XXL Nutrition

Hoe herken je het einde van beginner gains?

Bezoekers in dit topic

Kipsate

Cool Novice
Lid geworden
6 feb 2014
Berichten
73
Waardering
2
Lengte
1m94
Massa
120kg
Vetpercentage
25%
Is er een manier om te herkennen of je tegen het einde van je beginner gains aanloopt? Hoe signaleer je dat? Kun je dat einde van die gains verleggen met supplementen?

Train nu een aantal maanden en qua krachttoename ben ik benieuwd of ik nu tegen het einde van die gains ben aangelopen. Merk nu dat iedere extra kilootje zwaar bevochten moet worden. Weet niet of dat misschien ook iets met testo-levels te maken heeft.
 
Mat heeft daar een speciaal meetinstrument voor.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Lees je in over voedingsschema
maak er een
Laat het controleren

And keep gaining!
 
Is er een manier om te herkennen of je tegen het einde van je beginner gains aanloopt?
Ja

Hoe signaleer je dat?

Zodra je merkt dat je (structureel) niet meer significant per trainingsessie vooruit gaat. (dus een paar slechte trainingsessies daargelaten)

Kun je dat einde van die gains verleggen met supplementen?

Nee.

Train nu een aantal maanden en qua krachttoename ben ik benieuwd of ik nu tegen het einde van die gains ben aangelopen. Merk nu dat iedere extra kilootje zwaar bevochten moet worden.

Zodra zichtbare progressie meer per week of paar weken plaats vindt, ben je het beginners stadium voorbij.
M.a.w. als het niet meer lukt om na iedere training trainingsgewicht voor nagenoeg alle oefeningen te verhogen.

Weet niet of dat misschien ook iets met testo-levels te maken heeft.

nee.
 
Met jou gewicht moet je niet zeiken en keihard trainen en normaal eten... want dit slaat nergens op na 10 sec kon ik niet meer lezen wat er allemaal stond in dat spijkerschrift van je, dus bij deze Veel en goed eten, ga maar lezen wat goed is en zie de andere reacties! succes haha

---------- Toegevoegd om 11:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:49 ----------

Oops -,- verkeerde topic
 
Thanks Harpep voor het enige bruikbare antwoord na 6 replies.
 
meestal ben je hier na een paar maandjes wel door, verder zou ik als ik jou was even een goed dieet nemen en je VP iets naar beneden werken, dan ga je die gains ook veel beter zien!
 
Zodra iemand stopt met supplementen.
 
in een droom komt de koning van de gains Kronexx langs. Hij fluister dan in je oor dat je beginners gains over zijn en je er een schepje bij moet doen en het zult maken!

maar wat maakt het uit of je beginners gains over zijn? Gewoon hard blijven trainen en goed eten toch?
 
OP als jij mij zegt waar in dit plaatje de overgang van blauw naar groen plaatsvindt dan vertel ik jou wanneer de beginnersgains over zijn.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Diepe shit.
 
wanneer je 100kg bencht en 150kg squat kan je al eens gaan denken aan iets complexere trainingstemplates
 
OP als jij mij zegt waar in dit plaatje de overgang van blauw naar groen plaatsvindt dan vertel ik jou wanneer de beginnersgains over zijn.
[Link niet meer beschikbaar]

hierzo_zps55ebab44.jpg
 
Ben jij OP? NEE DAT DACHT IK NIET
 
Is er een manier om te herkennen of je tegen het einde van je beginner gains aanloopt? Hoe signaleer je dat? Kun je dat einde van die gains verleggen met supplementen?

Train nu een aantal maanden en qua krachttoename ben ik benieuwd of ik nu tegen het einde van die gains ben aangelopen. Merk nu dat iedere extra kilootje zwaar bevochten moet worden. Weet niet of dat misschien ook iets met testo-levels te maken heeft.
nee maar dat is best wel obvious om te merken, in het algemeen word gezegt dat je noobgains 2 jaar duren dus ik zou zeggen ongeveer na 20kg spiermassa bijv van 60-80kg het word gewoon steeds minder
 

Ja, dus wél.

Misschien ben jij (en de rest die hier reageert) er niet bekend mee, maar er bestaan wel degelijk criteria voor het bepalen van iemands trainings-niveau.

Er zijn in de trainingsleer 4 stadia voor niveau aanduiding:

- beginner
- intermediate
- advanced
- elite

Onder welk niveau iemand valt wordt gebaseerd op significant progressie tempo (en dus niet op basis van hoe lang iemand al traint)
Met significant wordt bedoeld meetbaar/zichtbaar, wat op zichzelf o.a. inhoudt:

1. Dat er concreet een aantal extra kilo aan de meeste oefeningen kan worden toegevoegd.
2. Dat men beduidend meer sets en reps kan maken met dezelfde trainingslast.
3. Een combinatie van 1 en 2



- De beginner maakt per trainingsessie zichtbare/meetbare progressie.

- De intermediate trainee maakt gemiddeld per trainingsweek zichtbare/meetbare progressie.

- De advanced trainee maakt gemiddeld per trainingsmaand zichtbare/meetbare progressie.

- De elite trainee maakt gemiddeld per mesocyclus (kwartaal tot half jaar) zichtbare/meetbare progressie.

Dus het antwoord op de vraag van de TS is: Zodra meetbare/zichtbare progressie per trainingsessie stopt en overgaat in meetbare/zichtbare progressie per trainingsweek. (of langer)
 
Helder Harpep, dan weet ik ook weer waar ik sta. Op dit moment heb ik toch zeker een week of 2 nodig om er een klein beetje gewicht (2,5) bij te leggen of om een variatie op de oefening met hetzelfde gewicht uit te voeren. Weet ik dat ik helaas ook niet meer kan bouwen op noob-gains.

Heel fijn dat dat ook gezegd kan worden zonder rectale meetinstrumenten en dergelijke.
 
Heel fijn dat dat ook gezegd kan worden zonder rectale meetinstrumenten en dergelijke.

Dat wordt hier denk ik verward met diepte-progressie criteria voor het niveau van de anal traineeeeeeee....
 
Back
Naar boven