AndroidHealthClinic

AAS en Voeding: Eiwit en Vet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Balendin

Cool Novice
Lid geworden
31 mrt 2014
Berichten
68
Waardering
4
Lengte
1m50
Heey bodybuildend Benelux,

Ja hoor weer zoon topic over Eiwit en Vet, Maar ik heb de hele zoekfunctie uitgepluist maar er is nu eigenlijk alleen maar meer onduidelijkheid gekomen. Dingen die ik tegen gekomen ben zijn:

Eiwit
- 4-5 Gram per VVM Eiwit in kuur - Aldus BigT
- "Eiwit iets verhogen naar 3 gr per VVM"

Vet
- Vet verminderen, vanwege je hormoonproductie niet veel hoeft te stimuleren. Bv. van 80 naar 50 Vet (1 gram per VVM gerekend)

Kan nergens ook wetenschappelijke onderbouwing vinden voor ieder elk Vet/Eiwit.

Iemand die wel een goed topic of onderzoek heeft, of uit eigenen ervaringen het kan verduidelijken?

Alvast Bedankt,

Balendin
 
4-5 gram lijkt me extreem, maar BigT twijfel ik niet zo snel aan.

linkje?
 
Vet kun je verminderen, is niet per se beter. Ook ben ik er niet van overtuigd dat je als je on bent echt zo veel meer eiwit per dag moet eten, de enige argumenten die ik daar tot nu toe voor gezien heb waren echt extreme oversimplificaties van situaties waardoor ze niet eens meer betekenisvol waren. Maar wellicht kan iemand hier anders hier nog iets over zeggen.
 
Ik zou je vet in elk geval niet te laag doen. Je hebt immers ook vetten nodig.
 
4-5 gram lijkt me extreem, maar BigT twijfel ik niet zo snel aan.

linkje?

- http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/kuren-eiwitten-9849/

Zie nu wel dat het uit 2003 stamt, maar is eigenlijk zowat het enigste wat ik van een uiterst betrouwbaar kan vinden of artikel.

Ik zou je vet in elk geval niet te laag doen. Je hebt immers ook vetten nodig.

Ja VVM x0,6 ipv x1, heb ik het dan over scheelt je toch veel in extra carbs/eiwitten.
 
Ik wil best weten hoe verhoogde eiwitsynthese en effecten van AAS de optimale eiwit inname zal beïnvloeden.
 
in !
Zelf op de moment doe ik 3-4gr x vvm .
Ben wel zeer benieuwd wat hier nog verder uit gaat komen!
 
  • Like
Waarderingen: Apv
Deze vraag heb ik ook ooit bij Big Cat voorgelegd.

Mijn vraag:
Tijdens een cycle met AAS, wat is een praktische vuistregel voor de consumptie van eiwitten tijdens een kuur/blast?

Antwoord van BC:
2g/kg per dag dekt ruim je behoefte aan eiwitten per dag. Meer heeft mijns inziens enkel nut op een dieet (hoeft niet, maar daar draagt het wel bij) omdat meer eiwit niet enkel eetlust remt, maar betekent voor dezelfde calorien minder carbs en vetten en dus een hoger energieverbruik en lagere capaciteit tot energie opslag (alsoof een spierbeschermend effect omdat de spier bovenop de maximal eiwitsynthese wel lineair amino's opneemt die het nadien kan afstaan in plaats van spiereiwit.

Omdat eiwitretentie hoger is, zul je zelfs met hogere eiwitsynthese nog altijd ongeveerd dezelfde dosis eiwit nodig hebben voor spiereiwitsynthese. Dus natural of niet, 2g/kg eiwit is zowat het streefdoel, en dat dekt al ruim de behoefte op voorwaarde dat je het, zeker in de bulk, goed verdeelt over de dag. Meer eiwit kan best nuttig zijn, maar ik denk vooral op een dieet of lean bulk omdat het ten koste komt van makkelijker te verwerken calorien.
 
top :thumb:

2-2,5g/kg voor zowel nattys als juicers dus. ben enkel wel benieuwd naar een bronnetje of onderzoek wat dit idd aantoont. alhoewel BC normaal gesproken geen bs uitkraamt.

maar hoe zit het met vet? theoretisch zou je ze kunnen verlagen omdat je je daar geen zorgen over hoeft te maken omdat je een keer of 6 je eigen productie inject.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou vet gewoon op 1gr/kg laten, het heeft niet als enige functie test productie he, t zal ook met CNS te maken kunnen hebben en 1.000.000 andere dingen.
 
Heey bodybuildend Benelux,

Ja hoor weer zoon topic over Eiwit en Vet, Maar ik heb de hele zoekfunctie uitgepluist maar er is nu eigenlijk alleen maar meer onduidelijkheid gekomen. Dingen die ik tegen gekomen ben zijn:

Eiwit
- 4-5 Gram per VVM Eiwit in kuur - Aldus BigT
- "Eiwit iets verhogen naar 3 gr per VVM"

Vet
- Vet verminderen, vanwege je hormoonproductie niet veel hoeft te stimuleren. Bv. van 80 naar 50 Vet (1 gram per VVM gerekend)

Kan nergens ook wetenschappelijke onderbouwing vinden voor ieder elk Vet/Eiwit.

Iemand die wel een goed topic of onderzoek heeft, of uit eigenen ervaringen het kan verduidelijken?

Alvast Bedankt,

Balendin

4-5 gram eiwit per kg VVM vind ik overkill, en ook onpraktisch qua inrichting van je dieet. Ook is het meeste onderzoek nu eenmaal gericht geweest op de hoeveelheid eiwitsen per kg lichaamsgewicht i.p.v. VVM. Wederom is dat ook, praktisch gezien, wat makkelijker te hanteren. Weegschalen liegen niet, maar mensen liegen zichzelf wel rustig voor wat betreft hun vetpercentage.

In een bulk zit je met circa 2 gr/kg lichaamsgewicht prima, ongeacht of je nu kuurt. Met cutten is het aan te raden om wat hoger te gaan zitten m.b.t. zowel lichaamscompositie, als dieetcompliance.
 
Ik vind 2gr/kg eiwit toch wel wat aan lage kant, zit hier makkelijk over gewoon uit gemak. 200g kip van MuscleMeat en nog wat vlees, dan een workout shake en nog ontbijt en zit rap aan 3 - 3.3g/kg. Maar ik ben dan ook nog geen beest :D Kan me voorstellen dat dit op 102kg wel anders is.
 
vind het zelf ook moeilijk om maar aan 1,8-2g/kg te komen. zit nu tussen de 2.3 max. 2.5g/kg en moet nu afentoe al puzzelen om daar niet boven te komen :P

je zit binnen no time aan een hoop proteine
 
vind het zelf ook moeilijk om maar aan 1,8-2g/kg te komen. zit nu tussen de 2.3 max. 2.5g/kg en moet nu afentoe al puzzelen om daar niet boven te komen :P

je zit binnen no time aan een hoop proteine

Met shakes wellicht als je niet zoveel weegt.
 
You cut the chicken, you fry the chicken, you eat the chicken...
 
of je nou wel of niet veel weegt.. met een beetje kwaliteitsvoer zit je zo aan een berg eiwitten :P
Ik eet een half kg vlees per dag en 500 gr kwark, en dan ben ik er toch nog niet. Is maar net wat je onder een beetje kwaliteitsvoer verstaat.
 
dat is niet het enigste wat je eet lijkt me. gezien je stats moet je op een aanzienlijk kcalniveau zitten, je gaat me toch niet vertellen dat je dan moeite heb de 200g aan te tikken Galen.
 
Back
Naar boven