Fitness Seller

Libië wel en Syrië niet? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben ff op vakantie geweest en snap er niets meer van. Jihadisten met banden met Al Qaida hebben zich verenigd, maar andere weer niet. Sommige worden bewapend door Saudis, sommige door Russen. Aleppo ingenomen van ISIS, luchtaanval van Assad. Soenieten, sijieten, christenen en wat huurlingen die t sws niets uitmaakt.
Bestaat er geen mooi overzichtje van?
:P niet te vergeten, de "officiële rebellen" die groepen met moslimextremisten aanvallen in een poging om steun van het Westen terug te winnen.
 
Alleen mensen kunnen zo wreed zijn.

---------- Toegevoegd om 19:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

:P niet te vergeten, de "officiële rebellen" die groepen met moslimextremisten aanvallen in een poging om steun van het Westen terug te winnen.

Er zijn meerdere groepen religieuze extremisten. Allen vechten ze tegen het leger van Assad.

De rebellen die de opstand begonnen, zagen in deze groepen eerst heil omdat ze dachten dat ze hen konden helpen aan een snelle overwinning maar deze groepen hebben de zaak "gekaapt".
Nu, heel recent, hebben de eerste opstandelingen besloten dat die religieuze gekken best oprotten en daarom beginnen ze nu ook elkaar te bevechten.

Het Westen heeft ingezien dat Assad niet te verjagen is, zelf niet als ze steun leveren aan de religieuze gekken, en hebben dus besloten dat het misschien beter is een andere kaart te trekken. Je zal zien dat de VS en het Westen in het algemeen zich steeds minder zal gaan bemoeien met deze landen en meer toenadering zal zoeken tot het verdere Oosten. We zien dit reeds nu met de toenadering tot Iran; De VS is namelijk wakkergeschud na de vernedering die ze opliepen bij de hele hetze rond de chemische wapens. Assad en Rusland haalde zijn slag thuis en de VS stond er geridiculiseerd bij.
De VS heeft eindelijk door dat zijn macht aan het tanen is en men met hun o zo sterke leger niks kunnen uithalen;
 
Alleen mensen kunnen zo wreed zijn.

Niet waar, bij gorillas is er ook (geplande) oorlogsvoering vastgelegd en gedocumenteerd, dat een groep alle mannetjes van een ander territorium afslachten en het territorium + de vrouwtjes voor zichzelf opeisen. Blijkbaar hoort dit dus ook in het dierenrijk thuis, denk trouwens niet dat het er daar milder aan toe gaat, met zijn 10en 1 mannetje van een ander groep ''ambushen'' en doodbijten is net zo gruwelijk.
 
Niet waar, bij gorillas is er ook (geplande) oorlogsvoering vastgelegd en gedocumenteerd, dat een groep alle mannetjes van een ander territorium afslachten en het territorium + de vrouwtjes voor zichzelf opeisen. Blijkbaar hoort dit dus ook in het dierenrijk thuis, denk trouwens niet dat het er daar milder aan toe gaat, met zijn 10en 1 mannetje van een ander groep ''ambushen'' en doodbijten is net zo gruwelijk.

Ik had moeten zeggen "primaten".
 
Ik had moeten zeggen "primaten".

Yasmine plz, georganiseerde oorlogsvoering is ook bij mieren gedocumenteerd, sterker nog, ze gebruiken tactieken die wij ook gebruiken in oorlog.
 
Yasmine plz, georganiseerde oorlogsvoering is ook bij mieren gedocumenteerd, sterker nog, ze gebruiken tactieken die wij ook gebruiken in oorlog.

In de dierenwereld is geweld ten aanzien van soortgenoten steeds met een reden.
De mens is het enige wezen die anderen martelt voor de lol.

Maar inderdaad, toen ik schreef "enkel mensen kunnen zo wreed zijn " dacht ik dat ik in het topic van kindermishandeling aan het posten was.

Maar inderdaad, in de dierenwereld is oorlogsvoering heel vaak zeer gruwelijk.
 
Het probleem is dat nu ook streng religieuze groeperingen zich tegen elkaar keren en ik denk dat dat komt omdat ze voelen dat Assad de overhand heeft/gaat krijgen.
 
In de dierenwereld is geweld ten aanzien van soortgenoten steeds met een reden.
De mens is het enige wezen die anderen martelt voor de lol.

Maar inderdaad, toen ik schreef "enkel mensen kunnen zo wreed zijn " dacht ik dat ik in het topic van kindermishandeling aan het posten was.

Maar inderdaad, in de dierenwereld is oorlogsvoering heel vaak zeer gruwelijk.

Klopt niet, ook (fysiek) pesten/martelen (zonder reden) komt vaak in het dierenrijk voor.
Hoe triest dit ook klinkt, het hoort bij de natuur, dit wilt natuurlijk niet zeggen dat ik het goedkeur.
Dieren zijn niet per definitie ''onschuldig''.
 
De natuur in de mens en dier is altijd hetzelfde: MACHT.
 
Het probleem is dat nu ook streng religieuze groeperingen zich tegen elkaar keren en ik denk dat dat komt omdat ze voelen dat Assad de overhand heeft/gaat krijgen.
Gaat denk ik meer waar religieuze moslims het steeds om gaat: macht.
Veel regio's zijn momenteel in de macht van verschillende rebellengroepen, zoals extremisten die de sharia toepassen. Deze laatsten willen dit op zo veel mogelijk plaatsen doen. Met sharia, Islam en Allah als excuus terwijl ze het enkel voor eigen macht doen.
 
In Syrië is de medeoprichter van Sharia4Belgium, de 30-jarige Feisal Yamoun, omgekomen. Yamoun zou tijdens gevechten een neergeschoten elektriciteitspaal op zijn hoofd hebben gekregen.

Half januari bleek uit cijfers van minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders dat ongeveer 20 Belgische strijders zijn omgekomen in Syrië. NRC spreekt over 26 omgekomen Belgen in Syrië. (Belga/SD)


Ai...
 
Syrië is niet meer leuk. De Krim is the next big thing.
 
Bedoel ermee dat de Internationale Gemeenschap nu andere conflicten belangrijker vindt.

Snap ik. Overigens denk ik dat het probleem in syrie nog jaren zal aanhouden. De ISIL lijkt ook steeds meer terein te winnen somehow.
 
Assad gaat winnen, is een kwestie van tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven