MuscleMeat

Titan M1

Bezoekers in dit topic

m1-1.jpg


Ik heb de Titan M1 nu al enkele maanden in mijn bezit. De reden van aankoop was omdat ik graag veel variatie heb in mijn trainingen. Voor de meeste zou dit overbodige luxe zijn, maar ik kan de aankoop alleen maar aanraden. Ik was al in het bezig van: Powerrack, lat pulley (125kg stack), cable cross, multibench, dumbells & een leg curl accessoire (zie foto’s). De bedoeling was eerst om een gewone multipress (Powertec/ Megatec) te kopen ter aanvulling. Maar toen ik de Titan M1 zag met zijn veel uitgebreidere trainingsmogelijkheden was ik verkocht.


Ik heb deze gekocht bij http://www.titan-fitness.de/, waar ik alleen maar positief over ben. Geweldige customer service zowel voor als na de aankoop.


Over het toestel zelf ben ik ook zeer tevreden. Een van de meest uitgebreide toestellen die er zijn… Hier is niet enkel gezocht naar kwantiteit van de oefeningen, maar ook naar de kwaliteit. Bijna elke oefening die ik ken, kan je hiermee doen. Van press tot pull oefeningen op verschillende manieren. Squatten, leg press, cable cross, hyperextension, … behoren tot de mogelijkheden, wat ik nog niet in 1 (kwalitatief!) toestel heb gezien. Barbell exercises zoals bench press/ schoulder press/ squat ed. zijn ook mogelijk, maar zelf gebruik ik hier men cage voor. Een voordeel is ook dat je, net zoals bij de Megatec multigyms, de trainingsbank ook zonder het toestel kunt gebruiken voor bv. met dumbells te werken. Een lijst met enkele oefeningen (ong. 200): http://www.titan-fitness.de/katalog...ghantel-rack#node_product_full_group_uebungen)


Oefeningen die ik zelf hiermee (afwisselend) uitvoer:

- Incline/ flat/ decline chest press: Voelt zeer goed aan, zoals een gewone multipress
- shoulder press: Voelt ook zeer goed aan, een van men favoriete oefeningen na de dumbell press
- Behind the neck pulldown : Was geen fan van deze oefening (cable) maar op deze manier vind ik ze toch goed aanvoelen
- Squat : Voelt goed aan, zoals een squatmachine
- Horizontale legpress: Hier schommelt het toestel wat, niet dat het omvalt maar het is wel vervelend. Als ik meer schijven had (komen nog), zou ik het toestel zelf wel stabieler kunnen maken. Echter heb ik Titan Fitness hier over gecontacteerd en ze zijn naar een oplossing aan het zoeken welke ik gratis krijg toegestuurd! (top service, zoals ik al zei)
- Verticale legpress: Men favoriete legpress, voel je goed branden en voelt totaal niet slecht aan in men rug ofzo, wat je soms bij legpress’en kunt hebben
- Seated calf raises: Het is een beetje lastig omdat je op het laagste punt moet beginnen. Hierdoor is het wel wat sleurwerk. Echter op de benen kun je de oefening wel degelijk uitvoeren. -> met standing calf raises zou je dit probleem niet hebben, maar meestal ben ik hier te moe voor
- Shrugs, voelt aan zoals een shrug machine, goed dus! Doe dit vele liever dan met dumbells
- Good mornings voelen ook soepel aan
- Inverted sit ups: Goede oefening, die ik niet zo snel op een andere manier zou doen of je moet gravity boots kopen, wat me minder praktisch lijkt
- Leverage row: Voelt goed aan, zoals met een gewone multipress
- Bicep/ preacher curl: zoals het hoort
- Roman chair: Dit was de enige oefening die ik niet super vond. Zat nogal hard thv het middel

Door men uitgebreide home gym maak ik dus niet van alle oefeningen gebruik. Ondanks dit ben ik zeer tevreden van men aankoop (Ik betaal ook voor de extra’s natuurlijk). Ik had eerst de powertec leverage gym maar dit toestel was “niets” vergeleken met de Titan M1. Veel meer trainingsmogelijkheden en deze voelen zeer goed aan.

