XXL Nutrition

Deep squat

Bezoekers in dit topic

Gymz

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
19 jan 2013
Berichten
1.615
Waardering
162
Lengte
1m90
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Nice! Leuk/goed artikel
 
Redelijk aardig artikel, maar vraag me nog steeds of of deep nu echt zoveel beter is. Ik train al jaren (net onder) parallel en heb gewoon prima resultaten geboekt zonder blessures oid. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met andere variabelen (wat bij de 1 werkt, hoeft bij de ander niet te werken). Hoe squatten de meesten hier eigenlijk ? :)
 
Ass to the grass

Iets verder dan 90 graden tbh..
 
Ik vind het juist moeilijk om niet letterlijk atg te squatten, hoe weet je dan waar te stoppen hoe voel je dat je weer omhoog moet? Op je enkels stuiteren is duidelijk en altijd hetzelfde.
 
Redelijk aardig artikel, maar vraag me nog steeds of of deep nu echt zoveel beter is. Ik train al jaren (net onder) parallel en heb gewoon prima resultaten geboekt zonder blessures oid. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met andere variabelen (wat bij de 1 werkt, hoeft bij de ander niet te werken). Hoe squatten de meesten hier eigenlijk ? :)

deep squat is hier gedefinieerd als een squat onder parallel met neutral spine

I’m going to call the deep squat simply a squat below parallel with a neutral spine.
 
Ik vind het juist moeilijk om niet letterlijk atg te squatten, hoe weet je dan waar te stoppen hoe voel je dat je weer omhoog moet? Op je enkels stuiteren is duidelijk en altijd hetzelfde.

meer controle en spanning houden wss. vooral heupen.
 
mooi artikel
 
Deep squat for sexy butt! :D
 
Ben ook wel fan van deep squat. Alleen moet mijn heup/lumbale gedeelte van de wervels wel neutraal kunnen houden. Dat is echt mijn valkuil. Maar ik ga er aan werken.
 
meer controle en spanning houden wss. vooral heupen.
Kan zonder oly shoes tot m'n enkels squatten en spanning houden. Wil juist niet gespannen squatten, liever relaxed en soepel boven het juiste zwaartepunt.
 
Hier een linkje naar een zeer goed artikel over de squat.

Zeer juiste wetenschappelijke informatie over de load/stress op de verschillende knie onderdelen onder bepaalde hoeken van knie flexie.

Zo zie je maar dat de algemene uitspraken die hier geregeld passeren in de juiste context moeten geplaatst worden.

http://www.aaronswansonpt.com/the-deep-squat-part-1-the-good-the-bad-the-not-so-ugly/

Gymz, jij weet heel veel over de knie.
Ik heb een vreemd gevoel ik de linkerknie, en ik vermoed dat het het lateraal collateral ligament is; Het doet pijn in de achterkant van de linkerknie, maar aan de linkerzijde van de achterkant! en dit tot ongeveer 15 cm onder de linkerknieholte. Als ik er met mijn duim inkoter dan voel ik een soort dikke kabel heen en weer wiebelen en daar kan ik de pijn door verhogen. ik vermoed dat dit is gekomen door te diep te squatten en de spanning te lossen op het diepste punt. Heb jij enig idee wat dit zou kunnen zijn. Ik heb het ook 1maal gehad met de rechterknie maar dat was na een paar dagen terug weg.
 
Gymz, jij weet heel veel over de knie.
Ik heb een vreemd gevoel ik de linkerknie, en ik vermoed dat het het lateraal collateral ligament is; Het doet pijn in de achterkant van de linkerknie, maar aan de linkerzijde van de achterkant! en dit tot ongeveer 15 cm onder de linkerknieholte. Als ik er met mijn duim inkoter dan voel ik een soort dikke kabel heen en weer wiebelen en daar kan ik de pijn door verhogen. ik vermoed dat dit is gekomen door te diep te squatten en de spanning te lossen op het diepste punt. Heb jij enig idee wat dit zou kunnen zijn. Ik heb het ook 1maal gehad met de rechterknie maar dat was na een paar dagen terug weg.

Misschien een tip, maar maak anders een foto en gooi m dr even bij,eventueel met pen aangeven waarzo pijn zit. Helpt wellicht ipv alleen een omschrijving
 
Misschien een tip, maar maak anders een foto en gooi m dr even bij,eventueel met pen aangeven waarzo pijn zit. Helpt wellicht ipv alleen een omschrijving

Bedankt dat je meedenkt. Doe ik binnen 5 min. Thanks!
 
We wachten nog steeds in spanning af.

Tromgeroffel...

ja, ik moest nog komen. Ik doe het nu.

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:45 ----------

lfq7k.png

Het gaat om de TP4

Ik denk dat dit de exacte plek is, alsmede de uitstraling.

En belangrijke opmerking is dat ik eerst dacht dat het iets te maken had met een ongezonde knie daar die linkerknie reeds werd geopereerd aan de meniscus 14 jaar geleden (de helft verwijderd) maar de pijn is pas gestart toen ik twee jaar geleden ben gestart met squatten en toen een terrible form had en gedurende drie dagen een enorm volume heb gesquat om te oefenen. En wat vreemd is: ik dacht dat ik dus dit probleem had veroorzaakt door te veel te eisen van deze reeds ongezonde knie. Echter heb ik vorige week, bij een laatste rep, het zelfde gevoel heb veroorzaakt bij mijn rechterknie, en dit toen ik een paused squat deed en de spanning, toen ik gehurkt zat, wat losliet en daarna terug naar boven kwam. De pijn is bij de rechterknie verdwenen na 2 dagen.

Ik vermoed een lateral collaterale blessure die ik volgens mij opliep toen ik twee jaar geleden squatte met bad form end e knieen iets te ver naar buiten duwde. Zonder een knee sleeve of wrap kan ik zelf geen 40 kilo squatten zonder pijn tehebben aan de knie. Met de wrap of sleeve heb ik er niet te veel last van tenzij ik te snel en te zwaar squat en te veel volume squat. Maar ik zou het graag opgelost krijgen.
 
Aparte foto, bewerkt met photoshop?
 
Back
Naar boven