AndroidHealthClinic

Libië wel en Syrië niet? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
sterke uiteenzetting!

btw, wanneer gaan we nou samen hamlapjes eten? :meal: :devil:

kom dan, ik ga jou trakteren op lekkerste kabab die je ooit hebt gegeten. wil wel halal harira van je. wel met nadruk op HALAL en echte HARIRA. zo een die je ma maakt.
 
kom dan, ik ga jou trakteren op lekkerste kabab die je ooit hebt gegeten. wil wel halal harira van je. wel met nadruk op HALAL en echte HARIRA. zo een die je ma maakt.
Ik ben allergisch voor hallal :D
 
De radicale isis-rebellen, jarenlang bewapend door het Westen, en dan voornamelijk de VS, is nu terug actief in Irak. EN heeft daar grote steden heroverd.

Dit werd jaren geleden reeds voorspeld door de meerderheid van de Arabieren in het Midden-Oosten. En dan heb ik het maar over de gewone bevolking. Overal op facebook kon je lezen:"het westen bewapend de radicalen die vechten tegen Assad en binnen een paar jaar zullen deze gewapende en volleerde strijders zich terug naar Irak en verder begeven."

De VS... ze leren het nooit.
 
Nederlanders beschouwen/beschrijven buitenlanders (vooral die van arabische komaf) vaak als agressief of dat buitenlanders niet beter weten dan dingen met geweld op te lossen. Niemand zegt iets over Amerikanen en de manier waarop zij hun confrontaties oplossen (of soms niet eens hun eigen confrontaties). Alleen maar omdat ze in pakken rondlopen en V12 autotjes rijden, denkt volgens mij de helft van de wereld dat Amerika echt the pinnacle van techniek en vooruitgang is. Enige waarin ze goed in zijn is Olie en militaire techniek. Verder schelen ze niets meer en niets minder dan die jongens die in syrie drive by shootings doen op t gewone bevolking. alleen ipv kamelen hebben ze high tech vliegtuigen. Kwa andere wetenschap lopen ze ver achter op Europa. Zij zijn dus de pestkoppen van de wereld. Stelletje retard redneck inbreds.
 
jonge aller eerst **** saddam.

Daarnaast, als Saddam er nog was (al geef ik het niet graag toe) had irak het veel beter. stelletje mogolen daar nu. Westerse mensen moeten 1 ding begrijpen over landen als irak (eigenlijk meeste arabische landen): De bevolkings groepen die daar leven zijn alleen oorlogen gewend. Zij zitten daar in een andere tijdperk dan europa en amerika. Hun manier van leven is simpel en de problemen die ze daar hebben is nog simpeler.. maar de mensen zijn ook gewoon simpel... Dus, voor dat je als europa/amerika naar die landen gaat om de EIGEN vrijheid op te dwingen zo van kijk zo moet je leven, moeten ze nadenken over hoe het leven daar is. Ooit zal het daar ook wel goed komen alleen de mensen moeten zelf verranderen. Daar gaan burger oorlogen overheen, demonstraties, coupes en wat dan ook. Die mensen denken niet in democratie. Ze willen het wel, maar hebben geen idee wat het moet voorstellen. Dus ipv het hele democratie sommetje voor die mensen uit te kauwen, geef ze de hulpmiddelen om het zelf te doen.

wie zegt dat ze allemaal in een 'democratie' willen leven? moslims erkennen ten eerste geen vorm van 'democratie' omdat het een integraal deel van islam is om god alleenrecht te geven om wetten te maken. de enige legitieme islamitische systeem is dan ook de khalifaat, oftewel gebaseerd op shar'ia wetten.
sowieso is er teveel polarisatie in die regio, daarom is het een uit de hand gelopen zooitje.

---------- Toegevoegd om 15:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------

Nederlanders beschouwen/beschrijven buitenlanders (vooral die van arabische komaf) vaak als agressief of dat buitenlanders niet beter weten dan dingen met geweld op te lossen. Niemand zegt iets over Amerikanen en de manier waarop zij hun confrontaties oplossen (of soms niet eens hun eigen confrontaties). Alleen maar omdat ze in pakken rondlopen en V12 autotjes rijden, denkt volgens mij de helft van de wereld dat Amerika echt the pinnacle van techniek en vooruitgang is. Enige waarin ze goed in zijn is Olie en militaire techniek. Verder schelen ze niets meer en niets minder dan die jongens die in syrie drive by shootings doen op t gewone bevolking. alleen ipv kamelen hebben ze high tech vliegtuigen. Kwa andere wetenschap lopen ze ver achter op Europa. Zij zijn dus de pestkoppen van de wereld. Stelletje retard redneck inbreds.

