XXL Nutrition

Bijsturing nodig voor het cutten

Bezoekers in dit topic

Quinn

Novice
Lid geworden
30 jul 2014
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
68kg
Vetpercentage
24%
Heren,

Ik ben in oktober voor het allereerst begonnen met bulken. Mijn stats waren toen ik begon 61 kilo met 14,1% vetpercentage. Ik weeg nu 71 kilo met een vetpercentage van 20%. Ik ben dus 10kilo aangekomen met 5,9% in vet.

Ik ben vorige week begonnen met cutten. Doel is om toch wel richting de 10% aan vetpercentage te gaan maar geen tot weinig gewicht te verliezen. Ofwel geen spiermassa verliezen.

Nu is mij op de sportschool aanbevolen om eerst op onderhoud te eten. Hiervoor heb ik bijgevoegd voedingsschema opgesteld. Wat vinden jullie hiervan? Zijn de vetten te laag?

Daarnaast heb ik een trainingsschema van de sportschool gekregen. Ik heb deze overgetypt in excel, zie bijlage.
Het trainingsschema voer ik in hoog tempo circuitjes (krachtoefeningen) uit. Circuit bestaat uit 3 oefeningen. Ik doe de circuitjes zo zwaar mogelijk zodat ik tussen de 8 en 10 herhalingen zit. Vier setjes per circuit. In de bijlage kun je de oefeningen vinden.

Kunnen jullie dit leek een beetje bijsturen waar nodig?

Alvast bedankt voor jullie wijsheden.

Groeten,
Quinn[/FONT]
 

Bijlagen

  • Voedingsschema cut.xlsx
    41,7 KB · Weergaven: 188
  • Trainingsschema circuit.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 159
Qua eiwitten zit je wel goed, ik zou je vetten wel wat omhoog schroeven naar gemiddeld 1gr/kg lichaamsgewicht over de week gezien. Dus je koolhydraten gaan dan automatisch wat omlaag. Je eet 6-7x per dag, prima als je dat fijn vind maar wellicht, zeker in een cut vind je het misschien fijner om 3-4x te eten zodat je grotere maaltijden kunt eten en meer verzadigd bent. Dit is geen must maar persoonlijke voorkeur.

Je trainingsschema slaat natuurlijk nergens op. Trainde je zo ook al tijdens je bulk? Zeker in je cut wil je gewoon zwaar en gestructureerd blijven trainen om zo krachtverlies te voorkomen (op jou niveau gewoon nog kracht te kunnen winnen).
 
Qua eiwitten zit je wel goed, ik zou je vetten wel wat omhoog schroeven naar gemiddeld 1gr/kg lichaamsgewicht over de week gezien. Dus je koolhydraten gaan dan automatisch wat omlaag. Je eet 6-7x per dag, prima als je dat fijn vind maar wellicht, zeker in een cut vind je het misschien fijner om 3-4x te eten zodat je grotere maaltijden kunt eten en meer verzadigd bent. Dit is geen must maar persoonlijke voorkeur. Je trainingsschema slaat natuurlijk nergens op. Trainde je zo ook al tijdens je bulk? Zeker in je cut wil je gewoon zwaar en gestructureerd blijven trainen om zo krachtverlies te voorkomen (op jou niveau gewoon nog kracht te kunnen winnen).

Dankjewel voor je feedback. Ik zal de vetten iets omhoog gooien ten koste van de koolhydraten.



Het trainingsschema is speciaal opgesteld voor de cut door een trainer in de sportschool. Ik ben er vergeten bij te vermelden dat het een full-body schema is (had je waarschijnlijk al gezien) en dat ik deze 3x in de week op maandag, woensdag en vrijdag uitvoer.

Hij geeft aan dat als ik weinig pauze laat tussen de setjes van de circuitjes en maximale gewicht pak met weinig herhalingen (8 tot 10) genoeg vet zal verbranden en spiermassa zal behouden. Zelf doe ik nog 10 minuten buikspieren en 10 minuten interval cardio.

Zijn voorkeur ging niet uit naar cardio omdat je volgens hem dan veel sneller spiermassa zal verliezen.

Omdat ik die heren van de sportschool niet altijd vertrouw kwam ik voor advies hier uit. :D

Groeten,
Quinn
 
Back
Naar boven