XXL Nutrition

eerste kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

The Hoff

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
25 feb 2015
Berichten
1.355
Waardering
2.922
Bij deze zal ik me eerst even voorstellen.

De naam is willem en ik sport nu een aantal jaren. Sinds enkele weken ben aan het denken om aas te gaan gebruiken. Ik ben niet van plan om te gaan voor een sixpack maar wil het gebruiken om door het dode punt te komen bij sommige oefeningen.

Aangezien hier op DBB (in somige topics) aangeraden wordt om test-e te zetten als eerste kuur heb ik ook besloten dat dat mijn eerste wordt. De bedoeling is om daar over 1 of 2 weken mee te beginnen.

Nu las ik een gisteren in een topic dat de TS aangeraden werd om 12 weken 500mg te zetten voor 12 weken. Nu heb ik zoiets ook in gedachten maar 1 van me vragen is of ik dit advies zomaar kan overnemen. Ik ben een stuk zwaarder als die persoon en heb waarschijnlijk niet de zelfde doelen als hem.

Mijn kuur voorstel is dan ook:
12 weken test-2 500mg en dan een nakuur van Nolvadex.

Is dit aan te raden of kan ik beter met iets anders beginnen?

Mvg Willem
 
Wat is je vp?
 
Rond de 25%
 
Zoals ik al aangaf heb ik niet de intentie om een sixpack te krijgen. Wat minder % zou leuk zijn maar niet meer dan dat.
Wil er puur sterker door worden en wat massa erbij kan ook geen kwaad.

Maar evengoed bedankt voor je reacties.
 
Met zo'n hoog vetpercentage aan de AAS is vragen om problemen. Oestrogeen etc.
 
De helft van je vetmassa is al zowat te hoog om te gaan (massa) kuren. Doe jezelf een plezier en werk je vetpercentage eerst omlaag. Grote kans dat je dan ook ineens in kracht vooruit gaat..
 
Zoals ik al aangaf heb ik niet de intentie om een sixpack te krijgen. Wat minder % zou leuk zijn maar niet meer dan dat.
Wil er puur sterker door worden en wat massa erbij kan ook geen kwaad.

Maar evengoed bedankt voor je reacties.

Heeft niks met een six pack te maken maar meer met de problemen waar je tegenaan gaat lopen

Zie de posts van de andere gasten.
 
oppassen jongens, waterballon in aantocht !!!
 
Klein beetje afvallen kan ook, denken jullie soms dat powerlifters geen dikke pens hebben?

De kans op opblazen, oplopen oestrogeen en andere problemen is natuurlijk wel groter.
 
Met zo'n hoog vetpercentage aan de AAS is vragen om problemen. Oestrogeen etc.

dan houd je het toch in de hand met Adex of aromasin etc

25% is idd wel wat hoog probeer dan minstent 5% te verliezen voor je start
 
20 is ook veel te hoog man dat gaat er niet uitzien, trekt nergens op. absoluut minimum zou 15 moeten zijn
 
Stats volgens profiel: 1.80 en 120 kilo. Dat zou bij 25% dus 90 kilo vetvrije massa zijn. Dat komt overeen met iemand can 100 kilo en 10% bij lengte van 1.80.

Tot munitie ben je Natural, nog nooit gekuurd. Ga er dus maar vanuit dat vet% hoger is dan 25. Eerder 30.

Anyway.... Als je met dit vet% gaat kuren zal er ook water bij komen net als hier al vaak genoemd wordt. Dit kun je opvangen met andere middelen. Of gewoon schijt aan hebben. 500mg test per week al zeker wel iets voor je doen bij een goed dieet. Uppen kan altijd nog .

---------- Toegevoegd om 11:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:11 ----------

20 is ook veel te hoog man dat gaat er niet uitzien, trekt nergens op. absoluut minimum zou 15 moeten zijn


Hij heeft andere doelen dan uiterlijk. Het gaat en om massa en kracht. Powerlifter dus.
 
Thanks voor de reacties iedereen.

@ pumpie wat raad je aan om het op te vangen?
 
dan houd je het toch in de hand met Adex of aromasin etc 25% is idd wel wat hoog probeer dan minstent 5% te verliezen voor je start

Ben je nu serieus of wat?

@ Pumpie: Iemand met een VP van 25% is bij voorbaat al gewoon ongezond. Je hebt het alleen over wat water, maar heb je ook gedacht aan bloeddruk en gyno? Of nemen we overal maar middeltjes voor? Een Powerlifter zijn is geen excuus voor een VP van 25%. Misschien een idee om uit te kijken met dit soort advies voordat je iemand naar de klote helpt.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil geen topics hijacken, maar iok zit nu al vanaf maandag op me 8e week 600mg op rond 25% vp. Ik ben gedaald in vp en omhoog gegaan in massa en kracht. JE moet er ook gewoon aanleg voor hebben imo. Ik zeg natuurlijk niet, dat het niet nog kan komen ofc, maar zover kom ik er onverslonden van af (ff aftikken). Na me 10 week 8 weken op 250mg en dan tren erbij. Zodra ik probs heb gebruik ik either nolva of aro. Of natuurlijk een te hoge bd of erge gyno moet ik maar ff verder kijken. In elk geval, het is zeker wel mogelijk maar wat ik inderdaad wel adviseer pwl of niet, een clean dieet is toch echt heel belangerijk, vooral als je een stuk dikker bent dan mensen op een gezonde vp. Najah succes verder!
 
Heb het even thuis overlegd en de voors en tegens afgewogen en denk dat het wijzer is om een aantal% te zakken in vet percentage. Zal het terug brengen naar 15-20% en tegen die tijd kijken of ik nog steeds een kuurtje wil pakken. (waarschijnlijk wel). En zal het over een paar weken ook eens laten meten wat het % precies is.

Iemand nog wat tips of advies met betrekking tot het niet al te veel verliezen van me spiermassa? Zal de stickies over vet verlies eens goed napluizen.

Evengoed allemaal bedankt voor de tips.


@john velen thanks voor de pm maar kan nog niet terug sturen ivm niet genoeg posts gedaan.
 
Ben je nu serieus of wat? @ Pumpie: Iemand met een VP van 25% is bij voorbaat al gewoon ongezond. Je hebt het alleen over wat water, maar heb je ook gedacht aan bloeddruk en gyno? Of nemen we overal maar middeltjes voor? Een Powerlifter zijn is geen excuus voor een VP van 25%. Misschien een idee om uit te kijken met dit soort advies voordat je iemand naar de klote helpt.
heb je de andere helft niet gelezen debiel
 
Ik wil geen topics hijacken, maar iok zit nu al vanaf maandag op me 8e week 600mg op rond 25% vp. Ik ben gedaald in vp en omhoog gegaan in massa en kracht. JE moet er ook gewoon aanleg voor hebben imo. Ik zeg natuurlijk niet, dat het niet nog kan komen ofc, maar zover kom ik er onverslonden van af (ff aftikken). Na me 10 week 8 weken op 250mg en dan tren erbij. Zodra ik probs heb gebruik ik either nolva of aro. Of natuurlijk een te hoge bd of erge gyno moet ik maar ff verder kijken. In elk geval, het is zeker wel mogelijk maar wat ik inderdaad wel adviseer pwl of niet, een clean dieet is toch echt heel belangerijk, vooral als je een stuk dikker bent dan mensen op een gezonde vp. Najah succes verder!

:haha::haha:
 
!!!Hoe meer testosteron je aan aan mannen geeft, des te meer vet verliezen ze!!!.
-----------------------------------------------------------------------------------
Canadese en Amerikaanse endocrinologen beschreven het effect in een studie waarin ze vijftig gezonde mannen twintig weken verschillende doses testosteron-enantaat [structuur hieronder] gaven.


Testosteron verhoogt de vetvrije massa, en dus ook spiermassa. Meer spiermassa betekent ook vaak wat minder vetmassa. Spieren consumeren immers energie. Die effecten van testosterontherapie op de lichaamssamenstelling zijn bekend. Maar treden ze overal in het lichaam in gelijke mate op? Die vraag wilden de onderzoekers beantwoorden - en dan vooral wat de vetmassa betrof. Dus gaven ze gezonde mannen van 18-35 jaar twintig weken lang elke week een injectie met 25, 50, 125, 300 of 600 mg testosteron-enantaat. De mannen kregen bovendien een GnRH-agonist die hun eigen testosteronaanmaak platlegde.

De wekelijkse doses van 25 en 50 mg testosteron-enantaat leidden tot een testosteronspiegel die beneden het normale niveau ligt. De dosis van 125 mg leidt tot een min of meer normaal niveau, terwijl je met 300 en 600 mg per week dus in de suprafysiologische sferen bent gekomen.

Hoe hoger de dosis, hoe meer meer lean body mass bouwden de mannen op. Lean body mass of vetvrije massa staat voor vocht, bloedmassa, botmassa en spiermassa.
 
Back
Naar boven