MuscleMeat

Cman - Stronger (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Goede squats hoor! Het is goed dat je je techniek hebt verbeterd, ik ben daar zelf ook mee bezig. Uiteindelijk zul je daardoor meer (en veiliger) kunnen squatten. :thumbs:
 
Thanks D! Is het allemaal waard geweest tot nu toe.

Maandag Medium (volume)

Warming up/dynamic stretching

Squats x5 @9 Load drop 7-9%
5xbar
5x40
5x50
3x70
3x90 @7.5 (belt)
5x100 @8-8.5
5x102.5 @ 9 VPR
5x95 @8
5x95 @9
Niet ontevreden, mooi volume. En techniek ook ok. Merk nog wel een verschuiving van het gewicht naar voren als ik moe begin te worden.

OHP x5 @9 Load drop 7-9%
5xbar
5x30
5x40
3x50
5x55 @7
5x60 @9
5x55 @8
5x55 @8,5
5x55 @8,5..
5x55 @9
Met press wel vaker dat ik later pas warm lijk te worden en kracht komt. Iets langere warming up sets volgende keer.

PLR x5 @9 Load drop 7-9%
5x40
5x50
3x55
5x60 @7
5x67,5 @8
5x72,5 @8.5
5x75 @9
5x70 @8
5x70 @8,5
5x70 @9
Strict dus 0 momentum vanuit heupen.

Weighted ab pulldown
15x22.5
15x32.5
15x35
15x35
Pff

Ab wheel rollout
5xbw
5xbw
5xbw
Stuk.. Weak abs are weak.

Feedback: Lange trainingen zo maar ze voelen wel erg lekker! Merk dat ik door het RPE systeem gewoon meer gefocused ben op het goed uitoveren. Met een fixed target ga je miss toch wat vorm verliezen omdat je de voorgeschreven reps wil halen. Tenminste, ik wel.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag krijg ik de knee sleeves van sbd binnen. Ben benieuwd hoe ze zitten.
Sinds een weekje ook de deadlift sokken. Nu het weer warmer word is het wel lekker om in korte broek te trainen.
 
Goed bezig, blijf ook goed je onderrug meetrainen aangezien dat ook vaak een struikel blok is op de deadlift en squat. Het naar voren hellen betekent meestal zwakke onderrug, en buikspieren zijn natuurlijk ook zeker van belang dat je die highreps doet echt zwaar gaan heeft geen nut.
 
Goed bezig, blijf ook goed je onderrug meetrainen aangezien dat ook vaak een struikel blok is op de deadlift en squat. Het naar voren hellen betekent meestal zwakke onderrug, en buikspieren zijn natuurlijk ook zeker van belang dat je die highreps doet echt zwaar gaan heeft geen nut.

Thanks!

Denk je dat ik nog meer reps dan die 4x15 (4x20/25) moet doen?
Ook ben ik nog op zoek naar een (reverse) hyperextension maar heb nog geen betaalbare kunnen vinden. Krengen zijn duur zat.
 
Thanks!

Denk je dat ik nog meer reps dan die 4x15 (4x20/25) moet doen?
Ook ben ik nog op zoek naar een (reverse) hyperextension maar heb nog geen betaalbare kunnen vinden. Krengen zijn duur zat.

Ik zou het gewoon afwisselen die reprange op de buik oefeningen.

Je zou eventueel gewoon goodmornings kunnen doen en eventueel een back extension kunnen aanschaffen. Wat je heel vaak ziet bij back extensions dat mensen de schijf tegen hun borst aandrukken terwijl je de schijf beter in je nek kunt leggen, of je haalt een paar chains die je in je nek kunt laten hangen dat is nog fijner.

Je zou zelfs een stang op de grond kunnen leggen en die op kunnen pakken terwijl je bezig gaat.
 
Ik zou het gewoon afwisselen die reprange op de buik oefeningen.

