Fitness Seller

te veel vetten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GThomas

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
316
Waardering
473
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
Hey,

Ik heb een vraag over de hoeveelheid vetten per dag. Ik ben 1.86 71kg en vet percentage zit niet heel hoog, weet ik niet in procenten maar laat ik snel meten. Eet 3300 kcal op een dag. Waarvan ongeveer 140 gram vet, aangeraden is 90 voor mij. Het meeste hiervan is afkomstig van pindakaas. Is dit dus teveel? Wat zijn de nadelen? Bedankt!
 
Ongeveer 1 gram per KG.
 
opzich ben ik ook wel benieuwd wat een (onnodig) overschot aan vetten voor effect zou hebben op je lichaam. Dus los van of je uiteindelijk boven of onder onderhoud eet, wat gebeurt er met een te veel aan vetten van je lichaam? Worden die dan gewoon verbrand voor energie (zoals eiwitten ook voor energie verbrand kunnen worden) of kan dat synthetisch/biologisch gezien met vetten niet?
 
opzich ben ik ook wel benieuwd wat een (onnodig) overschot aan vetten voor effect zou hebben op je lichaam. Dus los van of je uiteindelijk boven of onder onderhoud eet, wat gebeurt er met een te veel aan vetten van je lichaam? Worden die dan gewoon verbrand voor energie (zoals eiwitten ook voor energie verbrand kunnen worden) of kan dat synthetisch/biologisch gezien met vetten niet?

Volgens mij is een "teveel aan" en wat het doet iets wat samen gaat met of je een calorisch overschot hebt of niet. Dus als je boven je onderhoud eet en je eet TE VEEL vetten(of koolhydraten of eiwitten) zal dit worden omgezet in lichaamsvet. Vet is hier dus niet anders in dan eiwitten of koolhydraten. Als je niet boven je onderhoud eet zullen de vetten ook inderdaad gebruikt worden voor energie.

Meer dan 1gr vet per kg/lichaamsgewicht is niet perse nodig, als we ervan uitgaan dat je met eiwitten goed zit kunnen de extra vetten gebruikt worden voor extra koolhydraten zodat je meer energie hebt gedurende de dag en vooral (belangrijk) rondom je training.
 
Handige info! Omdat ik bulk eet ik boven mijn onderhoud, precies de hoeveelheid calorieen eiwitten e.d. als is aanbevolen. Alleen dus vetten meer. In dit geval is het dus beter om er misschien wat af te halen van de totale vetten?
 
Ik heb hier zelf ook veel mee geëxperimenteerd en merk dat mijn shape en gemoedstoestand toch wel een stuk beter is bij een hogere vetinname tov koolhydraten. Zelf zit ik zo rond de 150gr vet op 3400 kcals;).
 
Ik heb hier zelf ook veel mee geëxperimenteerd en merk dat mijn shape en gemoedstoestand toch wel een stuk beter is bij een hogere vetinname tov koolhydraten. Zelf zit ik zo rond de 150gr vet op 3400 kcals;).

Ongeveer zelfde verhaals als bij mij dus ;) ik merk het ook, is ook niet echt dat ik er extra van aan kom inderdaad. Kortom gewoon lekker zo houden lijkt me dan
 
ik zit op 41 gram vet


3240 301 416 41


is net wat voor jou werkt denk ik. je moet het gewoon aankijken word je te fatsig haal je er wat af en knal je er een paar eiwitten bij.
 
Vet heeft niks te maken met vet worden, het is het aantal calorieën dat telt. 41 gram vet voor 85 kg is te weinig, dat moet minstens 85 gram zijn.
Het lichaam heeft vetreserve nodig, dit beschermt ons tegen kou en beschermt onze organen. Verder zijn ze noodzakelijk voor de opname van vitamines A,D, E en K en vetten leveren bouwstenen voor ons lichaam.
Wie met een gewicht van 85 kg slechts 41 gram vet eet speelt met zijn gezondheid, dat is de training niet waard geloof me.
 
Is het ernstig als je in de cut niet 1 gram vet per kg lichaamsgewicht hebt? Stel ik eet maar 65 gram aan vetten en ik weeg 72 kg.
 
Zou je vetten ook uit andere bronnen halen.
 
eet ook liever iets meer vetten dan koolhydraten (+-120-140g vetten). Voel mezelf er gewoon goed bij :)
 
is geen probleem, eet zelf ook liever meer vetten en minder koolhydraten. zit zelf gemiddeld rond de 200g/dag en merk totaal geen nadelen.
bij low carb of keto moet je wel redelijk hoog in vetten gaan zitten omdat je anders gewoon te weinig voeding binnenkrijgt.
 
Lijkt me prima. Zit zelf ook rond de 140-150 gram.
 
Back
Naar boven