AndroidHealthClinic

Libië wel en Syrië niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
sheikh GVD wat uis dit wat je dropt man... ik wordt er gewoon ziek van...

---------- Toegevoegd om 13:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:51 ----------

heb het niet met geluid geluisterd... ben t ook niet van plan om met geluid te luisteren.
 
sheikh GVD wat uis dit wat je dropt man... ik wordt er gewoon ziek van...

---------- Toegevoegd om 13:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:51 ----------

heb het niet met geluid geluisterd... ben t ook niet van plan om met geluid te luisteren.

vind die filmpjes wel meevallen, wat ik echt ziek vond waren de 'martel' videos maar die zal ik maar niet droppen. heb best een sterke maag, maar die shit was gewoon unreal
 
Ja jongens, modern warfare...

Hadden we nog maar de cavalerie
 
abnormaal man.. dat zulke mensen bestaan. hoe kan je met je zelf uberhaupt leven.. ****ing achtelijke mogolen... ik wordt er agressief van... en wil met hun het zelfde doen.. maar ja ik zou alsnog daarna niet met me zelf kunnen leven.. denk dat ik op t verkeerde planeet geboren ben... all ZEN :P
 
En steeds denk ik aan onze Westerse Asma: Hoe zal het daar mee gaan. Hoe komt ze de dag door?
 
Sheikh wat is jou mening over het feit dat Assad aan het winnen is in Syrië ten opzichte van de extremisten ?

En met Assad bedoel ik de leider waar tot een aantal jaar geleden iedereen in Syrië kon leven (in zekere vrijheid) en met de extremisten bedoel ik diegenen waar iedereen die afwijkt van hun interpretatie een schietschijf is.
 
Sheikh wat is jou mening over het feit dat Assad aan het winnen is in Syrië ten opzichte van de extremisten ?

En met Assad bedoel ik de leider waar tot een aantal jaar geleden iedereen in Syrië kon leven (in zekere vrijheid) en met de extremisten bedoel ik diegenen waar iedereen die afwijkt van hun interpretatie een schietschijf is.

Als assad wil 'winnen' moet ie snel met iets nieuws komen, want ze (leger) hebben nog altijd niet het grootste gedeelte van het land onder controle. ISIL wint telkens meer terein, waarbij ook steeds meer stammen en lokale groepen ba'yah (pledge of allegience) geven aan de ISIL.
 
Als assad wil 'winnen' moet ie snel met iets nieuws komen, want ze (leger) hebben nog altijd niet het grootste gedeelte van het land onder controle. ISIL wint telkens meer terein, waarbij ook steeds meer stammen en lokale groepen ba'yah (pledge of allegience) geven aan de ISIL.

Prima propaganda maar helaas geen waarheid, net zoals dat jij wel ff weet wie er meest gewetenloze martelaars zijn omdat je zogenaamd wat video's hebt gezien.

Hier trouwens over nieuwe strategie van VS: http://nos.nl/artikel/654066-obama-diplomatie-geen-oorlog.html

Zoals ik al vaker heb gezegd, de oorlogen in Irak en Afghanistan hebben gefaald men is niet verslagen maar heeft ook niet gewonnen.

Als men in Syrië binnenvalt zal dat de genadeklap zijn en zal het verlies wel degelijk aan de orde komen.
 
Volgens Obama komt de grootste dreiging niet meer van een centraal aangestuurd al-Qaida-netwerk, maar van "groepen die banden hebben met al-Qaida en van extremisten met uiteenlopende agenda's".

Dat diffuse gevaar verdient een nieuwe strategie, vindt de president. "Het doel is om het bereik te vergroten, zonder het sturen van militairen."

hoe willen ze dat doen ?
 
Assad met 89% herkozen.

Was weer spannend.
 
Assad met 89% herkozen.

Was weer spannend.
Weet niet of je het pro Assad of sarcastisch bedoelde.

Anyway voor wie dat pro Assad ziet:

1. Gebrek aan tegenstand, enkel 2 onbekende tegenstanders...
2. Enkel in wijken onder controle van Assad (miljoenen mochten niet stemmen)
3. Een hele grote geschiedenis van fraude bij verkiezingen in Syrië
4. Assad 100 x meer verkiezingpropaganda
5. Helft van het land ligt in puin dus de burgers kunnen niet / amper kennismaken met de kandidaten.
6. Was meer de keuze tussen Assad en extremisten dan een echte verkiezing.
7. Vele (politieke) tegenstanders al dood / opgesloten voor de burgeroorlog begon, sindsdien is het er niet op verbeterd.
8. Tegenstanders moesten goedgekeurd worden door regime van Assad.
9. Een van de kandidaten was pro Assad en zette de mensen aan op Assad te stemmen.
Enzovoort...
 
..

Militanten ISIS grijpen macht in Iraakse stad Mosul
Leden van de aan al-Qaeda gelieerde terreurgroep ISIS hebben Mosul, een van de grootste steden van Irak, onder controle. De Iraakse regering heeft de noodtoestand in Mosul afgekondigd.

Dat meldt al-Arabiya dinsdag. Ook het hoofdkwartier van de provincie zou zijn ingenomen door de militanten.
Volgens al-Jazeera zijn na gevechten tussen ISIS en de bewaking van een grote gevangenis 2.400 gevangenen ontsnapt. Politieagenten en legereenheden hebben hun posten moeten verlaten. Verschillende politiebureaus gingen in vlammen op.
De gevechten om de macht in Mosul, 350 kilometer ten noorden van Bagdad, begonnen vier dagen geleden. Eerder dit jaar viel Fallujah ook al in handen van militanten.
De Iraakse regering is al jaren bezig om de invloed van militanten in de noordelijke regio in te dammen.
Stand houden
Maandag sprak de gouverneur van Mosul, Atheel Jujaifi, nog tot de inwoners van de stad. "Ik roep de mannen van Mosul op om stand te houden in hun gebieden en deze te verdedigen tegen buitenstaanders."
ISIS staat voor Islamitische Staat van Irak en Syrië en is een op al-Qaeda geïnspireerde jihadistische groepering die is begonnen in Irak. De militanten streven naar islamitisch emiraat waarin de sharia van kracht is.

In een andere Iraakse stad, Baquba, kwamen dinsdag tientallen mensen om. Volgens de lokale politie vonden er twee explosies plaats op een begraafplaats. Het zou gaan om een zelfmoordaanslag.
Tijdens de begrafenis van een hoogleraar liet een terrorist te midden van de rouwenden een bomgordel ontploffen. Er raakten tussen de 28 tot 54 mensen gewond.
 
Ze gaan er inderdaad stevig op in Irak die ISIL. En redelijk slim want ze hebben een degelijk gedeelte van Oost-Syrië onder controle en van daaruit kun je trainen en oefenen en je manschappen groeperen en makkelijk de grens over om Irak te gaan bestoken en met succes. Ook geluk dat anderen stammen uit West-Irak meedoen omdat ze dominantie van shi'ite vrezen en meemaken.

Moet een harde klap zijn voor alle Westerse landen die daar ooit binnenvielen en eigen manschappen dood hebben zien gaan voor 'vrijheid' en miljarden aan centjes hebben gepompt in Iraaks leger en van alles en nog wat.
 
Laatst bewerkt:
Ze gaan er inderdaad stevig op in Irak die ISIL. En redelijk slim want ze hebben een degelijk gedeelte van Oost-Syrië onder controle en van daaruit kun je trainen en oefenen en je manschappen groeperen en makkelijk de grens over om Irak te gaan bestoken en met succes. Ook geluk dat anderen stammen uit West-Irak meedoen omdat ze dominantie van shi'ite vrezen en meemaken.

Moet een harde klap zijn voor alle Westerse landen die daar ooit binnenvielen en eigen manschappen dood hebben zien gaan voor 'vrijheid' en miljarden aan centjes hebben gepompt in Iraaks leger en van alles en nog wat.
Moesten ze maar thuisblijven..
Saddam had ze niet uitgenodigd en vormde geen gevaar voor het westen.
Wat er nu in Iraq gebeurt is vele malen erger dan wat Saddam deed.
 
jonge aller eerst **** saddam.

Daarnaast, als Saddam er nog was (al geef ik het niet graag toe) had irak het veel beter. stelletje mogolen daar nu. Westerse mensen moeten 1 ding begrijpen over landen als irak (eigenlijk meeste arabische landen): De bevolkings groepen die daar leven zijn alleen oorlogen gewend. Zij zitten daar in een andere tijdperk dan europa en amerika. Hun manier van leven is simpel en de problemen die ze daar hebben is nog simpeler.. maar de mensen zijn ook gewoon simpel... Dus, voor dat je als europa/amerika naar die landen gaat om de EIGEN vrijheid op te dwingen zo van kijk zo moet je leven, moeten ze nadenken over hoe het leven daar is. Ooit zal het daar ook wel goed komen alleen de mensen moeten zelf verranderen. Daar gaan burger oorlogen overheen, demonstraties, coupes en wat dan ook. Die mensen denken niet in democratie. Ze willen het wel, maar hebben geen idee wat het moet voorstellen. Dus ipv het hele democratie sommetje voor die mensen uit te kauwen, geef ze de hulpmiddelen om het zelf te doen.
 
De meeste Arabisch/islamitische landen waar het westen ooit de dictators steunden (Kadaffi, Hussein, Assad, Mubarak) en ze recentelijk zelf of hulp hebben geboden (of bieden) aan afzetting zijn verzonken in hele moeilijke omstandigheden die mogelijk stabieler waren onder een dictator. Dus wat is wijsheid...

Libie is totaal geen gezag.
Irak is strijd tussen geloofsgroepen.
Egypte is na democratisch stemmen een staatsgreep gepleegd.
Syrië is de polarisatie tussen bevolkingen en stromingen heviger dan ooit.
 
jonge aller eerst **** saddam.

Daarnaast, als Saddam er nog was (al geef ik het niet graag toe) had irak het veel beter. stelletje mogolen daar nu. Westerse mensen moeten 1 ding begrijpen over landen als irak (eigenlijk meeste arabische landen): De bevolkings groepen die daar leven zijn alleen oorlogen gewend. Zij zitten daar in een andere tijdperk dan europa en amerika. Hun manier van leven is simpel en de problemen die ze daar hebben is nog simpeler.. maar de mensen zijn ook gewoon simpel... Dus, voor dat je als europa/amerika naar die landen gaat om de EIGEN vrijheid op te dwingen zo van kijk zo moet je leven, moeten ze nadenken over hoe het leven daar is. Ooit zal het daar ook wel goed komen alleen de mensen moeten zelf verranderen. Daar gaan burger oorlogen overheen, demonstraties, coupes en wat dan ook. Die mensen denken niet in democratie. Ze willen het wel, maar hebben geen idee wat het moet voorstellen. Dus ipv het hele democratie sommetje voor die mensen uit te kauwen, geef ze de hulpmiddelen om het zelf te doen.
sterke uiteenzetting!

btw, wanneer gaan we nou samen hamlapjes eten? :meal: :devil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven