XXL Nutrition

Niet zeker over supplementen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yum

Cool Novice
Lid geworden
23 feb 2015
Berichten
39
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Ik sport nu een half jaar en ben in die tijd door alleen whey, voedingsschema's, trainen en genoeg rust van 76 kilo naar 84 kilo gegaan. Hier is echter niet merkbaar extra vet bij aangekomen(wel iets vanaf). Toch wil ik een klein deel van mijn buikvet kwijtraken. Nu kwam ik via een tip op oxyelite pro of animal cuts. Is dit te gebruiken icm met spiergroei? of is het of spiergroei of buikvet wegkrijgen?

Nu nog een tweede vraag, ik ben een paar weken geleden begonnen met dedicated epic, krijg ik hiermee genoeg creatine binnen of is het verstandig om hier nog extra bij te nemen?

Verder lees ik dat BCAA's belangrijk zijn. Ik gebruik Whey delicious van XXL Nutrition en hier zitten ze al in, zijn deze voldoende?

De vragen komen nu vooral omdat ik nu echt een beetje blijf hangen. Heb al veel vragen en tips hier uit het forum gehaald afgelopen maanden waar ik enorm dankbaar voor ben!
 
Spier aankomen en afvallen is eigenlijk onmogelijk voor een natuurlijke bodybuilder, tenzij je of in de pubertijd zit of beginnergains aan het maken bent, geen van twee op jou van toepassing dus.

Ofwel, als je wilt afvallen moet je gewoon zorgen dat je in een kcal deficit zit. BCAA's hebben alleen toegevoegde waarden als je fasted(dus zonder eten op) traint tijdens je cut, anders eigenlijk niet.

Mijn advies:
BMR berekenen en daarna onderhoud
Voedingsschema erop aanpassen, 300-500kcal minder eten dan je onderhoud.
weegschaal+ spiegellook in de gate houden.
 
  • Like
Waarderingen: Yum
Je buikvet kwijtraken doe je gewoon door je voeding erop aan te passen. Maar als dit nog minimaal is zou ik adviseren eerst nog even te bulken, voordat je gaat cutten.

Verder heb je naast een whey, een goede multivitamine, omega vetten en als je wat langer traint creatine, niks nodig. BCAA's en jouw genoemde fatburners zijn overbodig naar mijn mening.
 
Als je blijft hangen op een bepaald niveau, moet je meer eten. Als je je buikvet wil verliezen moet je gaan afvallen, en onder je onderhoud eten. En hou er rekening mee dat buikvet pas als laatste weg gaat als je gaat afvallen.

Ik ben zelf nu al anderhalf jaar aan het bulken en ben van 82 naar 95 nu gegaan, en heb ook buikje maar dat boeit me niet zo. Hoef niet per se zo super droog te zijn.
 
Bedankt voor jullie reactie! Ik laat de fatburners en BCAA's dan sowieso links liggen. Ik was meer nieuwsgierig of er in mijn shake van XXL al genoeg zaten.

Multivitamine neem ik nu gewoon van huismerk willekeurige winkel, is dat voldoende? Omega dan misschien nog eens naar kijken.

Verder nog 1 kleine vraag, zit er in dedication epic genoeg creatine voor extra spiergroei? Of zou ik hier nog extra bij moeten nemen? Zit relatief weinig is als ik kijk naar de dosering.
 
Bedankt voor jullie reactie! Ik laat de fatburners en BCAA's dan sowieso links liggen. Ik was meer nieuwsgierig of er in mijn shake van XXL al genoeg zaten. Multivitamine neem ik nu gewoon van huismerk willekeurige winkel, is dat voldoende? Omega dan misschien nog eens naar kijken. Verder nog 1 kleine vraag, zit er in dedication epic genoeg creatine voor extra spiergroei? Of zou ik hier nog extra bij moeten nemen? Zit relatief weinig is als ik kijk naar de dosering.
Al er in epic 5 gram creatine mono of meer zit is dat voldoende. Zo te zien zit er 3 gram in (1500mg Creatine HCL & 1500mg Creatine Mono). Van creatine hcl heb je wel minder nodig(1,25 gram heeft hetzelfde effect al 5 gram mono). Dus er zit voldoende creatine in epic.
 
Laatst bewerkt:
Al er in epic 5 gram creatine mono of meer zit is dat voldoende. Zo te zien zit er 3 gram in (1500mg Creatine HCL & 1500mg Creatine Mono). Van creatine hcl heb je wel minder nodig(1,25 gram heeft hetzelfde effect al 5 gram mono). Dus er zit voldoende creatine in epic.

Dankjewel, dan laat ik het hierbij!!

Nu alleen nog omega 3 6 9 dus en vitamine D3, of zit dat in multivitamine van bv etos?
 
Waarom zou je dat soort spulletjes kopen, beter haal je gewoon netjes je voedsel bij de supermarkt.
 
Dankjewel, dan laat ik het hierbij!!

Nu alleen nog omega 3 6 9 dus en vitamine D3, of zit dat in multivitamine van bv etos?

Omega is optioneel, daarnaast zou ik een omega 3 ipv omega 3-6-9 adviseren. Multivitamine van XXL is prima.
 
Bedankt voor de tips. Voor hoeveel gram creatine zouden jullie gaan per dag? Denken jullie dat het verstandig is om wat extra creatine bij dedicated epic te nemen?
 
Bedankt voor de tips. Voor hoeveel gram creatine zouden jullie gaan per dag? Denken jullie dat het verstandig is om wat extra creatine bij dedicated epic te nemen?
Nee. Epic is een creatine product.
 
Bij EPIC hoef je geen extra creatine te nemen, krijg je teveel en is zonde van je geld!
 
Back
Naar boven