XXL Nutrition

Gevonden weerstandsbanden om te benchen en me te helpen in mijn race naar de 150 kilo bench. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En als ik geen mini bands heb? Moet ik dan die 45 %opdrijven naar 55 %of zo?

Geen haat hoor, maar ik zie je overal topics open en vragen stellen over hoe je zo snel mogelijk weer 150 kan benchen. Zou je niet is terug kijken naar je trainingen en kijken wat heeft gewerkt en dat weer toepassen? Daar heb je geen bands of slingshot voor nodig, wel kan het natuurlijk een goede toevoeging zijn aan je training.
 
Koop gewoon een set bands, dan kun je tegen bands drukken en ook de band in een 8vorm om je ellebogen heen doen zodat die werkt als een slingshot.

---------- Toegevoegd om 12:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:58 ----------

Maar persoonlijk vind ik dat je voor verbetering van je raw bank niet echt snel zulke dingen nodig hebt. ik gebruik ze ook maar ik vind shirted banken ook het belangrijkst. Vaak is het gewoon een technisch probleem waardoor je bank niet sterker word en bank heeft ook gewoon veel tijd nodig.
 
Geen haat hoor, maar ik zie je overal topics open en vragen stellen over hoe je zo snel mogelijk weer 150 kan benchen. Zou je niet is terug kijken naar je trainingen en kijken wat heeft gewerkt en dat weer toepassen? Daar heb je geen bands of slingshot voor nodig, wel kan het natuurlijk een goede toevoeging zijn aan je training.

No problem, en inderdaad Het schema die ik nu toepas heeft in het verleden enorm geholpen en ben ik van 5 x80 naar 4 x 130 gegaan in 5 maand; maar omdat ik ook lateral raises deed, waar mijn schouders niet tegen kunnen ben ik ontstekingen beginnen krijgen.

Dus nu pas ik alles toe wat ik in het verleden heb toegepast en gekeken wat werkte en wat niet;
Echter merk ik dat ik altijd al het probleem had met een sticking point, ongeveer 20 cm boven mijn borst. En blijkbaar helpen bepaalde zaken daar bij zoals board presses en zo.
En bands... twee binnenbanden, die doen niet hetzelfde, niet?
 
Cool piece of equipment.

Waar koop je zo'n ding.

Je krijgt allemaal basic tips maar wilt perse geld uitgeven, zou als ik jou was een Bench shirt kopen bij Titan nijmegen, die werken prima en dan alle soorten die ze maar hebben.

---------- Toegevoegd om 11:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------

Geen haat hoor, maar ik zie je overal topics open en vragen stellen over hoe je zo snel mogelijk weer 150 kan benchen. Zou je niet is terug kijken naar je trainingen en kijken wat heeft gewerkt en dat weer toepassen? Daar heb je geen bands of slingshot voor nodig, wel kan het natuurlijk een goede toevoeging zijn aan je training.

Amen.
 
Je krijgt allemaal basic tips maar wilt perse geld uitgeven, zou als ik jou was een Bench shirt kopen bij Titan nijmegen, die werken prima en dan alle soorten die ze maar hebben.

---------- Toegevoegd om 11:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------



Amen.

wilt perse geld uitgeven"???? niet per se. ALs het mijn sticking point issue wat sneller kan verbeteren, waarom niet. Maar als een lichte weerstand al voldoende is, gezien de zwakke bench, dan denk ik dat versleten binnenbanden ook wel gebruikt kunnen worden als weerstandsbanden
 
Ik twijfel trouwens waar ik het meest nood aan heb: training van de lock out of eerder de lift off. Als ik mijn gefaalde PR pgogingen bekijk dan lijkt het de lock out, maar op de één of andere irrationele reden denk ik dat mijn lift off ook veel te zwak is.
Creëer anders eens wat meer rust voor jezelf want het komt allemaal zo obsessief over.
Je geeft hier al aan dat je niet precies weet waar een zwakte in je lift zit. Voordat je ondersteunende middelen gaat aanschaffen moet je je eigen lifts wel kunnen analyseren anders heeft het weinig zin.

Je zit nu aan de 100kg bench, dat is netjes. Bouw nu gewoon rustig door en analyseer je lifts. Ergens heel snel koste wat kost willen komen is vaak een recept voor een vervelende blessure.
 
Misschien kun je een bankdrukmachine kopen zodat je wat kunt afwisselen?
 
