Fitness Seller

aankomen met deficit

Bezoekers in dit topic

Prima, dat mag je geloven, maar je moet niet denken dat die artikelen achter jouw mening staan.

29mae4h.png


Gelukkig staat Lyle wel achter mij.
Je kunt dus wel aankomen (netto, gewicht, blabla, je ziet het op de weegschaal) met een klein deficit.
Jij zei dat dit niet kon, omdat je alsnog meer vet verliest dan spieren aankomt, waardoor aankomen met een deficit niet mogelijk is.
 
Dan snapt hij jouw (bijna doelbewust vaag gestelde) vraag niet of hij snapt echt niet hoe basisnatuurkunde werkt.
 
Dan snapt hij jouw (bijna doelbewust vaag gestelde) vraag niet of hij snapt echt niet hoe basisnatuurkunde werkt.

Of jij bent gewoon te beta om je ongelijk toe te geven?
Ik stel de vraag heel duidelijk.

Ik heb gezegd wat jij tegen mij zei, hij zei:
2dh5fdt.png
 
Of jij bent gewoon te beta om je ongelijk toe te geven? Ik stel de vraag heel duidelijk. Ik heb gezegd wat jij tegen mij zei, hij zei:
2dh5fdt.png

En dat advies ga ik precies opvolgen nu :)
 
29mae4h.png
Gelukkig staat Lyle wel achter mij. Je kunt dus wel aankomen (netto, gewicht, blabla, je ziet het op de weegschaal) met een klein deficit. Jij zei dat dit niet kon, omdat je alsnog meer vet verliest dan spieren aankomt, waardoor aankomen met een deficit niet mogelijk is.
Of jij bent gewoon te beta om je ongelijk toe te geven? Ik stel de vraag heel duidelijk. Ik heb gezegd wat jij tegen mij zei, hij zei:
2dh5fdt.png
Hahaha nice. Ik had gedacht dat de link naar naar z'n site die je postte al wel duidelijk genoeg was. Oh well :o
 
maar wie was wet van behoud van energie


ofzoiets


ben wel benieuwd naar uitgebreide uitleg van lyle ipv deze korte statement
 
29mae4h.png


Gelukkig staat Lyle wel achter mij.
Je kunt dus wel aankomen (netto, gewicht, blabla, je ziet het op de weegschaal) met een klein deficit.
Jij zei dat dit niet kon, omdat je alsnog meer vet verliest dan spieren aankomt, waardoor aankomen met een deficit niet mogelijk is.

Sorry Hell maar Lyle staat helemaal niet achter je.

Wat hij bedoelt met "The deficit is too small (...)" is dat de geciteerde formule dynamisch is, en dat een 100 kcal deficit gecreëerd door voeding niet perse een deficit is. Als je zijn stuk leest leer je dat hij beweert dat je bijvoorbeeld als je minder zou eten misschien ook minder beweegt en dus je NEAT omlaag gaat waardoor het deficit wat je dacht te hebben eigenlijk lager is. Hij geeft nog een aantal voorbeeld waaruit je zou moeten begrijpen dat Anthem de hele tijd al gelijk heeft.

Energy In (corrected for digestion) = (BMR/RMR + TEF + TEA + SPA/NEAT) + Change in Body Stores

This is essentially just a restatement of basic thermodynamics, since energy can’t be created or destroyed, it all has to be accounted for in some form or fashion. In this case, differences between intake and output show up as changes in the energy stores of the body.

(...) The equation is perfectly valid and humans are as subject to the laws of thermodynamics as anything else in the universe. Physics is not just a good idea, kids, it’s the law.

(bron: Lyle McDonald, http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-energy-balance-equation.html)
 
Sorry Hell maar Lyle staat helemaal niet achter je.

Wat hij bedoelt met "The deficit is too small (...)" is dat de geciteerde formule dynamisch is, en dat een 100 kcal deficit gecreëerd door voeding niet perse een deficit is. Als je zijn stuk leest leer je dat hij beweert dat je bijvoorbeeld als je minder zou eten misschien ook minder beweegt en dus je NEAT omlaag gaat waardoor het deficit wat je dacht te hebben eigenlijk lager is. Hij geeft nog een aantal voorbeeld waaruit je zou moeten begrijpen dat Anthem de hele tijd al gelijk heeft.

Hier voeg je iets toe dat weinig te maken heeft met de discussie.
Ik stelde Lyle 1 vraag en dat was: kan je aankomen (te zien op de weegschaal, door spiermassa) als je een klein kcal tekort hebt?
Anthem beweert namelijk van niet en ik beweer van wel.

Ik zei niet, in het geval iemand minder beweegt of dat je NEAT omlaag zou gaan om andere redenen.
Ik zal om duidelijkheid vragen aan hem of dit ook is wat hij bedoelde of dat hij bedoelde wat jij zegt.
 
