XXL Nutrition

Sticky Supplementlabtest.com - Alle testen op één plaats (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ok, had al een pm gestuurd ook. Maar kunnen we de BulkPowders test niet meer veranderen naar de uitgebreide test? Dus nog even donaties opzetten om die 200 (?) euro bij elkaar te krijgen via het forum. Anders moeten we van 0 beginnen, en er lijkt niet zoveel interesse te zijn om het ruw eiwit te weten, maar wel of er spiking is.

Lijkt me ook een goed plan. Met de Koolhydraten en suikers ben je niet veel als je niet weet of er gespiked is.

Ruw eiwit is wel nodig om het verschil ik aminozuren te berekenen als er gespiked is. Maar dat is maar 35euro tov 145 voor Koolhydraten en suikers.

Zal hun eens mailen met de vraag.
 
XXL heeft zich al bewezen en die eigen testen komen dus overeen met de onafhankelijke, maar er staat dan nog eens bij dat het geen onafhankelijke test is. En sportfood was de eerste nadien die met testen naar buiten kwam en is om die reden nog toegevoegd geweest. 1 test waar duidelijk bij staat dat het geen onafhankelijke test is (dus zelf naar labo gestuurd).

Dat, zoals je zegt, 'Sportfood de eerste was die nadien met testen naar buiten kwam en om die reden nog is toegevoegd' lijkt me geen valide argument.

Dan moet je óf de test van Power Supps, bij hetzelfde laboratorium notabene, er ook bij zetten, óf die van Sportfood weghalen. Maar zoals het nu is klopt het natuurlijk niet.

Dit gaat over jullie geloofwaardigheid. Als Supplementenlabtest niet eens objectief is, wie dan wel?
 
Hallo initiatiefnemer(s) van Supplementenlabtest, ik heb wat vraagtekens bij jullie onafhankelijkheid/objectiviteit. Ik zag dat mijn vaste leverancier Power Supps er niet bij staat, terwijl zij wel op hun site recente tests door Nutricontrol hebben staan. Ik heb ze gevraagd waarom ze er niet bij staan. Hun antwoord was dat ze wel de testresultaten hebben aangeboden voor publicatie, maar dat die door jullie zouden zijn afgewezen omdat Power Supps de producten zelf naar het lab heeft gestuurd. Maar tegelijkertijd hebben jullie wel de resultaten op de site staan van tests die door XXL en Sportfood zelf naar het lab zijn gestuurd, hetzelfde Nutricontrol trouwens. Als jullie echt zo onafhankelijk en objectief zijn als jullie beweren, dan zet je óf de resultaten van Power Supps er ook bij óf je haalt die van XXL en Sportfood weg. Anders laad je toch de verdenking op je dat je bepaalde shops steunt. Desnoods vermeld je erbij dat de test uitgevoerd is in opdracht van de shop zelf, zodat de bezoeker het testresultaat op waarde kan schatten.

Zoals Cools al aangaf staat er bij elke labtest aangegeven of dit een onafhankelijke test is of niet. Indien de firma in kwestie de post whey zelf opstuurt is het natuurlijk geen onafhankelijke test.

De niet-onafhankelijke testen van XXL hebben wij toegevoegd omdat deze ondersteund worden door de onafhankelijke testen. Als Powersupplements en Bodylab goed uit de onafhankelijke testen komen worden hun eigen testen ook gewoon geplaatst. Maar het blijven altijd niet-onafhankelijke testen, net zoals bij XXL.

Sportfood was inderdaad de eerste die eigen testen had geplaatst op dit forum en wij hebben die toen toegevoegd op de site. Om deze reden mogen hun ook blijven staan, maar het zijn dus niet-onafhankelijke testen.

---------- Toegevoegd om 17:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:28 ----------

Dat, zoals je zegt, 'Sportfood de eerste was die nadien met testen naar buiten kwam en om die reden nog is toegevoegd' lijkt me geen valide argument. Dan moet je óf de test van Power Supps, bij hetzelfde laboratorium notabene, er ook bij zetten, óf die van Sportfood weghalen. Maar zoals het nu is klopt het natuurlijk niet. Dit gaat over jullie geloofwaardigheid. Als Supplementenlabtest niet eens objectief is, wie dan wel?

De uitleg ivm Sportfood staat boven deze post.

---------- Toegevoegd om 17:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:29 ----------

Ze kunnen beter een aparte sectie maken met eigen testresultaten van webshops die nog niet onafhankelijk zijn getest,of in ieder geval een eerlijk oplossing hier voor bedenken.

