Fitness Seller

Log van een kogelstoter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Een filmpje zoals beloofd van mijn 5x145kg Bench Press(bounce press voor de haters :P)



Is het dan niet nuttiger om voornamelijke submaximale gewichten voor speed reps te doen ipv zulke hoge percentages van 1rm? Dan genereer je een stuk meer power toch?

Precies wat Ari zegt, dat is voor andere periodes in het seizoen. Ik zit nu nog te werken richting de eerste grotere wedstrijden(mei) en de eerste piek komt pas in Juni. Dit betekent dat op dit moment hoog gewicht pakken en die zo snel mogelijk ook reppen. En in de periode richting de wedstrijden word het steeds wat lichter en sneller ;)


Ga je log ook zeker volgen! Doe ook een soort van kogelstoten. Fing sterke powerclean en behind the neck press man.

Je doet sterkste man toch? zit daar ook een onderdeel bij waarbij gegooid moet worden? Dacht altijd bij de Highland games, maar wist niet bij sterkste man :p Sowieso een leuke manier van trainen vind ik.

En thanks dat je gaat volgen en voor de complimenten.
 
ecto focust op highland games geloof ik
 
ecto focust op highland games geloof ik

Ik zie t, las eroverheen. Zag snel sterkste man staan, maar daarboven staat idd Highland Games.. my bad


Ecto, wat stoot jij? want die stenen wegen hoeveel kilo en wat is het nederlands record ermee, zou bijna keer mee willen doen ervoor :p
 
Open lichte steen 19,44m (ongeveer 6kg)
Open zware steen 14,54m (ongeveer 10kg)
Breamar stone 13,89m (ongeveer 10kg)

Mijn records
Open lichte steen 12,38m
Open zware steen 10,27m
Breamar stone 10,54m

Records zijn trouwens van jongens die uit de atletiek komen, op weight for distance doen ze het ook heel goed vaak.

Maar gewoon een keer meedoen man!

Wedstrijden 2015
 
Open lichte steen 19,44m (ongeveer 6kg)
Open zware steen 14,54m (ongeveer 10kg)
Breamar stone 13,89m (ongeveer 10kg)

Mijn records
Open lichte steen 12,38m
Open zware steen 10,27m
Breamar stone 10,54m

Records zijn trouwens van jongens die uit de atletiek komen, op weight for distance doen ze het ook heel goed vaak.

Maar gewoon een keer meedoen man!

Wedstrijden 2015


Is het niet gevaarlijk? Meedoen zonder specifieke trainingen? Mij lijkt niet dat ik zomaar een cabertoss mag uitvoeren haha. 30 Augustus Heb Ik geen wedstrijd. Ik hou t in m'n achterhoofd
 
Is het niet gevaarlijk? Meedoen zonder specifieke trainingen? Mij lijkt niet dat ik zomaar een cabertoss mag uitvoeren haha. 30 Augustus Heb Ik geen wedstrijd. Ik hou t in m'n achterhoofd

Jouw gestel is daar echt wel sterk genoeg voor! Weet zeker dat je het supertof gaat vinden.
 
Als ik die highland games onderdelen zie dan denk ik altijd dat het nog meer fml is om daar niet lang te zijn dan bij strongman :p
 
Als ik die highland games onderdelen zie dan denk ik altijd dat het nog meer fml is om daar niet lang te zijn dan bij strongman :p

Klopt bij highlandgamen is je lengte gewoon een groot voordeel. Ook omdat er toch geen gewichtsklassen zijn.
 
Jouw gestel is daar echt wel sterk genoeg voor! Weet zeker dat je het supertof gaat vinden.

Ik twijfel er al jaren over om t een keer te gaan doen ja, lijkt me echt super vet!!

Als ik die highland games onderdelen zie dan denk ik altijd dat het nog meer fml is om daar niet lang te zijn dan bij strongman :p

Hahaha, gelukkig is 1,89m niet heel klein. Echter is het nog steeds niet lang. ZElfde als bij kogelstoten dat het ook een nadeel is.

Klopt bij highlandgamen is je lengte gewoon een groot voordeel. Ook omdat er toch geen gewichtsklassen zijn.

