AndroidHealthClinic

Wat moet ik veranderen om niet meer stil te staan kwa groei?

Bezoekers in dit topic

piaggio

Novice
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
60kg
Vetpercentage
6%
Hallo,
Ik kijk regelmatig op dit forum en heb besloten om toch maar een account aan te maken aangezien ik wat vragen heb. Ik ben 19 jaar en fitness nu al ruim 1,5 jaar. In het begin was het vooral voor de lol, 2x in de week met vrienden naar de sportschool toe, maar nu ik meer vrije tijd heb en het echt leuk begin te vinden wil ik het veel serieuzer gaan oppakken.

Het probleem is, is dat ik heel slank van postuur ben, absoluut geen wandelend skelet of iets dergelijks maar ik kan gewoon eten wat ik wil zonder echt aan te komen. Als ik mijzelf vergelijk met 1,5 jaar geleden merk ik absoluut verschil. Ik heb zeker weten een stuk meer spiermassa alleen is het probleem dat ik voor mijn gevoel steeds meer ga stilstaan kwa prestaties in de loop der tijd. Daarom ben ik naast mijn huidige voeding begonnen met Whey perfection van body en fitshop, het verschil is beter zichtbaar dan verwacht wanneer ik het dagelijks gebruik alleen heb ik echt heel erg veel last van puisten in mijn gezicht en nek terwijl ik dit normaal niet heb. Daarom ben ik sinds kort gestopt met Whey perfection en worden mijn puisten weer minder. Alleen is dit natuurlijk geen goede oplossing en ben ik opzoek naar alternatieven. Daarom is mijn vraag of jullie mij kunnen helpen met het zoeken naar geschikte supplementen en of ik iets moet aanpassen in mijn voeding. Ik ben al een tijd druk bezig met het inlezen maar heb toch liever dat jullie met natuurlijk een stuk meer ervaring dan mij, mij de juiste richting op kunnen sturen.

Eerst nog wat gegevens zodat jullie hopelijk mij kunnen helpen met het zoeken wat ik moet aanpassen kwa voeding: Lichaamsvetgehalte: 5.9%
Gewicht: 59 kg
Lengte: 175 cm
BMI: 18,9
Training: Ik ga 2x per week naar de sportschool. De ene dag combineer ik triceps + rug en de andere dag combineer ik biceps + buik. Ook pak ik meestal kort mijn benen erbij maar hier ligt niet zozeer mijn focus.
Voeding: Dit is bijvoorbeeld wat ik gisteren at:
’s ochtends:
- Bak muesli met yoghurt: ongeveer 300 kcal
- Koffie 30 kcal
- 200 ml melk 100 kcal

’s middags:
- 4 bruine boterhammen 360 kcal
- Croissant 200 kcal
- Leverworst voor op brood 200 kcal
- 1000 ml vitamine water 180 kcal

’s avonds:
- Gehaktbal 370 kcal
- Andijvie 30 kcal
- Aardappelen gekookt 160 kcal
- 400 ml Melk 200 kcal

Dit komt in totaal neer op ongeveer 2100 kcal. Een persoon met mijn leeftijd, gewicht en lengte zou normaal gesproken rond de 2250 kcal binnen moeten krijgen. Ik weet dat ik niet bijster veel eet en dat ik voor een groot gedeelte toch echt mijn voeding zal moeten aanpassen in de zin van meer vitamines, koolhydraten en eiwitten. Alleen zijn er zoveel supplementen op de markt dat ik niet weet als ''beginner'' wat nou goed werkt en verstandig is en wat niet.

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!
Met vriendelijke groet,
Ruben
 
Hallo,
Ik kijk regelmatig op dit forum en heb besloten om toch maar een account aan te maken aangezien ik wat vragen heb. Ik ben 19 jaar en fitness nu al ruim 1,5 jaar. In het begin was het vooral voor de lol, 2x in de week met vrienden naar de sportschool toe, maar nu ik meer vrije tijd heb en het echt leuk begin te vinden wil ik het veel serieuzer gaan oppakken.

Het probleem is, is dat ik heel slank van postuur ben, absoluut geen wandelend skelet of iets dergelijks maar ik kan gewoon eten wat ik wil zonder echt aan te komen. Als ik mijzelf vergelijk met 1,5 jaar geleden merk ik absoluut verschil. Ik heb zeker weten een stuk meer spiermassa alleen is het probleem dat ik voor mijn gevoel steeds meer ga stilstaan kwa prestaties in de loop der tijd. Daarom ben ik naast mijn huidige voeding begonnen met Whey perfection van body en fitshop, het verschil is beter zichtbaar dan verwacht wanneer ik het dagelijks gebruik alleen heb ik echt heel erg veel last van puisten in mijn gezicht en nek terwijl ik dit normaal niet heb. Daarom ben ik sinds kort gestopt met Whey perfection en worden mijn puisten weer minder. Alleen is dit natuurlijk geen goede oplossing en ben ik opzoek naar alternatieven. Daarom is mijn vraag of jullie mij kunnen helpen met het zoeken naar geschikte supplementen en of ik iets moet aanpassen in mijn voeding. Ik ben al een tijd druk bezig met het inlezen maar heb toch liever dat jullie met natuurlijk een stuk meer ervaring dan mij, mij de juiste richting op kunnen sturen.

