Fitness Seller

Raadsel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Inb4

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
22 jan 2015
Berichten
5.057
Waardering
2.685
Lengte
1m75
Massa
50kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo DBB'ers,

Zoals de titel al zegt sta ik voor een raadsel.

Ik train nu iets langer als een jaar en boek nog steeds progressie (in mindere of meerdere mate, afhankelijk van de spiergroep). Dus dat is positief.

Echter als ik naar mijn onderhoud (Kcal) kijk dan heb ik dagelijks (door de bank genomen) net geen 2600 kcal nodig. Hier sta ik voor een raadsel, omdat ik niet elke dag aan mijn kcal kom en toch nog progressie boek. Daarnaast (en dat maakt het raadsel nog groter voor mij) gaat mijn vp ook gestaag omhoog.

By the way, ik heb zelf het vermoeden dat mijn behoefte wat anders ligt als de sheet uitwijst.
Ik ben eigenlijk over mijn gehele lichaam redelijk droog en behoorlijk breed in de schouders (deels genetisch bepaald vermoed ik). Maar goed als dat al zo zou zijn dan, kan ik daar verder geen conclusies uit trekken.

De omtrek van mijn middel was een aantal weken geleden nog 91 cm en nu inmiddels 92 cm.
Ook mijn gewicht op de weegschaal ('s morgens na ontlasten) gaat langzaam omhoog.
Heel deze trend lijkt me meer bij een bulk passen.


Ik zou niet weten wat ik over het hoofd zie, heb de excelsheet meerdere malen goed in gevuld.

Ik wil graag een procentje of 6 a7 zakken qua vetpercentage.

Wie o wie herkent dit, of heeft adviezen ? (by the way cardio is inmiddels opgestart)

Bvd, Marc
 
Berekeningen zijn altijd geschat, eet gewoon 100-200 Kcal minder.
 
Advies: Wees accurater met je kcal inname.
Zak iets meer in kcal dan dat je nu inneemt.
verhoog dagelijkse activiteit.
 
Berekeningen zijn altijd geschat, eet gewoon 100-200 Kcal minder.

Okay, dank je

---------- Toegevoegd om 16:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:20 ----------

Advies: Wees accurater met je kcal inname. Zak iets meer in kcal dan dat je nu inneemt. verhoog dagelijkse activiteit.

Dank, beiden........... klinkt aannemelijk, ga ik doen.

Kan het zo zijn dat als je onder behoefte eet dat je lichaam wat vet op gaat slaan ? (soort van spaarstand zeg maar) dat vertelde nl iemand me op de sportschool.

Hoewel ik besef dat dat dan wel haaks staat op het feit dat ik nog steeds vooruit ga.
 
nee je lichaam kan geen energie opslaan als het minder binnenkrijgt. Dat is toch ook niet logisch? Een auto kan toch ook niet rijden zonder genoeg benzine?
Vocht retentie kan wel!
 
nee je lichaam kan geen energie opslaan als het minder binnenkrijgt. Dat is toch ook niet logisch? Een auto kan toch ook niet rijden zonder genoeg benzine? Vocht retentie kan wel!

Nee is inderdaad niet logisch, vochtretentie is heel goed mogelijk.
Ik heb dan ook wel een vermoeden waar de oorzaak zou kunnen liggen.

Ga eens even wat veranderingen doorvoeren.
Dank voor de snelle feed back.
 
Wat je onderhoud is volgens de formules is altijd maar een schatting: Wat de gemiddelde persoon met jouw lichaamstats en activiteitsniveau verbruikt op een dag. Dat is een gemiddelde. Dat betekent dat elk individu nog anders is, mensen met een hoger onderhoud (snelle stofwisseling) en lager onderhoud (langzame stofwisseling). Als jij aankomt terwijl je onder de schatting van je onderhoud eet, dan betekent het dus dat je van jezelf gewoon een langzame stofwisseling hebt en jouw echte onderhoud gewoon lager eet. Wil je cutten, dan moet je dus gewoon je voedingsinname met 100/200/300 verlagen (net zo lang tot je wel afvalt). Of meer sporten zodat je meer verbrand.
 
Waarschijnlijk is het allemaal minder ingewikkeld dan je denkt.
1. Hoe accuraat houd je je voeding bij? Weeg je alles dat je eet? Heb je rekening gehouden met gekookt / ongekookt gewicht? Krijg je niet toch nog kcal binnen die je niet in je schema hebt opgenomen (koffiemelk en suiker, frisdrank of iets te snacken?
2. Klopt je caloriebehoefte berekening wel? Ben je niet toch eigenlijk minder actief dan waar je van bent uitgegaan?

