MuscleMeat

Verandering in schema

Bezoekers in dit topic

DaVibius

Novice
Lid geworden
15 mrt 2015
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
81kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik sport nu sinds januari/februari 2014 3 dagen in de week (full body workout). Heb vroeger ook gesport met mijn vader samen, maar dat was dan 1/2 keer in de week en was niks serieus. Nu merk ik dus wel dat ik wat spiermassa heb gekregen, en zie duidelijk vooruitgang met de gewichten die ik pak in de sportschool. Maar ben sinds kort wat serieuzer op mijn voeding en alles gaan letten. En heb wat creatine en proteïne gehaald. Ik wil dus wat serieuzer aan de slag nu!

Ik sport ongeveer 1/1,5 uur per keer, en dus 3 dagen. Maar ik heb ook nooit meer spierpijn. Al ga ik door totdat alles verzuurd en ik mijn handoekje en flesje water niet meer op kan tillen, geen spierpijn.Als ik een nieuwe oefening doe wel, maar als ik die dan 1 á 2 weken heb gedaan ook niet meer. Nu heb ik veel gelezen dat spierpijn niet nodig is bij het verkrijgen van massa, maar het geeft me wel altijd een gevoel dat het goed is als ik spierpijn heb. Ik wil nu 4 keer in de week gaan sporten (zou wel 6 keer willen maar zit met school/werk) maar ik heb nu een dagje extra kunnen vrijmaken.

Maar als ik dan 4 keer ga wil ik wel een splitschema. Dit omdat ik eigenlijk 1/1,5 uur per dag weinig vind voor een full body, en dan eigenlijk nog niet alles optimaal heb belast. Waarschijnlijk ben ik de duizendste persoon die hier aankomt voor een splitschema, en hebben jullie een standaard antwoord hier voor 'Google' ofzo :p. Maar ik snap dat ik voor schema's op het forum kan kijken, en kan Googelen maar ik wil eigenlijk jullie advies hebben, aangezien ik jullie precies kan uitleggen wat ik wel/kan/heb, en Google weet dat niet. Bovendien lijkt het me wel fijn om van meerdere mensen te horen te krijgen wat nou een goede bron is voor schema's. Want iedere website zegt weer wat anders.

Dus wat ik wil weten is waar ik een goed schema voor massa gaining kan vinden (voor 4 dagen dus) en of jullie misschien nog tips hebben over het feit dat ik nauwlijks meer spierpijn heb.

Nog wat overige informatie over mij:

17 jaar (18 over 2 maanden)
80kilo
13-14%vet (2 weegschalen gewogen :P)
Sport 1 jaar, 3x per week full body
Wil 4x per week splitschema

Alvast bedankt!
 
Als je geen spierpijn hebt betekent het niet gelijk dat je niet goed getraind hebt.
13-14%vet (2 weegschalen gewogen :P)

Vetpercentage met een weegschaal meten is 9 van de 10 keer niet accuraat dus kan deze meting heel erg afwijken.

Succes met het vinden van een schema. ;)
 
Als je geen spierpijn hebt betekent het niet gelijk dat je niet goed getraind hebt.


Vetpercentage met een weegschaal meten is 9 van de 10 keer niet accuraat dus kan deze meting heel erg afwijken.

Succes met het vinden van een schema. ;)

Hmja, ik heb ook op twee verschillende weegschalen gestaan, de ene zei 13% de ander 14%. Maar als ik weeg, weeg ik altijd op dezelfde weegschaal dus kan ik in iedergeval mijn vooruitgang zien :)

En ja, dat over spierpijn hebben heb ik dus ook vaak gelezen, maar voor mijn gevoel werkt het beter als ik spierpijn heb, hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Vandaar dat ik nieuwsgierig was wat jullie zouden zeggen.
 
Maar weet niemand een goeie bron waar ik een simpel 4daags splitschema zou kunnen verkrijgen?
 

Dat scheme ziet er wel netjes uit. En de feedback al helemaal.

Alleen is er één dingetje wat ik vergeten ben te vermelden en dat is dat ik eigenlijk niet echt bepaald een leg day nodig heb. Dit vind ik een beetje zonde aangezien ik elke dag 2uur fiets en met werk moet ik erg veel lopen met spullen etc en dat voel ik ook wel. Mijn benen zijn in verhouding met derest van mijn lichaam redelijk gespierd. Enig idee hoe ik die dag dan zou kunenn vervangen?
 
Dat scheme ziet er wel netjes uit. En de feedback al helemaal.

Alleen is er één dingetje wat ik vergeten ben te vermelden en dat is dat ik eigenlijk niet echt bepaald een leg day nodig heb. Dit vind ik een beetje zonde aangezien ik elke dag 2uur fiets en met werk moet ik erg veel lopen met spullen etc en dat voel ik ook wel. Mijn benen zijn in verhouding met derest van mijn lichaam redelijk gespierd. Enig idee hoe ik die dag dan zou kunenn vervangen?

Niet.

Benen groeien niet/weinig van een beetje fietsen en lopen. Gewoon benen trainen dus.
 
Back
Naar boven