XXL Nutrition

Sleep Enhancers Tips & Tricks (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

fitnessfreak82

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
1.200
Waardering
163
Lengte
1m75
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Aangezien ik een slechte slaper ben mede door RLS, PLMD en een lichte vorm van apneu ben ik op zoek naar middeltjes doe goed helpen bij inslapen en doorslapen. Ik gebruik de laatste tijd vaak Iron Dream van Muscle Pharm, dit werk perfect enkel de dagen dat ik het niet neem slaap ik nog slechter dan voorheen. Ik neem het nu een aantal maanden 5 dagen op 2 dagen af. Die 2 dagen dat ik het niet neem slaap ik hooguit 3 á 4 uur en dan niet eens aanééngesloten.

Ik heb het gevoel dat ik hier vanaf moet gezien het er op begint te lijken dat ik zonder helemaal niet meer goed de slaap kan vatten. Iron Dream bevat Phenibut ik denk persoonlijk dat ik een beetje afhankelijk wordt van dit goedje.

Ik wil daarom zelf wat dingen samenstellen zonder Phenibut om te kijken of dit ook werkt voor een goede nachtrust. Misschien weet iemand hier een goede stack om te proberen (graag ook de mg vermelden).

Ik heb onderstaand in huis gehaald om wat te proberen:

ZMA
L-Tryptofaan
Valeriaan
5-HTP
St. Janskruid
Melatonine

Alvast bedankt!
 
Zelf geen ervaring mee met stack, heb Iron Dream wel al gehad en ook Resurrect van Ronnie (was beter dan Iron Dream imo).

Lees wel dat gaba ook zou kunnen helpen?
 
Van de kruidvat heb je zon potje met pillen goede nachtrust oid. Kun je goed mee inslapen. Probeer eens te mediteren krijg je wat rust in je hoofd en die techniek kun je gebruiken om in slaap te komen. Mediteren is alle gedachten stilleggen waardoor je vanzelf inslaapt.
 
Ik weet niet of je het a gedaan hebt, anders mijn advies: Supplementen zijn een fantastische oplossing, maar als je er afhankelijk van wordt, zou ik eens adviseren langs de huisarts te gaan. Misschien kunnen ze je definitief van de problemen helpen. Wellicht kunnen ze je een vaste oplossing bieden ipv supplementen. Wat ook nog eens geld kost :)
 
Zelf geen ervaring mee met stack, heb Iron Dream wel al gehad en ook Resurrect van Ronnie (was beter dan Iron Dream imo).

Lees wel dat gaba ook zou kunnen helpen?

Ja ik heb wel over Gaba gelezen maar volgens mij is Phenibut een afgeleiden daarvan en daar wil ik een beetje vanaf nu.

---------- Toegevoegd om 10:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:21 ----------

Van de kruidvat heb je zon potje met pillen goede nachtrust oid. Kun je goed mee inslapen. Probeer eens te mediteren krijg je wat rust in je hoofd en die techniek kun je gebruiken om in slaap te komen. Mediteren is alle gedachten stilleggen waardoor je vanzelf inslaapt.

Mediteren nooit geprobeerd maar het is niet dat ik geen rust in mijn hoofd heb oid maar het komt echt van de RLS en PLMD.

---------- Toegevoegd om 10:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:24 ----------

Ik weet niet of je het a gedaan hebt, anders mijn advies: Supplementen zijn een fantastische oplossing, maar als je er afhankelijk van wordt, zou ik eens adviseren langs de huisarts te gaan. Misschien kunnen ze je definitief van de problemen helpen. Wellicht kunnen ze je een vaste oplossing bieden ipv supplementen. Wat ook nog eens geld kost :)

Ja klopt wat je zegt maar ik zie geen uitweg weg meer, ik ben het hele riedeltje al afgelopen van slaaponderzoeken in het ziekenhuis e.d. Ik heb verschillende medicatie gehad voor RLS maar die slaan geen van allen aan. De neuroloog zegt dat hij niets meer kan betekenen voor mij.

Ik heb wel slaapmedicatie Temazepam maar dat wil ik helemaal niet dagelijks gaan nemen.
 
Wat heb je precies voor gebreken dan dat je niet kan slapen?
 
Wat heb je precies voor gebreken dan dat je niet kan slapen?