Je zou eventueel gewoon goodmornings kunnen doen en eventueel een back extension kunnen aanschaffen. Wat je heel vaak ziet bij back extensions dat mensen de schijf tegen hun borst aandrukken terwijl je de schijf beter in je nek kunt leggen, of je haalt een paar chains die je in je nek kunt laten hangen dat is nog fijner.

Je zou zelfs een stang op de grond kunnen leggen en die op kunnen pakken terwijl je bezig gaat.

Okee thanks ik zal dit idd afwisselen.

Normaliter heb ik ook gm's als assistance erin op de maandag en ook op de woensdag alleen ik was gister al zo lang bezig dat ik ze heb gelaten voor wat het was. Maar moet ze er idd gewoon structureel in gaan verwerken.
Maar kan een GM je genoeg geven om een hyperextension te kunnen vervangen vind je?

Een goede hyperextension is toch al snel zo'n 280 euro (barbarian/bodycraft)
 
Okee thanks ik zal dit idd afwisselen.

Normaliter heb ik ook gm's als assistance erin op de maandag en ook op de woensdag alleen ik was gister al zo lang bezig dat ik ze heb gelaten voor wat het was. Maar moet ze er idd gewoon structureel in gaan verwerken.
Maar kan een GM je genoeg geven om een hyperextension te kunnen vervangen vind je?

Een goede hyperextension is toch al snel zo'n 280 euro (barbarian/bodycraft)

Het zijn twee aparte oefeningen, hyper extension kun je veel gecontroleerder focussen op de lower back en glutes en de goodmorning komt de balans+hamstrings ook meer opspelen. Ik denk persoonlijk dat beide mogelijk is je kan dat prima periodiseren dus om de 4 weken switchen of je kan ze allebei verwerken in de training.

Maar om bij de basis te blijven kan je het prima aan met de goodmorning, en die variëren in reprange. zolang de vorm goed is kan je die eventueel om de paar weken bijv 4x6 doen en normaliter gewoon rond 8-12 reps houden en langzaam gewicht increasen.
 
  • Like
Waarderingen: Cman
Het zijn twee aparte oefeningen, hyper extension kun je veel gecontroleerder focussen op de lower back en glutes en de goodmorning komt de balans+hamstrings ook meer opspelen. Ik denk persoonlijk dat beide mogelijk is je kan dat prima periodiseren dus om de 4 weken switchen of je kan ze allebei verwerken in de training.

Maar om bij de basis te blijven kan je het prima aan met de goodmorning, en die variëren in reprange. zolang de vorm goed is kan je die eventueel om de paar weken bijv 4x6 doen en normaliter gewoon rond 8-12 reps houden en langzaam gewicht increasen.

Bedankt voor je feedback. Ik heb ze voor nu bij 2 van de 3 dagen erin als assistance. Ik hoop binnen de 2 uur per training te blijven (op volume dag).

In hoeverre is het een goed of slecht idee om op mijn light day wat extra assistance toe te voegen? Ik denk dan aan een extra pull beweging (pullups/rows) en een tricep beweging (bb extensions/pushdowns)
 
Bedankt voor je feedback. Ik heb ze voor nu bij 2 van de 3 dagen erin als assistance. Ik hoop binnen de 2 uur per training te blijven (op volume dag).

In hoeverre is het een goed of slecht idee om op mijn light day wat extra assistance toe te voegen? Ik denk dan aan een extra pull beweging (pullups/rows) en een tricep beweging (bb extensions/pushdowns)

Je zou eventueel wat extra dingen kunnen toevoegen maar niet te zwaar eventueel voor de doorbloeding zolang je maar niet jezelf tegenwerkt voor de wat zwaardere dagen.
 
Je zou eventueel wat extra dingen kunnen toevoegen maar niet te zwaar eventueel voor de doorbloeding zolang je maar niet jezelf tegenwerkt voor de wat zwaardere dagen.

Check. Ik denk dat ik dat af ga laten hangen van hoe vermoeid ik ben.

