MuscleMeat

Graag meningen over mijn schema ( voor beginner) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jorre98

Cool Novice
Lid geworden
23 aug 2011
Berichten
63
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
14%
  • Hoelang je traint
    Zoals titel zegt ben ik een beginner, ben in januari begonnen
  • Wat je doel is
    Doel is voornamelijk opbouw massa , maar wat kracht erbij kan geen kwaad
  • Waar je prioriteiten liggen
    Prioriteit ligt toch wel bij de schouders, zijn namelijk erg smal/onderontwikkeld
  • Beschikbare apparatuur
    Voornamelijk machines maar zeker ook genoeg free weights, zijn wel vaak druk bezet
  • Beschikbare tijd
    Doel is 6x per week( dus elke workout 2x weeks) weet wel nog niet goed welke dag de rustdag wordt; maandag of zondag





WORKOUT 1
Legs& lower back+ abs


LEGS:
- Squats 4 sets tot failure
-Leg curls 4 sets tot failure
-Standing calf raises 5x15reps


LOWER BACK:



-GOOD MORNINGS
-STRAIGHT-LEG DEADLIFTS
beiden 4sets tot failure


ABS: gewoon crunches(elke workout enkel crunches)




WORKOUT2
Chest&upper back + abs


CHEST:



-BENCH PRESS flat bench
-DUMBBELL FLAT BENCH PRESS
-PARALLEL BAR DIPS
-STANDING CABLE CROSSOVERS
telkens 4 sets tot failure



UPPER BACK:



-CHIN-UPS
-BENT-OVER ROWS
-DEADLIFTS


allemaal 4sets tot failure buiten de chin ups, tot hoe hoog ik geraak en dan die positie houden & zo piramidegewijs opbouwen/afbouwen





WORKOUT3
Shoulders& arms +abs






SHOULDERS:
-Machine presses
-Front dumbbell raises

-Dumbbell laterals
-Bent over laterals
-Shrugs
4xtot failure



ARMS:

-STANDING BARBELL CURLS
-MACHINE CURLS
-Wrist curls
-Reverse Wrist curls

4xtot failure
 
Een beetje veel failure nee?
 
Als je zes keer per week gaat trainen en elke training meerdere malen tot failure gaat is dat wel echt een one way ticket naar snap city
 
Wil je persee 6x per week trainen?

Ik zou zelf 3-4x doen en dan zoiets als ICF 5x5, stronglifts, westside for skins bastards achtige programma's doen

Indien je persee 6x wil, niet tot failure gaan

Met squats en deadlifts tot failure gaan vraag je enorm veel van je lichaam, dus dat houdt je niet vol
 
Wil je persee 6x per week trainen? Ik zou zelf 3-4x doen en dan zoiets als ICF 5x5, stronglifts, westside for skins bastards achtige programma's doen Indien je persee 6x wil, niet tot failure gaan Met squats en deadlifts tot failure gaan vraag je enorm veel van je lichaam, dus dat houdt je niet vol
Ja ik wil persee 6x per week en is het dan beter als ik squats en deadlifts 4x8-12reps doe ipv failure of is dat nog steeds te veel?

---------- Toegevoegd om 17:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:43 ----------

Als je zes keer per week gaat trainen en elke training meerdere malen tot failure gaat is dat wel echt een one way ticket naar snap city

is het dan beter als ik stel nu alle oefening 4x 8-12 reps doe en de laatste oefening van elke spiergroep tot failure? dus dan maar 1 oef per spiergroep tot failure
 
Waarom failure? Lees u eerst eens fatsoenlijk in en kom dan terug met eventuele vragen.
 
63 kg op 1.83 m, neem eerst eens een fatsoenlijk schema als Stronglifts, Starting Strength of ICF5x5. Bewaar dat 6x trainen maar voor later.
 
63 kg op 1.83 m, neem eerst eens een fatsoenlijk schema als Stronglifts, Starting Strength of ICF5x5. Bewaar dat 6x trainen maar voor later.
Wat is er mis met 6x wekelijks, doe het nu al bijna 2 maand zo en nog geen problemen aan ondervonden

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:23 ----------

Waarom failure? Lees u eerst eens fatsoenlijk in en kom dan terug met eventuele vragen.
Heb me al deftig ingelezen hoor... & tot failure vind ik namelijk veel meer motiverend dan als je in je hoofd zit af te tellen hoeveel reps je nog moet doen.
 
