AndroidHealthClinic

Citrulline Malaat Batches Body & ... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ectobeast

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
92kg
1,5 jaar geleden heb ik een stack ingekocht. Beta- Alanine, citrulline malaat en Taurine.

De citrulline malaat gebruikte ik af en toe maar sinds januari gebruikte ik het elke dag aangezien de tht tot en Maart is. Taurine heb ik er systematisch uit gehaald nadat ik merkte dat ik er elke keer diarree van kreeg bij hoeveelheden van 3 gram geloof ik. De Beta gebruik ik nu al 7-8 weken en ik voel nog steeds de tintelingen dus dat zit goed.

Na het whey schandaal heb ik body &... niet volledig geboycot. Whey en overige huismerken zal/zou ik niet meer bestellen met uitzondering van Oats en merken van andere bedrijven.

Ik heb afgelopen week een bestelling geplaats van merkproducten en gelijk maar een potje citrulline malaat besteld aangezien ik niks meer over had.

Ik neem malaat altijd een uur voor de training met oats en whey en tijdens de training met BCAA's. Dat ging altijd goed samen.

Gisteren nam ik een slok uit mijn mix en mijn mix was opeens super zuur. Ik kan mij nog herinneren dat er in reviews altijd werd verteld dat Malaat zuur smaakt. Mijn oude pot van B&F had een neutrale smaak. Gisteren een likje uit de nieuwe pot genomen en het was echt zuur. En malaat hoort gewoon zuur te zijn.

Met andere woorden mijn andere vorige pot was geen echte citrulline malaat. Vreemd dat er "waarschijnlijk"ook met goedkope grondstoffen is "gerotzooid."

Of de kwaliteit/productie is heel wisselvallig. Dat zou ook kunnen want ik denk niet dat ze het product na de labstests hebben aangepast aangezien mijn pot van 1,5 jaar terug t/m maart houdbaar was en de pot die ik gisteren binnen heb gekregen tot october 2015 houdbaar is.

Ooit een pot Citrulline Malaat bestel bij B&F?

Zo ja, was de smaak neutraal of zuur?
 
Die was zuur, vreemd ik heb nu van XXL en die is niet zuur. Zal René eens vragen
 
Ik had een aantal maanden terug Citrulline van XXL en die was behoorlijk zuur. Nu schijnt hij neutraal te zijn. Wel apart...
 
Die was zuur, vreemd ik heb nu van XXL en die is niet zuur. Zal René eens vragen

Ik heb net een pot opengetrokken en met twee mensen gedronken we stonden beide met een zuurpruim gezicht daarna. Dus ik weet niet wat jij wel of niet zuur vind maar wij vonden het behoorlijk zuur.
 
nou weet wel wel wat zuur is hoor, citrulline-citroen.
ik pak 8 gram in 150 ml water en smaakt niet zuur, eerder muf...is ook erg plakkerig
 
nou weet wel wel wat zuur is hoor, citrulline-citroen.
ik pak 8 gram in 150 ml water en smaakt niet zuur, eerder muf...is ook erg plakkerig

Ja vreemd... kan het niet verklaren ook waarom dat zo is. Degene die ik net geproefd heb is citroenzuur.
 
Kwaliteit van citrulline malaat is dus niet te vertrouwen.... zowel bij B&F en XXL
 
haha lekker kort door de bocht daar doen we het voor :thumbs:
Ik deed je even na. vind het gewoon wat kort door de bocht om te zeggen tegen skinnie "jo, hij is hier wel zuur en ons gezicht trekt weg. zoek het maar uit". vandaar ik ook kort door de bocht een conclusie trek:cool:
 
Ik deed je even na. vind het gewoon wat kort door de bocht om te zeggen tegen skinnie "jo, hij is hier wel zuur en ons gezicht trekt weg. zoek het maar uit". vandaar ik ook kort door de bocht een conclusie trek:cool:

Jij weet helemaal niet welke conversatie ik met skinnie heb verder. Ik geef alleen als extra informatie op het forum dat we dit product getest hebben en dat het zuur is. Als het niet zuur was geweest zou ik dat zeker ook melden.

Ik denk dat Skinnie jou hulp verder echt niet nodig heeft hoor ;)
 
...
Zo ja, was de smaak neutraal of zuur?

Ik deel dezelfde ervaring. Ook ongeveer 1,5 jaar geleden de Citrulline en Beta-Alanine bij BF besteld.
Citrulline was neutral, B-Alanine klonterig en ik kreeg de tintelingen.

Vergeleken met de laatste "batch" die ik besteld heb is de B-A hetzelfde gebleven. De Citrulline is inderdaad zuur van smaak.

Wat dit betekend qua kwaliteit / betrouwbaarheid of iets dergelijks weet ik niet.

Edit:
Ga je een beetje Googlen, zie je veel reviews die de zure smaak bevestigen...
Keep in mind that citrulline malate does have a very strong sour taste to it, so you’ll probably want to mix it in a flavored drink in order to mask this.
http://www.seannal.com/articles/supplementation/citrulline-malate-review.php
 
Ik had die van PS: ook licht zurig.
 
Die van B&F is altijd zuur geweest sinds ik hem gekocht heb (al sinds 1,5 jaar geleden). Het is het enige supplement naast creatine waar ik bij zweer. Merk zeker wel een goed effect met 6-9 gram voor de training.

Zo lang het werkt zal je mij niet horen klagen.
 
Dat hoort zuur te zijn.... :o
 
Back
Naar boven