MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Revit
Alpinestars
1000euro is een mooi bedrag daar vind je wel iets voor!

Ja dit..

@tunana 1000,- is zeker mooi bedrag. Toevallig gisteren even voor een broek gekeken. Ter orintatie want was bij plaatselijke motorzaak en kan dus vast goedkoper, daar had je mooie broeken van oa de merken die iron aandraagt voor 325,-. Bijpassende jas ook beetje die richting op misschien iets duurder 375,- ofzo.
Maar als je toch nog geen motor hebt waarom ga je februari niet naar de motorbeurs in Utrecht. Zijn veel pakken van de mode van een seizoen eerder voor interessante prijzen.
 
Is het mogelijk om - net als met je autorijbewijs - in één week full time lessen en direct examen je motor rijbewijs te halen?

Ik weet van een paar jaar terug dat je dan een fulltime week kon lessen en het examen aan het einde van de week was. Dat lijkt mij ideaal :)
 
Is het mogelijk om - net als met je autorijbewijs - in één week full time lessen en direct examen je motor rijbewijs te halen?

Ik weet van een paar jaar terug dat je dan een fulltime week kon lessen en het examen aan het einde van de week was. Dat lijkt mij ideaal :)

Ja is mogelijk, moet je even de juiste rijschool opzoeken.
Motor heeft wel 2 praktijkexamens. ;)
 
Ja is mogelijk, moet je even de juiste rijschool opzoeken.
Motor heeft wel 2 praktijkexamens. ;)

Afhankelijk van je leeftijd mag ie over een paar jaar zijn 3e praktijk examen doen.

week is wel snel hoor, je avd is prima makkelijk te halen. Avb vond ik zelf wel wat spannender, 8jes en langzame slalom zijn best lastig onder de knie te krijgen,in het begin.
 
Ja dit..

@tunana 1000,- is zeker mooi bedrag. Toevallig gisteren even voor een broek gekeken. Ter orintatie want was bij plaatselijke motorzaak en kan dus vast goedkoper, daar had je mooie broeken van oa de merken die iron aandraagt voor 325,-. Bijpassende jas ook beetje die richting op misschien iets duurder 375,- ofzo.
Maar als je toch nog geen motor hebt waarom ga je februari niet naar de motorbeurs in Utrecht. Zijn veel pakken van de mode van een seizoen eerder voor interessante prijzen.

Ben van plan om eind september een motor te kopen en vant voorjaar dan een andere(betere) alleen zou ik het liefst maar 1 pak kopen ipv eerst nylon en daarna alsnog leer. Wat volgens mij kun je een motor zo weer verkopen en een pak een stuk lastiger?

Is het trouwens aan te raden om een broek en jas apart te kopen of een overal aan te schaffen?
 
Ben van plan om eind september een motor te kopen en vant voorjaar dan een andere(betere) alleen zou ik het liefst maar 1 pak kopen ipv eerst nylon en daarna alsnog leer. Wat volgens mij kun je een motor zo weer verkopen en een pak een stuk lastiger?

Is het trouwens aan te raden om een broek en jas apart te kopen of een overal aan te schaffen?

Pak los verkopen krijg je geen drol voor. Anders zoek je zelf voor in begin wat op marktplaats, staat genoeg op voor weinig. Moeilijkheid is dat je een pak wel moet passen, net als met gewone kleding is de ene maat de andere niet.
Persoonlijk zou ik wel los kopen ja. Zelf houd ik trouwens ook niet van echt zo'n setje van zelfde jas en broek maar dat is smaken verschillen en ligt ook aan wat voor motor je wilt gaan rijden, bij een racer vind ik zo'n setje wel weer passend..
 
Loop een goede motorkleding zaak binnen en ga aan het passen zou ik zeggen. voor 1000 euro is er genoeg keus hoor.
 
Pak los verkopen krijg je geen drol voor. Anders zoek je zelf voor in begin wat op marktplaats, staat genoeg op voor weinig. Moeilijkheid is dat je een pak wel moet passen,

ja het is allemaal wel lastig als leek, binnekort maar even naar de motorzaak om wat te passen en wat advies in te winnen. thnxs voor de replies
 
Sowieso heb je in het najaar vaak wel iets nodig dat waterdicht is. Je kan wel weer iets over je leren pak heentrekken maar dat schiet ook niet erg op voor serieuze ritjes en het is ook zonde van het leer als het toch steeds even nat wordt. Ligt er ook aan wat voor rijder je bent, maar als je naast de wintermaanden gewoon doorrijdt dan heb je ook wel een of andere textielpak (met goretex oid) nodig.
 
Geen 1 delig pak kopen als niet circuit rijder.
Heel onhandig als je een keertje moet poepen of plassen bij een restaurant oid onderweg.
 
Geen 1 delig pak kopen als niet circuit rijder.
Heel onhandig als je een keertje moet poepen of plassen bij een restaurant oid onderweg.

Nouhja, piesen valt nog mee, maar hij moet niet kopjes gaan geven, dan is je onderbroekie vies :D
 
Iemand toevallig interesse? :D

28lvyab.jpg
 
Mmm, zou m'n Ducati moeten binnendoen voor een heel groot onderhoud, tussen de 700-1000.
Is een oudere van 2001.
Nu speelt de gedachte wel in m'n hoofd om deze kost zo te laten & ineens door te gaan naar een nieuwer type.
Eentje mt ABS/tractiecontrole.
Any thoughts?
 
Mmm, zou m'n Ducati moeten binnendoen voor een heel groot onderhoud, tussen de 700-1000.
Is een oudere van 2001.
Nu speelt de gedachte wel in m'n hoofd om deze kost zo te laten & ineens door te gaan naar een nieuwer type.
Eentje mt ABS/tractiecontrole.
Any thoughts?

Zie post boven je ^^ :P
 
Even een bijdrage hier. Ben zelf best een poetser en heb met poetsen heel wat oude fietsjes aardig opgehaald. Gaandeweg geleerd dat poetsen echt een vak apart is.

Helaas heb ik geen foto meer hoe deze 2e hands demper binnen kwam en dacht te laat aan fototje maken.

Schuren nat 600, 800, 1200, 2000, 2500.

Daarna afgewerkt met belgom alu.

2v8gy8n.jpg

33o70uw.jpg

24ox9c1.jpg

244y32t.jpg

v4ov7p.jpg
 
Mooi gedaan Trem! Als nieuw!
 
Kudo's voor dat poetswerk man. Ik heb ooit wel eens de kop van mijn auto-motor zover gepoetst.. doe ik nooit meer, wat een hels karwei!!! Heb sindsdien veel waardering voor dit soort klussen. Ik was er overigens 6 weken mee bezig.
 
Back
Naar boven