AndroidHealthClinic

Basic ftit vs fit 4 free (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffer

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
214
Waardering
1
Wat zijn jullie ervaringen met deze twee sportscholen?

ik heb gehoord dat er bij fit 4 free wel begeleiding rondloopt dus ook iemand die je schema bijhoudt voor een tientje en bij basic fit moet je het helemaal zelf uitzoeken
 
Begeleiding bij sportscholen is sowieso altijd ruk dus daar hoef je niet naar te kijken. Verder zou ik bij geen één van bovengenoemde sportscholen gaan trainen.

Als je een trainingsschema wilt dat wel zoden aan dijk zet dan kijk in het subforum daarvoor. Ben je veel meer mee geholpen dan met zo'n schema dat zo'n instructeur je geeft. Je kan desnoods wel vragen of je form goed is maar zelfs dat zou ik liever aan mijn trainingspartner vragen dan aan een instructeur :p
 
Ik zit bij Basic Fit. Ik ben erg tevreden, af en toe is het te druk maar de apparatuur is goed en het is dichtbij huis. Voor instructies moet je idd niet naar Basic Fit gaan.
 
Fit 4 free is hier een stuk beter dan basic fit. stuk meer ruimte en we hebben een squatrack. wat ze bij deze basic fit niet hebben.

Je kan beter zelf gewoon langs gaan en kijken wat je het best vind.
 
Elke sportschool is anders volgens mij, ook binnen een bepaald bedrijf.
De ene basic fit heeft geen squatrek, de ander wel.
De ene fit for free heeft geen goede begeleiding, de ander wel.

Zoals tunux al zegt, gewoon gaan kijken wat je ervan vindt.
 
Elke sportschool is anders volgens mij, ook binnen een bepaald bedrijf.
De ene basic fit heeft geen squatrek, de ander wel.
De ene fit for free heeft geen goede begeleiding, de ander wel.

Zoals tunux al zegt, gewoon gaan kijken wat je ervan vindt.
Een nadeel bij beide vind ik dat er alleen jaarlijkse contracten beschikbaar zijn maar niet een kwartaal en een half jaar.

Ik vind personal training wel belangrijk dan weet ik of ik goed traint als er iemand is die toekijkt. Aangezien er bij basic fit geen begeleiding is overweeg ik fit 4 free want die doen volgens mij wel aan personal training anders kom ik bij duurdere sportscholen uit waar ik geen budget wilt uitgeven maar het bij de goedkopere variant wilt houden maar waar er instructeurs rondlopen
 
Zit idd veel verschil in van club tot club, ik woon midden in een straal van 2basic fit's(beide ongeveer 10km)
De 1ne is voor mij een hele goede gym(alles wat je nodig hebt) terwijl de andere basic fit niet eens een incline bench/squatrek,...heeft!
Dus er zit wel degelijk veel verschil in.
Wel hebben ze beide geen begeleiding.
 
Ik train bij zowel een 'hardcore gym' alsmede bij Basic Fit. Bij die laatste kom ik bij 2 verschillende en tussen die 2 zit een wereld van verschil. Beiden kennen geen begeleiding, sterker nog er werken enkel mensen die van toeten noch blazen weten. Zowel over toestellen, oefeningen enzovoorts weet men niets. Het gezegde 'if you pay peanuts, you will get monkeys' gaat hier dan ook duidelijk op. Men heeft geen kennis geen kunde en wat wel schandalig is men heeft nog geen eens een EHBO diploma, leuk dus als er eens wat gebeurd..... Wel een groot verschil in uitrusting tussen de diverse basic fits. De ene heeft heel veel soorten goede toestellen inclusief smith en squat-rek en bij de andere heeft men nog geen eens een incline bench press bank. Bij de meesten gaan dumbells niet verder dan een kilo of 36. De voordelen van een echte old school hardcore gym hoef ik niet uit te leggen (het nadeel voor mij is dat deze nog verder weg zit dus bij 2 trainingen per dag is dat niet altijd handig).:cool:
 
Een nadeel bij beide vind ik dat er alleen jaarlijkse contracten beschikbaar zijn maar niet een kwartaal en een half jaar.