Ik denk dat ik voldoende info heb. Ik ga de sticking point issue aanpakken door af en toe eens wat board presses te doen. Paused benches weet ik uit ervaring dat mijn schouders dat niet leuk vinden als ik dat te vaak doe.
De eerste twee maand na de operatie wou die bench gewoon niet beteren. Nu, merk ik op een paar weken een mooie vooruitgang en aangezien ik i het verleden snel van 5 x 80 naar 4 x 130 ben gegaan, denk ik dat dit nu ook moet lukken. Echter wil ik, aangezien de kennis over training niet blijft stilstaan (ik kende de voordelen niet van chains, weerstandsbanden, board presses niet) dus als mijn kennis daaromtrent toeneemt, kan ik verstandiger trainen en de risico's op blessures verlagen.
Ik lijk inderdaad veel vragen te stellen, en vaak lijkt het alsof ik niet meer weet van welk hout pijlen maken, maar geleidelijkaan vallen alle puzzelstukjes in elkaar en denk ik nu op de juiste weg te zijn.
Mijn allergrootste fout in het verleden was: te snel te vaak van schema veranderen wegens blessures of whatever en dit omdat ik me niet aan mijn schema hield en te snel de gewichten deed toenemen.
Dus nu heb ik een schema opgesteld, rekening hhoudende met wat in het verleden werkte, maar de gewichten zeer traag maar gestaag te laten toenemen; Ik zal binnen 1 maand al een kleine evaluatie maken, en ook na twee maanden en dan kijken waar er eventueel wat bijgestuurd moet worden;

Eigenlijk is mijn doel:
sterk worden op de bench, deadlift, squat, OHP, bentover row. Eind juni start ik dan met een ander schema, waar de nadruk meer zal komen te liggen op het wat esthetischer maken van het lichaam met een zo min mogelijk verlies aan kracht. En dan ook geleidelijk aan iets meer dingen gaan doen zoals 2 keer per week een paar km gaan lopen, of twee keer per week 50 km fietsen. Ik wil op mijn 50 ste nog een stevige vent zijn die nog kan lopen. En geen dikke powerlifter (die wel zwaar kan tillen) maar niet uit de zetel raakt. Maar eerst en vooral sterker worden om de schade die mijn levenslange rugproblematiek me heeft bezorgt te verhelpen.

---------- Toegevoegd om 11:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:51 ----------

zou idd 55 â 65 aanhouden voor benchpress

Thanks!!

Ik heb het wel moeilijk soms sarcasme te herkennen dus ik dacht eerst dat je bedoelde 55 seconde paused bench. Hahhahha.

Thanks!

---------- Toegevoegd om 11:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:52 ----------


Hoe bedoel je?
 
Misschien kun je een bankdrukmachine kopen zodat je wat kunt afwisselen?

Afwisseling is goed maar dan qua stang soort, wijdte grip (oof stance met squat/ddeadlift) , bands, chains.

Machine presses heb je niet zoveel aan wanneer je voor kracht traint. Barbell en dumbell werk heeft veel meer care over.

---------- Toegevoegd om 10:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:56 ----------

Ik denk dat ik voldoende info heb. Ik ga de sticking point issue aanpakken door af en toe eens wat board presses te doen. Paused benches weet ik uit ervaring dat mijn schouders dat niet leuk vinden als ik dat te vaak doe.
De eerste twee maand na de operatie wou die bench gewoon niet beteren. Nu, merk ik op een paar weken een mooie vooruitgang en aangezien ik i het verleden snel van 5 x 80 naar 4 x 130 ben gegaan, denk ik dat dit nu ook moet lukken. Echter wil ik, aangezien de kennis over training niet blijft stilstaan (ik kende de voordelen niet van chains, weerstandsbanden, board presses niet) dus als mijn kennis daaromtrent toeneemt, kan ik verstandiger trainen en de risico's op blessures verlagen.
Ik lijk inderdaad veel vragen te stellen, en vaak lijkt het alsof ik niet meer weet van welk hout pijlen maken, maar geleidelijkaan vallen alle puzzelstukjes in elkaar en denk ik nu op de juiste weg te zijn.
Mijn allergrootste fout in het verleden was: te snel te vaak van schema veranderen wegens blessures of whatever en dit omdat ik me niet aan mijn schema hield en te snel de gewichten deed toenemen.
Dus nu heb ik een schema opgesteld, rekening hhoudende met wat in het verleden werkte, maar de gewichten zeer traag maar gestaag te laten toenemen; Ik zal binnen 1 maand al een kleine evaluatie maken, en ook na twee maanden en dan kijken waar er eventueel wat bijgestuurd moet worden;

Eigenlijk is mijn doel:
sterk worden op de bench, deadlift, squat, OHP, bentover row. Eind juni start ik dan met een ander schema, waar de nadruk meer zal komen te liggen op het wat esthetischer maken van het lichaam met een zo min mogelijk verlies aan kracht. En dan ook geleidelijk aan iets meer dingen gaan doen zoals 2 keer per week een paar km gaan lopen, of twee keer per week 50 km fietsen. Ik wil op mijn 50 ste nog een stevige vent zijn die nog kan lopen. En geen dikke powerlifter (die wel zwaar kan tillen) maar niet uit de zetel raakt. Maar eerst en vooral sterker worden om de schade die mijn levenslange rugproblematiek me heeft bezorgt te verhelpen.

---------- Toegevoegd om 11:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:51 ----------



Thanks!!

Ik heb het wel moeilijk soms sarcasme te herkennen dus ik dacht eerst dat je bedoelde 55 seconde paused bench. Hahhahha.

Thanks!

Dat is een beetje teveel van het goed he :p
mMaaruh als je 4x 130 kan pressen zit 150 niet zo ver meer weg hoor.
 
Afwisseling is goed maar dan qua stang soort, wijdte grip (oof stance met squat/ddeadlift) , bands, chains.

Machine presses heb je niet zoveel aan wanneer je voor kracht traint. Barbell en dumbell werk heeft veel meer care over.

---------- Toegevoegd om 10:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:56 ----------



Dat is een beetje teveel van het goed he :p
mMaaruh als je 4x 130 kan pressen zit 150 niet zo ver meer weg hoor.

4 x 130 was 1 jaar geleden, zelf iets langer maar sindsdien heb ik al een longontsteking gehad die me terugsloeg naar 3 x 70!!! Daarna terug opgewerkt naar 5 x 90 maar toen een operatie aan de hals daar ik triceps, biceps paralyse had. Daarna kon ik 5 x 50 benchen (dat was maar 4 maand geleden! dus de revalidatie sucked. Nu terug 5 x 90 en 1 x 100. In het verleden ben ik op 5 maand van 5 x 80 naar 4 x 130 gegaan, maar dat was voor ik al deze miserie had. Benieuwd of het nu ook zal lukken.

---------- Toegevoegd om 12:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:13 ----------

Creëer anders eens wat meer rust voor jezelf want het komt allemaal zo obsessief over.
Je geeft hier al aan dat je niet precies weet waar een zwakte in je lift zit. Voordat je ondersteunende middelen gaat aanschaffen moet je je eigen lifts wel kunnen analyseren anders heeft het weinig zin.

Je zit nu aan de 100kg bench, dat is netjes. Bouw nu gewoon rustig door en analyseer je lifts. Ergens heel snel koste wat kost willen komen is vaak een recept voor een vervelende blessure.

Hey Mr chick,

het was niet de bedoeling je post te negeren;
Ik dacht dat mijn antwoord op jouw post wel al vervat zat in mijn antwoorden op de anderen.

Inderdaad, het is wat obsessief, maar dat zit zo in mijn natuur, dat ik daar echt niet omheen kan.
Ik ga voorlopig niks aanschaffen en ik film al mijn lifts om ze te analyseren. Ik denk te kunnen concluderen dat ik faal 20 cm boven de borst dus board presses moeten wel helpen. En dipsteunen maar dat kan ik mss voorlopig tussen twee stoelen doen.

Erg snel denk ik niet te gaan. Het opgestelde schema veronderstelt wel een lineaire progressie van 5 maand wat inderdaad absurd is, maar ik weet uit ervaring dat ik nog wel andere vreemde zaken heb verwezenlijkt die onmogelijk leken. En iedere training 1 van de sets met 2.5 kilo doen toenemen lijkt me niet zo heel veel en stelt me in staat 10 kilo per maand extra te benchen.

Mijn probleem is ook, en ik geef het toe, dat ik graag in alles sterk wil worden; Ik vind de kracht van strongmen geweldig. Hoe ze met farmer walks 200 kilo versleuren, atlas stones van 100 kilo en meer vna de grond tillen. Ik zou dat ook alleaam willen kunnen. Dus wie weet dat ik binnen 6 maand, eens mijn lichaam sterk genoeg is, daar mss wat meer de nadruk op ga leggen. Geen idee, ik draai als de wind omdat ik in alles goed wil zijn.
 
4 x 130 was 1 jaar geleden, zelf iets langer maar sindsdien heb ik al een longontsteking gehad die me terugsloeg naar 3 x 70!!!

Neem dan voortaan ook nolvadex man.:p
 
Ik zou ook gewoon rustig doorgaan. Bench is voor mij een lift die nu (ongevraagd...) erg goed gaat. Juist nu ik sterker wil worden in mijn squat en deadlift. Niet teveel zorgen maken over sticking points, maar meestal zijn we het zwakst van de borst. Je zegt zelf dat je een sticking point denkt te hebben 20cm van de borst maar wellicht is dat een stuiter van de borst daarvoor zorgt?
Zelf gebruik ik Wendlers 531 en leg daarna nog een aantal setjes dood tussen 60/80%. Ook focussen op je standing Press, daar zal ook je bank van omhoog gaan, vooral als je gripwijdte vergelijkbaar is.
 
Neem dan voortaan ook nolvadex man.:p

Nolvadex?

---------- Toegevoegd om 12:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

Ik zou ook gewoon rustig doorgaan. Bench is voor mij een lift die nu (ongevraagd...) erg goed gaat. Juist nu ik sterker wil worden in mijn squat en deadlift. Niet teveel zorgen maken over sticking points, maar meestal zijn we het zwakst van de borst. Je zegt zelf dat je een sticking point denkt te hebben 20cm van de borst maar wellicht is dat een stuiter van de borst daarvoor zorgt?
Zelf gebruik ik Wendlers 531 en leg daarna nog een aantal setjes dood tussen 60/80%. Ook focussen op je standing Press, daar zal ook je bank van omhoog gaan, vooral als je gripwijdte vergelijkbaar is.

Ik bounce nooit van de borst. Daar let ik bijzonder goed op.
Mijn ohp grip is smaller dan mijn bench al weet ik dat ook mijn bench grip redelijk narrow is.
 
Back
Naar boven