MuscleMeat

Last van honger / trek gevoel in de cut, wie heeft er tips?

Bezoekers in dit topic

Valentinn

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
15 mrt 2012
Berichten
987
Waardering
116
Lengte
1m96
Massa
116kg
Vetpercentage
8%
Ik zit met het volgende 'probleem'. Ik volg een aantal maanden een cut dieet en dit is tot zover zonder problemen verlopen. Echter begin ik steeds meer last te krijgen van het honger / trek gevoel wat ik eigenlijk heel de dag door heb, ik begin echt van maaltijd naar maaltijd te leven en denk veel teveel aan eten. Ik heb overleg gepleegt met mijn coach die onder andere mijn dieet maakt maar hij geeft aan in kleine stappen vooruit te willen wat betreft meer eten om op die manier de schoonste droge massa te pakken. Ik ben dit natuurlijk met hem eens, dat is gewoon de beste manier.

Heeft er iemand tips hoe ik mezelf mentaal ergens anders op kan richten zonder meteen tabs etc te pakken die je honger gevoel wegnemen.
 
dit zou ik ook wel eens willen weten, zelfs fatburners die ik neem werken maar half tegen het hongergevoel. Als ik mijn maaltijd op heb zit ik al te watertanden op de volgende. Wat ik vaak doe is gewoon veel water/koffie drinken
 
Eet je veel maaltijden op een dag of heb je wat minder, maar grotere maaltijden? Dit kan ook een groot verschil maken.

Daarbij kan veel actieve afleiding ervoor zorgen dat je je gedachten even van het eten afhoud. Als je die afleiding al hebt en je hebt al verschillende wisselingen met je voeding geprobeerd, is het simpelweg doorzetten. Het zal minder worden.

Buiten mentaal om kan light frisdrank (als je dit wilt drinken) helpen tegen de honger, als ook in kleine mate chroom tabletjes (te koop bij drogist of supermarkt).
 
Eet meer en voeg meer cardio toe om op zelfde calorie te kort uit te komen.
 
Eet je veel maaltijden op een dag of heb je wat minder, maar grotere maaltijden? Dit kan ook een groot verschil maken.

Daarbij kan veel actieve afleiding ervoor zorgen dat je je gedachten even van het eten afhoud. Als je die afleiding al hebt en je hebt al verschillende wisselingen met je voeding geprobeerd, is het simpelweg doorzetten. Het zal minder worden.

Buiten mentaal om kan light frisdrank (als je dit wilt drinken) helpen tegen de honger, als ook in kleine mate chroom tabletjes (te koop bij drogist of supermarkt).

dit is niet aan te raden, ik zelf krijg dan gekke cravings naar suiker etc en voor je het weet zit ik op 4000kcal op een dag.
 
Voldoende groeten en fruit (vezels) eten en genoeg water drinken.
Kruidenthee wil ook nog wel eens helpen tegen honger.
Schuiven in maaltijden kun je nog doen, dus grotere (maar minder) maaltijden nemen of meer eten op de momenten dat je honger hebt en minder op andere momenten.
 
dit is niet aan te raden, ik zelf krijg dan gekke cravings naar suiker etc en voor je het weet zit ik op 4000kcal op een dag.

Dan is het dus wel aan te raden het te proberen, aangezien het bij mij te honger stilt.

Het is dan persoonlijk, dus niet per se ''niet aan te raden''.
 
Komkommer misschien
 
Eet je veel maaltijden op een dag of heb je wat minder, maar grotere maaltijden? Dit kan ook een groot verschil maken. Daarbij kan veel actieve afleiding ervoor zorgen dat je je gedachten even van het eten afhoud. Als je die afleiding al hebt en je hebt al verschillende wisselingen met je voeding geprobeerd, is het simpelweg doorzetten. Het zal minder worden. Buiten mentaal om kan light frisdrank (als je dit wilt drinken) helpen tegen de honger, als ook in kleine mate chroom tabletjes (te koop bij drogist of supermarkt).

Dat is niet zo'n goed advies:D Sorry

Ik eet overigens 5 maaltijden zonder pre / post WO shakes etc erbij gerekend en eet ze ongeveer om de 2,5 a 3 uur. Dat zou dus eigenlijk wel goed moeten zitten.


Eet meer en voeg meer cardio toe om op zelfde calorie te kort uit te komen.

Hier zat ik ook aan te denken.
 
thee drinken
 
Water, kauwgum.

Kauwgom eet ik al belachelijk veel tegenwoordig, dat moet ik juist minderen van mezelf. 4 a 5 pakjes per dag momenteel :eek:
 
Dat is niet zo'n goed advies:D Sorry

Ik eet overigens 5 maaltijden zonder pre / post WO shakes etc erbij gerekend en eet ze ongeveer om de 2,5 a 3 uur. Dat zou dus eigenlijk wel goed moeten zitten.




Hier zat ik ook aan te denken.

Het is misschien niet zo'n goed advies omdat het voor jou niet helpt, maar het is een advies dat voor sommige wel helpt ;) Vandaar.
Of het goed zit kan je uittesten, sommige mensen hebben minder honger met veel kleinere maaltijden, terwijl anderen juist minder honger hebben met 3 grote maaltijden per dag. Dit is per persoon verschillend door de balans in je suikerspiegel.
Probeer wat uit zou ik zeggen.

Alles wat hier genoemd wordt is persoongebonden.

Van kauwgon en water krijg ik honger, een ander misschien niet. Met cardio kan het riskant zijn dat je dénkt 400 kcal verbrand te hebben, waardoor je 400 kcal meer eet, terwijl je in werkelijkheid maar 200 kcal verbrand hebt.

Uiteindelijk gaat het vooral om uitproberen wat werkt voor jou.
 
Het is misschien niet zo'n goed advies omdat het voor jou niet helpt, maar het is een advies dat voor sommige wel helpt ;) Vandaar. Of het goed zit kan je uittesten, sommige mensen hebben minder honger met veel kleinere maaltijden, terwijl anderen juist minder honger hebben met 3 grote maaltijden per dag. Dit is per persoon verschillend door de balans in je suikerspiegel. Probeer wat uit zou ik zeggen. Alles wat hier genoemd wordt is persoongebonden. Van kauwgon en water krijg ik honger, een ander misschien niet. Met cardio kan het riskant zijn dat je dénkt 400 kcal verbrand te hebben, waardoor je 400 kcal meer eet, terwijl je in werkelijkheid maar 200 kcal verbrand hebt. Uiteindelijk gaat het vooral om uitproberen wat werkt voor jou.

Dit volg ik even niet, je verbrand 400kcal met cardio maar eigenlijk is dat geen 400kcal maar 200kcal? ???
 
Dit volg ik even niet, je verbrand 400kcal met cardio maar eigenlijk is dat geen 400kcal maar 200kcal? ???

Ongeveer, ligt er meer aan hoe jij je kcal verbruik berekent. Als je op een cardio apparaat gaat staan, zijn deze vaak niet accuraat en geven te vaak een hoger kcal verbruik aan dan je in werkelijkheid hebt verbruikt (die apparaten doen maar een gok, ze kennen heel jouw lichaam ed niet). Hierdoor kan je wel cardio doen, maar zul je dit heel erg in de gaten moeten houden met wat je erbij eet en wat je gewicht doet, zodat je het kunt aanpassen.
 
Ah op die manier. Bij onze cardio apparaten kun je wel je gewicht invoeren, dat maakt het al een stuk preciezer. Ik denk overigens niet dat het de helft zal schelen eerlijk gezegd, dit is ook echt de eerste keer dat iemand dit zegt tegen me, echt nog nooit gehoord over dit fenomeen.

Tuurlijk heeft iedereen in zijn achterhoofd dat het niet 100% klopt omdat het vaak via je handen / weerstand gemeten wordt, maar de helft minder lijkt me wat voorbarig.
 
Ik merk dat wanneer ik hoop groente (500g+) eet, het hongergevoel aan het eind van de dag aanzienlijk minder is. Broccoli, spinazie, sla en komkommers vullen goed en bevatten weinig kcal. Hopelijk heb je daar iets aan.
 
Heb er ook heel erg last van.
Denk dat het vooral tussen de oren zit. Dat het niet mag zeg maar.
Zelf drink ik behoorlijk veel koffie. Dat werkt opzich.

Kauwgum werkt even maar krijg je uiteindelijk alleen maar meer honger van.
 
Back
Naar boven