MuscleMeat

Zelf leren kickboksen of boksen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mikebotte

Novice
Lid geworden
25 sep 2013
Berichten
23
Waardering
0
Ik zou graag op mijn eigen leten kickboksen/boksen. Weet er soms iemand een goed boek voor techniek of waar ik ergens bronnen zou kunnen vinden voor zelfstudie.
 
Kijk op youtube, zat te vinden.
Op jezelf ga je mijns inziens nooit goed worden, ik weet niet wat je doelen zijn, maar als beginner maak je zoveel fouten in houding en beweging, dat heb je zelf niet door.
Plus, als je nooit weet hoe het is om geslagen te worden, vaak en hard, dan blijft de schrikreactie en zul je automatisch weer instinctief gaan vechten.
Dus schrijf je gewoon in bij een gym, gezellig.
 
Ligt er inderdaad aan wat je doelen zijn. Als je een beetje conditie wilt krijgen kun je wel wat aankloten op een bokszak met filmpjes van internet.

Als je toch echt serieus wilt leren boksen is dit eigenlijk bijna onmogelijk in je eentje. Bovendien is het afleren van een verkeerde techniek ( iets wat onbewust toch wel gaat gebeuren ) vele malen moeilijker dan als beginner meteen iets aanleren en al lerende je houding en bewegingen ontwikkelen.
 
Niet aan beginnen.

Zoek een leuke sportschool en begin daar bij de beginnersgroep. Tevens is het zo dat je een hoop gaat leren van het ''sparren'' en dat kan je niet in je eentje doen.

Wat je wel thuis kunt doen zijn een hele hoop oefeningen om fit te worden, zoek maar eens op youtube naar trainingsfilmpjes van Badr Hari/GSP enzo. Succes!
 
Sommige sporten gaan alleen niet lukken. boksen is niet te doen alleen. Je hebt altijd een tegenstander nodig om te leren. Belangrijk is je verdediging, reflexen en je voetenwerk wat je niet kan leren in je eentje. Enige wat je kan trainen is je snelkracht in je stoten, waarvan eigenlijk de techniek nooit optimaal van kan zijn.

Misschien een rare vergelijking, maar heb een paar jaar heel fanatiek tegen een muur aan staan tennissen. Ik dacht de ik goed was, sloeg hard en probeerde mezelf eruit te slaan. Ik sloeg de bal hard en precies.
Eenmaal op de baan was alle training nagenoeg voor niks geweest en kon ik alles opnieuw leren.
 
Boksen is voor een groot deel anticeperen op je tegenstander en hem leren "lezen".
Zonder goede reflexen zal je nooit goed kunnen boksen + het schrikeffect als je een keer een stomp op je kin vangt.
 
Krijg je dit:

MAWl2LG.gif
 
Boksen is voor een groot deel anticeperen op je tegenstander en hem leren "lezen".
Zonder goede reflexen zal je nooit goed kunnen boksen + het schrikeffect als je een keer een stomp op je kin vangt.
Dit.
 
Ik zou toch wel eerst je basistechnieken in een club gaan leren, dan kan je daarna je lessen thuis nog oefenen. Koop jezelf een grote spiegel om jezelf bezig te zien, en een bokszak.
Maar voor te leren sparren moet je zowiezo in een club gaan, dat kan je nooit zelf aanleren.
 
Ik zou graag op mijn eigen leten kickboksen/boksen. Weet er soms iemand een goed boek voor techniek of waar ik ergens bronnen zou kunnen vinden voor zelfstudie.

Er bestaan veel kanalen daarover hoor maar het is wel klote dat er niemand is om je bij te sturen :( hier wat kanalen:

http://m.youtube.com/user/FightTipsVideos
http://m.youtube.com/user/kwonkicker
http://m.youtube.com/user/FightSmartTrav
http://m.youtube.com/user/expertboxing
http://m.youtube.com/user/FreddiesModernKungFu hij geeft goede oefeningen van zowat alles lenigheid, harder slaan enz...


Veel succes en vooral niet opgeven ;)

---------- Toegevoegd om 22:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:53 ----------

Ik zou toch wel eerst je basistechnieken in een club gaan leren, dan kan je daarna je lessen thuis nog oefenen. Koop jezelf een grote spiegel om jezelf bezig te zien, en een bokszak.
Maar voor te leren sparren moet je zowiezo in een club gaan, dat kan je nooit zelf aanleren.

Is wel zo maar hij kan eventueel ook schaduw boksen dat gaat hem zeker en vast veel helpen.
 
Al het materiaal van Bas Rutten is top voor de beginner (en gevorderde).
Vele dvd's en youtube materiaal.

Aanrader is toch echt om een school op te zoeken, het werkt toch altijd beter als er iemand is om je op de juiste weg te helpen en te corrigeren.
 
Zelf aankloten is het slechtste wat je kunt doen wat 'leren' betreft.
Je gaat jezelf verkeerde technieken aanleren, gegarandeerd.

De meeste sportscholen hebben gratis entree lessen, pak er daar eens 1 of 2 van en kijk of je het wat vind.
100% dat je in die ene les meer leert dan je zult leren als je 3 maanden zelf aankloot.
 
Al het materiaal van Bas Rutten is top voor de beginner (en gevorderde).
Vele dvd's en youtube materiaal.

Aanrader is toch echt om een school op te zoeken, het werkt toch altijd beter als er iemand is om je op de juiste weg te helpen en te corrigeren.


natuurlijk is sparringservaring het belangrijkste want zonder sparren weet je niet of je technieken werken
 
Je kan je beter een goede coach zoeken...die je corrigeert waar nodig :) Bovendien heb je een partner nodig om je skills te testen
 
Kan je niet alleen leren.
Je moet in groepsverband trainen, sparren tegen verschillende mensen.
Gehard en gepusht worden door de trainer etc.
 
Op hoog niveau zal je niet komen, maar met goed instructie materiaal kan je een eind komen.
En ipv sparren kan je ook groepjes hangjongeren uitdagen.
 
IID op youtube kan je er wel veel uit leren man. mike tyson , ali enz typen ;)
 
moet je naar die ene film kijken met Rocky

---------- Toegevoegd om 08:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:08 ----------

Op hoog niveau zal je niet komen, maar met goed instructie materiaal kan je een eind komen.
En ipv sparren kan je ook groepjes hangjongeren uitdagen.

indd eerst leren klappen krijgen
 
Back
Naar boven