MuscleMeat

hulp/ advies nodig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sharp2682

Novice
Lid geworden
28 jan 2015
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
71kg
Vetpercentage
15%
Beste leden,

ik ga nu al 8 maand naar de fitness, maar ik zie helemaal geen vooruitgang in het aankomen van spiermassa. hierbij heb ik ook nog enkele vragen. Ik vroeg me dus af of ik hier de antwoorden kon vinden.

even over mezelf:

ik ben 1m89 en weeg 72.4 KG (veel te weinig dus) Ik ben altijd al een mager type geweest, dus dat het niet gemakkelijk wordt neem ik er zonder vragen te stellen bij. Ik heb online uitgerekend hoeveel ik moet eten, en heb er daarna een voedingsschema mee gemaakt, omdat ik overal las dat dit zeer belangrijk was.

voorbeeld van een dag: 07:30
 
Dat voorbeeld van de dag is niet zoveel ;)

Als je niet aankomt, dan eet je gewoon te weinig, zo simpel is het. Post je voedingsschema even.
 
sorry mijn post staat er om een of andere reden niet volledig op. ik post even opnieuw

---------- Toegevoegd om 10:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:29 ----------

Beste leden,



ik ga nu al 8 maand naar de fitness, maar ik zie helemaal geen vooruitgang in het aankomen van spiermassa. hierbij heb ik ook nog enkele vragen. Ik vroeg me dus af of ik hier de antwoorden kon vinden.

even over mezelf:

ik ben 1m89 en weeg 71 KG (veel te weinig dus) Ik ben altijd al een mager type geweest, dus dat het niet gemakkelijk wordt neem ik er zonder vragen te stellen bij. Ik heb online uitgerekend hoeveel ik moet eten, en heb er daarna een voedingsschema mee gemaakt, omdat ik overal las dat dit zeer belangrijk was.

voorbeeld van een dag:

07:30 kom havermout met water, sinaasappel, magere fruit yoghurt, glas fruitsap en glas chocomelk
10:00 100gram noten (50 cachew en 50 pindas beide ongezouten), stuk fruit, 1/2l chocomelk
13:00 200gram gebraden kipfilet met 2a 3 boterhammen, magere fruityoghurt en een stuk fruit
16:00 2boterhammen met pindakaas, yoghurt en stuk fruit
17:00 training, na training banaan en weightgainer gemengd met 250ml water
19:00 4aardappelen met 2a3 eitjes, stuk van 200gram vlees/vis/kip, blik groene bonen/kikkererwten/linzen
21:30 yoghurt , weightgainer met 250ml water


moet hier nog wat aangedaan worden? is deze totaal verkeerd? alvast bedankt

volgende vraag is of ik iets totaal verkeerd doe in sportschool?
ik volg een split schema (ma:benen en rug) (di:triceps en borst) (do: biceps en schouders) (vrijdag: buik omdat ik niet naar sportschool kan)

ik doe eerst 10min cardio, daarna een warmup set met laag gewicht. dan 12-10-8-(8/6) reps waarbij ik het gewicht steeds verzwaar. ik doe alle oefening zo traag mogelijk en probeer elke week zwaarder te gaan in geqwicht of meer reps te doen met hetzelfde gewicht als dit niet lukt.

daarbij heb ik ook ondervonden dat ik de laatste rep geen verzuring voel, ik kan het gewicht meestal gewoon niet meer tillen, alsof ik geen bloed genoeg krijg. (is dit de bedoeling of moet ik het gewicht zakken en de reps verhogen?) (bij borst bijv kan ik de laatste 2 niet zonder spotter omdat mijn armen het gewoon niet meer opgetilt krijgen, ik voel erna ook helemaal niks in mijn borst) (ik heb el wide grip en close grip geprobeerd, maar niks verandert.)

kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe, of me al dan niet advies geven hoe het wel moet? alle hulp en opbouwende kritiek is zéékker welkom. alvast bedankt voor de mensen die hun tijd willen steken in het helpen.

Met vriendelijke groet. sharp2682
 
Zien is een ding, maar meet je jezelf? (meten = weten)

Ik kan niet veel zeggen over die voorbeelddag zonder dat je je calorien e.d. erbij zet. < dat is sowieso cruciaal, je macro-voedingswaarde inname bijhouden voor als je at nog niet deed. (meten = weten)

Welk programma doe je? Als je elke week hetzelfde doet kan je consistent meten of je vooruitgang boekt qua kracht (meten = weten)
 
Zolang je niet aankomt eet je niet genoeg, dat heeft weinig met je training te maken, zeker in dit stadium. Je zou momenteel op elk schema (kut of niet) moeten kunnen groeien. Blijf gewoon je porties vergroten tot je begint aan te komen.

Ik ben niet echt een voorstander van split schema's voor beginners (eigenlijk ook niet voor gevorderden maar dat terzijde), fullbody is veel beter momenteel.

Je hoeft niet elke keer tot failure te gaan om te groeien, 1-2 reps verwijdert van failure is goed genoeg. En je moet ook niet zoeken naar een verzuring. Allemaal broscience.

Begin maar te lezen, staat veel basis info op die site
http://stronglifts.com/5x5/
 
alvast bedankt ! ik zit aan 3200 kcal afgerond met wat eiwittten betreft heb ik 1.5g per lichaamsgewicht dus ik zit aan 109 gram eiwitten (ik probeer ook men koolhydraten in proportie te houden.) ik doe nu idd elke week hetzelfde schema (ben wel eens verandert na 4maand zodat me lichaam het niet te gewoon werd) ik probeer elke week zwaarder te gaan, maar dit lukt me niet altijd.

ik zal dus nog meer proberen te eten, en alles wat beter bijhouden.
Is het echt beter om een fullbody schema te doen? of is dit slecht een kwestie van graag doen die verschilt van persoon tot persoon?

mvg sharp2682
 
Full body wordt over het algemeen het meest aangeraden voor beginners.

3200 kcalorien lijkt me voldoende, maar dat hangt af van hoeveel je verbandt (Wat je kunt doen is met meetlint je buikgrootte bijhouden, dan weet je of je dikker wordt en dus of je genoeg kcalorien binnengrijgt -- of te snel te dik wordt). Eiwit moet denk ik wel wat omhoog. Ik weet niet meer precies wat nou een realistische advies was omdat ik in de war zit met 'Engels' advies (pounds en kg), maar het 109g lijkt me aan de weinige kant. (maar zoals ik zeg, ik ben vergeten wat een realistisch peiler is om aan te houden -- zelf zit ik op 1.8xlichaamsgewicht in kg).


"ben wel eens verandert na 4maand zodat me lichaam het niet te gewoon werd" is niet echt nodig. Vooruitgang moet vrij lineair zijn als beginner (dus inderdaad zo'n beetje elke week gewicht omhoog, of reps), als je tegen een plateau aanloopt (geen vooruitgang meer) kan je wat ongecompliceerde 'trucs' toepassen (deloads o.a.). Als dat niet meer werkt dan kan je van schema veranderen.

Dit artikel hielp mij iig erg:

http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.html
 
Laatst bewerkt:
alvast bedankt ! ik zit aan 3200 kcal afgerond met wat eiwittten betreft heb ik 1.5g per lichaamsgewicht dus ik zit aan 109 gram eiwitten (ik probeer ook men koolhydraten in proportie te houden.) ik doe nu idd elke week hetzelfde schema (ben wel eens verandert na 4maand zodat me lichaam het niet te gewoon werd) ik probeer elke week zwaarder te gaan, maar dit lukt me niet altijd.

ik zal dus nog meer proberen te eten, en alles wat beter bijhouden.
Is het echt beter om een fullbody schema te doen? of is dit slecht een kwestie van graag doen die verschilt van persoon tot persoon?

mvg sharp2682

Of je het graag doet of niet is persoonsgebonden. Maar beter is het wel ja.

De reden waarom de meesten in de sportschool splits doen is omdat ze niet beter weten en eigenlijk geen hol van trainen weten.
 
@Ironborn hmmm ja ik zou miss eens zo'n moeten proberen , en ik weet inderdaad niet zo heel veel af van trainen ^^ maar ik probeer zoveel mogelijk op te zoeken, men leert al doende denk ik . @Niemandweet, bedankt ik zal eens meten en kijken na een maand wat het geeft. en wat meer eiwitten proberen.
 
109 gr eiwit?
Ik zal dat omhoog gooien, zeker 2 gr per kilo.
 
goed thnx, dus voeding nog verbeteren dan fullbody proberen, en wat geduld hebben dan denk ik ^^ hopelijk binnen 6 maand wat progress
 
Back
Naar boven