---------- Toegevoegd om 08:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:21 ----------

Ik heb de SBD Knee sleeves binnen. Damn die dingen zitten tight. Maar wel erg goede kwaliteit voor zover ik dat kan beoordelen.

http://sbdapparel.nl/sbd-knie-bandage

Heb nooit eerder met knee sleeves gesquat. Het is ook meer ter voorkoming van blessures. Vanmiddag mijn eerste squat sessie met de sleeves aan.

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:53 ----------

Lighter day (recovery)

Dynamic stretching & warmup

Squat x5 @8 Load drop 4-6%
5xbar
5x40
3x50
3x65
5x80 @7 (belt)
5x90 @7.5
5x95 @8
5x90 @8
Lekker voor een light day :thumbs:

Bench x5 @8 Load drop 4-6%
5xbar
5x40
3x50
3x65
5x75 @7.5
5x80 @8
5x75 @8
Ok. Wat vermoeid in de schouders en rug.

Deadift x5 @8 Load drop 4-6%
5x70
5x70
5x90
3x110
5x125
2x125
5x140 @7.5-8 5x132.5 @8 Belt zit voor geen meter, zit alleen maar in de weg. Mijn hele houding is daardoor minder met belt dan zonder. Terwijl de 5x140 dus ook meer reps een zwaarder is. Conv voelt voor mij veel natuurlijker uiteindelijk dan sumo. Ik heb de heup mobility gewoon niet voor een goede sumo.

Wat vinden jullie overigens van mijn techniek? Meer en meer begin ik een groove te vinden waarvan ik denk dat het bij mijn lichaamsverhoudingen past.

Feedback: Kan een mindfuck zijn maar dit was de eerste keer squatten met de knee sleeves om. En damn wat voelt dat goed zeg. Veel stabieler in the hole, veeeel. Ik heb ook de nijging om zoms te diep te gaan, dat is vaak ook het punt dat mijn bekken kantelt. Squat gaat zowiezo superhard, op naar die 1,5x bw als eerste mikpunt. Moet snel genoeg komen als het zo door gaat. Bench ging ok en deads wat meer aandacht op techniek gelegt dan gewicht.
 
Gezien mijn basketball seizoen eindigt en ik dus in ieder geval dan de zaterdag geen wedstrijden meer heb heb en vooralsnog nog goed herstel besloten de zaterdagen te gebruiken als soort hypertopfie dag.

Hammer curl 3-4x10-15
DB row 3-4x10-15
CG inc bp 3-4x10-15
Pushdowns 3-4x10-15
Face pulls 3-4x10-15
Lat raises 3-4x10-15
Calf raises 3x20

Zal zoiets worden, niet TE zwaar dat het mijn maandag in de weg zit. Gewoon lekker op volume wat hyper werk erin.
Zolang ik goed herstel en goed blij gaan op de main lifts zie ik niet direct een reden om niet een 4e dag hiervoor te pakken.

---------- Toegevoegd om 20:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:57 ----------

Heavy Day

Dynamic warmup & stretching

Squat x3 @10 Rep drop 4-6%
5xbar
5x40
3x50
3x70
3x90 @6
3x100 @7
3x115 @8.5 VPR
3x120 @9 VPR
3x125 @10 VPR 2x125 @10
Lekker zeg! Knallen op die squats. +15kg vpr! En zit nog meer in. Brengt me aardig dicht in de buurt van mijn 1rm goal van 1,5xbw (140-145kg)

OHP x3 @10 Rep drop 4-6%
5xbar
5x30
3x40
3x50
3x60 @7,5-8
3x67,5 @10 VPR
2x67,5 @10
+2,5 op mijn vorige 3rm. Ook lekker dat het relatief pijnloos gaat weer sinds mijn blessure eind 2014.

PLR x3 @10 Rep drop 4-6%
5X40
5X50
3X60
3X70 @7
3X80 @8
3X87.5 @9 VPR
3X92 @10 (before form breakdown) VPR 2x90 @10
Iets beweging in top van de beweging op die top set. Maar tevreden over de vorm evengoed.

