XXL Nutrition

deadliften met straps?

Bezoekers in dit topic

GThomas

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
316
Waardering
473
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
Hey,

Ik heb een paar maanden geleden besloten om eens straps aan te schaffen voor mijn deadlifts. Dit omdat het fijner werkt en ik beter mijn form kan behouden. Alleen zat ik wel met een vraag inmiddels,

Ik merkte namelijk voordat ik ze gebruikte dat mijn kracht in mn voorarmen en grip sterkte vooruitging door te deadliften zonder de straps. Alleen nu ik ze een tijd gebruik merk ik daarin minder vooruitgang. Ook probeerde ik laatst eens zonder straps te liften maar dan gaat heel mijn form naar de kl*te en hangt de het gewicht nog net op het randje van mn vingers bij de laatste rep.
Ook kan ik daarom meer gewicht pakken met toch een goede form voor mijn rug en merk ik dat ik daarom zeer goede vooruitgang boek op het moment in kracht in mn rug.

Mijn vraag aan jullie is dus, wat raden jullie aan? Dooraag met deadliften met straps of er mee stoppen en toch proberen zonder te doen? Gebruiken jullie ze zelf ook?

Zelf vind ik het een handige accesoire maar misschien is het beter om ze toch niet te gebruiken?

Bedankt!
 
ik doe zelf altijd tot mijn natuurlijke max, merk ik dat hij bij de laatste 3-4 herhalingen toch wegglijd, pak ik de serie erna wel straps. uiteindelijk wil je met deadlift voornamelijk je (onder)rug pakken, dus voor mij is dat belangrijker dan onderarmen. dan pak ik een extra setje hammer curls als ik dat wil. uiteraard is farmerswalk ook een goede oefening voor extra grip/onderarmen.
 
Til ej normaal overhands of met mixed grip?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Zo denk ik dus ook, liever mn rug dan de voorarmen! Gebruik normaal altijd de double overhand grip aangezien ik met om en om niet stabiel ben.
 
Zo denk ik dus ook, liever mn rug dan de voorarmen! Gebruik normaal altijd de double overhand grip aangezien ik met om en om niet stabiel ben.

Zou dan bij je zwaarste sets mixed grip gaan doen, dan kan je een stuk meer vasthouden
 
Zal het eens proberen, bedankt voor de hulp!
 
Mijn advies:
warm-up met double overhand en/of mixed grip
top sets met straps
barbell holds met double overhand voor extra grip training.
 
Ik gebruik ze ook sinds kort bij mn laatste set als mijn handen beginnen los te laten. Na mn lb dag doe ik nog gripwerk met zo'n korte knijpertje en wat farmers walks en mn grip is sterker dan ooit nu :)
Mixed grip heb ik ook geprobeerd maar dat voelt niet lekker aan vind ik.
 
Mijn vraag aan jullie is dus, wat raden jullie aan? Dooraag met deadliften met straps of er mee stoppen en toch proberen zonder te doen? Gebruiken jullie ze zelf ook?

Zelf vind ik het een handige accesoire maar misschien is het beter om ze toch niet te gebruiken?

Bedankt!

Doorgaan met straps voor de sets waarbij je ze nodig heb en daarnaast extra werk voor je grip gaan doen, zowel voor kracht als voor duur
 
Ik zelf doe mijn eerste setjes gewoon zonder straps (denk aan mijn eerste 2 sets) en de laatste 2-3 als ik echr zwaarder ga komen straps aan te pas ivm ik de oefening wel gewoon wil kunnen doen en dat t niet zou kunnen omdat mijn grip niet genoeg is
 
150kg moet toch nog makkelijk te pakken zijn voor een setje van 8 tot 10 herhalingen ( mixed grip) hoger is het toch wel fijner om straps te gebruiken
Ik gebruik ze momenteel niet meer
 
150kg moet toch nog makkelijk te pakken zijn voor een setje van 8 tot 10 herhalingen ( mixed grip) hoger is het toch wel fijner om straps te gebruiken
Ik gebruik ze momenteel niet meer

Wie doet er in hemelsnaam 8 tot 10 herhalingen op de deadlift?
 
Ik doe ook 10 herhalingen. En gebruik pas bij de laatste 2 sets de straps.

10×87,5 kg 10x97,5 8x107,5 ( vanaf nu ga ik de straps pas gebruiken ) dan 6x120 en 3x 130.
 
Zal het eens proberen, bedankt voor de hulp!

en bij iedere werkset andere hand mixed doen


en de hand waarmee je hem met reverse grip pakt ongeveer 2-3cm meer naar buiten dan je andere hand
 
en bij iedere werkset andere hand mixed doen


en de hand waarmee je hem met reverse grip pakt ongeveer 2-3cm meer naar buiten dan je andere hand

Nee, je onderhandse grip is sterker dan je bovenhandse grip. Dit ga je niet elke keer omwisselen, dit houd je gewoon elke werkset hetzelfde.

Trouwens reversed curls doen om je supportive grip te trainen :roflol:

Als je echt een gladde klote stang hebt op de sportschool heb je nog net een excuus om met straps te trainen. Voor de rest gewoon een paar ballen kweken.
 
Nee, je onderhandse grip is sterker dan je bovenhandse grip. Dit ga je niet elke keer omwisselen, dit houd je gewoon elke werkset hetzelfde.

Trouwens reversed curls doen om je supportive grip te trainen :roflol:

Als je echt een gladde klote stang hebt op de sportschool heb je nog net een excuus om met straps te trainen. Voor de rest gewoon een paar ballen kweken.

ivm scheef groei is het mischien wel handig te wisselen. Je onderhandse grip is sterker maar dat komt toch niet omdat die arm sterker is dat komt toch door de hand positie?
 
ik doe zelf altijd tot mijn natuurlijke max, merk ik dat hij bij de laatste 3-4 herhalingen toch wegglijd, pak ik de serie erna wel straps. uiteindelijk wil je met deadlift voornamelijk je (onder)rug pakken, dus voor mij is dat belangrijker dan onderarmen. dan pak ik een extra setje hammer curls als ik dat wil. uiteraard is farmerswalk ook een goede oefening voor extra grip/onderarmen.

Dan wil ik niet zien hou jij tilt als je deadlift voornamelijk een (onder)rug oefening vindt.

---------- Toegevoegd om 10:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:11 ----------

ivm scheef groei is het mischien wel handig te wisselen. Je onderhandse grip is sterker maar dat komt toch niet omdat die arm sterker is dat komt toch door de hand positie?

Ik ben rechts en heb daarom ook mijn bovenhandse grip rechts (die hand is sterker). Wissel dit nooit om en ben volgens mij nog steeds redelijk recht :P
 
Back
Naar boven