XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (34 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • philly kid. goeie film
     
    Comment als reactie op 1 of ander debiel mens dat doet alsof suiker levensgevaarlijk is

    In de jaren '80 mochten we opeens geen vet meer eten.
    Dat werd in de jaren '90 verdeeld in verzadigd vet dat slecht was en onverzadigd vet dat goed is was...en nu is suiker zogenaamd het probleem.

    Teveel is nooit goed, maar dat ligt niet aan suiker natuurlijk.
    Suiker in de vorm van glucose (glycogeen) is de preferabele brandstof van ons lichaam.
    Onze hersenen gaan bijv in ketose als er geen glucose voorradig is in het lichaam, daarna ga je in shock en is het afgelopen.

    Je ziet het ook in bovenstaande reacties: 'suikervrij' 'msg' 'toegevoegde suikers'....mensen roepen maar wat.
    Dit is niet erg, we hebben het over Facebook. Ik verwacht ook niet dat mensen eerst onderzoek doen naar basisfysiologie en weten waar ze het over hebben.

    Suikervrij zeggen te eten maar wel koolhydraten eten terwijl het allemaal als glycogeen opgeslagen wordt etc.
    Mensen denken bijv. vaak dat biologische suikervormen gezonder of beter zijn dan niet biologische suiker terwijl er natuurlijk geen verschil is.
    Suiker is suiker.

    Uiteraard bevat tafelsuiker (witte suiker) geen vitamines en mineralen en is het daarom niet zinvol om enkel tafelsuiker als suikerbron te gebruiken maar dat doet ook niemand natuurlijk.

    Suiker is ook niet verslavend, heb je weleens iemand iemand een suikerpot leeg zien scheppen?
    Wat wel verslavend is? De combinatie vet en suiker, zeker in combinatie met technieken zoals layering, perforering etc, denk aan een 'krokante bite'.
    Een mogelijke verklaring waarom wij de combinatie suiker en vet lekker vinden is de smaak van moedermelk die wij vanaf onze geboorte lekker dienen te vinden.

    Ach, dit soort filmpjes blijven nog wel een tijdje gemaakt worden en er zal voor veel mensen ook niks veranderen: we blijven een zondebok zoeken voor ons gedrag.
    Dit is het probleem van de westerse wereld.

    Uiteraard doet de fabrikant er alles aan om zijn product zo lekker mogelijk te maken.
    Dat betekent echter niet dat suiker verslavend is of dat je van suiker per definitie dik of ziek wordt, het is allemaal alarmisme.
    Je wordt alleen dik als je meer calorieën consumeert dan je verbruikt.
    Hormonen, suiker, gluten, e-nummers.....het is wachten op een nieuwe angst voor de westerse wereld
     
    Lekker mijn warme bedje in slaapgains maken doei
     
    tfw even tien minutjes rekken


    tfw lekker alles los nu hnnng
     
    Lekker potje kakken op de zondagmorgen

    ---------- Toegevoegd om 10:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:08 ----------

    En maar 1 x vegen bitches
     
    Tickets voor megawatt! Zin innnn
     
    Gister uit eten geweest en een steak van 600gr gegeten, hnnngg
     
    altijd als ik 20 reps squat.. nee wacht dat doe ik nooit
     
    Fixed

    Godver ik ben dronken :roflol:
     
    [Link niet meer beschikbaar]
     
    Note to self, niet meer drinken.
     
    Laatst bewerkt:
    Back
    Naar boven