Feedback: Damn het gaat lekker. Zit in een goede flow. Voel me sterk, herstel goed, techniek steeds beter, positieve mindset. Lekker doorknallen zo. Alleen geen vid geschoten van de press..
 
Laatst bewerkt:
Damn, goed bezig bro!
 
Het enige waar ik het nut niet van inzie is de lage herhalingen op de PLR, ik zou die persoonlijk toch wel rond de 6-12 herhalingen doen je hebt namelijk niks aan een 1rm op die oefening het is een back builder.
 
In ! Heb je DL vids even bekeken. Techniek is goed maar je hyper extend je rug te veel en dat is niet zo best op langere termijn. Gewoon locken en klaar..had er zelf vroeger ook een handje van ;).
 
  • Like
Waarderingen: Cman
Damn, goed bezig bro!

Thanks man!

Het enige waar ik het nut niet van inzie is de lage herhalingen op de PLR, ik zou die persoonlijk toch wel rond de 6-12 herhalingen doen je hebt namelijk niks aan een 1rm op die oefening het is een back builder.

Klopt idd. Ik heb qua oefeningen eigenlijk niets anders gedaan dan de basis texas method gepakt en daar zelf met RPE's en fatigue %'s vorm aan gegeven.
Ik moet als het gaat om de PLR deze meer als assistance gaan behandelen en niet als main lift. Thanks voor de input :thumbs:
Zo zit ik zelf ook nog te denken of ik niet iets moet met de OHP. Misschien is het beter om 2 keer per week te banken. Een medium volume dag en heavy triple dag. Nu rouleert het banken nog met OHP als main exercise dus ene keer 2x per week andere keer 1 keer. Met maar 1 hevay bench sessie per 2 weken wat volgens mij best meer mag.
Misschien beter de press 1 keer per week als assistance/recovery erin houden.
En ook deads 2 keer per week te doen (rouleert nu met PLR) Merk met de squat grote sprongen nu ik 3x per week squat. Denk dat dit ook voor de bench en dead zal gelden, alleen dan 2x per week.

Dus:

ma: Squat, bench en deads x5 @9 load drop 7-9% fatigue + ab pulldowns en ab wheel rollouts (volume dag)
wo: Squat, OHP en PLR @8 load drop 4-6% met 3-4 x 6-12 reppers op press en row + face pulls (light recovery/hyper)
vrij: Squat, bench en Deads x3 @10 rep drop 4-6% (heavy PR dag)
za/zo: Good mornings, CGBP, Chins, lat raises, abwerk (assistance hogere rep ranges)

Goed idee of houden zoals het was?

In ! Heb je DL vids even bekeken. Techniek is goed maar je hyper extend je rug te veel en dat is niet zo best op langere termijn. Gewoon locken en klaar..had er zelf vroeger ook een handje van ;).

Hey welkom. Bedankt voor je review. Je he t gelijk ja ik zie het. Ga er op letten bedankt :thumbs:
 
Ik zie nu pas dat je ook een DL filmpje hebt gepost, je start positie is prima maar zo gauw je net over je knieën bent moet je de heupen naar voren duwen nu trek je hem gewoon door. De goodmorning precies hetzelfde daar kan je het goed mee oefenen met de heupen naar voren duwen.

Als je twee keer in de week wilt gaan deadliften zou je één van die dagen aan techniek kunnen wijden en werken aan de juiste spanning met medium weights.

Over de overhead press, ik zou die er zeer zeker in laten en 1 dag wijden aan het bankdrukken en 1 aan de overhead press met een bench variant liefst natuurlijk de cgbp aangezien triceps heel belangrijk zijn voor zowel het benchen als de overhead press. En die andere dag de bench niet doen.
 
Ik zie nu pas dat je ook een DL filmpje hebt gepost, je start positie is prima maar zo gauw je net over je knieën bent moet je de heupen naar voren duwen nu trek je hem gewoon door. De goodmorning precies hetzelfde daar kan je het goed mee oefenen met de heupen naar voren duwen.