Enkele punten over het toestel:

- Toestel is stevig en zwaar uitgevoerd
- Bankje is stevig, wel zwaar, maar is wel makkelijk te verplaatsen door de wieltjes en het handvat. Het bankje is lagen dan mijn Barbarian multibench, denk dat het iets van een 40cm hoog is en de multibench lijkt nog net dat beetje stabieler. Maar het is zeker een kwalitatief goede trainingsbank. Bankje is verder ook makkelijk te verstellen tijdens het gebruik van het toestel door de “sliding bars”.
- 4 opberghaken wat gemakkelijk is, echter moet ik eerst meer schijven kopen :p
- Meegeleverde accessoires: lat pull stang, curl stang, 2 handvaten, 2 beengrepen
- Armen zijn zwaar belastbaar tot 125kg per arm, 250 in totaal.
- Armen zijn zowel los als verbonden te gebruiken
- Er worden 4 spotters meegeleverd (2 per kant)
- Enorm compact voor de trainingsmogelijkheden
- Handvaten kunnen zowel naar buiten als binnen toe worden gebruikt
- Uniek lock systeem (wat veel plaats bespaard), in het begin is het even wennen maar het is stevig!
- Goede afwerking, zowel spuitwerk als de rubberen bekleding
- Alle met leer beklede onderdelen zijn zeer zacht en aangenaam. Zacht op de schouders etc.
- Curl pad zit erbij, wat normaal ook een extra kost is

(-) & verbeter punten:


(-) Het schommelen van het toestel tijdens de horizontale legpress
(-) Ook wanneer het toestel zwaar beladen is, durft het licht te schommelen. Dit kan komen omdat ik het toestel op matten heb geplaatst (deze zijn van helisport en drukken in). + Dit kan mogelijk ook worden opgelost indien er enkele kg’s aan de opberghaken hangen.
Verbeter: Een bar die je zelf makkelijk kunt verwijderen/ plaatsen tijdens bv. het squaten. Nu is dit niet makkelijk omdat aan weerszijden met aparte spotters wordt gewerkt.

Conclusie:


Zeer stevig en goed uitgevoerd toestel. Zowel kwantitatief als kwalitatief top. Kan het iedereen aanbevelen die ofwel een multifunctioneel toestel wilt, en toch nog met een barbell en dumbells wilt werken als iemand die een aanvullen zoekt voor zen homegym. Ondanks de vele trainingsmogelijkheden die ik al had, ben ik bijna elke training tevreden dat ik toch een variatie oefening kan doen.

Foto's homegym: http://forum.dutchbodybuilding.com/f106/toon-home-gym-71678/index258.html#post8540773
m1-2_1.jpg



20140523_194429.jpg


20140523_194518.jpg


20140523_194329.jpg


20140523_200926.jpg


gym1.jpg


gym2.jpg


gym.jpg
 
Laatst bewerkt:
goeie review, ziet er wel een tof toestel uit, maar hoe valt het ombouwen zelf mee ? kruipt daar nie teveel tijd in
 
goeie review, ziet er wel een tof toestel uit, maar hoe valt het ombouwen zelf mee ? kruipt daar nie teveel tijd in
Gaat allemaal heel snel eigenlijk. Dacht dat het lang zou duren maar door hun lock systeem gaat het heel makkelijk. Zal binnen enkele dagen foto's plaatsen dan wordt het duidelijk :p
Het meeste werk heb je voor de horizontale legpress, kost je 2 minuten ofzo, de rest is in minder dan een minuut klaar als alles binnen handbereik ligt.

Op de website staat trouwens bij de meeste oefeningen hoe je ze moet ombouwen, zo zie je dat het snel gaat
 
Kwaliteit is idd zeer goed. Materiaal is top en veel stekerker dan van enig ander merk. Heb zelf de T1-X nu 2 jaar. Enige minpunt is dat je idd moet ombouwen maar dat is snel gedaan. Dit minpunt weegt dan niet op tegen de kwaliteit en je hebt uiteindelijk een complete sportschool in huis.
 
Er is zeker geen mogelijkheid tijdens een press oefening het gewicht een beetje te liften met bijv je voet?

Technogym toestellen hebben dit bijvoorbeeld, zodat je met volledige rom kan shoulder pressen maar niet vanuit de hele lage positie te beginnen met de oefening. Vind het altijd erg fijn zo'n multipress maar de start van een set is gewoon klote als je alleen bent. Zelfde als benchen waarbij je nog net onder de halter kan kruipen als je een beetje goede rom wilt hebben. Hoe gaat dat trouwens met een squat?
 
Back
Naar boven