Eerst nog wat gegevens zodat jullie hopelijk mij kunnen helpen met het zoeken wat ik moet aanpassen kwa voeding: Lichaamsvetgehalte: 5.9%
Gewicht: 59 kg
Lengte: 175 cm
BMI: 18,9
Training: Ik ga 2x per week naar de sportschool. De ene dag combineer ik triceps + rug en de andere dag combineer ik biceps + buik. Ook pak ik meestal kort mijn benen erbij maar hier ligt niet zozeer mijn focus.
Voeding: Dit is bijvoorbeeld wat ik gisteren at:
’s ochtends:
- Bak muesli met yoghurt: ongeveer 300 kcal
- Koffie 30 kcal
- 200 ml melk 100 kcal

’s middags:
- 4 bruine boterhammen 360 kcal
- Croissant 200 kcal
- Leverworst voor op brood 200 kcal
- 1000 ml vitamine water 180 kcal

’s avonds:
- Gehaktbal 370 kcal
- Andijvie 30 kcal
- Aardappelen gekookt 160 kcal
- 400 ml Melk 200 kcal

Dit komt in totaal neer op ongeveer 2100 kcal. Een persoon met mijn leeftijd, gewicht en lengte zou normaal gesproken rond de 2250 kcal binnen moeten krijgen. Ik weet dat ik niet bijster veel eet en dat ik voor een groot gedeelte toch echt mijn voeding zal moeten aanpassen in de zin van meer vitamines, koolhydraten en eiwitten. Alleen zijn er zoveel supplementen op de markt dat ik niet weet als ''beginner'' wat nou goed werkt en verstandig is en wat niet.

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!
Met vriendelijke groet,
Ruben


Aangezien er geen vraag in je lap tekst staat (wat ik heel globaal heb gelezen) ga ik maar uit van de titel van dit topic.

"Wat moet ik veranderen om niet meer stil te staan kwa groei?"
> Dikgedrukte stuk

Je hebt zelf al uitgedoktert dat je te weinig eet, dit terwijl je het idee hebt dat je kan eten wat je wilt zonder aan te komen.

De oplossing is dus heel simpel:
> EET MEER

Edit: Een verstopte vraag gevonden:
Daarom is mijn vraag of jullie mij kunnen helpen met het zoeken naar geschikte supplementen en of ik iets moet aanpassen in mijn voeding

1. Eet meer
2. Gooi die vitaminewater eruit, zonde van je geld. Drink gewoon water.
3. Zoek niet naar een whey-shake, zoek een weightgainer. Genoeg eiwitten binnen krijgen heb je zo gedaan. Persoonlijk kan ik de complex carb gainer aanraden, simpelweg omdat die lekker is.

1 á 2 maaltijden extra per dag, bovenop wat je nu al eet. Dat zal al redelijk wat beweging in gang zetten.

Je zegt redelijk wat puisten te krijgen van de whey van B&F, dit zou door lactose kunnen komen. Al moet ik zeggen dat de whey van b&f op de een of andere duistere wijze gewoon puisten teweeg brengt (meer als een paar liter melk per dag me geeft). Als je echt zonodig een eiwit supplement wilt dan raad ik iniedergeval isolaat aan, zelf bestel ik dit bij XXLnutrition.
 
Laatst bewerkt:
meer eten

verder is je trainingschemma ook erg slecht
 
Niet teveel bezig zijn met supplementen. Je kcal-inname moet duidelijk omhoog, met dit ga je geen goede resultaten behalen. Eet calorierijke voeding, en meer eiwit. Zoals gezegd moet ook de training beter.
 
Bedankt voor jullie berichten jongens!
Eigenlijk wordt er dus bevestigd wat ik zelf ook dacht dus hier ga ik zeker wat aan doen. Zouden jullie mij kunnen vertellen in welke richting ik moet denken aan meer eten? Bedoelen jullie grotere porties van alles, meer vlees, meer groente, meer koolhydraten, vaker op een dag eten etc.?
Kwa trainingsschema daar hebben jullie ook gelijk in. Mijn doel is namelijk ook niet om een figuur te krijgen als een bodybuilder maar meer een atletisch gebouwd sportief figuur. Ik heb namelijk sowieso een vrij smalle bouw dus echt heel breed en gespierd zal ik toch nooit worden denk ik.
 
je slaat gewoon hele spiergroepen over. Dat is erg slecht
 
Al die uren tussen je ochtend en avond eten, eet jij alleen 4 bruine boterhammen met leverworst en een croissant.
Dude?
 
'Ik kan eten wat ik wil zonder dat ik aankom'

dat is het probleem, je eet wat je wilt en dat is te weinig.
 
Back
Naar boven