Als je twee keer in de week wilt gaan deadliften zou je één van die dagen aan techniek kunnen wijden en werken aan de juiste spanning met medium weights.

Over de overhead press, ik zou die er zeer zeker in laten en 1 dag wijden aan het bankdrukken en 1 aan de overhead press met een bench variant liefst natuurlijk de cgbp aangezien triceps heel belangrijk zijn voor zowel het benchen als de overhead press. En die andere dag de bench niet doen.

Thanks voor je feedback. Dat zal het hyper extenden wat booyaka zegt ook tegengaan kan ik mij zo bedenken niet?

Ik wil idd 1 dag aan DL techniek wijden. In de vorm van medium intensity reps/speedwerk.

Zal de press er in houden. Ik ga vandaag eens kijken naar mijn opzet/invulling. Zal hem later posten voor feedback.

Thanks again Mistery :thumbs:

---------- Toegevoegd om 07:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:50 ----------

Heb het schema op onderstaande manier opgezet nu. Doel is om wat meer techniek werk erin te kunnen krijgen en wat meer LB assistance werk. Vooral glutes/hips zijn weak points waar nog veel te halen valt voor mij alsmede abs.


Day 1 (volume)

Squat x5 @9 load drop 7-9%
CGBP x5 @9 load drop 7-9%
Good mornings x10 @8 repeat 7-9 (volume
Rope ab pulldowns 4x15
Ab wheel rollouts 3xF
(Volume dag)


Day 2 (lighter/assistance)

Squat x5 @8 load drop 4-6%
OHP x5 @8 load drop 4-6%
PLR x10 @8 repeat 7-9% (volume/hypertrofie)
Deadlift x3 @8 load drop 4-6% (techniek)
Face pulls 3x15 (recovery)
(Deadlift varieert om de week. Tussen medium intensity reps @8 en x2 @7 speed reps)


Day 3 (heavy Squat/Bench PR)

Squat x3 @10 rep drop 4-6%
Bench x3 @10 rep drop 4-6%
Hip thrusts x10 @8 repeat 7-9% (volume)
Ab wheel rollouts
Rope ab pulldowns
(Heavy PR dag)


Day 4 (heavy Deadlift PR +assistance/hyper)

Deadlift x3 @10 rep drop 4-6%
Chin ups 5x5
DB rows 3x12
Hammer Curls 3x12
Lat raise 3x12
Face pull 3x15 (recovery)
(Deadlift heavy gescheiden van de squat heavy, wat hyper werk erin)

Samengevat:

4e dag toegevoegd
Vaste 2e bench dag. Met CGBP variant voor tricep strength (sticking point atm)
Vaste 2e deadlift dag op techniek, en deadlift PR dag gescheiden van heavy squat dag.
Wat structureel meer ab werk (nodig)
GM’s en Hip Thrusts toegevoegd als LB assistance. Valt nog veel te winnen wat betreft hip/glute activatie bij mij.
PLR op volume erbij en weg als main excercise maar als back builder samen met de chins en rows op dag 4.
Een dag om wat extra hyper werk erin te krijgen (curls/lat raises)
 
Thanks voor je feedback. Dat zal het hyper extenden wat booyaka zegt ook tegengaan kan ik mij zo bedenken niet?

Ik wil idd 1 dag aan DL techniek wijden. In de vorm van medium intensity reps/speedwerk.

Zal de press er in houden. Ik ga vandaag eens kijken naar mijn opzet/invulling. Zal hem later posten voor feedback.

Thanks again Mistery :thumbs:

---------- Toegevoegd om 07:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:50 ----------

Heb het schema op onderstaande manier opgezet nu. Doel is om wat meer techniek werk erin te kunnen krijgen en wat meer LB assistance werk. Vooral glutes/hips zijn weak points waar nog veel te halen valt voor mij alsmede abs.