Wat is er mis met 6x wekelijks, doe het nu al bijna 2 maand zo en nog geen problemen aan ondervonden

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:23 ----------

Heb me al deftig ingelezen hoor... & tot failure vind ik namelijk veel meer motiverend dan als je in je hoofd zit af te tellen hoeveel reps je nog moet doen.

Hoho al 2 maanden.. Blijkbaar hebt ge nog niet genoeg gelezen ofwel snapt ge het niet echt.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/
 
Hoho al 2 maanden.. Blijkbaar hebt ge nog niet genoeg gelezen ofwel snapt ge het niet echt. http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/
Ik snap maar al te goed dat rust belangrijk is en broodnodig maar, zoals ik al zei heb in de periode dat ik al 6x wekelijks train nog niks van last ondervonden dus zou niet inzien waarom minder te gaan trainen ookal is het tegen het afraden van andere personen in. Hoeveel rust men nodig heeft is volgens mijn weten nog altijd afhankelijk van persoon tot persoon. Mijn schema is nl ook gebaseerd op Level 1 exercise program van uit the new encyclopedia of modern day bodybuilding. Dus kan er wel niet veel verkeerd zijn aan 6x wekelijks niet?
EDIT: ICF 5x5 lijkt me wel wat maar staat me niet zo aan dat er meet rust dagen zijn dan trainingsdagen
 
Laatst bewerkt:
Ik snap maar al te goed dat rust belangrijk is en broodnodig maar, zoals ik al zei heb in de periode dat ik al 6x wekelijks train nog niks van last ondervonden dus zou niet inzien waarom minder te gaan trainen ookal is het tegen het afraden van andere personen in. Hoeveel rust men nodig heeft is volgens mijn weten nog altijd afhankelijk van persoon tot persoon. Mijn schema is nl ook gebaseerd op Level 1 exercise program van uit the new encyclopedia of modern day bodybuilding. Dus kan er wel niet veel verkeerd zijn aan 6x wekelijks niet?

En het lijkt u niet logisch om eerst kracht op te bouwen zodat ge wat fantsoenlijk gewicht kunt verzetten?
Jongens genoeg hier in de gym wat volgens hun eigen goddelijk split schema werken ( omdat de pro's dat doen) en al 2 jaar lang 60kg benchen en zich dan afvragen waarom ze niet groeien..
Maar doe vooral waar ge zin in hebt, wat zijn uw stats op de grote 3?
 
En het lijkt u niet logisch om eerst kracht op te bouwen zodat ge wat fantsoenlijk gewicht kunt verzetten? Jongens genoeg hier in de gym wat volgens hun eigen goddelijk split schema werken ( omdat de pro's dat doen) en al 2 jaar lang 60kg benchen en zich dan afvragen waarom ze niet groeien.. Maar doe vooral waar ge zin in hebt, wat zijn uw stats op de grote 3?
Oke ja daar hebt ge een punt , maar ik wil toch wel minimaal 5x wekelijks gaan & voor zo ver ik weet is er geen enkel deftig alternatief voor een split schema, In deze situatie dan toch? Enige aanrading voor een schema? & iemand die ervaring heeft met westside for skinny bastards ?
 
Doe dan Westside for Skinny bastards joe de franco (goed doorlezen wel) = 4x per week

Leuk programma

Eigen programma's in elkaar steken als beginner werkt niet vaak, gezien een goed programma met alles (deloads, wanneer gewichten verhogen, bulk/cut etc.) rekening moet houden

Je kan dan 2x per week wat low intensity cardio toevoegen op de rustdagen en je traint 6x per week
 
Doe dan Westside for Skinny bastards joe de franco (goed doorlezen wel) = 4x per week Leuk programma Eigen programma's in elkaar steken als beginner werkt niet vaak, gezien een goed programma met alles (deloads, wanneer gewichten verhogen, bulk/cut etc.) rekening moet houden Je kan dan 2x per week wat low intensity cardio toevoegen op de rustdagen en je traint 6x per week
Oke thanks zal Westside for Skinny bastards eens proberen
 
Slecht schema. Soort wijsheid dat je groot en sterk wordt door jezelf 6 dagen lang helemaal de tyfus te trainen. Maak aub niet deze beginnersfout. Doe stronglifts 5x5, rippetoe en westside etc.
 
Back
Naar boven