MuscleMeat

Bulk schema, advies gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GS17

Cool Novice
Lid geworden
6 jan 2015
Berichten
50
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
83kg
Ik ben nu bijna 3 maanden bezig met krachttraining. Doe krachttraining 3/4 dagen per week fullbody.
Ik doe erna nog 10 minuten intervallopen (9-->14km/u, 9-->17km/u, ..). Niet om gewicht te verliezen, maar gewoon om m'n conditie te behouden.

Anyways: hier m'n bulk voedingsschema, alle gegevens die nodig zijn staan erop.

1z1tsux.png



Dit is m'n doordeweeks schema. Ik ben er vrijwel zeker van dat ik in het weekend m'n macro's haal. Ik ontbijt dan uitgebreider met spek en eieren. Het is gewoon doordeweeks dat ik m'n macro's voor bulk niet haal. Ik ben alleen bang dat als ik NOG meer eet, ik gewoon te veel vet zal opslaan waardoor ik te snel dik wordt en te weinig spieren bouw.

Ik denk dat er vooral iets aan m'n ontbijt verandert zal moeten worden. De ochtend is meestal druk bij mij. Opstaan, douchen, vlug klaarmaken voor school en nog snel iets in m'n mond proppen.
Ik ben op zoek naar een ontbijt dat snel te maken is (liefst al op voorhand klaargemaakt zoals m'n kip met rijst) zodat ik die gewoon maar uit de koelkast moet halen en snel op eten.

Meesten zullen zeggen plattekaas met oats maar ik lust totaal geen yoghurt (of het moet van die aardbeiyoghurt zijn).

Iemand tips om m'n ontbijt toch wat rijker te maken? Perfect zou zijn complex carbs met eiwitten.. Maar het duurt allemaal lang om te maken de dag zelf en m'n ochtend is al redelijk druk..
Waar ik aan zat te denken was om de Perfect Oats van XXL te gaan kopen en die te mengen met melk en dan op te drinken.
Of zou het bv. beter zijn om in de ochtend gewoon een halve liter chocomelk naar binnen te werken of is m'n huidig schema genoeg om spieren te bouwen?
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn inziens een beetje weinig voor een bulk. Ik zou hoger gaan zitten in je totale kcal. Je hoeft niet bang te zijn dat je veel vet aankomt, je weegt op dit moment veel te weinig en je moet gewoon eten anders ga je echt nul vooruitgang zien.

Daarnaast je proteins (tot 150 gr.) en fats (tot 70 - 80 gr.) verhogen. Fats verhogen door bijvoorbeeld pindakaas of eieren te eten. Proteins verhogen door een whey shake te kopen en deze post workout te nemen, of bijvoorbeeld (meer) eieren te eten.

Ik vind je schema een beetje raar. Wat eet je op die boterhammen 's ochtends? Waarom zoveel frisdrank? Waarom koekjes? Broodje smos, natuurlijk niet zelf klaargemaakt? Ik snap IIFYM, maar jij kunt je nu beter eerst op de basics richten denk ik.

De ochtend is meestal druk bij mij. Opstaan, douchen, vlug klaarmaken voor school en nog snel iets in m'n mond proppen.

Denk je dat ochtenden van andere personen anders zijn? Zet je wekker een half uur eerder en word fatsoenlijk wakker, zodat je ook tijd hebt om jezelf te verzorgen. Dit is net zo belangrijk als jezelf voeden.. Maak tijd voor jezelf vrij in plaats van te 'stressen'. Adviezen voor ontbijt zijn havermout, gebakken eieren; allemaal redelijk snel klaar. Ik maak zelf iedere ochtend vier eieren, maar doe ondertussen ook genoeg andere dingen terwijl de eieren in de pan liggen. Af en toe wissel ik het af met havermout (450 ml. melk, 150 gr. havermout, 1 scoop whey, mixen en in de magnetron).
 
Eet je je brood kaal in de ochtend?
Wat beleg erop zou ook al schelen.
Yoghurt of kwark kan je ook fruit doorheen doen of wat slimpie en dan je oats oid. Kan ook met melk zoals hierboven aangegeven.

Broodje smos schat je erg ruim in.. Ham smos is lang zoveel niet..kaas smos moet je behoorlijk wat kaas erop hebben.
Ik neem aan dat je deze kant en klaar koopt?

Ik zou tussen 12:00 en 17:00 nog wat eten. Genoeg ruimte voor wat extra.

Gooi er wat noten/pinda's in voor goede vetten.

Probeer anders eens platte kaas (kwark) + 1 appel in blokjes + wat rozijnen + theelepel kaneel en dat een uurtje laten staan. Voor je naar bed gaat is dat echt lekker. :o Je kan dingen die je niet lust lekker maken zodat je het wel lust.

Er zijn in ieder geval genoeg opties. Ook voor je lunch. Brood kan prima. Maar je kan ook eens afwisselen met een pasta salade. Gewoon wat gekookte pasta af laten koelen. Blikje tonijn of wat gare kip erdoor met wat tomaat, komkommer, augurk oid en wat ketchup. Smaakt lekker fris en kan je ook buiten de koelkast goed houden.
 
Smos bedoel ik broodje ham,kaas,ei,tomaat,sla,mayonaise (dus kaas én ham)
Wel ja de smos koop ik in een broodjeszaak. Dus niet kant-en-klaar, ze bereidden hem daar voor je.
De info die ik in m'n schema van die smos heb, is info van de smos in de Panos.
http://www.panos.be/nl/producten/my fresh break library/belegde broodjes library/tasty/club

De smos die ik koop is nog een stuk groter of die zelfs.


Ik snap IIFYM, maar jij kunt je nu beter eerst op de basics richten

Wat bedoel je hier juist mee? Dat ik niet zomaar alles mag eten zolang m'n macro's maar gevuld raken?
 
Laatst bewerkt:
Je haalt een broodje bij tent A.. gaat getallen van tent B invullen.. het wordt vers gemaakt dus je weet totaal niet wat je eet...Gezien je aan wil komen zou ik dat broodje eerder onderschatten dan overschatten in jouw geval.. Maar als je echt een schema wil maken om te zien wat je lijf doet en hoeveel je moet eten om aan te komen dan kan je het beter zelf maken.
 
De verhouding ligt toch helemaal niet goed? Of ligt het nou aan mij

Ik zou sws op iets van 2600 kcal gaan zitten (btw eiwit en vet moeten hoger)
 
De verhouding ligt toch helemaal niet goed? Of ligt het nou aan mij

Ik zou sws op iets van 2600 kcal gaan zitten (btw eiwit en vet moeten hoger)
De verhouding en het hoger in kcal zitten had Gunz for hire al aangegeven. ;)
 
Zou het in mijn geval gunstig zijn om een eiwitshake te nemen? Dan heb ik per dag al +30gr proteinen binnen (als ik er elke dag één neem)
Ik weet dat het beter is om m'n eiwitten uit m'n voeding te halen, maar gewoon om het gemakkelijker te maken en niet constant eten te moeten bereiden, zou het dan een goed effect geven als ik van 113 gr proteinen per dag naar 143 ga (ookal komen deze eiwitten niet uit voeding)?

Hoe komt het by the way dat m'n carbs niet zo dringend hoger moeten? Als ik het nu zie heb ik een tekort van 130gr carbs..
 
De verhouding en het hoger in kcal zitten had Gunz for hire al aangegeven. ;)


Oh haha, had ik niet gezien

Hoe moet je trouwens ook al weer je bulk calorieën verdelen?
Bij m'n onderhoud kom ik uit op
Cal: 2600 prot: 195 carb:260 vet: 87
En hier wil ik ong 400 cal boven gaan zitten.

Alvast bedankt [emoji4]
 
Hou in je bulk gewoon aan:
2-2,5 gr eiwit per kg BW
minimaal 1 gr vet per kg BW. Mag best meer zijn in de bulk.
Rest koolhydraten.

Je kan uiteraard best meer eiwitten nemen. Maar het is niet nodig. Vaak zijn eiwitten ook duurder dan carbs.
 
Hou in je bulk gewoon aan:
2-2,5 gr eiwit per kg BW
minimaal 1 gr vet per kg BW. Mag best meer zijn in de bulk.
Rest koolhydraten.

Je kan uiteraard best meer eiwitten nemen. Maar het is niet nodig. Vaak zijn eiwitten ook duurder dan carbs.


Bedankt!

Maar dan bereken ik toch m'n onderhoud? Hoe moet je dan die extra calorieën nog toevoegen?
 
Zou het in mijn geval gunstig zijn om een eiwitshake te nemen? Dan heb ik per dag al +30gr proteinen binnen (als ik er elke dag één neem)
Ik weet dat het beter is om m'n eiwitten uit m'n voeding te halen, maar gewoon om het gemakkelijker te maken en niet constant eten te moeten bereiden, zou het dan een goed effect geven als ik van 113 gr proteinen per dag naar 143 ga (ookal komen deze eiwitten niet uit voeding)?

Hoe komt het by the way dat m'n carbs niet zo dringend hoger moeten? Als ik het nu zie heb ik een tekort van 130gr carbs..

Je eiwitten hoeven niet hoger, zeker niet als je gaat bulken. Zoals marina al zei zijn eiwitten vaak duurder dan koolhydraten. Als je een blender hebt kan je de mass gainer shake maken die in mn startersguide staat onder supplementen (onderaan deze reactie).

Je mag ook best vruchtenyoghurt eten met crunchi ofzo als je dat lekker vindt en te doen is. Je hebt richtlijnen voor kcal etc. maar je moet vooral doen wat voor jou mogelijk is. Als jij graag vruchtenyoghurt eet is dat prima.

Vloeibare kcal zijn sws minder verzadigend, chocomel erbij is helemaal geen verkeerd idee.
 
Als je je eiwitten en vetten al haalt meer carbs dus. ;)


Dan kom ik dus op dit:
Kcal: 3000
Eiwit: 163 gram
Koolhydraten: 441 gram
Vet: 65 gram

Dan kan ik toch het best m'n vetten verhogen en kh verlagen? En de eiwitten zijn dan toch goed?
Dan weet ik dat namelijk alvast [emoji4]
(karma komt eraan)
 
Back
Naar boven