XXL Nutrition

Mijn progressie met icf 5x5 - 2 weken tijd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rich1337

Cool Novice
Lid geworden
8 feb 2015
Berichten
99
Waardering
6
Lengte
1m71
Massa
63kg
Yo,

Ik ben 2 weken geleden begonnen met jason blaha icf 5x5 novice schema, en ik merk best wel veel strength gains.

Hier is een soort log van mijn progressie van toen ik begon en nu

Start Gewicht - 5 maart 2015
Squats 50kg
Bench Press 40kg
Bent Over Row 40kg
Barbell Shrugs 40kg
Tricep Extensions 15kg
Straight Bar or Incline Curls 20kg(bar)
Hyperextensions with plate 10kg
Cable Crunches 10kg
Close Grip Bench Press 40kg
Standing press: 30kg
Deadlift 40kg


Gewich nu - 18 maart 2015
Squats 60kg
Bench Press 50kg
Bent Over Row 50kg
Barbell Shrugs 50kg
Tricep Extensions 20kg
Straight Bar or Incline Curls 30kg(bar)
Hyperextensions with plate 10kg
Cable Crunches 21kg
Close Grip Bench Press 47.5kg
Standing press: 35kg
Deadlift 40kg

Mijn vraag aan jullie is: Ben ik te snel met het gewicht omhoog doen? van mezelf merk ik dat ik dit gewicht makkelijk aan kan. Behalve de deadlift want ik wil nog aan de uitvoering werken.

Laat het me weten:D
 
hoe kan je maar 10kg op je squat hebben gepakt en 10kg op je bench?


je doet iets niet helemaal goed
 
hoe kan je maar 10kg op je squat hebben gepakt en 10kg op je bench?


je doet iets niet helemaal goed
Kun je me precies uitleggen wat ik niet goed doe dan, of is dit sarcastisch bedoeld?

Ik heb maar 10 kilo gepakt zoals jij het noemt omdat ik het zwaar genoeg vind.
 
ja maar je moet in 2 weken 15kg op je squat pakken. En op bank zit je dan op 7.5kg

je moet iedere training met 2.5kg verhogen. En ik neem aan dat je 3 trainngen per week pakt?
 
ja maar je moet in 2 weken 15kg op je squat pakken. En op bank zit je dan op 7.5kg

je moet iedere training met 2.5kg verhogen. En ik neem aan dat je 3 trainngen per week pakt?
Ok

Ik probeer elke training het gewicht te verhogen, maar het lukt me niet om iedere oefening te verhogen omdat ik dan niet alle reps binnenkrijg. Of dat me uitvoering dan slecht is.
 
Ik ben toevallig ook nu 8 dagen bezig met icf 5x5. Het begin is sowieso nog makkelijk (vond ik) omdat deze workout over het algemeen minder reps pakt als wat ik daarvoor deed. Ik stapte dus eigenlijk qua gewicht iets te laag in.

Niet dat dat erg was omdat dat snel genoeg weer op de rails was omdat je dus inderdaad bij elke keer dat je een oefening doet er 2.5kg bij moet doen. Volgens mij bij de squats zelfs 5kg (?)

Ik verwacht dat hij nu dus wel behoorlijk pittig gaat worden omdat ik nu zo'n beetje harder moet werken om de kg groei bij te houden
 
Ik ben toevallig ook nu 8 dagen bezig met icf 5x5. Het begin is sowieso nog makkelijk (vond ik) omdat deze workout over het algemeen minder reps pakt als wat ik daarvoor deed. Ik stapte dus eigenlijk qua gewicht iets te laag in.

Niet dat dat erg was omdat dat snel genoeg weer op de rails was omdat je dus inderdaad bij elke keer dat je een oefening doet er 2.5kg bij moet doen. Volgens mij bij de squats zelfs 5kg (?)

Ik verwacht dat hij nu dus wel behoorlijk pittig gaat worden omdat ik nu zo'n beetje harder moet werken om de kg groei bij te houden
Begin bij mij was ook makkelijk nu merk ik inderdaad dat het een beetje moeilijker word.

Geen idee hoeveel kg je erbij moet gooien, bij de squat ik doe het gewich gewoon opvoeren als ik me zover voel en het aankan. Maar toch vind ik niks staan op de workout site dat zegt hoeveel gewicht je moet toevoegen bij elke training. Maar bij starting strength 5x5 staat wel dat je elke na elke training 2.5-5kg moet toevoegen. Maar icf is een soort starting strength met meer volume heb ik begrepen.
 
Er wordt niet expliciet gesproken over de hoeveelheid gewichten, maar er wordt wel gesproken over lineaire groei. De sets en reps mogen niet worden aangepast, dus dan blijven de gewichten over.

Aangezien de oefeningen met barbell zijn, is het kleinste gewicht dat je kunt toevoegen 2.5 kg (1.25 kg aan iedere kant).
Het zou best kunnen dat ik de 5 kg increase bij squats heb onthouden van Stronglifts 5x5 :D

Ik zou wel proberen die toename in gewichten af te dwingen. Als dat echt niet meer lukt...tja...daar ben ik nog niet
 
Er wordt niet expliciet gesproken over de hoeveelheid gewichten, maar er wordt wel gesproken over lineaire groei. De sets en reps mogen niet worden aangepast, dus dan blijven de gewichten over. Aangezien de oefeningen met barbell zijn, is het kleinste gewicht dat je kunt toevoegen 2.5 kg (1.25 kg aan iedere kant). Het zou best kunnen dat ik de 5 kg increase bij squats heb onthouden van Stronglifts 5x5 :D Ik zou wel proberen die toename in gewichten af te dwingen. Als dat echt niet meer lukt...tja...daar ben ik nog niet
5kg increase is bij de deadlift niet bij de squats bij stronglifts,
Maar omdat je bij stronglifts 3 keer per week squat gaat die als het goed is 7,5kg per week omhoog
 
5kg increase is bij de deadlift niet bij de squats bij stronglifts,
Maar omdat je bij stronglifts 3 keer per week squat gaat die als het goed is 7,5kg per week omhoog

Ok nee ik heb het wel van de video die op die site staat. Hij zegt in principe dat als je voelt dat je niet eens dichtbij failure bent bij bijvoorbeeld bench press of squats, je kunt proberen om met 10 pounds (= 4.5 kg) te verhogen ipv 5 pounds.

Voor de OP...check de video op de door jouw gelinkte pagina vanaf 14:55. Daar vertelt hij over de gewichtstoename (5 pounds = 2.3 kg (afgerond dus 2.5)).
 
als je faalt gewoon 10kg terug bv en verder doorbouwen


+ wat meaantje zei, iedere training verhogen
 
Back
Naar boven