XXL Nutrition

Benchen.

Bezoekers in dit topic

BlaBla87

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 aug 2013
Berichten
439
Waardering
33
Lengte
1m87
Massa
125kg
Dit is veruit mijn zwakste lift, ik zat al tijden te denken "laat ik lui hier eens vragen want die drukken allemaal 200+ heb ik soms het idee:p

Probleem is dat in het begin van mijn "oh zo lange liftingcarriere" ooit eens met een press zonder opwarmen verneukte.
Sindsdien altijd gekloot met mijn schouder.

Toen ben ik toen de pijn minder werd smolov jr gaan doen, hierbij een smalle grip aangemeten

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heel iets smaller als hier, maar ben wel "iets" breder qua bouw.

Later nog eens smolov jr gedaan met bredere grip om toch misschien meer gewicht te pakken, ging voor even goed maar toch snel weer pijn en last.
Lichte irritatie heb ik altijd wel ( tussen schouderkop en tricep daartussen zeg maar )
Als het echt verkeerd gaat ook tussen de trap en schouder, andere kant dus meer.

Nu heb ik gewoon voorgenomen lekker smal te blijven benchen, dan gaat het vanzelf weer over.
Maar hoe krijg ik dan in vredesnaam een sterke bench, wat kan ik eventueel aan oefeningen toevoegen om het sterker te maken.

Weet dat hier vast en zeker aparte delen van de site voor zijn, maar ik dacht PL sectie is voor mij het meest van toepassing.
Hoe kom ik OOIT aan de 200+ bench lieve mannen en vrouwen?
 
Ik druk smal ongeveer evenveel als met mijn wijsvingers op de ringen. Dus met een smalle grip kan je op den duur ook behoorlijke gewichten verplaatsen. Post eens een filmpje vanog jouw bench schouderproblemen komen vaak door een verkeerde techniek.
 
Ik druk smal ongeveer evenveel als met mijn wijsvingers op de ringen. Dus met een smalle grip kan je op den duur ook behoorlijke gewichten verplaatsen. Post eens een filmpje vanog jouw bench schouderproblemen komen vaak door een verkeerde techniek.

Ik heb alleen van de afgelopen tijd filmpjes vanaf de zijkant, maar ik had wel met barsense dat filmpje bekeken en opzich wel goeie lijn.
Zal hem hier wel eens neergooien

https://www.youtube.com/watch?v=0cDt71t1KMo
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe krijg ik dan in vredesnaam een sterke bench, wat kan ik eventueel aan oefeningen toevoegen om het sterker te maken.

Net zoals je in elke lift sterk(er) wordt. Technisch beter en efficienter worden in de lift en de relevante spieren ontwikkelen. Zonder te weten hoe je nu traint kunnen we ook niet echt advies geven.
 
waar in de beweging fail je ?

Mwoah meestal met de lockout, maar de gehele lift is zwak.

Net zoals je in elke lift sterk(er) wordt. Technisch beter en efficienter worden in de lift en de relevante spieren ontwikkelen. Zonder te weten hoe je nu traint kunnen we ook niet echt advies geven.

Not much, offcourse benchen zelf, floorpresses ( sporadisch ), close grip en gewoon de triceps opzich aanpassen.
En OHP natuurlijk.
 
ik bankte smal altijd meer dan wijd. Goed je lats leren gebruiken en van je borst of leren drijven
 
kun je ook niet wat meer archen?
 
ik bankte smal altijd meer dan wijd. Goed je lats leren gebruiken en van je borst of leren drijven

Legdrive is vooral moeilijk idd, bij mij ging het wijder een stuk beter af.
Maar als je dan om de 2 maand ofzo weer blessure krijgt lijkt me dit op langer termijn minder cool

Bewegingsbaan ziet er in ieder geval goed uit. Denk dat je gewoon iets te ongeduldig ben. Komt vanzelf met.de jaren.

Oh nee het is vooral als ik andere lui zie met ongeveer dezelfde stats qua dl en sq dan loopt me bench gewoon achter.
vind het ook de minste oefening van de 3 hoor :p

kun je ook niet wat meer archen?

Lastig zet al ontzettend veel spanning zoals ik het nu doe, voor mijn doen dan! :rolleyes:
 
lijkt wel alsof je schouders niet helemaal lekker liggen.

Ik bedoel geen leg drive maar met je lats veel spanning opbouwen. Dat hielp bij mij met smal altijd veel
 
hmm denk dat je nog wel iets meer bollere rug kunt trekken.. eerdt trapd op bankje en dan kont eronder schuiven.

maar komt vanzelf denk ik wel, mijn bench is ook ontiegelijk slecht maar gaat nu wel redelijk
 
lijkt wel alsof je schouders niet helemaal lekker liggen.

