AndroidHealthClinic

Breaking News Weerwolf game 31: Earl Ragnar versus King Ecbert

Bezoekers in dit topic

Stemmen worden geteld en verhaal geschreven
 
Zo, dus einde van de burgers in dit spel.
 
Dag 7

Het kamp komt verlaten over, vele van de vikingen zijn gesneuveld, sommige zelfs een vreselijke dood. De moed is bij sommige in de schoenen gezakt, zelfs als ze nu de verraders nog weten te vinden zal het allemaal nooit meer hetzelfde zijn. Ragnar is niet meer en zal niet meer terugkomen. Alley knielt bij het water en bid tot de goden, '' Thor help mij kracht te vinden om het kwaad te overwinnen''. Voorzichtig kust hij de aarde, hij lijkt zelfs bang alsof deze open zal splijten en hem mee zal sleuren.

Rond het kampvuur zitten Hill, Wauter en MMA. Hevige discussies bloeien op, welke nog heviger worden op het moment dat Alley weer aansluit. MMA en Alley roepen stellig, wij weten het, HILL is slecht ! Wauter komt met een ellenlang betoog waarom dat Alley slecht is, Hill sluit zich hier enthousiast bij aan.

Twee man hebben twee stemmen, een duel is de enige optie waarmee de dood bepaald kan worden. Hill krijgt een speer toegeworpen en Alley een zwaard. Een heftige strijd is wat volgt, Hill vecht als een echte man en raakt Alley meteen in de zij, Alley's bloed kleurt de grond rood. Maar Alley is er helemaal klaar mee, hij danst naar rechts en draait compleet rond waarna hij met een soepele beweging Hill in zijn buik steekt. Voorzichtig glimlacht hij en denkt bij zichzelf '' Ik heb het klaargekregen'', in een moment van onoplettendheid voelt hij zich plots koud en kijkt naar beneden, Hill's speer heeft zijn hart doorboord. Beiden vallen zij neer en sterven een gruwelijke dood.

Wauter neemt het eerste beste paard wat hij te pakken kan krijgen en rijd zo vlug hij kan naar het kamp van Ecbert om verslag te doen van deze tragedie. MMAjunkie is ietwat flabbergasted en valt neer, hij valt in slaap. Hij slaapt wel dagen, om later in zijn eentje terug te varen richting Noorwegen en hier verslag te doen van de strijd in Wescoïtus. Hij wordt ontvangen als een held.

Alleycat is dood
Hij was burger

HillR is dood
Hij was de vrouw (wolf)

Wauter is gevlucht
Hij was de geheime slechte rol

MMA keert terug naar Noorwegen
Hij was het meisje

De burgers winnen
 
Mooi spel. Laatste ronde was lekker :D
 
Haha wat een ontknopig :D
 
Pittig potje op het einde, iedereen eerst maar denken dat ik de wolf was :D

Heb gisteren nog zitten hinten naar HillR dat ze Alley afgelopen nacht moest pakken want tegen Alley redeneren om MMAjunkie te overtuigen ging sowieso moeilijk worden.

De geheime rol is overigens wel met verve de moeilijkste rol die ik ooit al gespeeld heb. Ik moest eerst uitzoeken wie burger was en wie cult en ik mocht de burgers er enerzijds niet teveel uitspelen want dan leek ik slecht in de ogen van de burgers en anderzijds moest ik er de burgers wel zien uit te spelen en me kenbaar maken aan de cults en wolf zonder dat de burgers dit verdacht vonden.
 
Laatst bewerkt:
wat een pot om mee te starten :D
 
Startverhaal

Origineel is hardop na aan het denken, wat zou Ragnar van plan zijn. Het is slechts 2 dagen geleden dat ze in Wescoïtus aangekomen zijn. Heden morgen heeft er een bloedige strijd plaatsgevonden bij een nabij klooster, Lindisfarne. De groep woestelingen heeft hier een mooie buit gemaakt. Echter de dood van Markrot speelt nog steeds in hun hoofden, er bevinden zich zeker verraders in hun midden.

Sanca strompelt wat door het dorp, ook deze strijd heeft weer zijn tol geëist op zijn knieën. Drie man tegelijk kwamen op hem af, hij wierp ze van zich af alsof het kinderen waren, waarna het een groot bloedbad werd. Hij vraagt zich af of er ooit verhalen over hem geschreven zullen worden ? Herinneringen die op papier komen, die veranderen in legendes en hierna vervagen in mythes. Hij heft zijn baard omhoog, vast wel!

De vrouw in hun midden zit angstig in een hoekje van haar tentje. Haar hoofd staat op springen, meerdere gedachtes en persoonlijkheden kruisen elkaar. ''Zouden ze het al doorhebben dat ik vrouwelijk ben?'' fluistert ze tegen zichzelf, terwijl ze een van haar vieze gele nagels eraf bijt. Verbaasd voelt ze aan haar kin, nee, nog steeds geen baardgroei. Terwijl ze in slaapvalt hoort ze buiten haar tent een geluid, verschrikt kijkt ze op. Maar het was slechts een kat die voorbij kwam. Wat een geluk.

Goldberg, Nicky en MMAjunkie zitten rondom het kampvuur. Goldberg is duidelijk de leider in het gesprek, ondanks zijn gebrek aan ervaring meent hij helemaal het mannetje te zijn. Nicky walgt hier zichtbaar van, ook MMAjunkie heeft er wel zijn mening over, ''nog geen broek versleten en hij meent al dat hij Thor evenaart, wat een grap''.

Ragnar roept zijn mannen bij elkaar en spreekt ze ferm toe. Hij vertelt over de heroïsche daden van enkelen bij het overnemen van het klooster. Maar haakt kort nog even in op de verrader in hun midden. Hij geeft aan dat er vanaf nu een stemming zal zijn, tot aan 23:00 uur de volgende dag, waarna ze de verrader zullen executeren ! Punjab joelt als een beer, hij weet wat hij moet doen en is er klaar voor !

Geen hints


Dag 1

Tremendes weet niet waar hij moet beginnen, eergister nog hees hij een jonge schildknaap van 12 aan zijn zwaard. Word ik nou zo oud ? Ik heb geen idee waar ik mijn notitieboekje gelaten heb, hier staan alle belangrijke coordinaten en aanknopingspunten op die leiden naar de vijand. Ach laat ik maar, ik ga nog ff tegen aan boom aan liggen en dik zijn.

In het kamp wordt hevig gediscussieerd over de executie, IMBA, een van de ervaren kneuzen uit het kamp werpt zich meteen voor het publiek: '' Bij odin, ik weet zeker dat Nicky bij de vijand hoort''. Nicky neemt nog een hap van haar appel en brabbelt vervolgens wat in zichzelf. Door haar Limburgse tongval weet niemand hier iets van te maken.

Vervolgens roepen er enkelen Tub, die is slecht ! Die heeft zich nog niet laten horen ! Ja ! Tub moet eruit roept Jorgy, hij sprak laatst nog over het dragen van make-up, wat enne gek !

Arme Tub wist niet wat hem overkwam, hij begon vol enthousiasme aan deze reis, in de hoop om eindelijk in een ver land iets van zijn leven te maken. Thuis in Scandinavië zag iedereen hem altijd als uitschot. Beseffend wat er gaat gebeuren laat hij een traan, die zachtjes over zijn wang rolt.

Ragnar neemt het snel over van het publiek, de stemming is duidelijk ! Tub zal geëxecuteerd worden ! Ragnar gebied hem om z'n shirt uit te trekken en zijn hoofd op een stronk van een oude boom te plaatsen. Bevend doet Tub wat hem gezegd wordt. Met één ferme klap haalt Ragnar uit met zijn bijl, waarna kop en romp onder luid gejoel van de rest van de groep van elkaar gescheiden worden. Over de grond rolt een hoofd, met een opgedroogde traan net onder het rechteroog.
Nicky eet een appel ---- > Verwijzing naar de vrucht in hof van eden, Nicky is Adam

Nacht 1


Het is nacht in het kamp van Ragnar Lothbrok. Verdwaasd kijkt Ragnar nog even om zich heen, alvorens hij definitief zijn ogen sluit voor die nacht.

Niet iedereen valt in slaap. De jager staat al erg vroeg te springen voor het huisje van HillR. Wie weet ziet hij me wel staan en kunnen we ons lekker een keer bezatten en hierna kontenbonken.

Het meisje gluurt een keer stiekem naar de wolf, maar deze wiskundige hints zijn voor hem waarschijnlijk iets te hoog gegrepen. Volgende keer beter.

De vrouw glipt stiekem haar huisje uit en gaat op pad voor de nacht.

Sanca kan niet slapen, diverse slachtvelden hebben zijn tol geëist op zijn mentale gesteldheid. Hij zit in een identiteitscrisis, ben ik nu een piraat of een viking ? Met zijn broek op zijn enkels, een papegaai op zijn schouder en een schedel in zijn hand, rent hij door het kamp heen. Luidkeels roept hij herhaaldelijk '' FOS DO RAH, FOS DO RAH''. Tremendes is het zat dat die manke piraat door het kamp blijft rennen en schopt hem een keer onder zijn kont.

