AndroidHealthClinic

Wanneer ben je een bodybuilder?

Bezoekers in dit topic

Nikita1998

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2015
Berichten
601
Waardering
43
Lengte
1m85
Massa
77kg
Vetpercentage
11%
Beste DBB'ers


Heb even deze topic gemaakt omdat ik me afvroeg wanneer je een bodybuilder bent. Veel mannen doen aan krachttrainingen waardoor ze breder en gespierder worden ... maar wanneer kun je zeggen dat hij een bodybuilder is? Moet je zien hoeveel spiermassa hij heeft of hoe vaak hij in de week traint?

Ik had deze vraag al langer in gedachte omdat ik merk dat vooral jonge mannen hunzelf te snel 'Bodybuilder' noemen terwijl hun spieren amper waar te nemen zijn.


Bedankt voor jullie antwoorden!
 
Haha ik snap wat je bedoelt met die jongens. Ik denk dat je een bodybuilder bent wanneer je 'dedicated' leeft. Voeding erop aanpassen, trainen met mind-muscle connection, de levensstijl zegmaar. Niet van die jongens die een jaartje trainen maar ook ieder weekend zich klemzuipen en slecht eten.
 
Als je traint en shakes drinkt.
 
Het moet in ieder geval een levensstijl zijn ... maar ja wat is 'zwaar gespierd'? Iedereen vat dit anders op.

Is er geen meetbare grens vanaf wanneer je een bodybuilder bent?
 
Het moet in ieder geval een levensstijl zijn ... maar ja wat is 'zwaar gespierd'? Iedereen vat dit anders op.

Is er geen meetbare grens vanaf wanneer je een bodybuilder bent?

Zou een beetje raar zijn toch? Waarom wil je het zo graag weten? Wil je jezelf een bb'er kunnen noemen?
 
als je whey en creatine gebruikt:P
 
In mijn ogen ben je pas een bodybuilder als je serieus deelneemt aan bodybuilding wedstrijden.
 
Als je na trekken met rechts even vaak met links herhaalt.

Lichaam bouwen is de vertaling dus wanneer je je lichaam verbouwd bist do een bb'er

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

In mijn ogen ben je pas een bodybuilder als je serieus deelneemt aan bodybuilding wedstrijden.

Wanneer ben je een fitnesser dan?
 
Wat doet het er toe, iedereen die traint voor massa is een bodybuilder. Dit kun je zelfs uit het woord afleiden.
 
Bodybuilder ben je als je doel in je training is om bodybuilding wedstrijden te doen of een fysiek te krijgen die past bij het bodybuilding ideaalbeeld.

Onzin imo dat je geen bodybuilder (of powerlifter of strongman of whatever) bent als je geen wedstrijden doet of gaat doen.
 
In mijn ogen ben je pas een bodybuilder als je serieus deelneemt aan bodybuilding wedstrijden.

beetje, maar niet helemaal,... als ik mn zwarte band karate heb ben ik ondanks wedstrijdloos en aardige karateka :D :D

Imo ben je BB-ers als je srs en dedicated met je sport en lichaam bezig bent,... maar in de zin van je shape willen veranderen, echt flink gespierd (willen) worden.
geen 2-3x in de week gewoon wat flierefluiten in de gym,... das fitness,.. leuk, maar je "bouwt" niks!
 
Als je na trekken met rechts even vaak met links herhaalt.

Lichaam bouwen is de vertaling dus wanneer je je lichaam verbouwd bist do een bb'er

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------



Wanneer ben je een fitnesser dan?

Je bent een fitnesser als je langer dan een jaar gemiddeld 2 keer per week naar de sportschool gaat.
Het is allemaal zo simpel eigenlijk!
 
Het moet in ieder geval een levensstijl zijn ... maar ja wat is 'zwaar gespierd'? Iedereen vat dit anders op.

Is er geen meetbare grens vanaf wanneer je een bodybuilder bent?


Als je op een punt bent gekomen dat je niet meer hoeft te zeggen "ik ben een bodybuilder" maar dat dit door je uiterlijk wel vrij duidelijk is, zelfs met kleren aan.
Ik hoef echt niet tegen de mensen te zeggen dat ik "een bodybuilder" ben, dat zien ze zo ook wel :cool:
 
beetje, maar niet helemaal,... als ik mn zwarte band karate heb ben ik ondanks wedstrijdloos en aardige karateka :D :D

Imo ben je BB-ers als je srs en dedicated met je sport en lichaam bezig bent,... maar in de zin van je shape willen veranderen, echt flink gespierd (willen) worden.
geen 2-3x in de week gewoon wat flierefluiten in de gym,... das fitness,.. leuk, maar je "bouwt" niks!

Oh fuck ik met mn drie keer kan ik dan nog wel powerlifter zijn? Of kan ik beter stoppen nu want ik bouw niks alleen wel meer kilos op de bar?
 
Een powerlifter is toch iemand die naar de sportschool gaat en nooit cut?
 
Als je op een punt bent gekomen dat je niet meer hoeft te zeggen "ik ben een bodybuilder" maar dat dit door je uiterlijk wel vrij duidelijk is, zelfs met kleren aan.
Ik hoef echt niet tegen de mensen te zeggen dat ik "een bodybuilder" ben, dat zien ze zo ook wel :cool:

Dit lijkt me juist ... wanneer andere je een 'Bodybuilder' gaan noemen ben je er één.
 
Back
Naar boven