Ik kan dit duidelijker maken op de site. Ik zal het vandaag eens bekijken.
 
Ok, had al een pm gestuurd ook. Maar kunnen we de BulkPowders test niet meer veranderen naar de uitgebreide test? Dus nog even donaties opzetten om die 200 (?) euro bij elkaar te krijgen via het forum. Anders moeten we van 0 beginnen, en er lijkt niet zoveel interesse te zijn om het ruw eiwit te weten, maar wel of er spiking is.

Pm terug ;)

Bulkpowders kan nog altijd op de 15 aminozuren getest worden. De pot in kwestie wordt bewaard door het lab om deze reden.

De testen die nu uitgevoerd worden kan ik waarschijnlijk niet meer annuleren gezien de pot maandag is opgestuurd. Ruw eiwit is wel nodig om de juiste aminozuurverhouding te bepalen indien er sprake is van Amino Spiking, ook om het totale eiwitgehalte te berekenen. Uit 15 aminozuren kunnen we geen berekening maken en 18 aminozuren kost nog eens +200euro meer, Tryptofaan is duur om te meten en niet nodig gezien dit niet zal toegevoegd worden als spiking vanwege de grondstofprijs (duurder dan whey).

De donaties via het DBB forum kunnen dus volledig gebruikt worden om de aminozuursamenstelling van Bulkpowders te testen. Dit kost 270euro.

---------- Toegevoegd om 17:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:41 ----------

inderdaad voor een grote webwinkel als hun is dat niet zoveel geld en het kan alleen maar voordelen opleveren.

Sportfood, Bodylab en Powersupplements zijn vrij om specifiek voor hun eigen product te doneren. Als ze dit aangeven bij de donatie via PayPal wordt hun eigen product aangekocht door ons en getest door NutriControl.
 
Hallo initiatiefnemer(s) van Supplementenlabtest, ik heb wat vraagtekens bij jullie onafhankelijkheid/objectiviteit.

Ik zag dat mijn vaste leverancier Power Supps er niet bij staat, terwijl zij wel op hun site recente tests door Nutricontrol hebben staan. Ik heb ze gevraagd waarom ze er niet bij staan. Hun antwoord was dat ze wel de testresultaten hebben aangeboden voor publicatie, maar dat die door jullie zouden zijn afgewezen omdat Power Supps de producten zelf naar het lab heeft gestuurd.

Maar tegelijkertijd hebben jullie wel de resultaten op de site staan van tests die door XXL en Sportfood zelf naar het lab zijn gestuurd, hetzelfde Nutricontrol trouwens. Als jullie echt zo onafhankelijk en objectief zijn als jullie beweren, dan zet je óf de resultaten van Power Supps er ook bij óf je haalt die van XXL en Sportfood weg. Anders laad je toch de verdenking op je dat je bepaalde shops steunt.

Desnoods vermeld je erbij dat de test uitgevoerd is in opdracht van de shop zelf, zodat de bezoeker het testresultaat op waarde kan schatten.
Er moet sowieso geen enkele test bij staan die uitgevoerd is door de bedrijven zelf. Nogal wiedes dat ze daar goed op presteren....
 
Er moet sowieso geen enkele test bij staan die uitgevoerd is door de bedrijven zelf. Nogal wiedes dat ze daar goed op presteren....

Klopt en klopt ook niet. Er bestaat altijd de kans dat een bedrijf een aangepaste pot opstuurt, maar het lab in kwestie NutriControl is een onafhankelijk lab.

Sportfood, XXL, PowerSupplements en zelfs Bodyenfit hebben daar testen laten uitvoeren. Indien onafhankelijke testen van hetzelfde product in een lijn staan met de niet-onafhankelijke test dan kan deze geplaatst worden. De reden waarom Sportfood er tussen staat is omdat wij deze beslissing nadien hebben gemaakt.

We hebben deze beslissing genomen omdat verschillende bedrijven in een keer met eigen testen kwamen opdagen. Dus het leek ons beter eerst een eigen test uit te voeren op hetzelfde product vooraleer we ze plaatsen.
 
never mind ik zie het al.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat de MP volledig wordt getest, dus incl. aminozuur analaye :thumbs:

het is al gezegd, maar ik zou de site ook in het Engels doen. Het is makkelijker dan gezegd dat snap ik, maar je krijgt daar veel meer response op als je dat via bb.com etc. gaat promoten. Want geloof me dat als de MP uitslag bekend wordt, dat op den duur wel op die fora of Reddit ofzo belandt en dan hebben ze "gratis" meegekeken. Dat is onvermijdelijk, maar ja wel beperken..
 