achja, gelukkig weet iedereen wat voor harde klappen de amerikanen hebben gekregen in Irak :)
toch wel een flinke nederlaag als je ziet hoeveel mannen ze hebben verloren daar. Zelfde zo met de Russen, die hadden ook de weerstand die zij zou ondervinden in afghanistan zwaar onderschat.
 
wie zegt dat ze allemaal in een 'democratie' willen leven? moslims erkennen ten eerste geen vorm van 'democratie' omdat het een integraal deel van islam is om god alleenrecht te geven om wetten te maken. de enige legitieme islamitische systeem is dan ook de khalifaat, oftewel gebaseerd op shar'ia wetten.
sowieso is er teveel polarisatie in die regio, daarom is het een uit de hand gelopen zooitje.

---------- Toegevoegd om 15:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------



achja, gelukkig weet iedereen wat voor harde klappen de amerikanen hebben gekregen in Irak :)
toch wel een flinke nederlaag als je ziet hoeveel mannen ze hebben verloren daar. Zelfde zo met de Russen, die hadden ook de weerstand die zij zou ondervinden in afghanistan zwaar onderschat.

Bijv. in Irak, de mensen daar zijn moslim (meeste), toch is het systeem anders dan bijv. in somalie. En ook egypte en libie.. Die landen regeren natuurlijk wel met de Islamitische normen en waarden, maar het is niet meer zo de harde kern als wat je dus in de afghaanse of pakistaanse (waar het overigens ook steeds minder wordt) regelgeving. Ze willen dus wel inspraak op wat er gebeurd met het land. De beregting van bijv. overspel en belachelijke ideen als niet trouwen met christenen worden al niet meer in een land als irak in de rechtzaak uitgevochten (voor zover ik weet). Hoe dan ook, de mensen daar willen goede levenswijze en dat alles goed geregeld is net als Europa.
En ik zal je een grote voorbeeld geven WAAROM zij in een democratie willen leven maar niet weten wat democratie is: Namelijk (bijna) iedereen in die landen denkt, dat als je in Europa met een pas in de muur gaat, er geldt naar buiten komt. Zij denken dus dat die geld zomaar uit de muur komt. hebben geen idee dat mensen ook gewoon moeten werken.
1- ze zijn ****ing lui. Iedere land dat siesta's houdt in de middag kan je al zeggen dat er iets niet goed mee gaat.
2- ze zijn onwetend, en willen ook niet initiatief nemen. Ze willen het in de schoot geworpen krijgen.

Hoezo zeg ik dat? omdat ik zelf uit irak kom en het systeem en de mentaliteit gewoon ken. Na de val van Saddam praat niemand meer over wetenschap, gezondheid, of wat dan ook. Enige wat telt is:
1- welke politieke partij ben je
2- wat voor auto heb je
3- hoe veel etages is je huis

Andere dingen worden nauwelijks besproken door de bevolking.
 
logisch, er is natuurlijk wel een bepaalde mate van stabiliteit en economische groei nodig wil je dingen als wetenschap, gezondheidzorg etc blijven stimuleren. daarnaast hebben mensen wel wat beters te doen; overleven met de beperkte middelen die ze hebben.

ben het er alleen niet mee eens dat je de mensen als 'lui' benoemt. ik kom zelf uit het oosten van turkije, en de mensen die ik daar zie werken kei en keihard voor hun geld. dagen van 8 tot 8 zijn bijvoorbeeld geen uitzondering. geldt ook voor bevolking in irak, syrie etc. nu is in turkije de situatie anders, maar de zelfde waarden en normen gelden er. ook ken ik genoeg irakezen die gewoon hardwerkende mensen zijn.
 
Ja, ze werken hard, alleen hun harde werken is anders dan hier. Ik was 2012 voor het laatst daar, en mijn neven zaten te zeuren dat ze geen werk hadden. Ik ging met hun uit eten, en ik zag daar jongens van hun leeftijd (18-19-20 jaar zo) uit ****ING SRI LANKA (heb niets tegen die mensen) zaten ons te serveren.... dus ik zeg tegen me neef hoezo werk je niet in een restaurant ofzo? weetje wat zijn antwoord was? Mensen gaan praten. Iedere (vooral jongere) persoon daar wilt een nice suit and tie bij baantje met 1000 euro inkomen. Ok ik maak het wel extreem, maar de gedachte gang daar over het algemeen is dus: wat denken anderen van me? en heb ik wel een mooie auto met groothuis.
Zij zijn dus daadwerkelijk met onzin bezig en daarom is er geen vooruitgang.