De omtrek van mijn middel was een aantal weken geleden nog 91 cm en nu inmiddels 92 cm.
Ook mijn gewicht op de weegschaal ('s morgens na ontlasten) gaat langzaam omhoog.
Heel deze trend lijkt me meer bij een bulk passen.
Over wat voor een tijdsperiode praten we hier? Als dit rond 4 weken is, is het waarschijnlijk al verwaarloosbaar (afhankelijk van het gewicht op de weegschaal).
Bijvoorbeeld: 0.5 kilogram op 4 weken is verwaarloosbaar en zou betekenen dat je nu rond je calorisch onderhoud eet.
 
Wat je onderhoud is volgens de formules is altijd maar een schatting: Wat de gemiddelde persoon met jouw lichaamstats en activiteitsniveau verbruikt op een dag. Dat is een gemiddelde. Dat betekent dat elk individu nog anders is, mensen met een hoger onderhoud (snelle stofwisseling) en lager onderhoud (langzame stofwisseling). Als jij aankomt terwijl je onder de schatting van je onderhoud eet, dan betekent het dus dat je van jezelf gewoon een langzame stofwisseling hebt en jouw echte onderhoud gewoon lager eet. Wil je cutten, dan moet je dus gewoon je voedingsinname met 100/200/300 verlagen (net zo lang tot je wel afvalt). Of meer sporten zodat je meer verbrand.

Als ik mijn stofwisseling af kan meten aan mijn ontlasting, dan heb ik een snelle stofwisseling. Ik heb dagen dat ik 's morgens wel 3 a 4x naar de toillet moet. Ik eet en drink veel kwark / melk (misschien is dat de veroorzaker van mijn frequente toilletgang).

Thanx voor reactie.

---------- Toegevoegd om 14:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:17 ----------

Waarschijnlijk is het allemaal minder ingewikkeld dan je denkt. 1. Hoe accuraat houd je je voeding bij? Weeg je alles dat je eet? Heb je rekening gehouden met gekookt / ongekookt gewicht? Krijg je niet toch nog kcal binnen die je niet in je schema hebt opgenomen (koffiemelk en suiker, frisdrank of iets te snacken? 2. Klopt je caloriebehoefte berekening wel? Ben je niet toch eigenlijk minder actief dan waar je van bent uitgegaan? Over wat voor een tijdsperiode praten we hier? Als dit rond 4 weken is, is het waarschijnlijk al verwaarloosbaar (afhankelijk van het gewicht op de weegschaal). Bijvoorbeeld: 0.5 kilogram op 4 weken is verwaarloosbaar en zou betekenen dat je nu rond je calorisch onderhoud eet.

Nee ik weeg niet alles wat ik eet. Ik heb wel redelijk vaste patronen in mijn voedingsgewoonte, dit heb ik allemaal wel al eens gewogen. Dus het is naar schatting, maar ik geloof niet dat ik er heel ver naast zal zitten.

Rekening houden met gekookt / ongekookt gewicht doe ik eigenlijk niet. Ik kijk alleen naar de Kcal (eiwitten etc.).

Snacken, koffiemelk, frisdrank gebruik ik niet. Suiker zeer gering (maar dat neem ik wel mee in mijn schatting).

Tijdsperiode is +/- 2 weken, het gewicht is inderdaad te verwaarlozen (400 / 500 gram).
Maar een cm qua middelomvang in twee weken vind ik wel veel, ik zie het zelf ook als ik bijv. een trui draag.

Ik denk zelf sterk aan vochtretentie, drink momenteel veel water (om de zaak eens flink door te spoelen) dat schijnt te helpen. Ik dronk elke dag 1 a 1,5 liter melk dit ben ik ook drastisch aan het beperken.

Ik probeer nu de eiwitten die ik zo misloop uit tonijn te halen, echter nu heb ik tonijn op water die ook weer erg zout smaakt (op de verpakking staat dat er maar 0,63 gram per 100 gram inzit, het smaakt alsof dat het puur zout is).

Heel mijn "carriere" (nu iets meer als een jaar) is vol met valkuilen :D wel leerzaam.
Ik heb wel aardig wat progressie (naturel) geboekt hoor, maar als ik links en rechts lees dan had dat veel beter gekunnen. Aan mijn training, rust en eiwitinname ligt het in elk geval (volgens mij niet).

Goed voor nu (met de zomer in het vooruitzicht) is mijn doel: zoveel mogelijk Vp eraf en zoveel mogelijk massa behouden.
 
Als ik mijn stofwisseling af kan meten aan mijn ontlasting, dan heb ik een snelle stofwisseling. Ik heb dagen dat ik 's morgens wel 3 a 4x naar de toillet moet. Ik eet en drink veel kwark / melk (misschien is dat de veroorzaker van mijn frequente toilletgang).

Thanx voor reactie.

---------- Toegevoegd om 14:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:17 ----------



Nee ik weeg niet alles wat ik eet. Ik heb wel redelijk vaste patronen in mijn voedingsgewoonte, dit heb ik allemaal wel al eens gewogen. Dus het is naar schatting, maar ik geloof niet dat ik er heel ver naast zal zitten.

Rekening houden met gekookt / ongekookt gewicht doe ik eigenlijk niet. Ik kijk alleen naar de Kcal (eiwitten etc.).

Snacken, koffiemelk, frisdrank gebruik ik niet. Suiker zeer gering (maar dat neem ik wel mee in mijn schatting).

Tijdsperiode is +/- 2 weken, het gewicht is inderdaad te verwaarlozen (400 / 500 gram).
Maar een cm qua middelomvang in twee weken vind ik wel veel, ik zie het zelf ook als ik bijv. een trui draag.

Ik denk zelf sterk aan vochtretentie, drink momenteel veel water (om de zaak eens flink door te spoelen) dat schijnt te helpen. Ik dronk elke dag 1 a 1,5 liter melk dit ben ik ook drastisch aan het beperken.

Ik probeer nu de eiwitten die ik zo misloop uit tonijn te halen, echter nu heb ik tonijn op water die ook weer erg zout smaakt (op de verpakking staat dat er maar 0,63 gram per 100 gram inzit, het smaakt alsof dat het puur zout is).

Heel mijn "carriere" (nu iets meer als een jaar) is vol met valkuilen :D wel leerzaam.
Ik heb wel aardig wat progressie (naturel) geboekt hoor, maar als ik links en rechts lees dan had dat veel beter gekunnen. Aan mijn training, rust en eiwitinname ligt het in elk geval (volgens mij niet).

Goed voor nu (met de zomer in het vooruitzicht) is mijn doel: zoveel mogelijk Vp eraf en zoveel mogelijk massa behouden.
need advice my obiwan, ik kak amper in meer in me cut :( In de bulk altijd een verse drol in de ochtend, nu zo in de cut teveel struggles en konijnen keutels
 
Als je veel naar de wc moet, kun je er al helemaal vanuitgaan dat je gewoon boven je onderhoud eet. In de bulk ga ik 2-3x per dag naar de wc, in de cut eens in de 2 dagen en dan komt er ook niet bijzonder veel uit. Dus nogmaals, je onderhoud ligt gewoon lager dan het gemiddelde en je bent gewoon boven onderhoud aan het eten en aan het bulken. Zo moeilijk is dat niet te snappen toch?
 
need advice my obiwan, ik kak amper in meer in me cut :( In de bulk altijd een verse drol in de ochtend, nu zo in de cut teveel struggles en konijnen keutels

Dank je

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:30 ----------

Als je veel naar de wc moet, kun je er al helemaal vanuitgaan dat je gewoon boven je onderhoud eet. In de bulk ga ik 2-3x per dag naar de wc, in de cut eens in de 2 dagen en dan komt er ook niet bijzonder veel uit. Dus nogmaals, je onderhoud ligt gewoon lager dan het gemiddelde en je bent gewoon boven onderhoud aan het eten en aan het bulken. Zo moeilijk is dat niet te snappen toch?


Nou ja moeilijk te snappen, dit is materie waar ik verder nog nooit echt mee bezig ben geweest.

Maar, je bent duidelijk.

Dank je :)
 
Tja, als je niets afweegt kan ik me best voorstellen dat daar een calorie of 200 marge in kan zitten.
Dat kan net het verschil maken tussen calorisch tekort of op onderhoud eten.
Zeker als je kijkt naar rijst, pasta's, havermout, pindakaas en bijvoorbeeld oliën (voedingsmiddelen hoog in calorieën).

Vocht zou inderdaad ook nog kunnen ja.
 
Tja, als je niets afweegt kan ik me best voorstellen dat daar een calorie of 200 marge in kan zitten. Dat kan net het verschil maken tussen calorisch tekort of op onderhoud eten. Zeker als je kijkt naar rijst, pasta's, havermout, pindakaas en bijvoorbeeld oliën (voedingsmiddelen hoog in calorieën). Vocht zou inderdaad ook nog kunnen ja.

Ja inderdaad dat besef ik, zit inmiddels wat lager in Kcal's.
Om de dag ook cardio, kijken wat het uit gaat werken.

thnx
 
Back
Naar boven