Ik bedoel geen leg drive maar met je lats veel spanning opbouwen. Dat hielp bij mij met smal altijd veel

Ja dat lukt voor mijn idee wel aardig, maar met unracken verlies ik altijd wel weer wat spanning :(

hmm denk dat je nog wel iets meer bollere rug kunt trekken.. eerdt trapd op bankje en dan kont eronder schuiven.

maar komt vanzelf denk ik wel, mijn bench is ook ontiegelijk slecht maar gaat nu wel redelijk

Als ik denk wat ik lees, bedoel je eerst poten op t bankje en dan eronder trappen.
Maar dat wil bij mijn gewicht niet op die bankjes bij ons, dan vliegt dat bankje direct de lucht in :rolleyes:
 
Ja dat lukt voor mijn idee wel aardig, maar met unracken verlies ik altijd wel weer wat spanning :(



Als ik denk wat ik lees, bedoel je eerst poten op t bankje en dan eronder trappen.
Maar dat wil bij mijn gewicht niet op die bankjes bij ons, dan vliegt dat bankje direct de lucht in :rolleyes:

ja ik houd me voeten wel aan de grond maar ongeveer zelfde ja, trek me aan het rack in het bankje zegmaar en dsn je voeten goed neerzetten..

maarja je zegt al met day bankje, dat heb ik ook vaak ja das wel probleem
 
Bewegingsbaan ziet er in ieder geval goed uit. Denk dat je gewoon iets te ongeduldig ben. Komt vanzelf met.de jaren.

+1

Komt ie na een jaar of iets langer trainen zeuren dat ie maar een 130 kilo bench heeft :P

Sowieso flink triceps extensions doen om je lockout te versterken en voor de rest idd geduld hebben.
En ik zou langszaamaan eens kijken of je weer normaal kan drukken ipv closegrip want daar zal je uiteindelijk sterker in zijn dan closegrip.
 
+1

Komt ie na een jaar of iets langer trainen zeuren dat ie maar een 130 kilo bench heeft :P

Sowieso flink triceps extensions doen om je lockout te versterken en voor de rest idd geduld hebben.
En ik zou langszaamaan eens kijken of je weer normaal kan drukken ipv closegrip want daar zal je uiteindelijk sterker in zijn dan closegrip.

Woow ten eerste is mn max 145. ;)

ten 2e gaat het niet om mn max, maar meer om de max ivm de rest
Als ik kijk naar vergelijkbare benches zit ik een stuk lager als de rest!
 
Woow ten eerste is mn max 145. ;)

ten 2e gaat het niet om mn max, maar meer om de max ivm de rest
Als ik kijk naar vergelijkbare benches zit ik een stuk lager als de rest!

Ja man vooral blijven kijken na de rest, lekker je zelfvertrouwen.

Op de wereld heb je verschillende gekken mensen met een body van 90+ kg maar niet eens 120 kg kunnen benchen ( lazar angelov ) maar dan heb je weer iemand die op zijn 16 200 kg bencht ( lorenzo becker)
 
Ja man vooral blijven kijken na de rest, lekker je zelfvertrouwen.

Op de wereld heb je verschillende gekken mensen met een body van 90+ kg maar niet eens 120 kg kunnen benchen ( lazar angelov ) maar dan heb je weer iemand die op zijn 16 200 kg bencht ( lorenzo becker)

gaaat er meer om dat zijn bench compleet uit verhouding is van de rest, 240 sq en 280 dl dacht ik..

misschien dat het echt iets is in zijn lift wat gewoon niet goed is of een spiergroep wat hij echt moet aanpakken is, of gewoon doorgaan en vanzelf sterker worden door de lift simpel weg te doen.

en als PL-er of iemand die als een PL-er traint die wil natuurlijk overal zo sterk mogelijk op worden, dus als er iets is wat die kan doen wat zijn sq bench of dl gewoon flink verhogen kan dan gaat die dat natuurlijk doen om een zo'n hoog mogelijk totaal te hebben.

misschien beetje vaag getypt allemaal maar laten we er het op houden dat het al laat is en ik op me telefoon type
 
Zijn bench loopt niet achter, is gewoon zeer goed voor de tijd die hij traint. Waarschijnlijk heeft blabla gewoon wat langere armen en wat kortere benen (wat een voordeel is voor squatten en deadliften en een nadeel voor banken). Of een lift in verhouding is heeft ook behoorlijk met je lichaamsverhoudingen te maken. Zijn squat en deadlift zijn gewoon supergoed voor de tijd die hij traint en sowieso mooie stats.
 
Woow ten eerste is mn max 145. ;)

ten 2e gaat het niet om mn max, maar meer om de max ivm de rest
Als ik kijk naar vergelijkbare benches zit ik een stuk lager als de rest!

Ene lift gaat gewoon sneller vooruit dan de andere.
kan zijn dat je deadlift op een gegeven moment stil staat en je bench vooruit schiet. Zo werkt powerliften.
 
Back
Naar boven