Jonge, erzijn zoveel redenen te noemen waarom Irak mede dankzij de zogenaamde lijders, geen vooruitgang boekt. als je wilt kan ik je waslijst sturen (alleen al kijkende naar wat Irak allemaal importeert terwijl het niet hoeft en wat ze exporteren en voor terug krijgen).
 
http://www.nu.nl/buitenland/3799782/jihadisten-nemen-iraakse-stad-tikrit-in.html

De NAVO-ambassadeurs zijn woensdagavond op verzoek van Turkije in spoedzitting bijeengekomen vanwege de opmars van jihadisten in Irak en de gijzeling van 80 Turken daar. ''Turkije heeft de andere bondgenoten ingelicht over de situatie in Mosul en de gijzeling van Turken, onder wie de consul-generaal'', aldus een NAVO-functionaris.
De NAVO-bijeenkomst is gehouden om de bondgenoten in te lichten, niet omdat Turkije zich bedreigd voelt in zijn territoriale integriteit.
''De bondgenoten blijven de ontwikkelingen op de voet en met grote zorgen volgen'', aldus de NAVO-functionaris. Volgens hem is het offensief van de militanten van ISIL ''een grote bedreiging voor de veiligheid van Irak en de stabiliteit in de regio''.
De NAVO heeft nog geen verzoek om hulp gekregen van de Iraakse regering in verband met de ontwikkelingen in Mosul.

Strijders van de radicale groepering Islamitische Staat van Irak en de Levant (ISIL) hebben in Irak onder meer de noordelijke stad Mosul ingenomen. De jihadisten bestormden daar het Turkse consulaat, waar ze 49 mensen gevangennamen. Ook zitten 31 Turkse vrachtwagenchauffeurs vast.

ben benieuwd wat de reactie van turkije word

---------- Toegevoegd 12 June 2014 om 00:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst 11 June 2014 om 23:08 ----------

[Link niet meer beschikbaar]
 
turkije gaat patriots van nederland lenen en deze langs de grens plaatsen.

---------- Toegevoegd om 09:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:04 ----------

met alle respect sheikh maar, heb liever dat amerika of de navo komt helpen dan turken. weetje waarom? omdat turken daarna zo iets hebben van hey wij hebben deze stad bevrijd. is van ons nu.
 
Turkije gaat het alleen om die ontvoerde Turken terughalen en verder boeit het ze geen reet dus die gaan echt niet een grootschalige oorlog starten.

Turkije vinden ISIL wel prima want ISIL vecht ook tegen Koerden en als er 1 bevolkingsgroep goed vanaf zijn gekomen sinds de oorlogen in Irak en Syrie zijn het Koerden.
 
turkije gaat patriots van nederland lenen en deze langs de grens plaatsen.

---------- Toegevoegd om 09:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:04 ----------

met alle respect sheikh maar, heb liever dat amerika of de navo komt helpen dan turken. weetje waarom? omdat turken daarna zo iets hebben van hey wij hebben deze stad bevrijd. is van ons nu.

Turkije is lid van de NAVO. Stel dat - Turkije zou aangevallen worden en om hulp roepen, dan zijn we verplicht hen te helpen.

Turkije gaat het alleen om die ontvoerde Turken terughalen en verder boeit het ze geen reet dus die gaan echt niet een grootschalige oorlog starten.

Dit ook.
 
Ja, ik heb het over Turkije met eigen initiatief. buiten de navo om (voor zover dat kan?).
 
Turkije gaat het alleen om die ontvoerde Turken terughalen en verder boeit het ze geen reet dus die gaan echt niet een grootschalige oorlog starten.

Turkije vinden ISIL wel prima want ISIL vecht ook tegen Koerden en als er 1 bevolkingsgroep goed vanaf zijn gekomen sinds de oorlogen in Irak en Syrie zijn het Koerden.

als de koerden gewoon ba'yah geven aan ISIL zullen ze die niet bevechten.
maar andersom zullen ze dat wel blijven doen idd.


Pieter Van Ostaeyen ‏@p_vanostaeyen 16h
AFP map : #ISIS control areas in #Iraq pic.twitter.com/2GWtXSYqKF

Bp1ei39CQAAFIwU.jpg


---------- Toegevoegd om 10:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ----------

Pieter Van Ostaeyen ‏@p_vanostaeyen 21h

#ISIS takes down the border between #Syria and #Iraq http://justpaste.it/kasr_hodod pic.twitter.com/9ErpHQ3GiI

Bp2DxnOCMAAYK6J.jpg
 
gaat lekker daar

misschien gewoon lekker laten doen, maar wel in de gaten blijven houden
 
Dat dit gewoon kan. in Irak. Sorry maar ik blijf echt steeds verbaasd over hoe een handvol mannen dit voorelkaar kan krijgen. ooit was de iraakse leger (vooral luichtmacht ) de grootse. k*t amerika heeft even alles verpest voor Irak. haha man man man... als dit in de tijd van Saddam was XD (still hate the guy maar alsnog..)
 
Americans being evacuated from Iraqi air base as militants advance
Americans were being evacuated Thursday from a major Iraqi air base as Al Qaeda-aligned militants toppled cities in the country's north and threatened to advance toward Baghdad. A senior U.S. official confirmed to Fox News that Americans were being evacuated from a base in Balad, which had been one of the largest training missions in Iraq.




Maliki zet sjiitische criminele gevangenen in om tegen ISIS te vechten in Bagdad.

http://www.youtube.com/watch?v=XXsvEXSJ6p4

wanhoop :roflol:
 
ja weetje waarom? omdat de irakese leger zich als een ****ing wijf over geeft. ****img retards. maakt niet uit dat ze moslim zijn, ze mieten gewoon niet komen doen alsof alles van hun is. en isis is dus een groepering dat uit soldatan uit alle hoeken van de wereld heeft. dus zijnniet allemaal arabieren. hoe dan ook, ik had er gisteren met me pa erover en hij liet mij filmpjes zien van hoe een kazerne, VOL MET TANKS EN AFWEER GESCHUT netjes de sleutel overgeeft aan die isis.
jonge als saddam er nog was, had isis niet verder dan de grot waar ze uit gekropen zijn gekomen. maliki is de grootste poes van irak en zijn leger is ****ing retarded.

---------- Toegevoegd om 08:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:30 ----------

die leger heeft geen ****ing hart voor t land. allemaal stelletje justin bieber wannabe s en denke dat het ****ing stoer is om in leger te zitten maar als het ernmaal zover is, aprijden ze hun benen ****ing achtelijke randebielen.

---------- Toegevoegd om 08:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:33 ----------

weetje hoe saddam er voor zorgde dat niemand zich overgaf? hij stuurde achter zijn leger een groep soldaten aan, hun taak was neer schieten van eigen soldaten als ze waren gevlucht. baas zoals t hoort

---------- Toegevoegd om 08:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:35 ----------

je werd aan de snelrechter overgelaten (was dus niet zomaar dood maken)
- waarom ben je terug gekomen?
- waar is je supervisor?
- heb je honger?
- heb je dorst?
- had je geen wapen?

deze mensen die daar nu aan de macht zijn, willen geen vuile handen maken, alleen genieten van alle geld dat binnen komt. dus aan de ene kant **** maliki, maar isis kan zeker een pleuris end opdonderen.
 
paar interessante updates;

@TurkishPolitics: Ankara is discussing the possibility of taking military action in #Mosul or at least an operation to save the citizens being held hostage.

@HezbollahWatch: Tanks reportedly captured from Nuri's forces by #ISIS in Mazraha, Fallujah, Anbar, #Iraq. Map: http://t.co/XxajQUJNTV http://t.co/mEnYVpND8J

@omar00army: #ISIS took over all the military barracks and checkpoints in Sa'deya #Diyala #Iraq

@AbuUmar8246: The Islamic State capture T-62 tanks after the Iraqi army flee from their base near Fallujah, #Iraq (#ISIS, #Iraqwar) http://t.co/EBBoBdUTju
 
Het is wachten op een nieuwe opleving van het sektarisch geweld zoals ook gebeurde na de bomaanslag op heilige shia moskee is Samara, Irak, 2006. Detail is dat ook die burgeroorlog op gang werd gebracht door hetzelfde ISIS alleen was dat toen alleen nog in Irak actief en onder leiding van Abu Musab Al Zarqawi.

Recept is Iran dat zich ermee moet gaan bemoeien (groepen helpen en militairen sturen) waarna ook S-Arabië zijn stappen neemt (oogje dicht als er vechters naar Irak gaan), dat zijn aartsvijanden vanuit het geloof en Irak is het betwistbare gebied.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven