MuscleMeat

triceps groeien niet?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Klopt, en bodybuilders proberen dit zoveel mogelijk te verhogen. Dit percentage ligt veel hoger bij een bodybuilder dan bij een goed getrainde sprinter zwemmer. Met veel explosieve kracht en slanke spieren. (Relatief)

Eens? Want ik betwist jouw statement namelijk helemaal niet en voor zover ik weet spreekt jouw statement mijn post ook niet tegen.
 
gewoon synthol spuiten toch
 
sarcoplamatische en myofibrillaire hypertrofie als twee grotendeels onafhankelijk van elkaar te trainen dingen zien

ik heb weer per ongeluk mn tijdmachine terug naar 2008 gepakt zie ik
 
Mijn kennis dateert inderdaad van omstreeks die tijd. Maar ik heb toch nergens gezegd dat die 2 compleet onafhankelijk zijn? Je kan wel accenten leggen...

Zucht, waar komt toch die toon vandaan om andere welwillende forum bezoekers te kakken te zetten. Als we het op de inhoud blijven houden, dan komen we hoogstens tot de conclusie dat accenten en verwoordingen niet kloppen en kunnen we elkaar verder helpen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn kennis dateert inderdaad van omstreeks die tijd. Maar ik heb toch nergens gezegd dat die 2 compleet onafhankelijk zijn? Je kan wel accenten leggen...

Zucht, waar komt toch die toon vandaan om andere welwillende forum bezoekers te kakken te zetten. Als we het op de inhoud blijven houden, dan komen we hoogstens tot de conclusie dat accenten en verwoordingen niet kloppen en kunnen we elkaar verder helpen.

sorry als m'n post inderdaad wat onnodig grof over kwam

maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die een ongewoon groot volumepercentage sarcoplasma heeft gekregen door 'als een bodybuilder' te trainen waardoor ik niet echt reden zie om te geloven dat hoeveelheid sarcoplasma los van andere componenten van de spiercel te trainen valt

---------- Toegevoegd om 17:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:16 ----------

daarbij komt dan nog eens dat je nog zit met de vraag dat zelfs als high level bodybuilders grotere volumepercentages sarcoplasme hebben, en bijvoorbeeld powerlifters grotere volumepercentages contractile protein

hoe weet je dat dat niet (deels) een kwestie is van aanleg en mensen die een hobby kiezen waar ze goed in zijn en het dus niet het gevolg is van manier van training?
 
Jullie altijd met die Wikipedia termen.
 
1. Geen enkel probleem, ik betrap mezelf er ook wel eens op.
2. Ik zie er ook geen reden toe, maar dit is per definitie niet iets dat jezelf uit de ervaring kan leren. Dit haal je alleen uit onderzoek onder de microscoop. Ik lees er voornamelijk over in bijvoorbeeld "practical programming for strength training" en andere boeken.
3. Over jouw voetnoot. Ook dat kan je alleen maar uit onderzoek halen, ik heb zelf alleen maar boeken gelezen die zich baseren op verschillende onderzoeken. Ik heb nooit een onderzoek gelezen óf gedaan. Zou niet te moeilijk te onderzoeken moeten zijn. Je hebt alleen wat mislukte profs nodig die zich wel willen lenen voor een onderzoek om op een andere manier te gaan trainen.
 
Laatst bewerkt:
1. Geen enkel probleem, ik betrap mezelf er ook wel eens op.
2. Ik zie er ook geen reden toe, maar dit is per definitie niet iets dat jezelf uit de ervaring kan leren. Dit haal je alleen uit onderzoek onder de microscoop. Ik lees er voornamelijk over in bijvoorbeeld "practical programming for strength training" en andere boeken.
3. Over jouw voetnoot. Ook dat kan je alleen maar uit onderzoek halen, ik heb zelf alleen maar boeken gelezen die zich baseren op verschillende onderzoeken. Ik heb nooit een onderzoek gelezen óf gedaan. Zou niet te moeilijk te onderzoeken moeten zijn. Je hebt alleen wat mislukte profs nodig die zich wel willen lenen voor een onderzoek om op een andere manier te gaan trainen.

Ik kan zo snel alleen even Muscle ultrastructural characteristics of elite powerlifters and bodybuilders vinden maar geen full text.
 
Hier worden wel rare aannames gedaan over hoe powerlifters trainen. Powerlifters trainen zeker niet exclusief in de 1-5 rep range en focussen als er voor hen nog spiermassa te winnen valt zeker wel op hypertrofie (ja tenzij ze gewoon kut trainen uiteraard). Er ligt meer focus op zwaardere gewichten tillen en daar goed in worden maar meer spiermassa blijft gewoon een erg goede manier om sterker te worden en powerlifters maken daar ook zeker wel gebruik van. Het zijn lifters die bewust in lagere gewichtsklassen blijven die volgens mij de illusie creëren dat powerlifters niet op spiermassa focussen. Deze powerlifters liften dan een pak meer dan de gemiddelde fitnesser met een vergelijkbare hoeveelheid spiermassa omdat ze vaak gewoon al veel langer trainen en veel efficienter tillen. Powerlifters in zwaardere gewichtsklassen hebben echt wel bergen spiermassa.

Ook in The mechanisms of muscle hypertrophy and their application to resistance training. staat niet echt een sluitend antwoord lijkt het.
 
Eens, hoewel ik het niet helemaal heb gelezen (momenteel een 3 jarig kind om mij heen rennen). Ik vind het interessante stof en vind het leuk dat er door discussie toch aan het denken en lezen gezet wordt. Ik heb er een opleiding voor gedaan (ALO) minor trainingsleer, maar die stof (afgestudeerd in 2008) is alweer verouderd merk ik. Het is weer tijd om te lezen. Ik laat het weten als ik echt gepubliceerd en betrouwbaar onderzoek vind.
 
Allemaal leuk en aardig dit, maar nu zijn TS zijn triceps nog steeds soep stengels :D
 
Allemaal leuk en aardig dit, maar nu zijn TS zijn triceps nog steeds soep stengels :D

Wat lul je nou. Door al die Wikipedia copy en paste zijn ze armen 5 cm gegroeid!
 
Allemaal leuk en aardig dit, maar nu zijn TS zijn triceps nog steeds soep stengels :D


In principe is dit nog steeds on topic. Echter zijn we wat aan het muggenziften. Posts als meer eten en niet zeuren, je bent nog maar net begonnen zijn inderdaad niet van Wikipedia gejat en veel waardevoller.
 
Gewoon blijven trainen en discipline te houden.
 
Back
Naar boven