Ok, had al een pm gestuurd ook. Maar kunnen we de BulkPowders test niet meer veranderen naar de uitgebreide test? Dus nog even donaties opzetten om de rest van die 200 (?) euro bij elkaar te krijgen via het forum. Anders moeten we van 0 beginnen, en er lijkt niet zoveel interesse te zijn om het ruw eiwit te weten, maar wel of er spiking is.

Dit. Ik heb ook gedoneerd voor bulkpowders en myprotein maar wil dan natuurlijk wel weten of er sprake is van amino spiking. Als op deze manier kennelijk eerst iets in het vooruitzicht wordt gesteld, en vervolgens ineens voor een abstractere test wordt gekozen is het de laatste keer geweest dat ik aan dit doneer...

Tevens denk ik inderdaad dat het wel zo eerlijk is naar andere webshops toe om enkel de onafhankelijke tests te publiceren, en inderdaad de labtests van de bedrijven zelf niet op te nemen. Dit is gewoon niet objectief, en zou dus moeten veranderen.

Ik hoop dat jullie met name mbt dit laatste even orde op zaken stellen, je wil namelijk niet dat dit hele initiatief links en rechts beetje bij beetje wordt afgedaan als niet-onafhankelijk en niet-objectief. En ik vind dat ze inderdaad gelijk hebben; hun eigen tests die ze hebben aangedragen zouden niet gepubliceerd moeten worden, maar ook de eigen aangedragen tests van XXL bijv. niet, ook al vind die bevestiging in de onafhankelijke tests. Gewoon alleen de onafhankelijke tests posten, laat de eigen tests van de webshops ze die maar op hun eigen site posten.
 
Klopt en klopt ook niet. Er bestaat altijd de kans dat een bedrijf een aangepaste pot opstuurt, maar het lab in kwestie NutriControl is een onafhankelijk lab.

Sportfood, XXL, PowerSupplements en zelfs Bodyenfit hebben daar testen laten uitvoeren. Indien onafhankelijke testen van hetzelfde product in een lijn staan met de niet-onafhankelijke test dan kan deze geplaatst worden. De reden waarom Sportfood er tussen staat is omdat wij deze beslissing nadien hebben gemaakt.

We hebben deze beslissing genomen omdat verschillende bedrijven in een keer met eigen testen kwamen opdagen. Dus het leek ons beter eerst een eigen test uit te voeren op hetzelfde product vooraleer we ze plaatsen.

Klopt, wij kunnen niet meer doen dan een onafhankelijk lab ons product laten testen. Dat is al heel wat meer dan de meeste bedrijven doen. Op den duur moet er ook wel enige vorm van vertrouwen zijn anders kun je beter niks meer kopen voordat je het zelf getest hebt.
Iedereen is vrij om een product van ons te testen, we hebben helemaal niks te verbergen en hebben met de test het maximale gedaan wat wij konden op het gebied van openheid naar onze klanten.:)
 
Dit. Ik heb ook gedoneerd voor bulkpowders en myprotein maar wil dan natuurlijk wel weten of er sprake is van amino spiking. Als op deze manier kennelijk eerst iets in het vooruitzicht wordt gesteld, en vervolgens ineens voor een abstractere test wordt gekozen is het de laatste keer geweest dat ik aan dit doneer...

Tevens denk ik inderdaad dat het wel zo eerlijk is naar andere webshops toe om enkel de onafhankelijke tests te publiceren, en inderdaad de labtests van de bedrijven zelf niet op te nemen. Dit is gewoon niet objectief, en zou dus moeten veranderen.

Ik hoop dat jullie met name mbt dit laatste even orde op zaken stellen, je wil namelijk niet dat dit hele initiatief links en rechts beetje bij beetje wordt afgedaan als niet-onafhankelijk en niet-objectief. En ik vind dat ze inderdaad gelijk hebben; hun eigen tests die ze hebben aangedragen zouden niet gepubliceerd moeten worden, maar ook de eigen aangedragen tests van XXL bijv. niet, ook al vind die bevestiging in de onafhankelijke tests. Gewoon alleen de onafhankelijke tests posten, laat de eigen tests van de webshops ze die maar op hun eigen site posten.
Dit. Gooi aub geen geld in zinloze tests. Donatie is al redelijk moeilijk aan te komen omdat we hier toch te maken hebben met Hollanders :D

Klopt, wij kunnen niet meer doen dan een onafhankelijk lab ons product laten testen. Dat is al heel wat meer dan de meeste bedrijven doen. Op den duur moet er ook wel enige vorm van vertrouwen zijn anders kun je beter niks meer kopen voordat je het zelf getest hebt.
Iedereen is vrij om een product van ons te testen, we hebben helemaal niks te verbergen en hebben met de test het maximale gedaan wat wij konden op het gebied van openheid naar onze klanten.:)
Vind het in ieder geval een geweldig gebaar vanuit de business richting de consu-kudde.
Het is makkelijk om als bedrijf de consumenten als vee te zien die je zoveel mogelijk moet aansmeren.
Ben blij dat niet iedereen die Body en Fitshop mentaliteit aanhangt :)
 
Dit. Gooi aub geen geld in zinloze tests.

dit heb ik al meerdere keren aangegeven inderdaad dat is weggegooid geld kun je beter "door sparen" en een echte test doen.
 
Productnaam:
Whey Isolaat


Merk:
XXL Nutrition


Testdatum:
maandag, februari 9, 2015


Resultaten komen overeen met label:



Onafhankelijkheid

Onderstaande test is door deze site Supplementlabtest.com zelf aangevraagd en is dus een onafhankelijke test.
Samenvatting

Via de stikstofanalyse is er een eiwitpercentage van 86,2% gemeten, wat uitstekend is voor de smaak vanille gezien het percentage van 89,4% aangegeven op het label. Dit komt overeen met hun eigen stikstofanalyse. Aan de hand van de aminozuuranalyse kunnen we aminospiking uitsluiten gezien er geen afwijkende waardes zijn in verhouding tot het totale eiwitgehalte. Het gemeten koolhydraatgehalte van 3gram komt overeen met de 2,4gram op het label. Het suikergehalte van 0,8gram, wat uit lactose bestaat, ligt lager dan dan de aangegeven waarde van 2,3gram. Dus een zeer goed resultaat voor de Whey Isolaat van XXL.
 
Productnaam:
Whey Isolaat


Merk:
XXL Nutrition


Testdatum:
maandag, februari 9, 2015


Resultaten komen overeen met label:



Onafhankelijkheid

Onderstaande test is door deze site Supplementlabtest.com zelf aangevraagd en is dus een onafhankelijke test.
Samenvatting

Via de stikstofanalyse is er een eiwitpercentage van 86,2% gemeten, wat uitstekend is voor de smaak vanille gezien het percentage van 89,4% aangegeven op het label. Dit komt overeen met hun eigen stikstofanalyse. Aan de hand van de aminozuuranalyse kunnen we aminospiking uitsluiten gezien er geen afwijkende waardes zijn in verhouding tot het totale eiwitgehalte. Het gemeten koolhydraatgehalte van 3gram komt overeen met de 2,4gram op het label. Het suikergehalte van 0,8gram, wat uit lactose bestaat, ligt lager dan dan de aangegeven waarde van 2,3gram. Dus een zeer goed resultaat voor de Whey Isolaat van XXL.

Ik zag het idd, XXL is onmiskenbaar te vertrouwen. Ik weet waar ik naar over zal stappen als de Myprotein gespiket zou zijn :p
 

Ik ben tevreden met het resultaat :)

Het resultaat komt goed overeen met onze eigen testen van 86,6% eiwit zie ik, het verrast me wel om te zien dat er aanzienlijk minder suiker (lactose) in het product zit dan onze producent aangeeft.

Is het toegestaan dat we de uitslag van deze test naar buiten brengen op onze site of Facebook met gebruik van de naam tested bij supplementlabtest.com?
 
Ik ben tevreden met het resultaat :) Het resultaat komt goed overeen met onze eigen testen van 86,6% eiwit zie ik, het verrast me wel om te zien dat er aanzienlijk minder suiker (lactose) in het product zit dan onze producent aangeeft. Is het toegestaan dat we de uitslag van deze test naar buiten brengen op onze site of Facebook met gebruik van de naam tested bij supplementlabtest.com?

Dat is zeker toegestaan ;) Extra reclame voor de site kunnen we altijd gebruiken.
 
Back
Naar boven