MuscleMeat

Klussen en Klustips!

Bezoekers in dit topic

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
536
Lengte
1m84
Benieuwd of er onder de Dutchbodybuilders ook een aantal (handige):D klussers zijn.

Ben momenteel lekker bezig in appartement. 3 slaapkamers, grote woonkamer. berging... leuk allemaal.

Nu met de wanden bezig. Deze zaten vol bubbeltjes en gaatjes. Heeft destijds bij vorige bewoners behang tegenaan gezeten, dit behang er vorige week afgehaald/afgestoomd met een (gehuurde) behangafstomer van Gamma... ging prima.

Heb vanmiddag een wand strak gezet met Albastine ''Muurglad''. Spul werkt prima. Wel prijzig, maar alé.

Iemand enig idee of ik nog voorstijk moet toepassen nadat ik de muren heb afgewerkt met de muurglad? Er komt structuurverf op. De andere muur laat ik glad en wordt voorzien van een (simpele) laag Latex.

Klussen jullie wel eens?
 
Orca folie en gaan.
 
15nwsvb.jpg
 
Benieuwd of er onder de Dutchbodybuilders ook een aantal (handige):D klussers zijn.

Ben momenteel lekker bezig in appartement. 3 slaapkamers, grote woonkamer. berging... leuk allemaal.

Nu met de wanden bezig. Deze zaten vol bubbeltjes en gaatjes. Heeft destijds bij vorige bewoners behang tegenaan gezeten, dit behang er vorige week afgehaald/afgestoomd met een (gehuurde) behangafstomer van Gamma... ging prima.

Heb vanmiddag een wand strak gezet met Albastine ''Muurglad''. Spul werkt prima. Wel prijzig, maar alé.

Iemand enig idee of ik nog voorstijk moet toepassen nadat ik de muren heb afgewerkt met de muurglad? Er komt structuurverf op. De andere muur laat ik glad en wordt voorzien van een (simpele) laag Latex.

Klussen jullie wel eens?

koekiemonster .. ik ben schilder je kunt in principe gewoon erover heen schilderen . maar wat ik meestal doe omdat het een muur is waar nog geen verf opzit. gewoon een scheutje voorstrijk of fixeer in je latex doen dan is je hechting optimaal

gr opa
 
ik had bij mijn appartement precies hetzelfde op een slaapkamer zat ook behang op, behang eraf gehaald gaten gevuld met albastine, voorstrijk erop en toen structuurverf erover heen, ziet er nu super uit!
 
Albastine enzo moet je ook niet bij de gamma kopen, bij de action hebben ze dat ook voor 1/5 van het geld.
 
koekiemonster .. ik ben schilder je kunt in principe gewoon erover heen schilderen . maar wat ik meestal doe omdat het een muur is waar nog geen verf opzit. gewoon een scheutje voorstrijk of fixeer in je latex doen dan is je hechting optimaal

gr opa

Oke, thanks! Wat is een scheutje? :D 1 liter, 0,5 liter?
 
Oke, thanks! Wat is een scheutje? :D 1 liter, 0,5 liter?

voorstrijk is erg geconcentreerd normaal kun je 1 op 4 doen dwz 1ltr op 4 ltr water als jij 10 ltr latex hebt volstaat een plastic bekertje al

hele wand eerst voorstrijk doen is nergens voor nodig
 
voorstrijk is erg geconcentreerd normaal kun je 1 op 4 doen dwz 1ltr op 4 ltr water als jij 10 ltr latex hebt volstaat een plastic bekertje al

hele wand eerst voorstrijk doen is nergens voor nodig

Gaan we doen!
 
Gewoon wat water er tegen aan spatten en kijken of je muur het gelijk absorbeert. Zo ja, dan voorstrijk, anders kun je gewoon latexen. In het ergste geval moet je het een tweede keer doen :)
 
Goed topic.

Aflakken van een kozijn rond een uur of 7 in de avond. Is dat aan te raden ivm met dauw? Of kan dat nu nog wel met dit droge warme weer?
 
Toevallig eergister nog gedaan. Geen problemen mee gehad. Ik begon rond 17:30 en was rond 18:30 klaar.
 
Als je nou fix&finish had gepakt dan was je een heel stuk goedkoper uit
 
Back
Naar boven