min duurloop - 8 min uitlopen

Lunges L + R met DB
3 x 10 x 11kg (totaal gewicht)

Squats met DB
3 x 15 x 11kg (totaal gewicht)

Back extension
3 x 10

Fly met DB
3 x 10 x 7kg (totaal gewicht)

DB lateral raise
3 x 15 x 3kg (enkel het gewicht van beide staven)

DB curl
3 x 10 x 3,5kg (gewicht per DB)

DB triceps extension
3 x 15 x 3,5kg (totaal gewicht)
 
Vandaag toch maar weer een dagje rust genomen. had wat stekende pijn in dat vervelende scheenbeen.

Had ook wat last van mijn rechter quadriceps de laatste 2 dagen als ik aan het lopen ben. Precies of de aanhechting met mijn knie ging uit een knappen.. vreemd gevoel.
Een vriend van me raad magnesium aan.. wat denken jullie hiervan?

Morgen even gaan zwemmen i.p.v looptraining.
 
Back
Naar boven