AndroidHealthClinic

tenger,, hoe kweek ik spiermassa?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
14 apr 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
60kg
Hee ik ben jermaine, 24 jaar 1,78 en 62 kilo.
Ik ben van mijzelf erg tenger gebouwd dus heb er weinig aanleg voor maar wil toch proberen te beginnen met het kweken van spiermassa.
ik ben iemand dat als die wat eet niks aankomt ivm een snelle verbranding.
Heeft er iemand goede tips?
Wat betreft voeding en oefeningen?
 
Als je niet aankomt: Je eet te weinig. Ga meer eten. Elk pondje gaat door het mondje, dus als je niet meer gaat eten, kom je niet aan. Ook is veelal het geval dat mensen denken, dat ze veel eten, maar zodra ze het gaan bijhouden is het amper 2500kcal. Dan kom je inderdaad niet aan. Mijn advies is, ga eens een paar dagen bijhouden wat je eet (bijv. op myfitensspal) en als je dan ziet wat je eet, kun je dit verhogen/veranderen.

Wat betreft voeding en oefeningen: Google eens en kom met een voorstel. Zodra je iets op papier hebt, willen wij dat best voor je controleren. Je moet zelf enige moeite doen om er in te komen en dingen te leren. We kunnen je alles wel voorkauwen, maar dat werkt niet. Je doet dan iets, omdat wij het zeggen. De reden erachter is ook enorm belangrijk om op langer termijn resultaat te halen & gemotiveerd te blijven. Wij weten niet wat je lekker vind, wat je allergenen zijn etc etc. Dus ga vooral zelf op zoek. Met het onderstaande heb je alvast een zetje in de goede richting!

En lees dit even door voor voedingsschemas:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/voedingsplan-voor-gewichtstoename-71310/
[Link niet meer beschikbaar]

Ik zie je voorstel graag tegemoet, dan keur ik hem graag voor je!
 
Als je niet aankomt: Je eet te weinig. Ga meer eten. Elk pondje gaat door het mondje, dus als je niet meer gaat eten, kom je niet aan. Ook is veelal het geval dat mensen denken, dat ze veel eten, maar zodra ze het gaan bijhouden is het amper 2500kcal. Dan kom je inderdaad niet aan. Mijn advies is, ga eens een paar dagen bijhouden wat je eet (bijv. op myfitensspal) en als je dan ziet wat je eet, kun je dit verhogen/veranderen.

Wat betreft voeding en oefeningen: Google eens en kom met een voorstel. Zodra je iets op papier hebt, willen wij dat best voor je controleren. Je moet zelf enige moeite doen om er in te komen en dingen te leren. We kunnen je alles wel voorkauwen, maar dat werkt niet. Je doet dan iets, omdat wij het zeggen. De reden erachter is ook enorm belangrijk om op langer termijn resultaat te halen & gemotiveerd te blijven. Wij weten niet wat je lekker vind, wat je allergenen zijn etc etc. Dus ga vooral zelf op zoek. Met het onderstaande heb je alvast een zetje in de goede richting!

En lees dit even door voor voedingsschemas:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/voedingsplan-voor-gewichtstoename-71310/
[Link niet meer beschikbaar]

Ik zie je voorstel graag tegemoet, dan keur ik hem graag voor je!

Chapeau voor een gedegen antwoord ipv de "lees de stickies" en "je eet te weinig" ondanks dat het waar is, wel goed dat je normaal reageeert :)
 
Chapeau voor een gedegen antwoord ipv de "lees de stickies" en "je eet te weinig" ondanks dat het waar is, wel goed dat je normaal reageeert :)

Chapeau dat überhaupt iemand nog iets zegt op het zoveelste: 'ik ben dun en bovendien te lui om zelf de antwoorden te zoeken' topic.
Duizenden dezelfde topics met dezelfde vragen en antwoorden en dan nog een topic openen, echt irritant.
 
Chapeau dat überhaupt iemand nog iets zegt op het zoveelste: 'ik ben dun en bovendien te lui om zelf de antwoorden te zoeken' topic.
Duizenden dezelfde topics met dezelfde vragen en antwoorden en dan nog een topic openen, echt irritant.

Typisch, ze willen kant- en klare antwoorden.
 
Is vaak zo wanneer iemand niet aankomt:D:D

Tja.. Ts weet het wel dus wat verwacht hij dan nog meer? Een compleet voedingschema? Beetje initiatief tonen kan geen kwaad...

@ TS: Ga gewoon op een x aantal kcals zitten en test het uit, groei je niet.. dan verhoog je.. and so on.

Niet zo moeilijk toch.

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

Chapeau dat überhaupt iemand nog iets zegt op het zoveelste: 'ik ben dun en bovendien te lui om zelf de antwoorden te zoeken' topic. Duizenden dezelfde topics met dezelfde vragen en antwoorden en dan nog een topic openen, echt irritant.

Precies
 
Sylve bedankt voor je reactie.
Momenteel ziet mijn voedingsschema er ongeveer zo uit:

08:00 bord brinta + appel
10:00 4boterhammen kipfilet
12:00 bord zilvervliesrijst met kip en sperziebonen
14:00 4boterhammen pindakaas + banaan
16:00 halve bak kwark
17:30 avondeten (verschilt)
19:30 tonijn+ 2 boterhammen
22:30 halve bak kwark daarna slapen

Tussendoor drink ik nog 1 shake na t trainen.voor mijn gevoel prop ik me al aardig vol elke dag.
spieren zijn wel hard door t trainen maar ik zie niet echt toenemen in massa
 
Sylve bedankt voor je reactie.
Momenteel ziet mijn voedingsschema er ongeveer zo uit:

08:00 bord brinta + appel
10:00 4boterhammen kipfilet
12:00 bord zilvervliesrijst met kip en sperziebonen
14:00 4boterhammen pindakaas + banaan
16:00 halve bak kwark
17:30 avondeten (verschilt)
19:30 tonijn+ 2 boterhammen
22:30 halve bak kwark daarna slapen

Tussendoor drink ik nog 1 shake na t trainen.voor mijn gevoel prop ik me al aardig vol elke dag.
spieren zijn wel hard door t trainen maar ik zie niet echt toenemen in massa

Ik weet niet of je het nou wel of niet begrijpt? Nu is het logisch dat je niet toeneemt. Je hebt geen idee hoeveel energie je verbuikt en hoeveel erin gaat. Er zijn talloze topics zoals deze. Wanneer je spiermassa wil, moet je er voor zorgen dat je meer eet dan je verbuikt.:eating: Anders kan je niet groeien. Dat staat ook in die 'stickies'. Dus... ga even terug na die stickies en bereken je energiebehoefte, vervolgens stel je een voedingsschema op. Zorg dat je ongeveer 200 calorieën boven je energiebehoefte gaat eten. Als je meer wilt weten kan je zoeken in dit forum of :google: ff . Ik hoop dat je zo verder komt. :coffeepc:
 
Chapeau dat überhaupt iemand nog iets zegt op het zoveelste: 'ik ben dun en bovendien te lui om zelf de antwoorden te zoeken' topic.
Duizenden dezelfde topics met dezelfde vragen en antwoorden en dan nog een topic openen, echt irritant.

Idd luie honden gebruik de zoekfunctie ook eens. En TS reken eens uit hoeveel kcal jij binnenkrijgt met die paar broodjes van je ipv in aantallen 'broodjes' en 'vol' te denken noob.
 
Mamoth 2500 weight gainer op een goed voedingsschema, werk perfect voor mij die gainer is lekkere extra. Gwn vreten man, geen schrik hebben van pizza enz ( wel niet overdrijven)
 
Brinta dieet, vreten vreten vreten en trainen als een gek
 
pasta
rijst
kip
vis
eieren
vlees
brinta
havermout
chochomelk
massgainer

eet/drink dit
 
ik was 1,88 en 63 kg toen ik begon... binnen 4/5 maanden woog ik 20kg meer, ETEN niet kijken naar calorieën maar eten.
4 brinta per dag eiwitten afwegen vette afwegen verder gewoon gezond en opbouwend voer naar binnen douwen.

en kijk niet te veel naar gewicht! gewicht wil niey alles zeggen...
 
Meer eten kut ecto :mad:
 
ik was 1,88 en 63 kg toen ik begon... binnen 4/5 maanden woog ik 20kg meer, ETEN niet kijken naar calorieën maar eten.
4 brinta per dag eiwitten afwegen vette afwegen verder gewoon gezond en opbouwend voer naar binnen douwen.

en kijk niet te veel naar gewicht! gewicht wil niey alles zeggen...

Da's zo'n 4/5 kilo per maand dat je bijkomt oftewel 1kg per week. Netjes ;)
 
Da's zo'n 4/5 kilo per maand dat je bijkomt oftewel 1kg per week. Netjes ;)

Dankje! Maar dit houd dus wel in dat ik, voor 80/90 euro per week aan eten moest besteden. Iedereen in mijn omgeving vroeg of ik een lintworm had of aan de AAS zat, maar dat motiveerde natuurlijk alleen maar meer.

Maar dun zijn en groter worden is net zo hard werken als dik zijn en afvallen, dat vergeten de mensen vaak. Maar het kan!
 
Weinig aanleg, snelle stofwisseling etc. zijn excuses. Iedereen kan groeien met het juiste programma. 62 wijst duidelijk op undereating.
 
Back
Naar boven