Dikke Grote Sterke Mannen :p
Na de wedstrijd mega BBQ met grote stukken vlees :p hahaha
 
Vrijdag 3 april:

Powerclean:
125*3
130*3
140*2
145*2
151*0 (Ik had de hoogte, echter ik lockte de bar niet waardoor ik t te risicovol vind om hem alsnog proberen omhoog te krijgen/houden.... Volgende keer beter)

Safety bar squats:
135*5
145*5
155*3
165*3(PR)
175*2(PR)
185*1(PR)

Ik wilde 2x185 doen na het gemak van de 175kg, tweede rep zat ik echter in mijn dooie punt met een verkeerde techniek. Dus terug omlaag gezakt, no need for grinding it out.
Kijken of ik zondag hem voor een tweetje kan doen.
 
Jammer van die Clean... Die komt ook wel joh... Vind je het prettig die SBS?
 
Ecto, wat stoot jij? want die stenen wegen hoeveel kilo en wat is het nederlands record ermee, zou bijna keer mee willen doen ervoor :p

NR zware steen en braemer is van Erik Cadee en open lichte is van Eddy Cardol ... ook geen kleine jongens :)
 
tot 25 jaar ben je bij HG nog junior.
Kan me, gezien je stats, goed voorstellen dat je in aanmerking komt voor enkele junioren records....

recordsNL+B.jpg
 
Jammer van die Clean... Die komt ook wel joh... Vind je het prettig die SBS?

Met een klein pijntje in de adductor vind ik het zeker fijner, geen last hiermee! Met normale squat had ik vorige week nog last

NR zware steen en braemer is van Erik Cadee en open lichte is van Eddy Cardol ... ook geen kleine jongens :)

Dat zal je mij ook niet horen zeggen, maar ik was Zoals stahmixson zegt meer geïnteresseerd in de junioren records eerst dan

tot 25 jaar ben je bij HG nog junior.
Kan me, gezien je stats, goed voorstellen dat je in aanmerking komt voor enkele junioren records....

http://www.highlandgamesfederatie.org/wp-content/uploads/2012/10/recordsNL+B.jpg

Ik zal t gaan overwegen! Aangezien inschrijven voor die van maandag denk ik iets te kort dag is haha?
 
leuk, deze ga ik volgen :)
 
Zaterdag 4 april:

Bench press:
5x140kg
5x147,5kg(PR)
3x152,5kg
3x152,5kg(PR)
1x157,5kg(te moeizaam omhoog dus geen poging voor tweede rep)

Behind the neck Pushpress:
5x105kg
5x115kg
3x125kg
3x130kg
1x135kg(was heel onstabiel, dus geen tweede rep. De eerste vond ik ook al lelijk uitgedrukt, dus zou hem bijna niet tellen haha. Dinsdag weer een nieuwe kans :p)


Hierna heb ik nog wat tricep pushdowns gedaan met Bands.

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:27 ----------

leuk, deze ga ik volgen :)

Thanks :D
 
Hey remco, je laatste videos staan prive. (iets wat we niet mogen zien) :)

Ik zag Rutger ook altijd zo bankdrukken, maar vraag me toch altijd af, zou je niet vanuit stilstaande positie zo explosief mogelijk drukken, lijkt me meer carryover over voor kogelstoten hebben.
Snap de redenatie achter de bounce ook, maar probeer het eens zou ik zeggen
 
Hey remco, je laatste videos staan prive. (iets wat we niet mogen zien) :)


Ik zag Rutger ook altijd zo bankdrukken, maar vraag me toch altijd af, zou je niet vanuit stilstaande positie zo explosief mogelijk drukken, lijkt me meer carryover over voor kogelstoten hebben. Snap de redenatie achter de bounce ook, maar probeer het eens zou ik zeggen

Oh die van 152,5kg? Ik heb hem naar openbaar gezet, sorry. Had niet door dat die automatisch prive komt :D

Ik denk dat ik snap wat jij bedoelt, een soort rackpush dus eigenlijk?
Is dat niet iets wat ik een soort van pak met mn pushpress, of bedoel je iets heel anders?
Pushpress/Bench natuurlijk totaal andere hoeken en bewegingen maar oke.

Thanks in ieder geval voor je reactie, ik waardeer alle tips en het meedenken :D
 
Lekker weer die PR's man!
 
Lekker weer die PR's man!

Getting ready for Monte Gordo over 3 weken :)
Daar gaan we in de tweede week in alles echt maxen, maar gaat lekker. Vooral bench heel lekker en Squats op de SB ook. Hopelijk kan ik vanaf volgende week weer normaal squatten :p
 
Back
Naar boven