De vrouw ligt op de loer, haar slachtoffer slaapt nog niet. Mooi. Langzaam sluipt zij naar hem toe, waarna ze hem eens stevig bij de priester vast pakt. Hij schrikt, maar voelt ook vreugde, het was lang geleden dat iemand hem daar vastpakte. In dit moment van verstandsverbijstering voelt hij een mes tussen zijn ribben glijden. Hij kijkt op. Jij bent de verrader ? Hij valt neer en sterft een afgruwelijke dood. Een laatste keer schreeuwt hij nog '' FOS DO RAH'' . Tremendes antwoordt vanuit zijn tent dat hij zijn bek moet houden !

De volgende morgen vinden de burgers het slachtoffer. Vol afgunst staan ze in een cirkel om hem heen en treuren.

Sanca is dood
De vrouw sluipt het huisje uit. De jager zat voor het huisje van de vrouw deze nacht !
De jager bezat zich, Stefanovich klinkt oost europees, zijn vaak zat. Stefanovich is de jager.

Dag 3

Het zit Imba niet helemaal lekker wat er zojuist gebeurd was. Tijdens zijn wachtronde door het kamp zag hij plots twee voeten achter een tent vandaan steken. De adrenaline gierde door zijn lichaam en hij schoot de hoek om, geschokt bekeek hij het lichaam van Pleurklaat. '' Man, wat is er met hem gebeurd''. Net voordat hij er iemand bij wilde roepen hoorde hij dat Pleurklaat nog iets probeerde te zeggen. Ietwat stotterend kwamen er enkele woorden uit, Imba kwam iets dichterbij om het goed te kunnen verstaan. Zeg... dat....ze...fout...zitten.........met...alles. Hierop liet Pleurklaat een flinke zucht en sloeg met zijn hoofd achterover. Imba voelde zijn hartslag en had al snel in de gaten dat hij dood was. Man, weer een goede vriend verloren door die klote engelsen.

Jimbooo struint wat door het kamp, een van zijn favoriete hobby's is boogschieten. Uren kan hij turen naar zijn eigen gemaakte boog van eikenhout. Vaak zit hij 's avonds in het kamp ergens rustig met zijn mes de boog bij te werken, terwijl hij eens goed nadenkt over de huidige situatie in het kamp. De engelse die een dreiging vormen, maar ook de verrader onder ons. Het is allemaal niet gemakkelijk, de hele dag werd er al met de vinger naar hem gewezen, hij weet dus dat dit wel eens de laatste keer kon zijn dat hij zijn boog bij kon werken. Snel heeft hij nog aan zijn vriend alleycat vertelt dat mocht hij sterven, hij graag zou hebben dat zijn boog bij zijn zoon terecht zou komen. Alleycat zou hier voor zorgen, wat een vriend.

Tromgeroffel klinkt het rondom de tent van Ragnar, ook wel bekend onder zijn geuzennaam Jimbooo, verkregen tijdens een veldslag in Zweden. Jorgy en Lloyd komen vastbesloten zijn tent binnen gewandeld. Ragnar we zijn eruit wie de verrader is. Verbaasd fronst Ragnar zijn wenkbrauwen. JIJ, schreeuwt Jorgy. Vanaf het begin heb je ons naar dit helse land toe gestuurd, waar we alleen maar hebben geleden, wat hebben we hier nu daadwerkelijk gewonnen ? Lloyd voegt hier vluchtig aan toe dat de meerderheid van de groep het met hun eens is, hier eindigt het voor Ragnar. Als een slang zo snel grijpt Jorgy zijn zwaard en steekt deze recht door het hart van Ragnar. Ragnar slaat zijn armen naast zich neer en kijkt verloren naar de grond, haalt een diepe zucht adem en grijpt in een laatste poging om zich te redden met beide handen het zwaard vast. Het zwaard is een met Ragnar, Ragnar voelt het zwaard, maar kan de strijd niet winnen. Hij ploft op zijn knieën en spreekt zijn laatste woorden, '' FOS DO RAH''. Jorgy kan een glimlach niet onderdrukken, ik heb hem nooit gemogen.

