XXL Nutrition

5x5 ICF overstap (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

danoontje2000

Cool Novice
Lid geworden
15 jan 2015
Berichten
216
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
79kg
Vetpercentage
17%
hey mensen, ik ben nu 4 weken bezig geweest met het starting strength schema en zie wel vooruit gang. Maar niet heel veel (dat komt waarschijnlijk omdat ik al eerder heb getraind met gewichten en dat beginnersgain dus niet meer geldt voor mij). Nu vroeg ik me af, na 4 weken starting strength, is het goed om nu met het jason blaha 5x5 ICF schema te beginnen? of starting strength door te doen voor nog een paar weekjes. Ik doe ook aan kickboksen. Mijn volledig eetschema komt vandaag op deze site te staan
 
Pas van schema veranderen als je progressie stagneert, niet eerder.
 
Vergeet niet dat icf5x5 en stronglifts eigenlijk op hetzelfde neerkomt. Ik zou als ik jou was eerst nog even doorgaan met dit schema en dan voor een split gaan
 
Vergeet niet dat icf5x5 en stronglifts eigenlijk op hetzelfde neerkomt. Ik zou als ik jou was eerst nog even doorgaan met dit schema en dan voor een split gaan

dus het beste is om nog ongeveer 2 maanden door te gaan met starting strength totdat ik 3 maanden starting strength heb gedaan, en dan na 3 maanden een split schema maken?

---------- Toegevoegd om 12:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:14 ----------

Of liever een ub/lb.

ben niet zo van de ub/lb schema's :p

toch bedankt voor de tip:D
 
nee gewoon SS doen tot je vast loopt.

dan overschakkelen op ander programma (geen split, split is slecht). Maar dat is zorg voor later
 
Waarom de voorkeur voor UB/LB t.o.v. split?
 
Ik doe elke dag 1 spiergroep. Daarbij zijn me eerste oefeningen op 4x4 gericht en de rest van de oefeningen 6-12. Werkt perfect voor kracht en massa
 
Als je liever half werk maakt snap ik je punt.

dus ub/lb is beter dan split?

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:30 ----------

nee gewoon SS doen tot je vast loopt.

dan overschakkelen op ander programma (geen split, split is slecht). Maar dat is zorg voor later

Hoe weet ik wanneer ik vastloop, want ik merk nu nog wel verschil tegenover vorige week maar t word steeds iets minder

---------- Toegevoegd om 19:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

trainingsfrequentie ligt te laag bij split

je doet toch zelfde oefeningen bij split en ub/lb schema alleen op andere dagen, toch? Dus snap verschil qua trainingsfrequentie niet

ps. ben hier om van jullie te leren :P
 
Verscheelt per persoon, maar dat is inderdaad een zorg voor later. Doe eerst dit schema nog maar even, totdat je vastloopt. En het is immers leuk om je progressie bij te houden

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

Hoe je merkt dat je vastloopt? Simpelweg; shriftje erbij en alles noteren
 
Verscheelt per persoon, maar dat is inderdaad een zorg voor later. Doe eerst dit schema nog maar even, totdat je vastloopt. En het is immers leuk om je progressie bij te houden

Nieuw woord? :p

OT: UB/LB piekt eiwitsynthese 2x per week, wat bij split maar 1x per week is. 1x per week is vaak niet optimaal voor beginners. Beginners gaan vaak beter op alle spiergroepen 2x per week (UB/LB) of 3x per week (fullbody).
 
Nieuw woord? :p

OT: UB/LB piekt eiwitsynthese 2x per week, wat bij split maar 1x per week is. 1x per week is vaak niet optimaal voor beginners. Beginners gaan vaak beter op alle spiergroepen 2x per week (UB/LB) of 3x per week (fullbody).

dus gewoon starting strength blijven doordoen of ICF 5x5? Of overstappen naar UB/LB nu?
 
Dat is je nu al paar keer verteld ;)
Gewoon even kijken of je nog progressie boekt!

En verschilt ofc.. Verscheelt ook leuk
 
Dat is je nu al paar keer verteld ;)
Gewoon even kijken of je nog progressie boekt!

En verschilt ofc.. Verscheelt ook leuk

ja dat weet ik, maar er zijn mensen die zeggen blijf doordoen starting strength en erna UB/LB, er zijn ook mensen die zeggen stap over naar ICF 5x5 en erna UB/LB of split en er zijn ook mensen die zeggen doe meteen split na starting strength. Dus dat helpt niet veel. En kun je ook ff zeggen hoe het zit met split, want split is slecht word gezegd en dat te laag trainingsfrequentie is, maar spieren groeien toch juist in de rust periode? En met UB/LB lijkt me dat je minder rust hebt
 
Laatst bewerkt:
Het verschilt per persoon. Ik groei beter op split omdat ik daarom minder calorieën verbrand dan bij full body... Het is gewoon je eigen lichaam leren kennen. Iedereen raadt aan om SS te behouden of ICF... Dit komt eigenlijk op hetzelfde neer, aangezien je met SS bezig bent zou ik hier gewoon bij blijven. Dan kun je een ub/lb schema doen of een split. Is maar net wat je wilt. Je kunt ook press/pull schema doen.... Als je alle spiergroepen maar minimaal 1 keer per week meepakt!

---------- Toegevoegd om 20:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

En niet dezelfde spiergroep op twee opeenvolgende dagen traint
 
Het verschilt per persoon. Ik groei beter op split omdat ik daarom minder calorieën verbrand dan bij full body...

U wot? Sorry maar dat is een slecht argument. Je groeit beter op een split omdat je daarbij minder calorieën verbrandt? Eet dan gewoon wat meer lol.

OT: blijf SS doen totdat je geen progressie meer boekt, niet eerder. Als vervolg op SS zou je iCF5x5 of UB/LB kunnen doen. Vergeet split eerst nog maar even.
 
Wat is dan de reden dat ik groei op split?
 
U wot? Sorry maar dat is een slecht argument. Je groeit beter op een split omdat je daarbij minder calorieën verbrandt? Eet dan gewoon wat meer lol.

OT: blijf SS doen totdat je geen progressie meer boekt, niet eerder. Als vervolg op SS zou je iCF5x5 of UB/LB kunnen doen. Vergeet split eerst nog maar even.

Oke thnx, ik blijf SS nog een paar maandjes doen totdat ik helemaal geen progressie meer zie(kan ook aan mn eetpatroon liggen, want die is nu niet toppie, ben aan een eetschema aan het werken) en dan doe ik na SS wel ff een nieuwe topic over mn progressie en vervolg:D

Wat voor schema doe je nu zelf als ik vragen mag?

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

Wat is dan de reden dat ik groei op split?

Dat komt waarschijnlijk omdat je bij full body meerdere keren per week 1 spiergroep traint en je spieren misschien ervan verzuren en bij split is dat niet zo

---------- Toegevoegd om 21:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:00 ----------

Wat is dan de reden dat ik groei op split?

Dat komt waarschijnlijk omdat je bij full body meerdere keren per week 1 spiergroep traint en je spieren misschien ervan verzuren en bij split is dat niet zo
 
Back
Naar boven