RLS = Restless legs syndrome
PLMD = Periodic Limb Movement Disorder
Apnue = Adem stops tijdens het slapen

Korte samenvatting: Kut slapen

Iets langere samenvatting: RLS: Ik kom heel moeilijk in diepe slaap doordat ik constant de neiging heb om te bewegen, ook als ik slaap.
PLMD: Als ik dan een keer slaap krijg ik een soort van spier trekkingen door mijn lijf, echt hevige schokken van 1 sec. waardoor ik wakker wordt.
Apneu: Als ik dan eindelijk een keer lekker rustig slaap en geen last heb van RLS en PLMD, heb ik een licht vorm van apneu. Ik stop dus met ademen voor een bepaalde periode tijdens mijn slaap waardoor ik mezelf wakker hou en daardoor niet diep in slaap kom.

---------- Toegevoegd om 11:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:22 ----------


Thanks man, ga ik eens rustig doorlezen!
 
Melatonine is de bom, superspul als je het mij vraagt (3 mg doseringen).
Daarnaast inderdaad mediteren, dit heeft mij het beste geholpen in plaats van het symptoom bestrijden met supplementen en middelen.
Je zou nog naar valeriaan & kamille thee kunnen kijken (Kruidvat en pickwick hebben een nachtrust melange).
 
Melatonine is de bom, superspul als je het mij vraagt (3 mg doseringen).
Daarnaast inderdaad mediteren, dit heeft mij het beste geholpen in plaats van het symptoom bestrijden met supplementen en middelen.
Je zou nog naar valeriaan & kamille thee kunnen kijken (Kruidvat en pickwick hebben een nachtrust melange).

even off topic sorry, ik heb nu nog 2 potjes 3 mg mela van ON staan, maar waar koop jij nu nog mela?
 
even off topic sorry, ik heb nu nog 2 potjes 3 mg mela van ON staan, maar waar koop jij nu nog mela?

Gister bij de Etos zag ik nog wel de Forte van 1,5mg staan van Sleepzzz
Ik heb zelf gewoon de 0.1 gekocht, gister 20 genomen. Die dingen zijn zo klein dat ik er best 50 tegelijk kan doorslikken, mg = mg toch?

---------- Toegevoegd om 11:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:56 ----------

Melatonine is de bom, superspul als je het mij vraagt (3 mg doseringen).
Daarnaast inderdaad mediteren, dit heeft mij het beste geholpen in plaats van het symptoom bestrijden met supplementen en middelen.
Je zou nog naar valeriaan & kamille thee kunnen kijken (Kruidvat en pickwick hebben een nachtrust melange).

Mediteren heeft denk ik weinig zin voor mij lijkt me, aangezien mediteren geen RLS oid weg neemt.
 
Melatonine krijg ik hartkloppingen van eerst word ik zeer slaperig daarna knalt mn hart uit mn kas. Bedankt voor de uitgebreide info. Waardoor komen die stoornissen? Is de oorzaak niet aan te pakken? Als je melatonine doet en je krijgt zelfde probleem als ik doe dan die kruidvat dingen daar zit minder melatonine in.
 
Vitamine b12 zou kunnen helpen met je RLS.

PLMD zou kunnen komen door ijzertekort.

Maar ik neem aan dat je waarschijnlijk al volledige bloedtesten ondergaan hebt?
 
Pramipexol voor rls
 
Rohypnol werkt ook goed.
 
Ja klopt wat je zegt maar ik zie geen uitweg weg meer, ik ben het hele riedeltje al afgelopen van slaaponderzoeken in het ziekenhuis e.d. Ik heb verschillende medicatie gehad voor RLS maar die slaan geen van allen aan. De neuroloog zegt dat hij niets meer kan betekenen voor mij.

Ik heb wel slaapmedicatie Temazepam maar dat wil ik helemaal niet dagelijks gaan nemen.
Wat kut man! Eerlijk, er is niets fijner dan een goede nacht maken, zodat je de volgende dag weer fit en goed bent. Ik neem aan dat je stimulanten etc ook links laat liggen? Ik snap dat je trainingen op deze manier minder goed willen. Echter lijkt het me niet verstandig overdag stimulanten te nemen (waar je actiever en drukker van wordt) en 's avonds rustgevende middelen. Zeker omdat de meeste stimulanten niet direct uitgewerkt zijn binnen een paar uur. Ooit ook gedacht aan alternatieve geneeswijzen? Veelal zit het tot een 'x' bedrag vergoed in het zorgpakket. Succes!
 
Vitamine b12 zou kunnen helpen met je RLS.

PLMD zou kunnen komen door ijzertekort.

Maar ik neem aan dat je waarschijnlijk al volledige bloedtesten ondergaan hebt?

Ja, uiteraard daar is het eerst naar gekeken dit was allemaal prima.

---------- Toegevoegd om 13:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:21 ----------

Pramipexol voor rls

Klopt, dit medicijn hebben we geprobeerd maar slaat niet aan en werk zelf averechts bij mij.
Ik heb het in 1 maand opgebouwd naar maximale dosering en vanaf toen 1 maand laten doorlopen, hierdoor sliep ik nog slechter dan voorheen.

---------- Toegevoegd om 13:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------

Pramipexol voor rls

Klopt, dit medicijn hebben we geprobeerd maar slaat niet aan en werk zelf averechts bij mij.
Ik heb het in 1 maand opgebouwd naar maximale dosering en vanaf toen 1 maand laten doorlopen, hierdoor sliep ik nog slechter dan voorheen.

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------

Rohypnol werkt ook goed.

Ja benzo's heb ik liggen maar hier wil en mag ik niet de hele dagen van snoepen.
 
Ja, uiteraard daar is het eerst naar gekeken dit was allemaal prima.

---------- Toegevoegd om 13:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:21 ----------



Klopt, dit medicijn hebben we geprobeerd maar slaat niet aan en werk zelf averechts bij mij.
Ik heb het in 1 maand opgebouwd naar maximale dosering en vanaf toen 1 maand laten doorlopen, hierdoor sliep ik nog slechter dan voorheen.

---------- Toegevoegd om 13:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------



Klopt, dit medicijn hebben we geprobeerd maar slaat niet aan en werk zelf averechts bij mij.
Ik heb het in 1 maand opgebouwd naar maximale dosering en vanaf toen 1 maand laten doorlopen, hierdoor sliep ik nog slechter dan voorheen.

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------



Ja benzo's heb ik liggen maar hier wil en mag ik niet de hele dagen van snoepen.

Ik heb goed baat bij een halfje doxylamine succinate, dat haal je bijvoorbeeld van Ebay, generiek (Kirkland bijvoorbeeld) is prima, heb je voor minder dan €16 192 tabletten thuis.
 
Wat kut man! Eerlijk, er is niets fijner dan een goede nacht maken, zodat je de volgende dag weer fit en goed bent. Ik neem aan dat je stimulanten etc ook links laat liggen? Ik snap dat je trainingen op deze manier minder goed willen. Echter lijkt het me niet verstandig overdag stimulanten te nemen (waar je actiever en drukker van wordt) en 's avonds rustgevende middelen. Zeker omdat de meeste stimulanten niet direct uitgewerkt zijn binnen een paar uur. Ooit ook gedacht aan alternatieve geneeswijzen? Veelal zit het tot een 'x' bedrag vergoed in het zorgpakket. Succes!

Ja het is inderdaad klote, gelukkig heb ik een kantoorbaan waardoor ik lichamelijk nog wel wat energie heb om te trainen, maar stappen vooruit maak ik de laatste 2 jaar zeker niet meer.
Stimulanten neem ik uiteraard niet enkel één kopje koffie om 8 uur 's morgens. Nee alternatieve geneeswijze nooit overwogen, zal eens kijken of het iets zou kunnen zijn.

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

Ik heb goed baat bij doxylamine succinate, dat haal je bijvoorbeeld van Ebay, generiek is prima.

Thanks, ik ga een kijken of dit product wat voor mij is. Zijn er side effects en hoe zit het met langdurig gebruik?
 
even off topic sorry, ik heb nu nog 2 potjes 3 mg mela van ON staan, maar waar koop jij nu nog mela?

Niet meer. Had zelf ook een voorraad van die ON potjes, waren ooit zeer goed geprijsd bij een niet bij naam te noemen webshop :rolleyes:
Nu maar zonder maar moet zeggen dat ik dankzij 'meditatie' (erg ruim begrip) toch ook goede slaap te pakken kan krijgen.
 
Back
Naar boven