MuscleMeat

Buiten adem tijdens squatten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Twigg

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
488
Waardering
28
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Beste beesten,

Nu ik aan het cutten ben, train ik de benen ook high rep. Dus met squatten doe ik zo'n 15-20 reps. Maar ik merk dat ik dan na een setje al behoorlijk buiten adem ben. Wat kan ik hier tegen doen? Want ik wil de pauze graag op 1min max houden. Maar ik ben zo buiten adem dat ik bijna niet herstel qua adem tijdens de pauze.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Groetjes en kusjes.
 
Je conditie verbeteren
 
Waarom maak je van je squats een cardio oefening dan? Zou gewoon losse cardio na je krachttraining doen als je daar behoefte aan hebt.
 
Dat is logisch.

Je pomp wordt tijdelijk groter om die aantal reps bij te kunnen houden.
Daarbij heb je dat je hart dan meer bloed moet door stromen naar jou benen.

Bepaalde vitamines zorgen voor deze door stroming en in cut kan je daar dus last van krijgen als je niet op de benodigde behoefte eet/drinkt.

Misschien is het handig om hier ook je voeding in te zetten.

Ik neem voor de rest aan dat je bij lage reps/hoge gewichten juist geen last heb?
 
Gewoon niet van die achterlijke repranges aanhouden, probleem opgelost.
 
Je benen zijn je grootste spiergroep, neem wat meer rust en maak er geen aeroob training van.
 
Waarom ga je tijdens je cut ineens hoger in de herhalingen zitten?
 
Blijf met squats gewoon met 6-10 reps ongeveer ipv 20
 
dit, ja nogmaals.

grootste broscience die er is... droogtrainen met meer reps.. please.
Meer reps en lichter gewicht om meer definitie in je spieren aan te brengen he, jaja.......
 
Laag volume, hoog gewicht. Probeer eens met sets van 8x3 of 10x3.
 
Wat dacht er dat er zou gebeuren als je plots minder ging eten en een hoger volume ging gaan afwerken?
 
Voor tijdens cutten zijn het gewoon teveel reps.. Voor bulk prima en imo juist beter dan telkens met je 1 of 3rm te persen. Juist hogere reps op squat zorgt voor algehele groei.
 
pff heb ik ook met 10 reps, en dan met een pre workout erin dat hap ik ook naar adem zowat haha. Gewoon meer rust er tussen doe ik ook, heb alleen met squaten met deadliften geen probleem met ademen
 
pff heb ik ook met 10 reps, en dan met een pre workout erin dat hap ik ook naar adem zowat haha. Gewoon meer rust er tussen doe ik ook, heb alleen met squaten met deadliften geen probleem met ademen

Interessant, want ik merk ook dat het veel erger is wanneer ik pre-workout heb genomen.
 
Beste beesten,

Nu ik aan het cutten ben, train ik de benen ook high rep. Dus met squatten doe ik zo'n 15-20 reps. Maar ik merk dat ik dan na een setje al behoorlijk buiten adem ben. Wat kan ik hier tegen doen? Want ik wil de pauze graag op 1min max houden. Maar ik ben zo buiten adem dat ik bijna niet herstel qua adem tijdens de pauze.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Groetjes en kusjes.

Je maakt er een aeroob training van, logisch dat je dat voelt.
Squat op 5 rep is op je creatinefosfaten, en nu squat je op zuurstof verbranding, cardiovasculair dus.
Squat gewoon op lage rep.
 
20 reps squatten en dan 1 minuut pauze maar... En dan vraag jij jezelf af waarom je buiten adem bent.
Minder reps, hoger gewicht, en tijdens je pauze aan Alizée denken. :p
 
wat het erger maakt is waarschijnlijk de cafeïne in de pre workouts drink zelf regelmatig monsters en merk dat ook als je wat teveel drink je sneller buiten adem bent!

en beter 5 reps ipv 20!! zie dat veel mensen doen als ze cutten minder reps doen met mogelijk meer spierverlies/krachtverlies tot gevolg.
 
wat het erger maakt is waarschijnlijk de cafeïne in de pre workouts drink zelf regelmatig monsters en merk dat ook als je wat teveel drink je sneller buiten adem bent!

en beter 5 reps ipv 20!! zie dat veel mensen doen als ze cutten minder reps doen met mogelijk meer spierverlies/krachtverlies tot gevolg.

Krachtverlies door minder reps?
 
Back
Naar boven