De eerste 6 maande dat ik trainde kwam ik toch echt een kilo vvm aan per maand en zakte ik in vet.
Ik telde mijn kc niet, maar ik at haast niks.
 
Ik zit welgeteld nu 1,5 maand met een plateau terwijl ik amper in lichaamsvet zak. Misschien 0,5 % verloren in 1.5 maand tijd. Gewicht blijft tussen de 69.8 en 70.6 schommelen. Terwijl ik een deficic heb van gemiddeld 500 kcal per dag en daarnaast nog 3 a 4 dagen per week in de sportschool te vinden ben, cardio en kracht. Alles hou ik bij met een ap, macro's en een weekoverzicht. Dagelijks rond de 80 gram uit koolhydraten, 150 gram eiwitten en 60 uit vet. Ik zigzag 2 x per week rond mijn onderhoud.

ik heb ook momenten dat wanneer ik rond zelfs rond de 1500 of 1700 eet ik aankom terwijl ik die week een deficic van 5000 heb ( combi dieet en sport) dan schiet ik weer een tijdje een ruime procent omhoog in vet. Terwijl ik dan alleen maar denk; hoe dan!

Ik ben 31 en woog voor het laatst onder de 70 toen ik begin 20 was. Ook nu ik kom er amper onder.
Verder alles netjes uit burn the fat feed the mussle gelezen, hulp van de sportschool etc. Maar damn wat gaat het bizar traag terwijl ik er zoveel effort insteek. Begonnen op 1/1/2015 op 74.5 kilo en 41% vet en nu zit ik op 70 met 36.7 % vet. Persoonlijk vind ik het wel weinig voor een kleine 4 maanden tijd. In de spiegel zie ik weinig resultaat. Ik eet precies volgens de 'geschreven' regeltjes.

Gelukkig heb ik een doel voor ogen maar erg motiverend werkt het momenteel niet. Als ik zo doorga ben ik er pas volgend jaar ergens. Doel: 65 kilo ( dus nog 5 kilo in gewicht) en 28 % vet ( 8,5%) terwijl dat best wat sneller had gemogen.

Dus ja, ook bij mij terwijl ik in een deficic zit schommelt mijn vet nog flink of ga ik amper tot niets omlaag.
 
Als je in een deficit zit en je vet blijft omhoog gaan, dan zit je niet in een deficit. MAAR, 4 kg in 4 maanden is opzich netjes hoor, en je vetpercentage heel precies afmeten kan alleen met dure apparatuur, zoals watermeting ed.
Probeer minder te eten en kijk wat het dan doet of ga een tijdje op onderhoud eten en spiermassa kweken, constant cutten heeft ook geen zin.
 
ik vind het grappig hoe zo'n onderwerpje zo'n flinke discussie kan worden, in ieder geval bedankt iedereen!
ik ga verder met trainen en ik zie jullie wel onstage bij de olympia 2018 ofzo.
mvg
 
ik vind het grappig hoe zo'n onderwerpje zo'n flinke discussie kan worden, in ieder geval bedankt iedereen!
ik ga verder met trainen en ik zie jullie wel onstage bij de olympia 2018 ofzo.
mvg

das toevallig dan ga ik ook meedoen

tot dan
 
Als je in een deficit zit en je vet blijft omhoog gaan, dan zit je niet in een deficit. MAAR, 4 kg in 4 maanden is opzich netjes hoor, en je vetpercentage heel precies afmeten kan alleen met dure apparatuur, zoals watermeting ed.
Probeer minder te eten en kijk wat het dan doet of ga een tijdje op onderhoud eten en spiermassa kweken, constant cutten heeft ook geen zin.

Thanks voor je reactie!
Wanneer ik meer eet ben ik soms de dag erop lichter. Ik durf het alleen niet meerdere dagen te doen....vet stijgt namelijk wel.
 
er worden hier echt theoretische verklaringen besproken die never een gewichtsstijging van 4kg in 4 maanden gaan veroorzaken, dat is veel te veel.
 
Thanks voor je reactie!
Wanneer ik meer eet ben ik soms de dag erop lichter. Ik durf het alleen niet meerdere dagen te doen....vet stijgt namelijk wel.

Je lichaam past zich niet meteen na 1 dag aan he, je moet het meer per week bekijken.

er worden hier echt theoretische verklaringen besproken die never een gewichtsstijging van 4kg in 4 maanden gaan veroorzaken, dat is veel te veel.

Wie zei 4 kg in 4 maanden dan? :eek:
 
oh jezus dat ging alweer over iemand anders, 3fast5me dit topic.


over wat voor weight gain bij ts hebben we het dan en in wat voor tijd
 
Back
Naar boven