Ik vind personal training wel belangrijk dan weet ik of ik goed traint als er iemand is die toekijkt. Aangezien er bij basic fit geen begeleiding is overweeg ik fit 4 free want die doen volgens mij wel aan personal training anders kom ik bij duurdere sportscholen uit waar ik geen budget wilt uitgeven maar het bij de goedkopere variant wilt houden maar waar er instructeurs rondlopen

Waarom zou je een personal trainer willen? Af en toe je vorm zelf controleren kan ook en ook hier op het forum controleren. Scheelt veel geld en moeite
 
Een nadeel bij beide vind ik dat er alleen jaarlijkse contracten beschikbaar zijn maar niet een kwartaal en een half jaar.

Ik vind personal training wel belangrijk dan weet ik of ik goed traint als er iemand is die toekijkt. Aangezien er bij basic fit geen begeleiding is overweeg ik fit 4 free want die doen volgens mij wel aan personal training anders kom ik bij duurdere sportscholen uit waar ik geen budget wilt uitgeven maar het bij de goedkopere variant wilt houden maar waar er instructeurs rondlopen

Ik wil je wel PT geven :)

Verder verschilt het heel erg per gym wat ze hebben dus gewoon ff binnenlopen.
 
Ik train bij zowel een 'hardcore gym' alsmede bij Basic Fit. Bij die laatste kom ik bij 2 verschillende en tussen die 2 zit een wereld van verschil. Beiden kennen geen begeleiding, sterker nog er werken enkel mensen die van toeten noch blazen weten. Zowel over toestellen, oefeningen enzovoorts weet men niets. Het gezegde 'if you pay peanuts, you will get monkeys' gaat hier dan ook duidelijk op. Men heeft geen kennis geen kunde en wat wel schandalig is men heeft nog geen eens een EHBO diploma, leuk dus als er eens wat gebeurd..... Wel een groot verschil in uitrusting tussen de diverse basic fits. De ene heeft heel veel soorten goede toestellen inclusief smith en squat-rek en bij de andere heeft men nog geen eens een incline bench press bank. Bij de meesten gaan dumbells niet verder dan een kilo of 36. De voordelen van een echte old school hardcore gym hoef ik niet uit te leggen (het nadeel voor mij is dat deze nog verder weg zit dus bij 2 trainingen per dag is dat niet altijd handig).:cool:

Train jij twee keer op een dag???? Denk aan je rust :p

Ik zit ook sinds kort bij een hardcore fitness, wat een wezenlijk verschil met fit4free of basic fit!!!
Je kan beter niet bij basic fit of fit4free gaan trainen want er zal niemand zijn die je echt de juiste houding kan leren. Voor je het weet voer je dus al je oefeningen fout uit.

Een hardcore gym kost iets meer maar dan heb je ook wat! Ondanks het feit dat ik niet betaal voor een personal trainer wordt ik toch uitstekend geholpen :) (Hardcore gym: PowerBase Eindhoven/Best)
 
Aldi vs Lidl
 
Ik ben heel tevreden met 'mijn' basic fit. Genoeg stangen, schijven, dumbels, een squatrek en een stairmaster!!!! :D. En op de tijden dat ik sport is het niet zo heel erg druk. Er is ook een personal trainer van een extern bedrijf maar daar heb ik zelf niet zo'n behoefte aan. Volgens mij komen de personal trainers nu landelijk in elke basic fit.
 
Train jij twee keer op een dag???? Denk aan je rust :p

Ja ik train 2x op een dag met daarnaast ook nog een cardio-workout. Dit op ma t/m vr. Op za+zo slechts 1x gewichtstraining en een cardio workout. Aan mijn rust kom ik makkelijk (eten/trainen/slapen en deze cyclus weer opnieuw).;)
 
Bij ons lopen er wel personal trainers rond in basic-fit ;)
 
Bij ons lopen er wel personal trainers rond in basic-fit ;)

Bij ons niet en die gasten die er werken weten van niks voor iemand die net begint lijkt basic fit of fit4free me geen goed idee tenzij deze een goede trainingspartner heeft met ervaring, want wat ik nou soms zie gebeuren gaat nergens over!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven