MuscleMeat

te snel afgevallen??!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ferdiT

Cool Novice
Lid geworden
23 jul 2014
Berichten
85
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
81kg
Vetpercentage
15%
Ik cut nu voor een week en vorige week woog ik nog 82 kg in een mislukte bulk (hele mislukte:( ) maar nu ben ik al een week bezig met droog trainen en heb net ff mijn gewicht gecheckt. Ik weeg nu 77,2 kg (meerderheid daarvan is vocht dat moet wel). Maar is dit niet te snel in een week? Ik hoor van mensen dat ze voor 1 tot 2 kg max gaan per week. Ik loop 4 x in de week 15 tot 20 minuten hard na krachttraining.

Kcal : 2300 , C 230 , P 230 , F 51.

Supp : Water out natural diuretic, Shred Matrix.

Screenshot_2015-03-28-11-25-51.jpg
 
Laatst bewerkt:
230 eiwit
230 kh
150 vet

hoe is dit 2300 kcals?
 
Sowieso je vetten verhogen, koolhydraten eventueel verlagen. Als je zo snel af valt, dan je totale schema ook iets uppen naar bijvoorbeeld 2.500 kcal.

Maximaal 1-2 kg per week? Maximaal 0,5 kg per week vind ik normaal 'gezond', daarboven verlies je naar mijn mening spieren.
 
Inderdaad, max. 500 gr. / week. Ik heb vorig jaar dezelfde fout gemaakt. 600 Kcal onder onderhoud en volle bak cardio. (4 X week 5 km lopen + 300 km koersen) Resultaat: 74 kg en weg kracht, weg spier, topconditie, amai ge staat scherp-commentaar. 'T is maar wat je wil.
 
Zal deels vocht zijn ja, maar 5 kg vocht lijkt me sterk. 0,5 kg per week is een mooie richtlijn.
 
Inderdaad, max. 500 gr. / week. Ik heb vorig jaar dezelfde fout gemaakt. 600 Kcal onder onderhoud en volle bak cardio. (4 X week 5 km lopen + 300 km koersen) Resultaat: 74 kg en weg kracht, weg spier, topconditie, amai ge staat scherp-commentaar. 'T is maar wat je wil.

Waarschijnlijk ook de combinatie van én voeding deficit én cardio, die hij niet in zijn schema heeft meegerekend waardoor hij op een veel te groot deficit komt.

Dus herzie je voeding, of skip je cardio eens een aantal weken.
 
-500 kc is een halve kilo per week.
Je zit dus waarschijnlijk boven die 500.
 
Waarschijnlijk ook de combinatie van én voeding deficit én cardio, die hij niet in zijn schema heeft meegerekend waardoor hij op een veel te groot deficit komt.

Dus herzie je voeding, of skip je cardio eens een aantal weken.

Als ik mijn kcal en vetten verhoog voor een week ( kcal +200 en vetten naar 60 - 65 gr) zou het wel helpen denk ik. Dan ga ik iets omlaag met cardio.
 
zelfde weegschaal? 5kg in 1 week lijkt me echt sterk..
 
5kg in 1 week?

Rip gains
 
Heb je beide dagen op hetzelfde tijdstip gewogen?
 
Heb je beide dagen op hetzelfde tijdstip gewogen?

Normaal doe ik dat maar dit keer keek ik een dag van te voren. Ik kijk morgen wel voor de zekerheid, maar denk niet dat het veel gaat uit maken.
 
zelfde weegschaal? 5kg in 1 week lijkt me echt sterk..

Yup zelfde weegschaal. Ik had een dirty bulk hiervoor dus die 4 kg moet wel watergewicht zijn. (Hoop ik)

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:54 ----------


Ga +200 kcal uppen voor een week en vetten ook beetje. Cardio minderen naar 10 min waarvan 5 min HIIT. Effe een week zo doorgaan checken wat het gaat doen:)
 
Weeg 1x per week op dezelfde dag op lege maag, na poepen en/of pissen. Redelijk nauwkeurig.
 
Normaal doe ik dat maar dit keer keek ik een dag van te voren. Ik kijk morgen wel voor de zekerheid, maar denk niet dat het veel gaat uit maken.

Met tijdstip bedoelde hij (denk ik) of je bijvoorbeeld allebei de keren in de ochtend hebt gewogen?
in de ochtend gelijk na het wakker worden (en NA de wc) is het best.

Goed dat je je gewicht in de gaten houd, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je aankomende week weer zo veel zult afvallen. Hou het even goed in de gaten!
Zoals andere al aangeven is 0,5kg een goede richtlijn. Pas je voeding aan (lees:verhoog je voeding/of verlaag cardio) tot je dit bereikt.

Succes
 
Niet eens kijken naar de eerste week (behalve als nieuw ijkmoment), valt geen peil op te trekken met een dieetverandering van bulk naar cut.
 
Er is een heel simple methode om te checken of je echt veel spiermassa kwijt bent: de sportschool. Als je nog steeds dezelfde oefeningen kan doen, dan zal het wel meevallen. Maar 5 kg in 1 week is wel erg veel. Ik had ook zoiets toen ik begon met cutten: 1,5 kg in 2 dagen. Moet ook wel vocht zijn geweest, maar toch... Kan ook gewoon zijn dat de eerste kilo's vet er het snelst afvliegen, daarna zal het echt niet meer zo hard gaan.

Was het overigens dezelfde weegschaal? Want de weegschaal in mijn sportschool slaat altijd 2-3 kg hoger aan dan thuis.
 
Er is een heel simple methode om te checken of je echt veel spiermassa kwijt bent: de sportschool. Als je nog steeds dezelfde oefeningen kan doen, dan zal het wel meevallen. Maar 5 kg in 1 week is wel erg veel. Ik had ook zoiets toen ik begon met cutten: 1,5 kg in 2 dagen. Moet ook wel vocht zijn geweest, maar toch... Kan ook gewoon zijn dat de eerste kilo's vet er het snelst afvliegen, daarna zal het echt niet meer zo hard gaan.

Was het overigens dezelfde weegschaal? Want de weegschaal in mijn sportschool slaat altijd 2-3 kg hoger aan dan thuis.

Ik deed vandaag legs en ik kon gewoon normale gewicht doen wat ik ook met de bulk deed. Alleen kan ik het niet meer lang volhouden, 45 min max voor een training. Vandaag was dat 30.
 
Back
Naar boven