Pleurklaat geeft aan dat iedereen fout zat met stemmen

Alleycat is vriend van Jimboo, Alley is ook burger

Jorgy heeft ragnar nooit gemogen, Jorgy is cult

Nacht 3


Stilletjes aan loopt de vrouw door het kamp. Ze loopt niet helemaal lekker, tijdens die veldslag heeft ze een pijl in haar kuitbeen gekregen, dat gaat vast een vies litteken worden. Haar doel voor vannacht was al snel duidelijk. De hints die ik heb gezien moeten wel naar deze persoon leiden, dit moet wel ! Zachtjes sluipt zij de tent van haar slachtoffer binnen, hij ligt daar lekker luid te snurken. Voorzichtig neemt ze haar sloophamer tevoorschijn. Als een slager neemt ze de sloophamer in haar rechterhand en slaat met een immense kracht op het hoofd van haar slachtoffer. Het bloed spuit over haar eigen gezicht, wat een genot dit, wat een sukkels die burgers. Vanuit het slachtoffer volgt dan ook totaal geen weerstand meer. Zijn hoofd ligt helemaal aan stukken, er valt amper te zien wat voor mooie jongen dit ooit geweest was. Toch schrikt ze op van een geluid, ah het was maar een scheet die uit het lichaam van die mooie jongen ontsnapte.
Het woord weerstand en scheet verwijzen allebij naar de R in HillR. In de natuurkunde is weerstand een R (resistance) , ook de gasconstante is een r.

Dag 4

Als kampen personen waren en gevoelens hadden verkeerden deze nu in staat van rouw. Iedereen lijkt hevig ontdaan door de dood van Ragnar. Sommigen verwijten hem dat hij weinig slimme keuzes gemaakt heeft, andere eren hem door hun zwaarden te slijpen voor de strijd die gaat komen. Waar anderen zich afvroegen of hun verhaal opgeschreven zou worden, is dit bij Ragnar zeker het geval. Zijn verhaal zal verteld worden van zoon tot zoon, tot kleinzoon, waarna dit ook ooit een legende zal worden. Misschien wordt het zelfs wel ooit verfilmd. Het verhaal is nu in ieder geval op een trieste manier ten einde gekomen voor Ragnar.

Enkele vikingen zoeken elkaar op en gaan het debat aan over wie er vandaag dan moet stemmen. Lloyd? Of toch origineel ? De mannen hebben het er druk mee en bij de verraders komt al stiekem een glimlach te voorschijn. Uiteindelijk zijn ze er toch weer uit gekomen. Lloyd neemt het voortouw, '' Mannen ! Ik heb de stemmen geteld en van vandaag zal origineel stemmen''. Hij zal steven door vierendeling. Orgineel valt op zijn knieën en smeekt aan Lloyd om hem gewoon te onthoofden, ik had mijn hoofd er toch al niet bij !

LLoyd is vastbesloten en beveelt de mannen om vier paarden te brengen. Terwijl origineel jankt als een klein meisje worden er touwen aan zijn handen en voeten vastgemaakt. Nicky legt een hand op zijn schouder en vertelt hem dat als hij maar vertrouwen heeft in Odin het vast goed zal komen, origineel is helaas ontroostbaar. Met een rukvaart rennen de paarden weg waarna de paarden in een rotvaart wegrenden. Origineel werd compleet uit elkaar getrokken.

Origineel is dood
Het verhaal is ten einde, dit is in het latijn Fabula acta est, Fabula is cult

Viel met tegen dat niemand dit had gezien

De laatste verhalen hebben geen hints in gestaan.


fos ro dah was geen hint :) mooi dat jullie hier zo enthousiast mee omgingen.

---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

en bedankt voor alle karma ;) top

Ik vond het erg leuk om te organiseren, vooral tof om met leuke beeldspraak iedereen op een ander spoor te zetten. Hill heeft aardig gespeeld als wolf.
 
dat is acta est fabula niet eruit had gehaald....
zat nog in mijn eindexamenverhaal ook :(
 
Alley, start jouw spel nu maandag al?
 
Haha, wat een game..

Sorry Wauter, de hint naar Alleycat gisteren heb ik niet meegekregen.. Voor mij was het ook best moeilijk kiezen, jij kwam al heel snel op mij over alsof je bij mij hoorde.. Maar then again kwam Alley ook niet altijd even goed op mij over.. Dus vond het moeilijk kiezen.

Van Penose wist ik zeker dat ik goed zat, dus ben voor safety gegaan..

Vond het wel awesome hoe je met theorieën kwam wauter.. Heb echt genoten van je posts haha!

Het leek me in eerste instantie verschrikkelijk om wolf te zijn, maar eigenlijk is het best leuk! Alhoewel je wel nagelbijtend de dag afwacht of ze er achter komen..
 
Ik wist al van voor het spel begon dat HillR een vrouw was :cool:
 
Stomme "Fos Roh Dah" :D. Zorgde er toch telkens voor dat wel iemand in mijn richting dacht.

Wauter, waarom heb bij de ronde toen ik er uit ging niet meegestemd op Penose? Jorgy + jij + Hillr + ik op Penose = burger er uit en we hadden gewonnen.
 
je hebt het goed lang volgehouden HillR ;)

enne, ging Alley de volgende starten dan? dat heb ik gemist
 
Oja, de geheime slechte rol kon dus 1 kill maken, dit heeft wauter gedaan

de geheime goede rol kon iemand in bescherming nemen van de dood, deze naam mocht hij ten alle tijden wijzigen totdat zijn kracht gebruikt was. Punjab mocht zelfs zichzelf beschermen
 
Stomme "Fos Roh Dah" :D. Zorgde er toch telkens voor dat wel iemand in mijn richting dacht.

Wauter, waarom heb bij de ronde toen ik er uit ging niet meegestemd op Penose? Jorgy + jij + Hillr + ik op Penose = burger er uit en we hadden gewonnen.

Die fout van mezelf heb ik Alley proberen aan te smeren.

Omdat jij nadrukkelijk zei na de dood van goldberg dat hij burger was (een cult wist dat goldberg cult was en zou dus nooit expliciet zeggen dat goldberg een burger was en zich zo expliciet prijs geven voor de wolf). Tegen het einde begon ik mijn fout in te zien maar toen was het te laat om nog te switchen. Achteraf gezien had ik dat wel moeten doen.
 
Ik wist het gewoon Hill de wolf!! Leuk gedaan Dia :thumb:
 
Die fout van mezelf heb ik Alley proberen aan te smeren.

Omdat jij nadrukkelijk zei na de dood van goldberg dat hij burger was (een cult wist dat goldberg cult was en zou dus nooit expliciet zeggen dat goldberg een burger was en zich zo expliciet prijs geven voor de wolf). Tegen het einde begon ik mijn fout in te zien maar toen was het te laat om nog te switchen. Achteraf gezien had ik dat wel moeten doen.

Truukje om mezelf niet verdacht te maken. Om dezelfde reden hebben Jorgyboy en ik in de eerste rondes zo veel mogelijk geprobeerd niet op dezelfde persoon te stemmen.

Eigenlijk echt balen dat er al meteen 2 cults uit werden gestemd.
 
Haha, wat een game..

Sorry Wauter, de hint naar Alleycat gisteren heb ik niet meegekregen.. Voor mij was het ook best moeilijk kiezen, jij kwam al heel snel op mij over alsof je bij mij hoorde.. Maar then again kwam Alley ook niet altijd even goed op mij over.. Dus vond het moeilijk kiezen.

Van Penose wist ik zeker dat ik goed zat, dus ben voor safety gegaan..

Vond het wel awesome hoe je met theorieën kwam wauter.. Heb echt genoten van je posts haha!

Het leek me in eerste instantie verschrikkelijk om wolf te zijn, maar eigenlijk is het best leuk! Alhoewel je wel nagelbijtend de dag afwacht of ze er achter komen..

Ja, ik heb een paar keren gehint dat ik bij hoorde en ben je direct gevolgd in een aantal stemmingen. Subtiel genoeg dat niemand het merkte.

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

Truukje om mezelf niet verdacht te maken. Om dezelfde reden hebben Jorgyboy en ik in de eerste rondes zo veel mogelijk geprobeerd niet op dezelfde persoon te stemmen.

Eigenlijk echt balen dat er al meteen 2 cults uit werden gestemd.

+ ik had niet gedacht dat er vier cults gingen zijn + de wolf en dan nog eens de geheime rol. Ik dacht dat er maar 1 cult niet meer was op dat moment.

Ja, hoe groot is de kans dat er de eerste ronde los een cult uitgaat en goldberg speelde het dan iets minder subtiel door tub te verdedigen dus die moesten we ook sowieso laten vallen.

Props ook naar Alley, is ondertussen de twee keer dat ik cult ben en hij burger en is dus gewoon niet te kloppen. Ik dacht van zijn mysterieuze speelstijl die hij altijd hanteert in het begin van een spel te kunnen gebruiken in mijn voordeel maar het heeft niet mogen zijn.

En natuurlijke felicitaties aan HillR, sorry dat ik expliciet vermelde dat de wolf iemand ervaren moest zijn en dat jij hiertoe niet in staat was. Ik probeerde je zoveel mogelijk uit de wind te zetten en werkte nog vrij goed want vele mensen dachten gisteren nog dat ik wolf was.

En last but not least en welgemeende dankuwel aan diaephi om het spel te leiden, was heel tof! :)
 
Back
Naar boven