XXL Nutrition

Deep squat

Bezoekers in dit topic

Gymz

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
19 jan 2013
Berichten
1.615
Waardering
162
Lengte
1m90
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Nice! Leuk/goed artikel
 
Redelijk aardig artikel, maar vraag me nog steeds of of deep nu echt zoveel beter is. Ik train al jaren (net onder) parallel en heb gewoon prima resultaten geboekt zonder blessures oid. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met andere variabelen (wat bij de 1 werkt, hoeft bij de ander niet te werken). Hoe squatten de meesten hier eigenlijk ? :)
 
Ass to the grass

Iets verder dan 90 graden tbh..
 
Ik vind het juist moeilijk om niet letterlijk atg te squatten, hoe weet je dan waar te stoppen hoe voel je dat je weer omhoog moet? Op je enkels stuiteren is duidelijk en altijd hetzelfde.
 
Redelijk aardig artikel, maar vraag me nog steeds of of deep nu echt zoveel beter is. Ik train al jaren (net onder) parallel en heb gewoon prima resultaten geboekt zonder blessures oid. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met andere variabelen (wat bij de 1 werkt, hoeft bij de ander niet te werken). Hoe squatten de meesten hier eigenlijk ? :)

deep squat is hier gedefinieerd als een squat onder parallel met neutral spine

I’m going to call the deep squat simply a squat below parallel with a neutral spine.
 
Ik vind het juist moeilijk om niet letterlijk atg te squatten, hoe weet je dan waar te stoppen hoe voel je dat je weer omhoog moet? Op je enkels stuiteren is duidelijk en altijd hetzelfde.

meer controle en spanning houden wss. vooral heupen.
 
mooi artikel
 
Deep squat for sexy butt! :D
 
Ben ook wel fan van deep squat. Alleen moet mijn heup/lumbale gedeelte van de wervels wel neutraal kunnen houden. Dat is echt mijn valkuil. Maar ik ga er aan werken.
 
meer controle en spanning houden wss. vooral heupen.
Kan zonder oly shoes tot m'n enkels squatten en spanning houden. Wil juist niet gespannen squatten, liever relaxed en soepel boven het juiste zwaartepunt.