MuscleMeat

Nieuwe Auto? (All Terain) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Volkswagen Amarok 4x4
Mitsubishi l200 4x4
Mitsubishi Pajero 4x4

L200 zijn oud klasgenoten mee naar Afrika geweest voor een school project. Ging prima
 
Vind Nissan Patrol wel een mooie auto en over de betrouwbaarheid hoef je je geen zorgen te maken. Maar het nadeel is dat je maar in een Nissan rijdt, voor sommigen belangrijk.
 
Toyota Hilux double cab.

Best car in the world.

Dit! In oa Argentinië deze auto gebruikt en dit is de auto bij uitstek voor zwaar offroad gaan. Veel onderdelen beschikbaar en gemakkelijk te repareren in niemandsland. Misschien dat de VW Amarok nog in de buurt komt
maar als je daadwerkelijk zwaar offroad gaat dan is de Hilux jou auto.
 
Dodge RAM :) En ruimte genoeg voor je bagage :p
 
Dodge RAM is idd ook wel een leuke al terrain, mijn zwager heeft er eentje en is er volgens mij wel tevreden mee.
Zelf vind ik het dan een nadeel dat het een nogal lomp geval is en vind zoiets niet makkelijk met bv boodschappen doen.
Zelf ga ik boodschappen doen in een Cuore die ik langs mijn audi S8 heb omdat je kwa parkeer ruimte dan makkelijker een plaatsje hebt. :)
 
ZOu gewoon voor Grand Cherokee gaan, zijn ook niet zo duur.
 
Je mag gerust mijn skoda fabia overkopen voor 50000.
Klinkt als een goed prijsje ---------- Toegevoegd om 17:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:31 ----------

We zijn de afgelopen dagen naar wat dealers gegaan om wat auto's te testen en te bekijken. Komt er uiteindelijk op neer dat de Land Rover Defender 110 toch wel de meest comfortabele en krachtigste 4x4 heavy all terain wagen is. Echt enorm fijn gevoel en geluid als je de motor start van de Defender 110(net een Boeing!)

Verder zag ik hierboven ook al de Grand Cherokee staan waar ik ook over heb geïnformeerd bij de dealer, helaas kan die auto mij niet bieden wat ik nodig heb en vind mijn vriendin het ook niet echt een fraai ogende auto.
Ook hebben we de Jeep Wrangler unlimited (unlimited, i.v.m ruimte), rijd erg comfortabel. Helaas betaal je voor een degelijke versie naar wens al gauw 75.000 euro.

Zoals ik eerder al zei zijn merken zoals Toyota en dergelijken totaal niet mijn ding.

Dus al bij al wordt het de Land Rover Defender 110, gewoon een pracht van een auto met een erg fraaie motor en ik krijg Heavy Terain banden bij voor de helft van de prijs. Alles bij elkaar komt het uit op ongeveer zo'n 59.800 euro. Iets meer dan wat ik in principe wou uitgeven, maar de Defender is het waard!
Deze editie, alleen dan in het wit:
(foto van internet) [Afbeelding niet meer beschikbaar] Mijn vriendin en ik willen jullie allemaal bedanken voor de goede suggesties! Jullie zien mij zeker nog wel eens terug ;)
 
nou cool voor zo het mileu vervuilen
 
Mooie auto als je alles in 1 wil.
Voor off-road gebruik ik een Mercedes Unimog, spotgoedkoop en zeer veel fun off-road.

Srs meaantje? Het verschil dat je maakt met je auto is echt wel klein, hangt ook sterk af hoe je ermee rijd.
Mijn Unimog zit ik op ongeveer 30l/100km :D, maar doe er max 300km mee per jaar...
 
zou er ook maar een voertuigvolgsysteem bij doen voor daar in Afrika :p
 
zou er ook maar een voertuigvolgsysteem bij doen voor daar in Afrika :p

En een extra zakgeld voor nieuwe onderdelen en het telefoonnummer van die ene dealer in het land mocht je zwaar offroad willen gaan. :D

Dat daargelaten is het wel een mooie auto!
 
Mooie auto.

Maar ook als ie het kan zou ik een nieuwe auto niet meenemen naar Afrika om daar offroad te gaan lopen raggen. Is hartstikke zonde. Er komen echt wel wat krasjes op zo.

Tenzij je loaded bent en als je terug bent weer in onberispelijke staat terugzet.
 
toyota landcruiser met snorkel uiterraad!
 
zou er ook maar een voertuigvolgsysteem bij doen voor daar in Afrika :p

Haha, we hebben zelfs al iets in die vorm besteld!
Je weet het maar nooit natuurlijk, die dingen zijn overigens erg betaalbaar

---------- Toegevoegd om 13:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:49 ----------

nou cool voor zo het mileu vervuilen

Tja, als piloot zijnde ben ik een ervaren milieuvervuiler. Krijg er nooit genoeg van

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------

Mooie auto. Maar ook als ie het kan zou ik een nieuwe auto niet meenemen naar Afrika om daar offroad te gaan lopen raggen. Is hartstikke zonde. Er komen echt wel wat krasjes op zo. Tenzij je loaded bent en als je terug bent weer in onberispelijke staat terugzet.

Vind het persoonlijk geen drama als er wat krasjes opzitten.
Een collega van mij heeft ook een soort gelijke roadtrip gemaakt, en volgens hem viel het allemaal wel mee. Wel neem ik naast de reserve band op de achterzijde, nog 2 extra banden mee voor alle zekerheid. Ook al zijn het all terain banden
 
Goede keuze! Afgezien van z'n prestaties gewoon een super mooie wagen. Hoop er ook ooit zo een te bezitten. Tent op het dak en gaan.
 
Goede keuze! Afgezien van z'n prestaties gewoon een super mooie wagen. Hoop er ook ooit zo een te bezitten. Tent op het dak en gaan.

Ja! Heb hem gister besteld en zal hem eind volgend week kunnen ophalen.
Tent op het dak is ideaal inderdaad!
 
Vriend van mij heeft ook een Defender 110. Heeft zijn Defender al behoorlijk aan laten passen bij http://landreiziger.nl/
Misschien ook wat voor jou om 'm helemaal naar zin voor te bereiden op de grote reis.
 
Back
Naar boven