MuscleMeat

High frequency training project (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Die heupflexor, dat is niet je heupflexor. Het is referred pain vanuit je heupgewricht. Probeer je piriformis eens meer te rekken/met lacross ball bewerken. Door teveel spanning van de piriformis komt de kop van je heup iets naar voren uit zijn/haar kommetje wat pijn aan de voorzijde heup veroorzaakt.

Ik heb dit zelf jaren gehad en kwam er maar niet achter wat het was. Ik mobiliseer mijn heup ook nog terug zijn kommetje in, maar dat kan ik je niet uitleggen, dat moet je zien en voelen. ;)
 
Ja, die regio van de heup flexor voelt geïrriteerd als ik erop druk of een squat maak. Als ik zit of een tijdje lig komt er soms een branderig gevoel. Het doorstraalt een deel door mijn bovenbeen als ik veel kracht zet. Die heftige pijnscheut kwam daar toen ook vandaan. Wat je zegt zal wel kloppen, ik ben geen expert op dit gebied.

Het rekken is denk ik wel een mogelijkheid. Ik heb dan wel een instructiefilmpje nodig of iemand die het voor kan doen. Het herstel loopt nog steeds wel traag. Denk je dat het echt versneld kan worden? Het niet zwaar belasten lijkt mij het belangrijkst. Dan merk ik ook wel vooruitgang.
 
Ja, die regio van de heup flexor voelt geïrriteerd als ik erop druk of een squat maak. Als ik zit of een tijdje lig komt er soms een branderig gevoel. Het doorstraalt een deel door mijn bovenbeen als ik veel kracht zet. Die heftige pijnscheut kwam daar toen ook vandaan. Wat je zegt zal wel kloppen, ik ben geen expert op dit gebied.

Het rekken is denk ik wel een mogelijkheid. Ik heb dan wel een instructiefilmpje nodig of iemand die het voor kan doen. Het herstel loopt nog steeds wel traag. Denk je dat het echt versneld kan worden? Het niet zwaar belasten lijkt mij het belangrijkst. Dan merk ik ook wel vooruitgang.

Laat er nou nét een fysiotherapeut in spé langskomen vanmiddag ;)

Ik help je wel met een piriformis stretch. De rest van je vragen bespreken we dan wel, goed?

---------- Toegevoegd om 10:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:28 ----------

Die heupflexor, dat is niet je heupflexor. Het is referred pain vanuit je heupgewricht. Probeer je piriformis eens meer te rekken/met lacross ball bewerken. Door teveel spanning van de piriformis komt de kop van je heup iets naar voren uit zijn/haar kommetje wat pijn aan de voorzijde heup veroorzaakt.

Ik heb dit zelf jaren gehad en kwam er maar niet achter wat het was. Ik mobiliseer mijn heup ook nog terug zijn kommetje in, maar dat kan ik je niet uitleggen, dat moet je zien en voelen. ;)

Zou jij dat mij misschien wel in jargon kunnen uitleggen? Misschien dat ik het wel begrijp of (her)ken.. Tenzij het een manuele techniek is..
 
Ikzelf heb problemen met mijn heupen (nu wat minder gelukkig), namelijk met de zogenaamde ''heupbuigers''. De pijn zit dan bij mijn lies (wel op het been) en aan de zijkant bil. De spieren zijn daar soms aangespannen, zonder dat het hoeft. Ik had ook vooral last met squatten, maar ook met lang wandelen en uiteindelijk met elke beweging wel. Het waren steken en een vaag gevoel alsof mijn zenuw ergens klem in zat.
Ik weet niet of je dit herkent? FTIO kan jou vast wat oefeningen laten zien :D
Ikzelf heb er nu minder last van doordat de fysiotherapeut die spieren wekelijks heeft gemasseerd, ikzelf heb een stretch oefening gedaan

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en voor elke training ook even stretchen en liever ook even op de crosstrainer om alles wat los te maken daar. Af en toe heb ik er nog wel last van, maar niet zo erg als eerst.
 
Ja, die regio van de heup flexor voelt geïrriteerd als ik erop druk of een squat maak. Als ik zit of een tijdje lig komt er soms een branderig gevoel. Het doorstraalt een deel door mijn bovenbeen als ik veel kracht zet. Die heftige pijnscheut kwam daar toen ook vandaan. Wat je zegt zal wel kloppen, ik ben geen expert op dit gebied.

Het rekken is denk ik wel een mogelijkheid. Ik heb dan wel een instructiefilmpje nodig of iemand die het voor kan doen. Het herstel loopt nog steeds wel traag. Denk je dat het echt versneld kan worden? Het niet zwaar belasten lijkt mij het belangrijkst. Dan merk ik ook wel vooruitgang.
Zoek de instructie filmpjes van defranco's agile 8 op, dan zie je nadat Joe zijn piriformis heeft gemarteld met een lacrosse bal hij daarna in zit een piriformis stretch uitvoert. Die dus. ;)

---------- Toegevoegd om 12:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:15 ----------

Ikzelf heb problemen met mijn heupen (nu wat minder gelukkig), namelijk met de zogenaamde ''heupbuigers''. De pijn zit dan bij mijn lies (wel op het been) en aan de zijkant bil. De spieren zijn daar soms aangespannen, zonder dat het hoeft. Ik had ook vooral last met squatten, maar ook met lang wandelen en uiteindelijk met elke beweging wel. Het waren steken en een vaag gevoel alsof mijn zenuw ergens klem in zat.
Ik weet niet of je dit herkent? FTIO kan jou vast wat oefeningen laten zien :D
Ikzelf heb er nu minder last van doordat de fysiotherapeut die spieren wekelijks heeft gemasseerd, ikzelf heb een stretch oefening gedaan

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en voor elke training ook even stretchen en liever ook even op de crosstrainer om alles wat los te maken daar. Af en toe heb ik er nog wel last van, maar niet zo erg als eerst.
Alleen masseren gaat je niet helpen, laat je SI gewricht nakijken en de TLO regio. Of kom bij mij langs. :thumbup:
 
Zoek de instructie filmpjes van defranco's agile 8 op, dan zie je nadat Joe zijn piriformis heeft gemarteld met een lacrosse bal hij daarna in zit een piriformis stretch uitvoert. Die dus. ;)

---------- Toegevoegd om 12:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:15 ----------


Alleen masseren gaat je niet helpen, laat je SI gewricht nakijken en de TLO regio. Of kom bij mij langs. :thumbup:

Het masseren heeft mij wel geholpen, ik moet nu alleen oppassen gewoon. Het is geen gewricht probleem.
 
FTIO heeft me 3 varianten van de piriformis stretch laten zien. Ik ga de stretches elke dag doen en kijken of er sneller verandering gaat plaatsvinden. Als het de heupflexor was zou ik deze tijdens de stretch gevoeld moeten hebben, wat niet het geval is. Referred pain is complex.

Volgende week ga ik mijn onderlichaam pas weer belasten. Ik ben benieuwd.

25-3-2014

power squat
3x5x120kg

paused bench (wide grip)
3x5x100kg

deficit deadlift
1x180kg
5x200kg

kb rows
6x32kg
6x37kg
6x44kg

ringen
nog wat oefeningen met de ringen laten zien.

Comment:
In plaats van hyper heb ik er een power training van gemaakt. De pijn is weer afgenomen met de squats. Het is volgens mij al weer weken geleden dat ik zware pulls heb gedaan. Vanaf volgende week gaat de focus weer naar kracht. Qua LB is er nog veel potentie die nog niet benut is.
 
Het masseren heeft mij wel geholpen, ik moet nu alleen oppassen gewoon. Het is geen gewricht probleem.


Dan niet. :D Jij zal er meer verstand van hebben. :thumbup:

---------- Toegevoegd om 09:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:26 ----------

@Vic Told ya so. ;) FTIO is fysio in opleiding? Referred pain is juist cool man. Ik los elke dag puzzels op waar patiënten niks van snappen.
 
Dan niet. :D Jij zal er meer verstand van hebben. :thumbup:

---------- Toegevoegd om 09:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:26 ----------

@Vic Told ya so. ;) FTIO is fysio in opleiding? Referred pain is juist cool man. Ik los elke dag puzzels op waar patiënten niks van snappen.

Ik noem alleen mijn ervaring op, heeft niks met verstand te maken.
 
Het masseren heeft mij wel geholpen, ik moet nu alleen oppassen gewoon. Het is geen gewricht probleem.
Als je klacht echt verholpen zou zijn hoef je dit niet te doen. ;)
 
Als je klacht echt verholpen zou zijn hoef je dit niet te doen. ;)

Ik zeg niet dat het verholpen is, ik zeg dat het masseren heeft geholpen. Die spieren hebben gewoon soms nog de nijging om sneller aan te spannen dan andere spieren en minder snel los te gaan dan andere spieren, hier moet ik mee opletten. Van elke dag lang pijn naar 1x in de twee weken een keer met squatten, vind ik wel verbeterd.
 
@ Jaap

Ja klopt inderdaad.

@ Hell

Het kunnen ook meerdere variabelen zijn waardoor de klachten zijn afgenomen. Het kan lijken dat het door het masseren komt, terwijl dit niet per se zo hoeft te zijn. Je hebt i.i.g. een mooie vooruitgang meegemaakt.

25-3-2014

bench press (elbows out)
6x105kg PR
8x100kg
10x90kg

supported kb row
6x44kg
6x48kg PR
10x40g

horizontal ring push-ups (elbows out)
27xbw+3x5 PR

elevated inverted ring row
20xbw+3x5

Comment:
Laatste week overreaching.

Voor de geïnteresseerden heb ik laatst nog een artikel omtrent het belang van periodisering geschreven.
 
Ik zeg niet dat het verholpen is, ik zeg dat het masseren heeft geholpen. Die spieren hebben gewoon soms nog de nijging om sneller aan te spannen dan andere spieren en minder snel los te gaan dan andere spieren, hier moet ik mee opletten. Van elke dag lang pijn naar 1x in de twee weken een keer met squatten, vind ik wel verbeterd.
Spieren zijn niet zomaar uit zichzelf (haarzelf bij jou) meer gespannen, dat heeft altijd een onderliggende oorzaak. Mijn idee om iets efficiënt aan te pakken is altijd de oorzaak aanpakken.
 
@Vic Told ya so. ;) FTIO is fysio in opleiding? Referred pain is juist cool man. Ik los elke dag puzzels op waar patiënten niks van snappen.

Ja is een soort van Anagram voor FysioTherapeut In Opleiding.

DieNase, ik heb hem drie stretches laten zien in de volgorde van intensiteit.

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ----------

Ik wou net zeggen Victor, is het tijd om te overreachen? En toen las ik je comment.

Doe je express UB voor het beter kunnen overreachen of zit dat nou standaard in je weekschema? Ik weet het even niet meer.

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

Sjonge, lees ik de comment hierboven en zie ik meteen waarom je UB pakt. Hebben we nog besproken ook.... :o
 
@ Jaap

Ja klopt inderdaad.

@ Hell

Het kunnen ook meerdere variabelen zijn waardoor de klachten zijn afgenomen. Het kan lijken dat het door het masseren komt, terwijl dit niet per se zo hoeft te zijn. Je hebt i.i.g. een mooie vooruitgang meegemaakt.

Dat klopt, alleen nam de pijn met het masseren zelf al af, en zij voelde de spanning ook duidelijk verminderen. Verder deed ik niets anders daarvoor. Vooruitgang is natuurlijk het doel :D

Spieren zijn niet zomaar uit zichzelf (haarzelf bij jou) meer gespannen, dat heeft altijd een onderliggende oorzaak. Mijn idee om iets efficiënt aan te pakken is altijd de oorzaak aanpakken.

Dat is zeker waar, dat klopt. De reden daarvan weet ik nog niet (buiten overbelasting om, waar nu dus geen sprake meer van is en ik daardoor nu ook geen tot weinig last meer heb.) Zodra de pijn weer erger wordt zal ik uitzoeken wat de oorzaak nog meer kan zijn.
 
Note to self stop met discussieren met mensen en help alleen mensen die er om vragen.

Vic! Hoe gaat het stretchen?
 
Doe je express UB voor het beter kunnen overreachen of zit dat nou standaard in je weekschema? Ik weet het even niet meer.

Met een reguliere opzet zou ik het niet doen. Op dit moment ben ik beperkt met mijn LB trainingen, dus heb ik ruimte om nog wat extra UB te doen. Aangezien ik volgende week een reset in plan, probeer ik nog alles te geven.

Het is leuk om te ervaren dat je met een relatief laag volume vaker met een hoge intensiteit kan trainen. Ik zal binnenkort nog wel een klein overzicht plaatsen wat ik nu de afgelopen periode gedaan heb.

Note to self stop met discussieren met mensen en help alleen mensen die er om vragen.

Vic! Hoe gaat het stretchen?

Dat kan wat subtieler Jaap ;)

Stretchen gaat goed. Ik merk verbetering, maar kan het ook komen doordat ik het simpelweg niet echt belast. Hoe sta jij tegenover de frequentie? Ik heb de mogelijkheid om vaker op een dag te stretchen.

26-3-2014

overhead press
2x75kg
5x70kg
8x60kg
10x50kg

body curl
2x6x-light band
6x-super mini band
6x-mini band

chins
6x32kg
8x26kg
5x20kg+5xbw

elevated ring flyes
8xbw
8x8kg
8x12kg

one leg calf raise
8x20kg
8x28kg
8x32kg

lying db extension
2x8x17,5kg
10x15kg

incline hammer curl
8x20kg
2x7x20kg

incline side raise
3x10x7,5kg

Comment:
Goed. Schouders en polsen wel wat gevoelig nu.
 
Hoe verzwaar jij de ring flyes in je eentje dan?
 
Mijn zusje kwam trainen. Ik heb het ook wel eens alleen geprobeerd, alleen is dat erg lastig ja :D

27-3-2014

flat db press
15x40kg PR
12x40kg
18x30kg

seated cable row (2 handles)
6x40kg+6x34kg+6x28kg
12x28kg
18x22kg

triceps dips
20xbw+3x5

hammer grip pull-up
12xbw+3x3

cable pull throughs
3x15

Comment:
Het zou mooi zijn als ik morgen ook een pr met de close grip kan pakken.
 
Back
Naar boven