Day 1 (volume)

Squat x5 @9 load drop 7-9%
CGBP x5 @9 load drop 7-9%
Good mornings x10 @8 repeat 7-9 (volume
Rope ab pulldowns 4x15
Ab wheel rollouts 3xF
(Volume dag)


Day 2 (lighter/assistance)

Squat x5 @8 load drop 4-6%
OHP x5 @8 load drop 4-6%
PLR x10 @8 repeat 7-9% (volume/hypertrofie)
Deadlift x3 @8 load drop 4-6% (techniek)
Face pulls 3x15 (recovery)
(Deadlift varieert om de week. Tussen medium intensity reps @8 en x2 @7 speed reps)


Day 3 (heavy Squat/Bench PR)

Squat x3 @10 rep drop 4-6%
Bench x3 @10 rep drop 4-6%
Hip thrusts x10 @8 repeat 7-9% (volume)
Ab wheel rollouts
Rope ab pulldowns
(Heavy PR dag)


Day 4 (heavy Deadlift PR +assistance/hyper)

Deadlift x3 @10 rep drop 4-6%
Chin ups 5x5
DB rows 3x12
Hammer Curls 3x12
Lat raise 3x12
Face pull 3x15 (recovery)
(Deadlift heavy gescheiden van de squat heavy, wat hyper werk erin)

Samengevat:

4e dag toegevoegd
Vaste 2e bench dag. Met CGBP variant voor tricep strength (sticking point atm)
Vaste 2e deadlift dag op techniek, en deadlift PR dag gescheiden van heavy squat dag.
Wat structureel meer ab werk (nodig)
GM’s en Hip Thrusts toegevoegd als LB assistance. Valt nog veel te winnen wat betreft hip/glute activatie bij mij.
PLR op volume erbij en weg als main excercise maar als back builder samen met de chins en rows op dag 4.
Een dag om wat extra hyper werk erin te krijgen (curls/lat raises)

Eigenlijk niet hyperextenden betekent dat jij je rug verder achterover haalt dan je onderrug spanning kan houden. Als je de heupen erin gooit dan kan je nog steeds hyperextenden maar is natuurlijk niet de bedoeling.
 
Eigenlijk niet hyperextenden betekent dat jij je rug verder achterover haalt dan je onderrug spanning kan houden. Als je de heupen erin gooit dan kan je nog steeds hyperextenden maar is natuurlijk niet de bedoeling.

Helder, zal op beide letten.

Wat vind je verder van de aangepaste opzet? Heb jou adviezen erin verwerkt.

---------- Toegevoegd om 15:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:28 ----------

30-3-15

Dynamic stretching & foam rolling

Squat x5 @9 load drop 7-9%
5xbar
5x50
3x70
5x90
5x100 @7
5x110 @8.5-9 VPR
5x102.5 @7.5
5x102,5 @9
+7,5 kilo op oude 5rm prima.

CGBP x5 @9 load drop 7-9%
5xbar
5x40
3x60
5x70 @7.5
5x80 @9
5x75 @8
5x75 @8.5
5x75 @9
Duimen tegen smooth aan. Lekker zo voor het eerst sinds tijden.

Goodmornings x10 @8 repeat 7-9%
10xbar
10xbar
10x40 @7
10x50 @8
10x50 @9
10x50 @10
Sick glute/lower back pump.. :fire: Vorm oefenen.

1 setje van 50 gefilmd Ik let nu nog op de spiegel af en toe om positie te bepalen totdat ik "voel" dat ik goed zit. Laatste sets had ik het niet meer nodig. Feedback?

Ab pulldown
15x35
15x35
15x35
15x35

Ab wheel rollouts
8xbw
8xbw
7xbw

Feedback: Prima train weer. Squats gingen weer lekker en ook cgbp niet ontevreden over. Die gm's hebben met echt stuk gemaakt. Glutes helemaal fire up. Kan wel lekker op die glute/hip movement focusen en tegelijkertijd op die tight back zo tijdens de GM.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven