MuscleMeat

6.5-7% bodyfat ongezond?

Bezoekers in dit topic

Henri108

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
924
Waardering
139
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
Is een vetpercentage van 6.5-7% ongezond voor iemand die enkel golft en matig fietst als sport? (is elektronisch en met huidplooimeter gemeten)
Deze persoon eet wel meer dan andere van zijn leeftijd en lengte (zeg maar mensen met 14%+ bodyfat).
 
elk lichaam is ook anders, het ene lichaam voelt zich prima met 7% waar een ander lichaam hier een hoger vp% heeft.
 
Ik stond vorige week op 6% en voel mij er prima onder.. Heb geen last van rillingen, kou, etc.. Voor mij lijkt het dus geen probleem.
 
Is een vetpercentage van 6.5-7% ongezond voor iemand die enkel golft en matig fietst als sport? (is elektronisch en met huidplooimeter gemeten)
Deze persoon eet wel meer dan andere van zijn leeftijd en lengte (zeg maar mensen met 14%+ bodyfat).

Elektronisch is bullshit, veel te grote variantie, check maar eens voor en na een saunabeurt.
Huidplooimeter vraagt skill, en meet enkel onderhuids vet.

Zonder dexa-scan onmogelijk te weten, maar hier degelijke vergelijking.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Beide gedaan en elektronisch was 6.9%, 2e maal 6.7%, huidplooimeter was 6.5%. Hij ziet er ook echt 7% uit als ik foto's bekijke van anderen van 7%, maar ziet er ook echt gezond uit en voelt zich ook zeer goed.
Zal inderdaad gewoon zeer veel afhangen van type lichaam.
Mocht ik op 7% zitten zal het er veel gevaarlijker uitzien denk ik (en zal me er zeker niet goed bij voelen).

---------- Toegevoegd om 10:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:37 ----------

Die plaatjes werken niet voor een niet-lifter denk ik...
 
Die plaatjes gaan van bodybuilder naar powerlifter :D
Valt inderdaad wel op. Des te hoger het vetpercentage, des te meer lijkt het op een powerlifter.
 
Dan is ie sowieso niet gezond ;)

We kunnen niet allemaal ripped as fuck zijn hé. Zou je willen dat alle mannen een zalige fysiek hebben?

Hij ziet er echt gezond uit, voelt hem goed, lijkt me dus geen probleem.
Zijn fysiek is er ook goed voor geschikt. Hij heeft wel een goed lichaam om vet te verbranden en zo.
 
We kunnen niet allemaal ripped as fuck zijn hé. Zou je willen dat alle mannen een zalige fysiek hebben? Hij ziet er echt gezond uit, voelt hem goed, lijkt me dus geen probleem. Zijn fysiek is er ook goed voor geschikt. Hij heeft wel een goed lichaam om vet te verbranden en zo.
Jij vraagt of mager en iel zijn gezond is. Ik zeg dat wat krachttraining erbij gezonder is. Denk bijvoorbeeld aan botdichtheid, betere houding, gewrichten beschermen, blessurepreventie, vast nog meer. En zo'n laag vet percentage kan op zich al ongezond zijn, maar om dat te weten moet je bloedwaardes checken. Je kan doodziek zijn en je prima voelen.
 
Laatst bewerkt:
Jij vraagt of mager en iel zijn gezond is. Ik zeg dat wat krachttraining erbij gezonder is. Denk bijvoorbeeld aan botdichtheid, betere houding, gewrichten beschermen, blessurepreventie, vast nog meer. En zo'n laag vet percentage kan op zich al ongezond zijn, maar om dat te weten moet je bloedwaardes checken. Je kan doodziek zijn en je prima voelen.

Ok, snap wat je bedoelt.
Net even gekeken naar bloed van vorig jaar en is perfect in orde. Hij is al z'n hele leven zo, maar eet altijd al enorm veel.
 
zat vroeger altijd onder de 8% tot ik 70 kilo woog en merkte pas toen ik op 12 tot 15 kwam dat ik me veel beter voelde meer energie enzo
 
Deze persoon eet wel meer dan andere van zijn leeftijd en lengte (zeg maar mensen met 14%+ bodyfat).

Altijd onzin zulke uitspraken. Veel is subjectief en veel mensen zijn slecht in het beeordelen of ze weinig of veel eten. (met name dikke mensen die "weinig eten" en dunne mensen die "veel eten").

Afhankelijk van hoe fanatiek die fietst verbrand hij het er makkelijk weer vanaf wat hij wel meer zou eten.


Als hij zich goed voelt en er zo uitziet zou ik me niet al te druk maken iniedergeval.
 
Altijd onzin zulke uitspraken. Veel is subjectief en veel mensen zijn slecht in het beeordelen of ze weinig of veel eten. (met name dikke mensen die "weinig eten" en dunne mensen die "veel eten").

Afhankelijk van hoe fanatiek die fietst verbrand hij het er makkelijk weer vanaf wat hij wel meer zou eten.


Als hij zich goed voelt en er zo uitziet zou ik me niet al te druk maken iniedergeval.

vieze smerige liegbeesten zijn het!!!

semi srs
 
Elektronisch is bullshit, veel te grote variantie, check maar eens voor en na een saunabeurt.
Huidplooimeter vraagt skill, en meet enkel onderhuids vet.

Zonder dexa-scan onmogelijk te weten, maar hier degelijke vergelijking.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

moeilijk te vergelijken hoor
3% is behoorlijk gespierd
15% heeft geen spieren
lijkt net alsof die kerel van 20% een sixpack zou hebben als hij wat gespieder zou zijn
 
Leef er samen mee en aten tot 1 jaar geleden voor 99% gelijk (hij at zelfs nog massa's chocolade tussendoor). Ik zat ongeveer op 16%, hij 100% zeker onder 8%. Ligt waarschijnlijk ook aan dat hij nog wat aan het nagroeien is (18j).
Hij doet in totaal veel minder sport dan ik (30min/dag doorfietsen, 2uur golfen). Heeft zeker geen anorexia.
Ik vind het gewoon mega raar hoe dat kan.
 
Niet iedereen heeft dezelfde stofwisseling, wat is er zo bijzonder aan?
 
Actiever werk, meer lichaamsgewicht, andere hormoonproductie (test/thyroid).. etc.
 
Beetje vet is ook wel handig in deze periode van het jaar(reserve) helemaal als je niet traind, waarom zou je op 5 procent willen staan. Sixpack tijd is nog niet aangebroken.
 
Back
Naar boven