MuscleMeat

Full body schema at home! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

grestesou

Cool Novice
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
83
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
55kg
hallo guys!
Ik ben nu al 3-4 maanden bezig en heb goede resultaten gekregen ik train thuis en gaat tot nu tot best goed.
ik had 3 maanden geleden een split schema gemaakt en dat ging als volgt borst en armen maandag woensdag benen en buik vrijdag schouders en rug en zaterdag borst en armen want ik wou dat meer ontwikelennnnnnn. Nou heeft die schema best welk goed gewerkt voor mij ik maakte gebruik van dumbells een bankje een barbell en thats it ik heb ook een pull up bar.Nou wil ik naar een fullbody schema veranderen nou weet ik dat er 5x5 icf is enz enz maar ik wil er een voor thuis en dan niet met eigen gewicht want ik kan wel gwn bench press enz. doen want ik heeb een bankje en een barbell.
Weet iemand een goede fullbody voor thuis? you are welcome!
 
ICF 5z5 kun je prima doen thuis hoor. Alleen tricep extension, hyperextension en cable crunches kun je niet dien, maar die kun je prima vervangen. Tricep extension door skullcrusher, hyperextension niet perse nodig, cable crunches door gewone crunchess.
 
ICF 5z5 kun je prima doen thuis hoor. Alleen tricep extension, hyperextension en cable crunches kun je niet dien, maar die kun je prima vervangen. Tricep extension door skullcrusher, hyperextension niet perse nodig, cable crunches door gewone crunchess.
^ dit en hypers kun je vervangen met goodmornings...
 
Ik weet niet hoeveel gewicht je hebt, maar als je fatsoenlijk borst en rug wil trainen moet je toch wel snel 50kg+ aan schijven hebben liggen. Bankdrukken, bent-over-row, deadlift, squat, etc met 20kg gaat namelijk niet erg veel teweegbrengen.
 
Ik weet niet hoeveel gewicht je hebt, maar als je fatsoenlijk borst en rug wil trainen moet je toch wel snel 50kg+ aan schijven hebben liggen. Bankdrukken, bent-over-row, deadlift, squat, etc met 20kg gaat namelijk niet erg veel teweegbrengen.

Denk toch wel iets meer

Meer richting de 100 kg

Ps: haha ik zag het je nog snel even veranderen in 50 kg :p
 
Denk toch wel iets meer

Meer richting de 100 kg

Ps: haha ik zag het je nog snel even veranderen in 50 kg :p

Haha, had stang al meegerekend maar ik denk niet dat een 15 jarige een olympische stang heeft thuis.

100 kg lijkt me wat veel voor een gemiddelde 15 jarige, maar 50kg is toch zeker wel gewenst.

Aangezien je dat waarschijnlijk niet hebt, denk ik dat het beter is om je in te schrijven bij een sportschool TS.
 
Haha, had stang al meegerekend maar ik denk niet dat een 15 jarige een olympische stang heeft thuis.

100 kg lijkt me wat veel voor een gemiddelde 15 jarige, maar 50kg is toch zeker wel gewenst.

Aangezien je dat waarschijnlijk niet hebt, denk ik dat het beter is om je in te schrijven bij een sportschool TS.

Vind je 170 kg deadlift ook teveel voor een 16-jarige? :o
 
Vind je 170 kg deadlift ook teveel voor een 16-jarige? :o

Wat bedoel je hiermee? Wat ik wil zeggen is dat een gemiddelde 15 jarige met 50-80kg aan gewicht wel even vooruit kan en het dus onlogisch is om direct 100+ kg aan schijven aan te schaffen.

Snap niet wat jou 170 kg hiermee te maken heeft eigelijk?
 
Wat bedoel je hiermee? Wat ik wil zeggen is dat een gemiddelde 15 jarige met 50-80kg aan gewicht wel even vooruit kan en het dus onlogisch is om direct 100+ kg aan schijven aan te schaffen.

Snap niet wat jou 170 kg hiermee te maken heeft eigelijk?

Hij is al een 3/4 tal maanden bezig. In die maanden kan je al redelijke vooruitgang hebben geboekt qua kracht. En denk eens aan deadlift, die zal wss bij TS al hoger zijn dan 50 kg.

En ik betrok mijn 170 kg erbij, omdat ik bijna op dezelfde leeftijd zit als TS. En jij zei dat 100 kg veel is voor een gemiddelde 15-jarige.
 
ik betrok mijn 170 kg erbij, omdat ik bijna op dezelfde leeftijd zit als TS. En jij zei dat 100 kg veel is voor een gemiddelde 15-jarige.

Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar er staat niet voor niks gemiddeld. Als in jou sportschool een gemiddelde 15-jarige rond de 100kg bencht, squad of deadlift zou ik dat zeer knap vinden.
 
ja ik weet wel dat ik over de 50kg zou moeten kunnen liften maar het is niet zo goed koop 50-100kg aan gewichten en ik heb nog 2-3 maanden te gaan voordat ik 16 word dan ga ik wel naar de sportschool
 
Precies, gewoon een solide progamma volgen als ICF 5x5. En inderdaad wel opletten met het aantal gewicht wat je beschikbaar hebt. Je gaa met dit progamma snel omhoog in gewicht namelijk ;)

En kun je squats ook uitvoeren thuis? Als deze zwaar gaan worden heb je toch wel snel een rek nodig o.i.d.

Succes!
 
squats en deadlifts kan ik echt niet hoog doen mijn dumbells en barbel zijn bij elkaar iets can 30 kg dus dat lukt niet

---------- Toegevoegd om 19:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:10 ----------

en kan ik de ICF 5x5 gwn 3-4 keer in de week doen ja toch?
 
ICF draait veel om de progressie die je gaat maken, als je deze niet kunt maken door tekort aan gewichten zou ik nog even wachten, in ieder geval zolang naar de sportschool gaan of zelf meer gewicht aanschaffen.
 
En dan nog een ding hoeveel minuten of sec moet je wachten tussen sets en tussen oefeningen!
 
Ligt aan je reprange, met 5x5 heb je duidelijk meer rust nodig dan bijv. 3x10. Ikzelf neem 2-3 minuten rust op compounds en 1-1.5 minuten op isolatie.
 
dus als je squat doe je 5x dan 2-3min rust? en wat als je naar een andere oefening wildus van squats naar deadlift zou ik dan ook 1-2 min rust nemen?
 
dus als je squat doe je 5x dan 2-3min rust? en wat als je naar een andere oefening wildus van squats naar deadlift zou ik dan ook 1-2 min rust nemen?

Ja. Als je van squat naar deadlift, gaat gewoon paar minuutjes rusten en daarna opwarmen met deadliften.
 
Back
Naar boven